16.8 C
Dubrovnik
Petak, 26 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiGRADSKO VIJEĆE Maja Bender privremena ravnateljica Doma Ragusa, Mihaeli Skurić drugi mandat...

GRADSKO VIJEĆE Maja Bender privremena ravnateljica Doma Ragusa, Mihaeli Skurić drugi mandat na čelu ZOD-a

Točno u 11 sati u Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika započela je 14. sjednica Gradskog vijeća. Na današnjem dnevnom redu nalazi se čak 40 točka među kojima i rebalans Proračuna na 2022. godinu, Prijedlog odluke o raspisivanju izbora za članove vijeće jedinca mjesne samouprave, Prijedlog odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika, Prijedlog zaključka o pomoći za obitelj poginulog vatrogasca Gorana Komlenac te izvješća o radu tvrtki u vlasništvu Grada Dubrovnika.

Nazočno je 20 od 21 vijećnika.

Usvojen je zapisnik s 13. sjednice Gradskog vijeća.

Marko Potrebica predložio je da se dnevni red nadopuni točkom Prijedlog o imenovanju savjetodavnog odboru za zaštitu potrošača Grada Dubrovnik.

Dnevni red je jednoglasno usvojen.

Vijećnička pitanja

Marko Potrebica postavio je pitanje vezano uz kupnju Luke Dubrovnik.

– Prvo su putem određenih medija krenule informacije da je nešto preplaćeno i da je to pravno upitno. S obzirom da je tržište jedno koje regulira cijenu dionica, i danas sam uvjeren da je Grad Dubrovnik prošao dobro u ovoj priči. Zanima me gradonačelniče vaše mišljenje i jeste li od određenih institucija pozvani na razgovor.

Gradonačelnik Franković kazao je kako je žalosno da nitko nije ušao u genezu priču.

– Dionice Luke su bile na prodaju, a za njih su bile zainteresirane i neke strane tvrtke. Kad sam saznao za to izrazio sam interes za kupnju. Zanimljivo je kako nitko niti u jednom trenutku nije rekao kako je UTD Ragusa dobro prošla. Skoncentrirali su se pojedinci na trezorske dionice. Da ih pitate što trezorske dionice znače, vjerujem da vam ne bih znali odgovoriti. Kada stječete kontrolni paket bilo čega onda se postoji skupo. Nije se govorilo kako se Luka Dubrovnik stekla trezorske dionice. Skupština je trebala donijeti odluku. Postavlja se pitanje zašto je društvo htjelo kupiti vlastite dionice? Kako bi se povećala vrijednost društva. Nikakvi uskoci koje ne se raspituju o ovome. Kupoprodaja između dva dionička društva, ona ne može biti nelegitimna. Jedno od ta dva dionička društva kotira na burzi, a onda se sve mora javno objaviti. Budućnost će pokazati koliko je važno bilo steći važnost nad Lukom Dubrovnik. Garantiram vam da se trezorske dionice Luke Dubrovnik u ovom trenutku mogu prodati za 100 eura više. Ako vi smatrate da ne trebamo imati trezorske dionice, onda će Skupština te dionice i prodati, ali tek nakon impulsa Gradskog vijeća. Ja sam protiv prodaje obiteljskog srebra. Što će biti za 15, 20 dana kad se te dionice prodaju po višoj cijeni? Vjerujte mi, zainteresiranih ima.

Potrebica je kazao kako može žurnu uputiti zahtjev kako bi se prijedlog koji iznio gradonačelnik našao na idućoj sjednici Gradskog vijeća.

Potrebica je kazao kako može žurnu uputiti zahtjev kako bi se prijedlog koji iznio gradonačelnik našao na idućoj sjednici Gradskog vijeća.

Ivan Tropan upitao je što se događa s radovima na Lapadskoj obali i kad će početi radovi u Ulici dr. Vladka Mačeka.

Gradonačelnik je kazao kako je započela izgradnja obalnog zida.

– Očekujemo veći intenzitet radova u idućih sedam do deset dana. Ne vidim da bi išla moglo ugroziti datum završetka radova, a to je kraj iduće godine. Prvi segment obalnog zida je napravljen. Što se tiče uređenje Ulice dr. Vlatka Mačeka očekujemo radove u listopadu.

Jasmin Deraković kazao je kako je u medijima vidio članke vezano uz bavljenje sportom djece s poteškoćama i oformljavanje posebne grupe za djecu s poteškoćama.

– Ljudi koji su se uselili u POS-ove stanove u Mokošici žale se na vlagu i na prokišnjavanje. Što se može napraviti vezano uz to.

Gradonačelnik Franković kazao je kako se mora napraviti sve kako bi djeca s poteškoćama bili integrirana u redovnu nastavu.

– Raste broj djece s poteškoćama u razvoju. U ovoj godini čak 53 djece nije krenulo u prvi razred. To je nešto što nas obvezuje da u budućnosti još više ulažemo. Planiramo napraviti jedan centar koji bi ovakvim osoba olakšao život. Vjeruje da ćemo idejno rješenje imati u studenom. Ima dosta roditelja zainteresiranih za tu vrstu usluge koje se nažalost, u ovom trenutku ne može dobiti na području naše Županije. Što se tiče POS-a zabilježeni su veliki nedostaci. Grad Dubrovnik je sa stanarima uložio žalbu prema sudu. Primio sam predstavnike stanara, pokazali su mi fotografije i to jednostavno nije dobro. Ni stanovi po modelu Dubrovačke stanogradnje koje smo kupili, ne udovoljavaju kvaliteti. Ponovno su zabilježeni isti problemi, a izvođač je ponovno isti. Vjerujem da ćemo dokazati da su ljudi u POS-u II oštećeni i da ćemo dokazati da izvođač to mora sanirati.

Ivana Šepak postavila je pitanje vezano uz zaustavljanje autobus na Pilama.

– Jedno od poduzeće koje je ušlo u taj program zaustavlja promet dulje od 10 minuta i snosi troškove. Radi se o vozilu za hendikepirane osobe. Iz pouzdanih izvora znam da to poduzeće korisnicima ne naplaćuje tu usluge. Oni jedini uz Libertas mogu prevoziti kolica određene težine. Molim da im se izađe u susret.

Gradonačelnik je naglasio kako je zaustavljanje na Pilama sad organizirano.

– Ovako kad kažete vozilo za hendikepiranje, u javnosti bi se mogao steći dojam da se to radi gratis. Pozivamo gospodina da nas se javi i da vidimo iz kojeg razloga ne može ispoštovati te tri minute. Ako se vrši komercijalna usluga prijevoza osobe, onda se radi o komercijalnoj aktivnosti. To treba razdvajati. Vjerujem da ćemo ubrzo pred ovih Gradskim vijećem biti nacrt odluke o posebnom prometnom režimu. U budućnosti onaj koji bude dolazio na komercijalni parking na Pilama ili na Žičari neće moći proći prije nego je kupio parking. To će onemogućiti brojna vozila stranaca koji idu samo u đir oko grada. Napravit ćemo da s vremenom to zaživi onako kako treba.

Olga Muratti postavila je pitanje vezano uz Dom Ragusa uz Gružu, odnosno o završetku radova, te o hotelu Špina u Luci Šipanskoj koji je kako je navela službeno zatvoren već treću sezonu.

– Plaća li se naknada o korištenju javne površine?

Gradonačelnik je kazao kako se radovi na domu umirovljenika privode kraju.

– Vjerujemo kako će radovi biti završeni u roku mjesec dana. Nakon toga trebamo urediti dom. Trenutno pričamo s jednim donatorom koji bi donirao namještaj za sobe. Ako se dogodi, uskoro ćemo potpisati ugovor o donaciji. Vjerujem da će i to u idućih mjesec i pol, do dva dana biti gotovo. Paralelno s tim ćemo voditi i administrativni posao. Više puta smo rekli da očekujemo da će cijena biti ista kao u domu umirovljenika na Grudi ili pak malo više. Nadam se da ćemo sve procese završiti do Božića. U odnosu na naš prvotni plan, rok se produljio na 2 mjeseca. Razlozi su objektivni, poremećaji na tržištu su veliki, rokovi se probijaju. Vjerujem da tek sad ljudi shvaćaju da je dom pri kraju. Vezano uz Hotel Šipan, zapravo se radi o neobičnim ljudima, koji po meni radi van zakona. Koristili su javnu površinu, uklonjene su im stolice i određena kazna. Hotel se ne može koristiti kao kuća, a vidimo da se to događa. Vlasnik iz samo njemu poznatih razloga se stalno protivi i radi protiv mjesta i mještana. Nadamo se da će sve prijave koje poslali uroditi plodom.

11:47 Ivan Maslać  upitao je što se događa s cestom iza Kineskog zida i kakva su očekivanja od projekta DU Pass-a.

Gradonačelnik je kazao kako je napravljen projekt ceste iza Kineskog zida i da je podnesen zahtjev za lokacijskom dozvolom.

– Mislim da to ide u dobrom smjeru. Rješava se i pitanje odvodnje. U okviru te ceste bit će i značajan broj parkirnih mjesta. Kineski zid će zapravo biti kružni tok. Što se tiče projekta DU Pass-a, mogu reći da je prodaja 60 posto veće u kolovozu ove godine u usporedbi s kolovozom 2019. Vrlo skoro će biti završen jedan animirani film koji radi TZ, a koji će pokazati što mi očekujemo od gostiju kad dođu u Grad, a tu smo provukli i DU Pass. Prilikom uplovljavanja brodova na kružnim putovanjima taj će se film prikazivati gostim. Nadam se će DU Pass u budućnosti postati alat komunikacije s gostima.

Maro Kristić upitao je što se događa s dodjelom zemljišta na Nuncijati preostalim braniteljima i što se dodatno moglo napraviti vezano uz turizam, odnosno do sad postignute rezultate.

Gradonačelnik je kazao kako si ih iz katastra obavijestili da im je preostalo još malo posla.

– Bilo je tu puno čestica i suvlasničkih dijelova. Vjerujem da ćemo do kraja rujna završiti taj posao. Što se tiče turizma, gledajući broj noćenja to je sad na 81 posto. U brojci dolazaka sam 10 posto ispod noćenja, što znači da gosti dulje borave na našem području. Zadovoljan sam postignuti. Mislim da ćemo godinu zaokružiti na 85 posto. Bez obzira što imamo svakodnevnu povezanost, imamo manji segment gostiju iz Amerike. Razlog je jednostavan – ratu u Europi. Kad pogledaju kartu njima su Ukrajina i Hrvatska vrlo blizu.  U kumulativu SAD je treće emitivno tržište. Tijekom kolovoza smo bili na 93 posto, srpnja smo također odlično odradili. Nedostaje nam taj početak sezone. Mislim da ne trebamo težiti većim brojkama od onih iz 2019. godine. Mislim da se tijekom ove sezone itekako mogla osjetiti održivost. U određenim trenucima smo imali preko 10 tisuća ljudi, a kaos se nije osjetio.

Andro Vlahušić postavio je pitanje vezano uz seriju „Kuća zmajeva“, odnosno zašto se taj nastavak „Igre prijestolja“ nije snimao u Dubrovnik. Pitao je i kad će se vratiti subvencija na putovanje autocestom, odnosno zračni most.

Gradonačelnik Franković kazao je kako Grad nije imao nikakav upit vezan uz snimanje serije „Kuća zmajeva“.

– Vjerujem da bismo pronašli rješenje. Sad nas očekuju Vikinzi koji su također popularni, a onda jednog velikog filma s poznati imenima. Film će se dijelom snimati i u Gradu. Ono što onim koji dolaze zbog „Igre prijestolja“ moramo im ispričati povijest Dubrovnika. Što se tiče subvencija dosad smo platili samo 12 milijuna kuna za zrakoplovne karte, u mom i vašem mandatu. Ne znam je li nam to potrebno. Za to smo mogli izgraditi vrtić. Mi damo subvencije, Croatia Airlines digne cijene. Njihove cijene jednostavno nisu normalne. Prije i za manje novaca dođeš u neko europsko odredište nego iz Dubrovnika do Zagreba. Što se tiče subvencije cestarina, mislim da je bolje da na drugi način pomažemo ljudi. Svima kojima treba za doktora, za to sam da mu platimo cijelu kartu, ako mu to HZZO ne pokriva, ali ne da dajemo svima i kojima treba i kojim na treba. Mislim da pažnjom dobrog gospodara moramo broditi još barem dvije godine, jer neće biti lako. Kad bi Vlada škole stavila u kategoriju kućanstva, po pitanju cijene struje to bi nam bila ušteda od 4 milijuna kuna. Vodovod Dubrovnik je 6 mjeseci iza nas sklopi ugovor s HEP-om. Za pročistač se izdvaja milijun ipo kuna za struju. Zamislite sad da kilovat sat plaćaju 5 kuna, a ne  0.40 lipa, a takav je ugovor sklopljen na četiri godine.

Andro Vlahušić kazao je da su upit dobile agencije koje se bave filmom.

– Tko im je rekao da je Dubrovnik preskup? Kad će Grad imati svoju agenciju? Molim vas da napišete pismo HBO-u da dođu na pregovore u Grad Dubrovnik.

12: 14 Petra Marčinko kazala je kako je dosta građana pitala kakvo je stanje vezano uz zaštitu od požara i Srđ. Postavila je i pitanje koje se tiče financiranja medija iz proračuna jedinica lokalne samouprave.

Gradonačelnik Franković kazao je kako Grad ima odličnu vatrogasnu postrojbu.

– Ono što ćemo mi napraviti iduće godine je da automobili ne mogu dalje od Bosanke. Taksisti, kombiji, mini busevi sad voze cestom koja nije adekvatna. Razumijem da svi moraju zaraditi, ali život ljudi s Bosanke je postao nemoguć. Grad svakim dolaskom taksija od Bosanke do Imperijala gubi novac. Zbog svega toga ćemo staviti rampu i nema dalje. Nama stalo stižu upiti raznih instituta. Mislim da trebamo poslati s praksom,  da šaljemo dokumente svima njim.

Ivo Lučić upitao je kad će se provesti revizija prostora u TUP-u i hoće li cijena vrtiće ostati ista.

Gradonačelnik je potvrdio da se neće ići u povećavanje cijene vrtića i produženog boravka.

– Zauzeli smo stav da ne trebamo dodatno opterećivati roditelje. Radije ćemo odustati od nekih projekata. Započeo je postupak revizije svih ugovora u TUP-u i kako i koliko se plaća najam. Mi smo kupili dioničko društvo, sa svim svojim pravima i obvezama. Na nama je da uredimo tu situaciju. Prije par dana je prozvan gospodin Konsuelo Konačić, koji je iz Domoprave prešao u TUP. U Domoupravi je imalo plaću 12 tisuća kuna, a sad ima plaću od 8 tisuća kuna. Kad smo kupovali TUP u predugovoru je stavljeno da ćemo društvo kupiti bez radnika. U ožujku su potpisani ugovori o prestanku radnog odnosa. U javnom prostoru su rekli da smo potjerali 12 ljudi. Nikoga nismo potjerali, ljudi su potpisali prestanak radnog odnosa i uzeli otpremnine. Bruto isplaćena plaća u kolovozu ove godine za sedam radnika iznosila je 60 tisuća kuna. Direktorica TUP-a ne prima plaću, ona prima naknadu u UTD Ragusu. Puno ljudi se na druge nabacuje blatom. Vi danas ne može iznajmiti prostor nekome samo tako, već se on mora urediti.

Vijećnik Cetinić pitao je jesu li se odlaskom djece u školu oslobodila mjesta u vrtiću. Upitao je jeli se itko dosad javio na raspisani Javni poziva za realizaciju Arene Dubrovnik.

Franković je kazao kako u Mokošici ima djece na čekanju te da se razmatraju novi prostori.

– U ovoj generaciji upisalo se 35 manje prvašića, a imamo i 53 odgode. Da nije bilo toga danas bi imali i više mjesta u vrtićima. Tu se dogodio problem. Vjerujem da ćemo i to riješiti kroz par mjeseci. Izazov nam je prostor i tete u vrtićima. Drago mi je da smo grad u potpunosti riješili, a vjerujem i da ćemo Mokošicu, našli smo tri izvrsna prostora. DV Pčelica se potpuno ruši i radi se nova zgrada, projekt smo prijavili na natječaj Ministarstva obrazovanja, a na isti smo natječaj prijavili vrtić u Komolcu. Mislim da je vrijeme da kad napravimo te vrtiće da djeca izlaze iz manjih, neadekvatnih prostora. Vezano uz Arenu Lapad, natječaj je objavljen te očekujemo značajan broj zainteresiranih. Do sad nam se nitko nije javio, no to nije bilo ni za očekivati.

12:36 Željko Raguž kazao je kako se ne sjeća da je tolikom broju djece odgođen polazak u školu, te dodao kako u OŠ Montovjerna od ove godine djeca od 1 do 8 razreda imaju pravo na prehranu.

– Tamo su dvije kuharice, a osnovica plaće im je 4100 kuna.

Gradonačelnik Franković kazao je kako se radi o pilot programu kojem će se pridružiti i ostale škole.

– Mi ne određujemo plaće, već ministarstvo. Vjerujemo da će to korigirati. Na tržištu ne postoje radnici za ovo. Vjerujem da na tržištu niti jedna kuharica nema plaću ispod 10 tisuća kuna. Zaposlit ćemo i treću kuharicu kako bi im bar na ovaj način olakšali. Založit ću se kod ministra Fuchsa.

Nikša Selmani postavio je pitanje vezano uz suhozid u Ulici od Kaštela u povijesnoj jezgri, odnosno što Grad može učiniti kako bi se obnovio suhozid. Kazao je kako je tijekom 2021. godine postavio vijećničko pitanje na koje do danas nije dobio vijećničko pitanje vezano ulicu Ante Topića Mimare.

Gradonačelnik se ispričao vijećniku Selmaniju te kazao kako će dobiti odgovor.

– Suhozid je privatni vlasništvo, moramo proći cijelu proceduru. Ako se vlasnik ogluši, onda mi krećemo u sanaciju i to naplatimo vlasniku. Imamo dva objekta u gradu koji se raspadaju i koji prijete drugima. Suhozid zapravo nije problem Grada, ali jest problem Grada.

Katarina Doršner osvrnula se na rastuću inflaciju, odnosno upitala je hoće li se povećavati cijene zakupa javnih površina i najma poslovnih prostora u vlasništvu Grada. Upitala je kreće li se u obnovu parka u Pilama i ispod platana na Pilama?

Gradonačelnik je odgovorio kako su ugovori o zakupu već sklopljeni te da se ne mogu mijenjati iduće dvije godine.

– Sklon sam tome da se uvede fiksni i varijabilni dio. Grad bi po prihodima naplaćivao zakupninu, odnosno najam. To je nešto o čemu treba razmišljati u budućnosti, a ta budućnost dolazi za dvije godine. Vezano uz parkove, oba su projekta napravljena, a namjeravali smo ih financirati kroz ITU mehanizam. Vjerujem da će dati novu vizuru ulasku u Grad s Pila. Željeli smo riješiti kajake iz Pila, no nažalost nismo uspjeli. Pronašli smo dio na Komardi, gdje se nitko ne kupa. Međutim dobili smo odbijenicu konzervatora. Moramo pronaći nekakvu drugu lokaciju.

Krešimir Marković upitao je li se razmišljalo da se barem na jednom dijelu ulica oživi tramvaj te što se može učiniti kako bi se olakšalo točenje goriva plovilima na pumpi na Orsanu.

Gradonačelnik je kazao kako je ideja o vraćanju tramvaja zanimljiva.

– Postoje potencijali za ovakvu vrstu usluge koja bi sigurno bila atraktivna, a s druge strane rješavanja pitanja gužvi. Treba pričekati da prvo riješimo druge probleme. Benzinska pumpa Orsan do nedavno nije imala riješeno pitanje koncesije. Druga pumpa je u marini u Komolcu. Lučka uprava je na osnovu jednog gospodarskog subjekta, a koji je ishodio lokacijsku dozvolu, za gradnju pumpe u blizini Sustjepana. Koncesija je dodijeljena i uskoro se kreće u izgradnju nove pumpe. Imamo mogućnost opskrbe gorivom i u Shella. Samom izgradnjom Lapadaske obale previđena je i izgradnja pristaništa za ukrcaj i iskrcaj gostiju.

Gradonačelnik je kazao da je namjera grada za što veći dio voznog parka Libertasa bude na električni pogon.

– Testirali smo jedno manje vozilo koje je išlo na Kineski zid. Testirali smo i dva veća autobusa, jedna marke IVECO, drugi MAN. Prije pandemije Volvo je trebao predstaviti svoj električni autobus, a domet tih baterija bio je duplo manji. Nadam se da ćemo kroz natječaja, dio kroz ITU mehanizam, a drugi kroz natječaja resornog ministarstva ići u nabavu. Izgradili smo glavni projekt, a ishodovali smo građevinsku dozvolu za sportsku dvoranu u Orašcu. Siguran prijelaz je ključan. Kontaktirao sam gospodina Tutmana, potpisan je sporazum o sufinanciranju. U tijeku je izrada dokumentacije. Nadam se da ćemo zajedničkim snagama moći izgraditi taj pothodnik. Danas se ta djeca moraju voziti autobusom, iako je udaljenost minimalna.

Ivica Roko postavio je pitanje vezano uz ugovore OPG-ova na placi u Gružu i kad će se raspisati natječaji za koncesionare koji bi obavljali djelatnost opskrbe Grada.

– Vezano uz pretovarnu zonu. Dva koncesionara su svojevoljno prestala raditi. Omogućili smo im uvjete za kvalitetniji rad, no oni su iz samo njima poznati razloga prestali raditi. Do iduće sjednice Gradskog vijeća ćemo donijeti odluku. Ili će neka od gradskih tvrtki preuzeti ovaj postao ili ćemo raspisati novi natječaj. Svako jutro se objavljuju fotografije špalira kamiona na Stradunu. Tako je već godinama. Ono što mislim da je važno za reći, je činjenica da se teza pokušala postaviti, da se nakon ukidanja pretovarne zona na Pločama, iako nitko ništa nije ukinuo, da se stvorila nova pretovarana zona iz Katedrale. Taj prostor su elektrovučna vozila koristila godinama. Od 8: 30 u Gradu više nema vozila. Moramo postići win-win situaciju. Nemamo dovoljno velika skladišta kako bi se vršila opskrba grada. Mi danas više nemamo velika skladišta kao prije rata.

Prijedlog izmjena i dopuna Proračuna Grada Dubrovnika za 2022. godinu

13:15 Predsjednik Odbora za proračun i financije Ivan Maslać kazao je kako je Odbor usvojio prijedlog.

Gradonačelnik  je pojasnio kako se radi o izmjeni potrebnoj za pomoć obitelji smrtno stradalog vatrogasaca.

– Samoj obitelji nikad nećemo vratiti ono najvažnije, Ivana Komlenca, no možemo im pomoći financijski. Iza pokojnog Gorana ostala je supruga i dvoje male djece.

Maro Kristić kazao je kako će podržati rebalans proračuna.

– Unutar proračuna nije došlo do rebalansa, nego je došlo do promjena unutar određenih odjela. Prijetio sam 500 tisuća kuna vezano uz određene tužbe.

Gradonačelnik je kazao kako je u tijeku više sporova, te da Grad mora imati rezervirana sredstva za tu svrhu.

Prijedlog odluke o raspisivanju izbora za članove vijeća jedinca mjesne samouprave

Gradonačelnik je kazao kako su mandat predsjednicima mjesnih odbora i kotarskih izbora već istekli.

– Ovi izbori su iznimno važni. Oni su ljudi koji imaju najizravniji kontakt sa stanovnicima svojih područja. Htio bih zahvaliti svim predsjednicima mjesnih odbora i gradskih kotareva na odličnoj suradnji u proteklom četverogodišnjem mandatu bez obzira o kojim strankama je riječ. Oni radi volonterski na dobrobit svojih sredina. Pokazao sam i da mi stranačke boje nisu bitne. Nadam se da će naši sugrađani na birališta izaći u što većem broju.

Petra Marčinko osvrnula se na rad mjesnih odbora i gradskih kotara.

– Kako ide rad odbora sukladno ono što je propisano Statuom Grada Dubrovnik?

Katarina Doršner kazala je da kotar Pile – Kile izradio i potpisao svoj poslovnik, a da vjeruje da su učinili u drugi kotarevi. Dodala je suradnja s Gradom bila odlična.

– Što se tiče proračuna nismo raspolagali sredstvima, ali smo izrađivali prijedloge proračuna.

Maro Kristić javio se zbog povrede Poslovnika.

– Mi sad razgovaramo o raspisivanju izbora, a ne o radu kotara. Ići ćemo svaku sjednicu pretvoriti u maraton ili ćemo se držati dnevnog reda.

Potrebica je kazao kako uoči kotarskih izbor nije htio prekinuti kolegicu Marčinko u obrazlaganju važnosti kotarskih izbora.

Gradski kotarevi i mjesni odbori moraju biti aktivniji u svom radu. Problema u mjesnim odborima je jako puno. Ovi izbori nisu nevažni. S ovih volonterskih pozicija se trebaju rješavati mnogi problemi. Ovdje se pokazuje naša svijest i naša odgovornost. Tamo gdje smo svjesni da sustav nije funkcionirao, učinimo sve da on profunkcionira.

Petra Marčinko kazala je kako se onima koji se odluče kandidirati za ovu volontersku funkciju mora omogućiti da svoj posao obavljaju kako treba, odnosno sukladno Statutu Grada.

Točka je jednoglasno usvojena, a kotarski izbori održat će se 6. studenog 2022.

Prijedlog odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika

Pročelnik Božo Benić pojasnio je zakonski okvir za donošenje ove odluke te izvijestio o provedenom Javnom savjetovanju.

Anita Bonačić – Obradović kazala je da Grad Dubrovnik zaostaje po pitanju razdvajanja otpada.

– Razumijem da je ovo zahtjevan proces. Što se tiče plaćanje, naplata odvoza se dosad bazirala na paušalu, a ovim će račun rasti. Fiksni dio za kućanstva je 61 kunu, neovisno radili ili o samcu ili više članova kućanstva. Pravičnija bila naplata po težini predanog otpada. Navodi se i da će Grad Dubrovnik preuzeti obvezu plaćanja za obitelji koja imaju djecu, tj za one koje koriste pelene, no možda bi se moglo razmisliti i o ostalim kategorija korisnika sa sličnim problemima. Može se zaključiti da je prijeko potrebno nabaviti kamere. Navodi se broj oko 100 kamera, tko to plaća mi ili EU?

Direktor Čistoće, Marko Iveković kazao je kako je edukacija jedan od najvažnijih segmenata.

– Kultura odvajanja otpada je edukacija kroz koju bi to trebali pojasniti. Svaki korisnik će dobiti detaljne upute o odvajanju otpada. Spomenuli ste težinu otpada, slažem se da bi to možda bila pravednije, no to bi iziskivalo značajna ulaganja u opremu. Svi spremnici bi onda trebali biti opremljeni dodatni uređajima koje mjere težinu. Sustav mjerenja volumena je u ovom trenutku lakše implementirati. Nismo definirali volumen vrećice, omogućili samo da to u trenutku možemo prilagoditi korisnicima. U nekim dijelovima grada lakše je implementirati prikupljati reciklabilni otpad putem vrećica, umjesto spremnika. S tim ćemo započeti u Zatonu. Što se tiče kolektivne odgovornosti, to je jedan od najvećih problema kad je riječ o zajedničkim spremnicima. Ne vidim drugačiji način nego kontrola svake vrećice. Odnosno, otvaranja vrećice i pronalazak nekakvog dokumenta po koje mi se utvrdio vlasnik. Vidjet ćemo što je o kolektivnoj odgovornosti reći sud. Grad Osijek je napravio vrhunski posao, no imali su veliku prednost, a to je tip gradnje. Imate 90 posto zgrada sa smetlarnikom, koji nije dobio drugu namjenu. U njih se može smjestiti veliki broj spremnika.

Marko Potrebica kazao je kako u velikoj većina zgrada u Mokošici  ne postoji mogućnost postavljanja spremnika.

– Držim da mi moramo prije implementacije ove odluke osigurati infrastrukturne uvjete i nabaviti kamere. Nabavit ćemo otpadomjere. Moja zgrada, kad izađemo, na ulicu imamo jedan kontejner. Moramo pronaći mehanizam na koji način ćemo ljudima približiti ovo. Ako sam dobro shvatio ako se supruga sve skupa u miješani komunalni otpad plaćaju se veći računi, a ako recikliraš to je besplatno. Upravo samo ljudima rekli da ne bacaju račune u smeće, kako im ne bi otkrili identitet. Opće usluge plaćat ćemo 61 kunu. Gosparu Ivekoviću, molim vas pojasnite točno kako će plaćati smeće i zašto smo nabavili otpadomjere, a ne uzeli sistem vrećica kao Zagreb?

Iveković je kazao kako još nije naišao na sustav koji nema loše strane.

– Kada se na spremnik ugradi otpadomjer, svi će dobiti kartice, moći ćemo vidjeti kojim odlagalištima tko gravitira, odnosno svi će moći baciti na legalan način otad u dva, do tri odlagališta. Ne vidim kako će Zagreb utvrđivati čija je koja vrećica. Plaćanjem vrećice plaćate odlaganje. I mi ćemo s otpadomjerima imati problema s utvrđivanjem tko je odložio smeće izvan spremnika. Tri mjeseca od usvajanja usluge, moramo dostaviti kompletan cjenik.

14:03 Određena je pauza u trajanju od 30 minuta.

Sjednica se nastavlja.

Andro Vlahušić  kazao je kako će kamere hvatati i strance.

– Kazne ne mogu biti. Morat će se riješiti kako ćemo uključiti i goste koje borave. Sami turisti kažu da Grad nije riješio pitanje otpada. Predlažem nagrađivanje, a ne kažnjavanje. Kao da djecu u osnovnoj školi počnete kažnjavati što ne znaju tablice otpada.

Marko Iveković kazao je kako se slaže da kažnjavanje nije jedini instrument.

– Namjerno u prvom koraku nisu uvrstili nagrade. Što se tiče turista, oni su negdje smješteni. I Italiji je cijena apartmana 80 eura ako ćete odvajati otpad, a ako nećete onda 110 eura. Velika odgovornost će biti na vlasnicima apartmana koji je turiste morati upoznati s pravilima igra.

Raguž  je kazao kako nije vidio turista s vrećicom u ruka.

– U Primoštenu svaka kuća ima svoj spremnika. U Šibeniku se pak kontejneri pretrpavaju. Nadamo se da ćemo mi biti primjer dobre prakse.

Potrebica je kazao kako turisti u najvećoj mjeri poštuju pravila domaćina.

– Naši turisti mahom dolaze iz zapadne Europe. Ako idemo na otpadomjere, vlasnici će gostima dati karticu. U mom poslu, kamere su mi pomogle riješiti na oko kompliciranu situaciju. Predlažem kamere od 8 megapiksela. Slažem se da su mrkva i batina dobra.

Andro Vlahušić istaknuo je kako postoje represivne države, no da su one neuspješne.

– Represijom nikad neće dobiti dobrog građanima. Ako cijela zgrada nema problema s komunalnim miješanim otpadom to znači da je ta zgrada zaradila novac za Čistoću i Grad Dubrovnik. Papir, plastika, metal i staklo će se prodati. Je li onda korektno da makar izrazimo da ćemo oni koji tako postupaju imati recimo 10 posto manju cijenu. To je jednaka poruka kao i nadgledat ćemo vas.

Marko Potrebica istaknuo je primjer Njemačke.

– Pitao sam kako je odlaganje otpada uredno. Rodica mi je objasnila da istim ključem otvaraju boks u koji ide smeće. Rekla mi je da iz njihove Čistoće provjeravaju što je u kojem spremniku, ako nađu nešto što ne pripada, ostave taj otpad, jave se upravitelju zgrade koji treba utvrditi čiji je to otpad. Ako se utvrdi pokupe taj otpad i odrežu značajnu kaznu.

Jasmin Deraković istaknuo je primjer Obrtničke škole, u kojoj funkcionira učenički servis koji popravlja uređaje. Pozvao je građane da ne bacaju uređaju nego da ih popravljaju.

– Mene je prvog strah ilegalnih deponija. Smatram da je nerealno da će netko mjesečno otvarati otpadomjer samo četiri puta. Često mi se dogodi da u 19 sati navečer dođem baciti otpad, a spremnik je već put. Imat ćemo kontejnere za razdvojeni otpad. Mi ćemo to utvrđivati opažanjem djelatnika i kamerama.

Marko Iveković kazao je kako su pretrpani spremnici uobičajena pojava.

– Pokušavamo se tome prilagoditi, na nekim lokacijama tri puta dnevno odvozimo otpad. Pozdravljam napore Obrtničke škole. Imali smo istu zamisao prije 7 godina, no to nismo uspjeli realizirati zbog nedostatka prostora.

Deraković je upitao hoće li ostati uredba o vremenu odlaganja otpada, na što je Iveković odgovorio da je protiv odlaganja otpada u bilo koje doba dana.

– Pomoću otpadomjera moći ćemo te uređaje daljinski isključiti, odnosno podesiti da se otvaraju tek u 19 sati.

15:02 Đuro Capor kazao je kako je dobro da se fiksna cijena odlaganja otada pojavila u isto doba kao i u ostalim gradovima kako bi se mogla izvršiti usporedba.

– Obvezujem se da ću doći do vas kako bi saznao zašto je odlaganje otpada skuplje u Dubrovniku. Mi ćemo biti suzdržati po pitanju ove odluke. Od građana se traži velika odgovornost, a čini nam se da je u ovu cijenu ukalkuliran trošak još jednog, po nama nepotrebnog, direktora. Zanima me i do kud smo došli s projektom kompostane? Postavlja se veliko pitanje što će biti s bio otpadom, gdje će se odlagati, kome ćemo ga prodavati.

Gradonačelnik Franković kazao je kako iz Capora ne može pobjeći ingordeca.

– Mi smo u sredini fiksne cijene. U trenutku kada se Grabovica ugasi, otpad će trebati odvoziti u neki drugi centar u Hrvatskoj. To je ukalkulirano u fiksni dio cijene otpada. Nemojte tako licemjerno pokušati prikazati da je ovaj iznos određen zbog nečije plaće. U Čistoći je samo jedan direktor, Iveković, a drugi je član Uprave. I Vodovod ima predsjednika uprave i člana uprave.

Iveković je taksativno nabrojio koje sve usluge spadaju u minimalnu uslugu, dodao je da se cijena odvoza smeća nije mijenjala od 2008. godine.

– Ako već tražimo od građana da odvajaju otpad onda bi bilo nelogično da ga odlažemo na Grabovici. Moramo platiti transport i zbrinjavanje otpada na određenoj lokaciji.

Đuro Capor je kazao kako epitet licemjeran označava uvredu te ponovio pitanje vezano uz kompostanu.

Gradonačelnik Franković kazao je kako u pet godina koliko vodi Grad niti jedno društvo u vlasništvu Grada Dubrovnik nije bilo u problemu. Podsjetio je kako Vodovod provodi projekt Aglomeracije Dubrovnik, u sklopu kojeg je izrađen pročistač pitke vode. Kazao je kako su povučeni značajni novci iz Fonda za zaštitu okoliša za sanaciju Grabovice.

– Na takav način se uspješno vode društva. Unatoč svim problemima i izazovima niti jedno društvo nije došlo u financijske probleme. Naši građani, imali mi jedno ili više odgovornih osoba, ne osjećaj negativni efekt toga, već dobrobit. Zato nije pitanje što tko i kako, važan je krajnji rezultat. Mi još uvijek ne dižemo cijene komunalnih usluga. Bitno je da zadržimo financijsku likvidnost u društvima i u budućnosti. Što se tiče kompostane, znate da je ona planirana na Pobrežju, na području TT bloka. Sad smo u zadnjoj fazi izvlaštenja. Nije se to zaboravilo i nije da se to nije radilo.  

Nikša Selmani  kako je da postoji pitanje sortiranje i pretovarnih zona.

– O otpadu morate razmišljati o sustavu. Ono što vadi poduzeće Čistoća je da je rok implementacije vezan uz tehničke uvjete, a to može biti bilo kad.

Vlahušić je kazao kako Čistoća godišnje zbrine oko 30 tisuća tona otpada.

– Za par godina doći ćemo ispod 10 tisuća tona. Moja obitelj u zadnje enormno odvaja. U selo odnosimo i biootpad, što će biti i glavni problem. Mulj iz Petke i biootpad će imati mogućnost da se napravi kompostane. Ako uspijemo za pet godina, da padnemo ispod 10 tisuća kuna, onda u pitanje dolazi isplativost Lučinog razdoblje. To nam neće biti potrebno. Kako ćemo isplatiti tu investiciju?

Iveković je kazao kako je CGO Lučino razdoblje neovisna firma te da Čistoća neće moći utjecati na način njihova poslovanja.

– Najveći izazov je osigurati građanima odlaganje bio otpada. U urbanim sredinama to je najveći problem. Podijelili smo 1600 kompostera, imamo pozitivna i negativna iskustva. Mnogi su to uzeli zato što smo ih dijelili besplatno. Predložit ćemo model po kojem će biti spremnici za bio otpad na javnim odlagalištima te po danima i naseljima odrediti kad će se u te spremnike moći odlagati otpad.

Đuro Capor osvrnuo se na Lučino razdoblje.

– Taj projekt je utemeljen na falsifikatu, sama ponuda je dupla skuplja od početne procijene. Iznos miješanog komunalnog otpada koji mi budemo davali u taj centar bit će znatno veća, a to će se onda preliti na naše cijene. Da bi se taj hladni pogon isplatio oni će morati povećavati iznos po toni zaprimljenog smeća. Gradovi u Istri RDF uspijevaju prodavati po 200 eura.

Pero Vićan kazao je kako smatra da je duboko nenamjerno koristiti govornicu Gradskog vijeća za govor o falsifikatima.

– To što je jedna ponuda tako drastično porasla, u vremenu u kojem živimo postaje skoro pa normalna.

Točka je usvojena uz tri suzdržana glasa.

Prijedlog odluke o davanju prethodna suglasnost na Opće uvjete isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama na području Grada Dubrovnika

15:36 Vlahušić je kazao kako će odluku podržati, no da se ne zna u koliko automobila ima u Gradu Dubrovniku. Predložio je postavljanje kamera na tri ključne točke u gradu.

– Mislim da je to mala investicija, moj prijedlog je da ovu odluku unaprijedimo, tako da se implementiraju kamere.

Prijedlog odluke o davanju prethodna suglasnost na Opće uvjete obavljanja dimnjačarskih poslova

Prijedlog odluke o imenovanju Stručnog povjerenstva za davanje koncesije za  posebnu upotrebu pomorskog dobra Grada Dubrovnika  za potrebe provoza tereta (građevinskog materijala) preko k.č.br. 1051/110 k.o. Gruž (s.i.) što odgovara k.č.br. 245/2 k.o. Dubrovnik (n.i.)

Prijedlog odluke o imenovanju Stručnog povjerenstva za provođenje postupka javne nabave za obavljanje javne usluge na neprofitabilnoj lokalnoj liniji u obalnom pomorskom prometu na relaciji Grad Dubrovnik (luka Gruž) – otok Koločep

Maro Kristić kazao je život stanovnika na otocima od strateškog interesa.

– Ova linija je vrlo važna. Cijela ta priča bi se oko ove linija trebala postaviti strateški. Planirati koncesiju na ovo liniju na trogodišnje razdoblje, ne ostavlja vlasniku prostora da uloži u bolje plovilo. Iznos subvencije je isti i prije poskupljena. Mislim da bi se ova linija u budućnosti trebala dati u koncesiju u roku od 5 godina. Ako ostane na tri godine iznos bi trebao biti 1.7 milijuna kuna. Bilo bi dobro da se uvedu i dodatne ljetne linije.

Potrebica je kazao kako su za povjerenstvo predloženi Ivana Kralj, Mato Kekez, Niki Borovina, Željko Dadić i Anita Burić.

– Ako nije moguće to mijenjati neko ostane kako stoji, ali ugovor s potencijalnim koncesionarom trebalo ostaviti mogućnost promijene cijene

Vlahušić je kazao kako bi bilo jako dobro kako linije o kojima se govori ne bi bili na trošak Grada.

– Zašto taj dio putničkom prijevoza ne bi obavljala Javna ustanova rezervat Lokrum?

Prijedlog zaključka o prihvaćanju teksta Ugovora o kupoprodaji i prijenosu dionica trgovačkog društva Hotel Gruž d.d. između Marija Clark iz Kanade i Grada Dubrovnika

Gradonačelnik kazao kako će se kupnjom navedenih dionica steći mogućnosti za „squeeze out“ i da grad stekne 100 vlasništva.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju teksta Ugovora o kupoprodaji i prijenosu dionica trgovačkog društva UTD Ragusa d.d. između Contract Development d.o.o. i Grada Dubrovnika

Gradonačelnik je kazao kako se radi o istom slučaju kao kod prethodne odluke.

Đuro Capor pohvalio je gradonačelnik jer je u ova dva slučaja izvršio kupnju dionica po zakonu.

Prijedlog zaključka o pomoći za obitelj poginulog vatrogasca Gorana Komlenca

Gradonačelnik je kazao kako su rebalansom proračuna osigurana sredstva za ovu namjenu.

– Uz ono što je zakonom omogućeno Grad obvezuje isplatiti razliku do sto posto. Grad se obvezuje isplatiti i jednokratnu novčanu pomoć te uplaćivati sredstva za životno osiguranje.

Prijedlog zaključka o sklapanju Ugovora o najmu stana sa slobodno ugovorenom najamninom s Vatrogasnom zajednicom Grada Dubrovnika

Gradonačelnik je kazao da se i ova odluka odnosi na obitelj Gorana Komlenca.

Prijedlog zaključka o djelomičnom oslobađanju od plaćanja komunalnog doprinosa obveznika Luiđa Puljizevića

Prijedlog zaključka o ukidanju statusa puta, odnosno javnog dobra u općoj uporabi, za dio nekretnine katastarske oznake čest.zem. 1247/4 u površini od 93 m2, upisane u zk.ul. 887 k.o. Mokošica

Prijedlog zaključka o ukidanju statusa puta, odnosno javnog dobra u općoj uporabi, za dio nekretnine katastarske oznake čest.zem. 1978 u površini od 67 m2, upisane u zk.ul. 129 k.o. Orašac

Prijedlog zaključka o ukidanju status puta, odnosno javnog dobra u općoj uporabi, za dio nekretnine katastarske oznake čest.zem. 1217 u površini od 86 m2, upisane u zk.ul. 197 k.o. Gruž

Točka je jednoglasno usvojena.

Prijedlog zaključka o imenovanju Povjerenstva za verifikaciju Programa za provedbu natječaja za izradu likovnog rješenja spomen-obilježja za djecu poginulu u Domovinskom ratu u Dubrovniku

16:05 Gradonačelnik  je kazao kako su djeca najveća žrtva.

– Jedna od predloženih lokacija je kružni tok u Gružu. Ono što mi želimo napraviti jest spomenik poginuloj djeci. Želimo privući pažnju svih onih posjećuju grad, bilo da dolaze s mora ili cestom. Nisam dovoljno stručan kako bi ocijenio što je najbolje. Ovo je vrlo osjetljiva tema i zato mislim da se mora ostaviti mogućnost da se spomenik napravi na području Gruža, a da povjerenstvo iznjedri najbolje moguće rješenje. Željeli smo da ovaj spomenik bude nešto više, da on bude mjesto trajnog spomenika i propitkivanja i da on budi u čovjeku emocije. Zato u okviru programa stoji kako ćemo pozvati najeminentnije umjetnike.

Maro Kristić  kazao je kako ga je začudio prijedlog lokacije.

– Nije rečeno da postoji više lokacija. Mislim da bi takvom obilježju ljudi trebali pristupiti i da kružni tok nije idealno rješenje ni kad je u pitanju sigurnost prometa  ni osjećaji roditelje poginule djece. Mislim da u gradu ima boljih lokacija, poput parkova u kontaktnoj zoni. Drago mi je da je gradonačelnik rekao da će povjerenstvo razmotriti i druge mogućnosti. Zasmetao mi je i materijal koji je koristiti – plastika. Volio bih da se u smislu lokacije prošire vidici.

Pročelnik Benić kazao je kako se konsenzualno došlo do lokacije.  

Marko Potrebica kazao kako je ključna stvar da se napravi dostojanstven spomenik djeci poginuloj u Domovinskom ratu.

Marko Kristić kazao je kako se radi o spomeniku posebnog senzibiliteta ta da oko njega ne bi trebao kružiti promet.

– Taj kružni tok nije takvog kredibiliteta da se u njega smjesti jedan takav spomenika. Nema ovdje pokušaja ubiranja političkih poena. Naša obveza je da to napravimo na najbolji mogući način. Roditelji su najbitniji.

Gradonačelnik je kazao kako nije tema lokacija spomenika, već imenovanje povjerenstva.

Andro Vlahušić pitao je postoji li u Gradu već spomen obilježe za poginulu djeca i što se sad nalazi u kružnom toku.

Nikša Selmani kazao je da su spomen obilježja suštinski važna jer dopuštaju da se jedna stranica zatvori.

– Unutar odluke o odabiru Povjerenstva, zapravo impliciran je lokacija kružnog toga. Ovo nije stvar da netko kad dođe u grad reče vidi oni imaju spomenik poginuloj djeci. Hrvatsku tu katastrofalno kasni. Možemo li to maknuti iz odluke, da ona ne implicira kružni tok, mislimo da tako svi bili zadovoljni.

Vlahušić  je kazao kako je najveći broj djece u Dubrovniku poginuo ispred skloništa u Mokošici, da je na platou poviše ulaza u sklonište postavljen spomenik Bogorodice.

– Bili smo odlučili da ćemo napraviti spomenik Ivana Pavla II, dogovorili smo se da će to biti na vrhu Montovjerne kako bi ga svi vidjeli. Jedna žena se javila i rekla da kip Ivana Pavla treba biti na mjestu na kojem je držao misu. Zalažem da bi to bilo puno bolje kad bi to bili blizu recimo škole, vrtića, gdje dolaze djeca i roditelji. Sva mjesta na kojima se druže dubrovačka djeca su primjerenija za lokaciju spomenika od kružnog toka.

Potrebica  je predložio predlagateljima da se iz odluke izbaci rečenica u kojoj se definira lokacija, što je gradonačelnik i potvrdio.

Katarina Drošner, predsjednica Odbora za izbor i imenovanja kazala je kako su predloženi Božo Benić, Dživo Brčić, Paula Pikunić Vugdelija, Marija Lukšić, Romano Duić.

Prijedlog zaključka o imenovanju Povjerenstva za ocjenjivanje športskih i plesnih manifestacija od značaja za Grad Dubrovnik u 2022. godini

Katarina Doršner kazala je da su predloženi Miho Katičić, Anita Simović, Silva Violić.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o izvršenju Programa javnih potreba u tehničkoj kulturi Grada Dubrovnika

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Dubrovnika  za 2021. godinu

Andro Vlahušić kazao je kako je Grad za 64 stana uložio 9.3 milijuna kuna.

– Od tada do danas nema novih projekata. Grad je stanove u Mokošici kupio od APN-a. Mislim da je nakon 10 godina nužno da odredimo nove lokacije za POS-ove stanove. 5 tisuća ljudi se javilo za APN-ove subvencije, ako ih je 10 iz Grada, to je dosta, jer Dubrovnik ne zadovoljava uvjete APN-a. Mislim da je nužno vidjeti kako promijeniti lokacije APN-a.

Direktor Dubravko Pasqualicchio kazao je kako je nedavno uputio upit ministarstvo je li moguće za Dubrovnik odrediti drugu etalonsko cijenu.

Gradonačelnik je kazao kako Grad ne može sudjelovati u  POS-u zbog visoke etalonske vrijednosti zemljišta.

– Na taj način bi se omogućila da može ponovno sudjelovati u modelu poticajne stanogradnje. Sad su ispravljene neke stvari vezano uz vlasništvo. Danas u POS-u II živi najmanje ljudi, najviše se iznajmljuje. Nakon isteka rok u kojem se ti stanovi nisu smjeli prodati, oni su se pojavili na oglasnicima. Ti se stanovi danas mogu i oduzimati, a sukladno zakonu.

Vlahušić  je kazao kako je ministar dobio od Vlade zadatak da se izjednači cijena POS-a i APN-a.

– Možda bi u oba modela mogao sudjelovati i Grad, onda bi imali trojstvo.

Nikša Selmani upitao je može li agencija pratiti interes građana za dugoročnim najmom, na što je Pasqualicchio odgovorio da do sada nije bilo nekog interesa, no da smatra kako je sve vezano uz problem izgradnje stanova.

Kristić je kazao kako ova tema dobro pokazuje zašto je godinu dana nakon besmisleno raspravljati o izvješćima tvrtki.

– Bolje bi bilo dva puta godišnje sazvati tematsku sjednicu o društvima, na početku i na kraju godine.

Pero Vićan  kazao je kako Gradsko vijeće uopće ne treba raspravljati o ovim izvještajima.

– Kad bi neprihvaćanje rada značilo pad te uprave onda bi to imalo smisla. Gubimo vrijeme na totalno nebitne stvari. Potičem inicijativu da se ovo make s dnevnih redova, no da onda s puno više pažnje biramo članove nadzornih odbora.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Boninova d.o.o. za 2021. godinu

16:53 Katarina Doršner aktualizirala je pitanje nedostatka grobnih mjesta.

– Možemo li raditi nešto na promoviranju kremiranja u Dubrovniku i olakšavanja samog postupka, pa čak i po pitanju etičkih i vjerskih pitanja.

Štefi Ljubimir, voditelj pravnih poslova Boninova kazao je kako kremiranje sve učestalije.

– Jedina opcija koja mi možemo ponuditi ljudima je krematorij u Zagrebu. Bojim se da krematorij u Dubrovniku u ovom trenutku nije isplativ.

Pero Vićan kazao je kako je godišnja 298 kuna.

– To je smiješno. Hoćeš imati grob na Boninovu , a to ne možeš plaćati. Pitanje je kad ćemo mi dobiti upit da se ta cijena poveća.

Muratti  je predložila da branitelji ne plaćaju tu naknadu.

Selmani  je kazao kako nisu realizirane zajedničkih privremenih grobnica koje su navedenu u izvješću Boninova i 2020. i 2021. godine.

Gradonačelnik je odgovorio kako su u vrijeme pandemije izgrađene četiri grobnice.

– Sve što smo mi očekivali se tada pokazalo ispravnim. Dvije od tih grobnica su popunjene, a dvije su trenutno pune.

Ljubimir  je kazao kako svaka intervencija unutar groblja iziskuje suglasnost konzervatora.

– Imamo izrađen projekt za četiri grobnice, za što nam treba pomoć Grada.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Čistoće d.o.o. za 2021. godinu

Anita Bonačić – Obradović kazala je kako se u izvješću navodi minus od skoro milijun kuna.

– Navodi se problem naplate zbog netočnih podataka i obročnog plaćanja građana. Može li se što poduzeti po pitanju tih netočnih podataka. Navodi se da je prihod od odvoza od bio razgradivog otpada veći za 92 posto u odnosnu na proteklu godinu. Prihod od prodaje otpada je oko 600 tisuća kuna. Kad su pitanja razvoj i ulagana navodite da ste nabavili specijalno komunalno vozilo, putem Kohezijskog fonda, što pohvaljujem. Naveli ste i da ste usmjereni prema uvođenju novog modela naplate do roka, što je siječanj 2023.

Iveković je kazao kako imaju problem s nejavljanjem korisnika, jer to ljudi nastoje izbjeći.

– Radi se jako puno. ZK uložak je javni dokument, na temelju kojih dolazimo do novih korisnika. Naša pravna služba na tome jako puno radi. Bio razgradivi otpad je podrijetlom od pravnih osoba, na licu mjesta pregledavamo što se u tome nalazi. Tek u početku sustava smo imali problema. Prihodi otpada su porasli što činjenice veće ekonomske aktivnosti. Specijalno vozilo je prilagođeno za ulazak u povijesnoj jezgri. Do sad smo imali samo jedno takvo vozilo. Ograničeni smo potporama, sljedeći tri godine se ne možemo prijaviti na takav ili sličan natječaj.

Ivo Lučić  upitao je tko je nadležan za odmorište na mostu dr. Franja Tuđmana te naveo kako odmorište izgleda katastrofalno, na što je Iveković kazao da djelatnici Čistoće tri puta dnevno na mostu.

– Mi odrađujemo kako imamo ugovornu obvezu s Dubrovnik cestama.

Vićan  je iznio sličan problem okretišta u Brsečinama.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Domouprave Dubrovnik d.o.o. za 2021. godinu

Kristić je kazao kako se na Kantafigu radi zgrada te da u isti kanal stavljaju instalacije za vodu i struju.

– Čovjek na Kapelici nije 20 i nešto godina uspio riješiti hitne popravke i zbog toga je pretrpi veliku štetu na svom objektu.

Pero Milković, direktor Domouprave, kazao je da je na Kantafigu došlo problema jer je izvođač radova radio paralelno dva lifta, no da su izmještene voda i struja.

-Što se tiče gospara na Kapelici, Domouprava mu štetu može isplatiti ako se svi sustanari slože ili ako nas tuži te dobije tužbu. Što se tiče fasada u Mokošici 31 zgrada je prijavljena na natječaj. 13  ulaza je prošlo, EU je propisala da mora biti 15 cm staklene vune. Zgrade sad moraju dizati kredite na milijun kuna.

Vlahušić  je kazao kako se pokazalo da se pri obnovi zgrada vrijednost vraća na dva način: porastom cijene stana i smanjenima računa.

– Domouprava i sustanari to ne mogu financirati sami. Mi trebali raditi financijski mode za obnovu takvih zgrada.

Točka je usvojena.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Dubrovačke baštine d.o.o. za 2021. godinu

Nikša Selmani postavio je pitanje vezano uz programe u Lazaretima i u parku na Orsuli.

– Nije vidljivo koje su izložbe i radionice bile organizirane od strane Dubrovačke baštine, a koliko je bilo gostujućih programa. Slično je i s ljetnikovcem Bunić Kaboga, odnosno zašto je samo dio programa predstavljen na web stranici. Spominje se da je sve u skladu planom upravljanja istekao u 2020. godini. Zašto se u 2021. nije ustupilo izradi novog plana upravljanja? Jesu li u funkciji platforme koje služe za spuštanje teško pokretnih osoba u lađe. Dubrovačka baština u prosincu 2020. potpisala je ugovor s Gradom o upravljanom parkom Orsula. Dok je tim parkom upravljao gospar Vidak Orsula je proglašena deset pozornicom na svijetu.

Direktorica Katarina Milat Kralj, kazala je kako su liftovi neispravni jer nisu bili adekvatno održavani.

– Jedino rješenje je uklanjanje postojećih i postavljanje novih. Nedavno smo imali razgovor s gradonačelnicom vezano uz park Orsula i vjerujem da ćemo doći do jedne dobre priče.

Vijećnik Tropan postavio je pitanje vezano uz financiranje tvrtke. Naveo je kako su najveći prihodi dolaze od Grada Dubrovnika.

– Što je s prostorima koje iznajmljujete?

Milat Kralj je odgovorila da su prihodi od prodaje 117 tisuća kuna.

– Dubrovačka baština je krenula s iznajmljivanjem prostora u vrijeme lockdowna. Nije se naplaćivala naknada, u načelu u ove dvije godine nismo ni mogli imati nekakve prihode na temelju ove stavke.

Tropan  je upitao kolike prihode očekuju u budućnosti od iznajmljivanja.

– Već ove godine vidi se velika razlika na temelju iznajmljivanja.

Slavica Grkeš postavila je pitanje o 11 smještanih jedinica u arhivu.

– Je li u tom prostoru moglo biti što drugo?

Milat Kralj je kazala kako je Dubrovačka baština na upravljanje dobila prostor dormitorija.

– Ovo je bio jedan prijedlog, potpisano od strane bivšeg direktora. Trudimo se da bude najbolje. Periodično smo uzeli jednu tvrtku koju smo našli na tržištu.

Vlahušić  je kazao kako je glavni problem ove tvrtke nedostatak kreativnosti.

– Grad bude pun kao šipak, a Lazareti su prazni. Obnova je koštala oko 60 milijuna kuna, a život se u njima događa jako rijetko. Nedavno sam bio tamo na otvaranju izložbe. Ljudi su mi rekla da bi bilo bolje da je u pola Lazareta ostala glazbena škola, a u drugo pola Slaven Tolj. Ako nisu zaživjeli Lazareti kako će zaživjeti TUP kao umjetnička kolonija? Mi kao Grad nismo pomaknuli rijeku ljudi sa Straduna u Lazarete.

Kristić je postavio pitanje vezano uz upravljanje prostorima na bazenu u Gružu. Zanimalo ga je kakvi su planovi.

Milat Kralj je kazala da ti prostori prvo trebaju prijeći na Dubrovačku baštinu, no da su oni spremni raditi.

Capor je kazao je Dubrovačka baština Vlahušićevo čedo.

Lazareti trebaju biti mjesto susreta zajednice. Dubrovačka baština pomaže pri komercijaliziranju prostora koji nisu u dovoljnoj mjeri postala okupljališta zajednica. Koliko mi još sebe turizmu trebamo dati?

17:52 Gradonačelnik Franković kazao je kako nije istina da su restauratori otjerani iz Kaboge.

– Restauracija papira je djelovala u Kabogi. Značajna sredstava su uređena u prostoru Državnog arhiva, gdje je uređene i prostor za restauraciju. Smisao ove tvrtke je održavanje baštine. Ako imate Lazarete, koji imaju svoje korisnike, nakon tri, četiri godine oni nisu više isti i u njih treba ulagati, kao i u Kabogi. To je smisao ove tvrtke. Lazareti su danas puno bolji nego prije deset godina. Naravno, da se lađe komercijalno iznajmljuju. Postoji dobra kombinacija društvenog i komercijalnog. U Kabogi se događaju i društvene manifestacije. Od prvog trenutka sam tvrdio da se radi o dobroj namijeni. Neće proći puno vremena do trenutka kad država uvidi da se jedinice lokalne samouprave bave komercijalnom djelatnošću, odnosno iznajmljuju poslovne prostore, a ne plaćaju PDV. Sigurno ćemo kroz par godina doći u situaciju da društva u vlasništvu grada se bave ovim. Priča iznajmljivanja u Državnom arhivu je dobra jer se tim novcem ulaže u objekte u koje je to potrebno.

Vlahušić je pojasnio kako je Dubrovačka baštinu napravljena da bude Domouprava za baštinu.

– Art radionica Lazareti se pretvorila u obični kafić koji ne plaća najam Grad, osim galerije. Gdje je kreativna četvrt?

Potrebica je kazao da iza kulture koju promovira Capor stoje članovi njegove udruge i simpatizeri.

– Studentski dom se iznajmljuje na isti način kao u Engleskoj, Njemačkoj…Student spava za 100 kuna i jede za sedam kuna.

Capor je kazao kako mu se čini da je Vlahušićev duh ostao u uredu gradonačelnika te dodao kako je poznata netrpeljivost Andra Vlahušića prema Slavenu Tolju.

Petra Marčinko izložila je projekte koje provode udruge koje djeluju u prostorima Lazaretima, a među kojima su DEŠA, Studentski teatar Lero, Art radionica Lazareti.

– U 2022. godinu uključeni smo u UNESCO-ovu izvješće, u kojem se Lazareti navode kao primjer održivog upravljanja.

Nikša Selmani kazao je kako baština nisu samo nekretnine.

– Baština znači i sve ono što Grad može proizvesti iz svojih kulturnih resursa. Suština je da mi nađemo pametan omjer između komercijalizacije i održavanja.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Dubrovačke razvojne agencije d.o.o. za 2021. godinu

Bonačić – Obradović postavila je nekoliko pitanja.

– U 2021. imate 15 djelatnika, to je više za 2. Bruto plaće su financiranje projektima EU, ili sufinancirane. S obzirom da je osnova djelatnost izrada međunarodnih projekta? Koji su bitni projekti bili izrađeni i provedeni? Radite li to sa svojim zaposlenici? Vidim da su rashodi povećani za 12.5 posto. Koordinator ste za Smart City, zanima me što se odradilo za poboljšanje života naših sugrađana?

Direktorica Martina Lazarević  kazala je kako četiri zaposlenice koriste porodiljni dopust te da je dvoje zaposlenika zaposleno na određeno vrijeme.

– Projekte provode zaposlenici Grada. Europski projekti imaju svoj ciklus i imaju korake koji se trebaju odraditi. Određene planirane aktivnosti su se događale u 2022. čime su povećani i troškovi. Što se tiče Provedbenog plana za Grad Dubrovnika, taj još nije definiran popis stanovnika te smo koristili projekte iz 2011. Što se tiče projekta za njegovateljice Grada već dugi niz godina financira edukaciju. Vrlo često imamo takve upite te Grada izdvaja tih 60 tisuća kuna. Što se tiče projekta Smart City, DURA provodi niz aktivnosti. Konkretno, 2021. su napravljena pametna dječja igrališta. Postavljeni su uređaji na pet dječjih igrališta, kako bi se potaknula aktivnost kod djece.

18:22 Pero Vićan pitao je imali u gradu obrazovana njegovateljice koje nema posao.

– Vidim da imate automobile? Što će vam automobili. Prodajte to odmah.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Groblja Dubac d.o.o. za 2020. godinu

Nikša Selmani  kazao je da se kroz izvješće mogu pratiti tri etape.

– U drugoj etapi, potrošena su sredstva od oko 70 milijuna kuna, a navodi se kako se će uzeti dugoročni kredit za izgradnju popratnih objekata te da će prvo izgraditi grobnice. Kako će izgledati ti funerali? Koliko se zapravo grobnih mjesta predviđa? Je li to zaista 3250 grobnih mjesta? Ljudi moraju znati, odnosno to što su kreditirali izgradnju grobnog mjesta, to ne znači da postaju vlasnici. Čini mi se za da 30 godina ističe pravo na korištenje grobnih mjesta.

Pročelnica Pikunić pojasnila je etape.

– Prva faza odnosno izgradnja ceste i infrastrukture je završena. Obuhvat groblja je kompletno opremljen potrebnom infrastrukturom. Druga etapa se odnosi na izgradnju grobnih mjesta i popratnih objekata s tim da izgradnja objekata nije bila planirana od strane građane. Direktor je razmatrao kreditne linije i to treba napraviti što prije. Građani koji su sudjelovali u izgradnji grobnih mjesta s 90 posto, to je zato što su proračuni opustošeni COVID krizu. I dalje stojim na 3500 grobnica. Grobnice se svakodnevno prodaju.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Hotela Gruž d.d. za 2021. godinu

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Libertasa d.o.o. za 2021. godinu

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Luke Dubrovnik d.d. za 2021. godinu

Ivan Tropan postavio je pitanje o prodaji dionica Luke Dubrovnika.

– Što se radi o pitanju ulaganja na koje se Luka obvezala?

Gradonačelnik Franković ponovno je govorio o kupnji trezorskih dionica?

– Volio bih da mi pojasnite što je točno ovdje navodno sporno. Luka Dubrovnika je dobila ponudu od Atlantske plovidbe, tu ponudu je prihvatila Skupština društva i obvezala se na kupnju.

Ivan Tropan pojasnio je što smatra navodno spornim.

– Zašto je Luka Dubrovnik na isti dan platila dionice nešto više od 3 puta više UTD Raguse.

Gradonačelnik je kazao da je cijenu utvrdio prodavatelj.

– Luka Dubrovnik u trenutku kupoprodaje nije društvo u većinskom vlasniku Grada Dubrovnika. Grad tu ne može samostalno donijeti odluku. Mi svi znamo kao se prodaju i kupuju dionice. Nekad se kupuju po nominalnoj cijeni. Ovaj put je mogućnosti Grada Dubrovnika puno snažnija nego prije nego što je UTD Ragusa kupila sporni paket. Ako te trezorske dionice smatrate spornim Gradsko vijeće može donijeti zaključak da se te dionice prodaju, ali ne po cijeni manjoj nego po kojoj su kupljene. Nitko nas nije pohvalio kako smo kupili dionice po znatno manjoj cijeni nego po kojoj ih je kupila Atlantska plovidba. Nisam još uspio čuti gdje je zakonski Skupština društva krivo postupila

Tropan je kazao kako traži pojašnjenje.

– Ovdje se ne radi o tržišnoj prodaji, već su u zavisnom odnosu.

Gradonačelnik je ponovio kako je proces kupnje izgledao.

– Možete sve propitivati, ali na nešto što strateški interes grada stavljati upitnik. Ne mogu vjerovati da ste nasjeli na priču nekog tko je platnom spisku. Doći će vrijeme kad ću moći puno više govoriti o Luci Dubrovnik. U Luku je grad zasad uložio jako malo novaca, a samo u dividendama je uzeo više od milijun eura. Ako vi smatrate kupoprodaju dionica, predlažem vam još jednom, iako sam osobno protiv toga, vi podnesite zahtjev za prodajom dionica. Skupština društva će se sastati i dionice će biti prodane. Interes za kupnju dionica Luke Dubrovnik je velik. Postojeći dioničari imaju ponude ozbiljnih tvrtku na stolu.

stolu.

Tropan  je u svoj replici kazao da nitko nije problematizirao stratešku odluku.

– Kad će krenuti investicijski ciklus? Zar nije čudno da prije tog ciklus društvo kupuje svoje dionice, a ne da ih prodaje i skuplja kapital.

– Kako tada ništa nije bilo sporno. I dalje mislim da je sjajno to što smo napravili. Prije mjesec dana smo donijeli UPU Gruški akvatorij, da bi se koncesija za koju sada smatramo da je neodrživa promijenila na zakonitim uporištima i sklopio novi ugovor za koncesiju. Nadamo se da ćemo izmjenu UPU-a imati za 5 mjeseci. Naš strateški interes je upravo bio steći većinsko vlasništvo nad Lukom Dubrovnik. Atlantska plovidbe je trenutku prodaje ovih dionica bila u financijskim problemima. One su tada bile založene. Ljudi su imali problem. Dobio sam informacija da prodaju sasvim slučajno. Mogao sam staviti oba prsta u uho. Pronašao se način da jedan dio dionica kupi UTD Ragusa, drugi Luka Dubrovnik. Ja vam odgovorno tvrdim da je ovo upravljanje javnim dobrom. U Lučkoj upravi je dana Pezo, sutra može biti Pero Perić. On nam kaže da mogu četiri kruzera isti dan i što mu možete ništa.

18:57 Capor  je upitao tko je pregovarao o cijeni s Atlantskom plovidbom te jesu li članovi Skupštine znali po kojoj cijeni dionica kupuje Luka Dubrovnika, a po kojoj UTD Ragusa.

Gradonačelnik je kazao kako Atlantska plovidba je odredila cijenu dionica.

– Tko je dobio odluku o kupnji dionica UTD Ragusa? Ja. Tko je dobio odluku o kupnju trezorskih dionica. Skupština Luke. Do sad se za donošenje svake strateške odluke unutar Luka Dubrovnik trebalo dogovoriti ili s gospodinom Matićem ili s Atlantskom plovidbom, sad to više nije tako.

Ivan Tropan kazao je kako Luka Dubrovnika na računu ima 12 milijuna kuna zadržane dobit.

– Kako ćemo financirati investicijski ciklus.

Gradonačelnik  je kazao kako fondovi stoje u redu kako bi financirali projekte Luke Dubrovnik.

– Da kojim slučajem mi nismo uspjeli steći vlasništvo na Lukom, što mislite bi li kupili TUP? Ne bi. Da nismo kupili UTD Ragusu, a Jadran Barač se protivio toj kupnji, koju smo platili 16.7 milijuna kuna. Onda smo s tom UTD Ragusom kupili TUP. Za puno me stvari možete prozivati, ali ne mogu vjerovati da ste tako povodljivi, da niste sjeli s pravnicima koji se razumiju u pomorsko i trgovačko pravo. Na ovaj način smo gradu vratili tisuće i tisuće kvadrata javnog prostora. Kakav je novinarski posao u kojem se navodi da me navodno istražuje? Da ne USKOK i DORH pitaju, predao bih ima svu dokumentaciju. Recimo, da ja imam portal i da napišem da je gospodin Capor navodno prodavao diplome, bi li tako na njega nabacio blato? Bih. Sve vezano uz kupoprodaju dionica je čisto kao suza.

Vlahušić je kazao kao Lučka uprava određuje broj dolazaka u Grad.

– Bilo bi dobro da sjednete s gradonačelnicima Splita i Rijeke i dogovorite da privezišta za kruzere budu u nadležnosti Gradova. Drugo je pitanje Tomislav Matić i suvlasništvo. Grad ima većinu u malim dioničarima.

Gradonačelnik je rekao da su mu prilazili brojni ljudi koji su mu rekli da se ide na dokapitalizaciju i da će Grad imati 25 posto.

– Danas ispada po nekim oporbenim vijećnicima da sam bio budala. Znam kome smeta i iz kojeg je vaterpolska kluba došla ova priča. Znam kad je išao po kavana i pričao ovo. Onda je nekako došao do Indexa. Znam kako , kada i za koji račun? Znam da se srđevci gnušaju ovakvih ljudi, pa ne znam kako ste nasjeli. Nemojte nasjedati na priče ispraznih tipova koji svoj život nemaju.

Vlahušić  kazao je kako je gruški akvatorij od početka zatrovan istim ljudima.

Potrebica, koji neko vrijeme nije bio prisutan na sjednici, upitao je  je li Capor predložio prodaju dionica Luke.

Franković je upitao kojim se kalkulatorom izračunava vrijednost djedovine?

– To je Luka Dubrovnika.

Vlahušić  je kazao kako Luka Dubrovnik u dobrim godinama ostvaruje 10 do 12 milijuna eura, no da je jedina vrijednost Luke koncesije.

– Lučka uprava može donijeti odluku da Luci Dubrovnik proširi koncesiju za izgradnju terminala. Predložili su Gradskom vijeću, da Skupština Zračne luke kupi 48 posto dionica, što je oko 32 milijuna kuna. Tada ne bi imali problema oko investicije. Potpisao sam je vrijednost investicije bez UPU-a Gruški akvatorij 152 milijuna kuna. Potrebno je skupiti oko 300, 400 milijuna kuna. Godišnja dobit bi bila oko 100 milijuna kuna. To košta otprilike pet godišnjih dobiti. Kako će onda ministarstvo reći da ne želi proširiti terminal. Imali bi jednu tvrtku koja bi upravljala svim dolascima u Dubrovnik.

19:31 Pero Vićan upitao je Vlahušića što mu je.

– Andro, nemoj miješati babe i žabe. Pusti državu, u Zračnoj luci je država šef. Grad će s Lukom sigurno imati kapacitet u ovom mandatu ili u narednom, a založit će koncesiju.

Vlahušić je kazao Vićanu da pođe u Maslaća  da mu objasni što je to home port.

Đuro Capor ponovno je upitao, ovaj put Raguža je li Skupština bila upoznata po kojoj je cijeni UTD Ragusa kupila dionice.

Željko Raguž kazala je kako je  Luka Dubrovnik i u pandemijskim godinama bila u plusu, a da na računu trenutno imaju 22 milijuna kuna.

– Prosječna plaća u luci je 7 600 kuna, a ne 12 500 kuna kako je neka odvjetnica rekla. Mali dioničari nisu bili protiv odluke o kupnji dionica.

Katarina Doršener kazala je kako 1990. godine pristigla ponuda od francuskog investitora za kupnju Luke te dodala kako je Stjepan Mesić došao u Dubrovnik kako bi nagovorio tadašnje vodstvo Grada da proda Luku, da je tu odluku podržao i Franjo Tuđman, koji im je u telefonskom razgovoru da o tome prvi put čuje.

– Francuski investitor je tad pod krinkom htio izgraditi i vile u Dubrovniku, a kao protuuslugu je naveo kako će je zalagati za Hrvatsku u francuskom parlamentu. Dionice je kupila i gradonačelnica Šuica. U ovom projektu nema ništa upitno, ništa neetično i ništa protupravno.

Đuro Capor upitao je Raguža kolika mu je plaća kao predsjedniku Uprave u Luci Dubrovnik, na što mu je Raguž odgovorio da je to dio poslovne tajne, no da mu plaća nije niti kune veća od plaće koje je primao njegov prethodnik.

Gradonačelnik je kazao kako je neznanje u nekim temama, problem u drugim blagodat.

– Drago mi je na kraju ove rasprave da sam doživio da me Srđ proziva jer smo stekli za Grada. Srđ je uvijek bilo za kupovinu ma koliko to koštalo, za raskidanje koncesije na Srđu na koliko to koštalo danas svjedočimo nečemu drugačije, smatraju da je bilo pogrešno kupiti dionice Luke po cijeni koja nam je bila ponuđena. Zatražite prodaju dionica, a ako ih ne prodamo po većoj cijeni, onda zatražite moju ostavku. Ako se sjećate, ja sam prije 2 mjeseca napisao: Ježa će gutati, tko u Luku dirne se. Ma da su te dionice koštale šest puta više, a da je Luka imala te novce, na računu bio bi za kupnju. Ako se sjećate, ja sam prije 2 mjeseca napisao: Ježa će gutati, tko u Luku dirne se. Ma da su te dionice koštale šest puta više, a da je Luka imala te novce, na računu bio bi za kupnju. Gospodin Tomislav Matić koji se protivio kupnji tražio je da se u poslovnik uvrsti da se sve strateške odluke donose ¾ većinom. U trenutku kada su se neke stvari počele otkrivati u ovom gradu bilo je reći ćemo mi kako ste kupili dionice Luke Dubrovnik. Za deset godina od danas siguran sam da će ljudi cijeniti da smo kupili dionice TUP-a.

Capor  je u svoj replici gradonačelniku kazao kako Srđ je Grad nikad nije dovodio u pitanje kupnju dionica Luke ili TUP-a.

– Ono što smo danas pitali i to u više navrata su okolnosti kupnje, o kojima nije pisao neki novinarčić, nego ozbiljan, višestruko nagrađivani novinar. Nekoliko put sam danas problematizirao dvojne direktore, a vi ste otvoreno govorili o plaći gospodina Končića, ne znam zašto bi onda bila problematična plaća gospodina Raguža.

20:01 Marko Potrebica podržao je Vlahušića koji je kazao kako nema smisla da se dodijeli prioritetna koncesija s trenutnom vlasničkom strukturom.

Ni meni nema logike da se dodijeli prioritetna koncesija za izgradnju terminalna firmi u kojoj privatna osoba ima udio od 25  posto vlasništva. Zbog formalno-pravnih razloga koncesionari više nisu koncesionari.

Pero Vićan kazao je kako u Velikoj vijećnici stoji već deset sati.

– Koliko u kojem društvu ima članova uprave o tome odlučuju tijela društva. Mi pokušavamo preko ove točke upućivati razne poruke. Čini mi se da rasprave nekih pojedinaca, ne želim nikog povrijediti, to je kao da s doktorom raspravljam o kirurgiji.  Više sam ja ugovora o kupnji i prodaji dionica potpisao nego su pojedinci knjiga pročitali. Transakcija Grada može dobiti samo superlative. Onaj tko nije bio u situaciji da s 48 posto ne može sve što treba, a sa 50.01 može punu, a sa 70,01 može što hoće. Svjetski milijarderi nemaju na računu toliko milijarde, to je bogatstvo prije svega u dionicama. Grad je uspio u zadnjih godinu, dvije dana uspio doći do nekretnina, koje su izražene putem dionica. Grad još fali da u Gružu kupi ono što drži Frendy i to ne smije imati cijenu. Jer u ovoj situaciji, ako to vrijedi 10 nečega, a na netko je spreman dati 12, Grad mora biti spreman dati 15. Vlada ili Sabor mogu dati, koncesiju s prioritetom, nije točno da ne može. I ako to Dubrovnik nije zaslužio, onda ne znam tko je zaslužio. Za mene su stvari vrlo jasne. Zamislite, kao što su čiste i zakonite, ponude svih drugi dioničara u Luci Gruž, a oni su se borili za svoje kompanije i svoje interes, i njihova borba je legitimna. Po mojim saznanjima, vrlo je korektno da je Atlantska plovidba, prodaja svoje dionice Gradu. Sad je javljaju hijene koje to nisu uspjele kupit, a sad se to događa u Radeljeviću. Dok smo mi u ovom sastavu, moramo podržavati gradonačelnika voljeli ga ne voljeli ga.

Gradonačelnik je kazao kako je propustio zahvaliti Atlantskoj plovidbi,  koja je ponudila dionice Gradu, iako su imali drugu ponudu.

– Atlantska plovidba je imala 11 posto dionica. Postavlja se pitanje zašto sve te dionica nije kupila Luka? Prvi razlog je jer se radi o trezorskim dionicama, ako imate više od 10 posto tih dionica, razliku od 10 posto morate prodati u roku od 3 godine. Grad je imao 48 posto plus 2.78 posto, dobivao koliko imamo. Ovom transakcijom je Grad došao u poziciju kontrolnog paketa, Luka je ušla sa svojim novcem i kupila dionice i sačuvala vrijednost i u konačnici smo došli u situaciju win-win priče. U ovim teškom vremenima pokazale se koliko je to bilo nužno. Ako sam na išta u životu ponosan, to je imovina koju smo stekli. Nikad neću zaboraviti trenutak licitacije u Zagrebu, kad Luka nije uspjela kupiti dionice.

Vlahušić je kazao kako ne postoji itko tko će dati novac za dionice Luke Dubrovnik bez prioritetne koncesije.

Pero Vićan kazao je Grad i Luka s postojećom vlasničkom strukturom u neusporedivoj situaciji.

– Otkuda sad Luci na računu 3 milijuna eura. Nitko nije poslao. Napravila su se već četiri ozbiljna koraka u ovom pravcu, treba se napraviti i peti. Treba vršiti zakonski, pozitivan pritisak, prema drugim dioničarima, da ih se dovede u poziciju da oni to prodaju za dobre ili jako dobre pare.

Raguž  je kazao da je prostor Frendyja visoko vrijedna te da nije loše promisliti o kupnji tog prostora.

– Možda će se o tome raspravljati i na Skupštini Luke. Bilo je raznih pitanja, a bilo je i onih koji nisu bili korektni, a koji bi zadnji trebali biti takvi, a to su oni koji nam uče djecu. Gospodine Capor, trebate samo poći do gospodina Selmanija koji nikad ne dobije odgovor kao vi.  Gospodine Selmani, čestitam ne samo na vašim argumentiranim raspravama, nego to treba iz dana u dan trpjeti .

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Sanitata Dubrovnik d.o.o. za 2021. godinu

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju UTD Ragusa d.d. za 2021. godinu

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Vodovoda Dubrovnik d.o.o. za 2021. godinu

20:30 Katarina Doršner upitala je postoje  li konkretni planovi ta rješavanje problema u sanaciji Ulice Anice Bošković, ljetnikovca Skočibuha i kina Slavice, kupališta Šulić te za priključivanje samostana na Dančama na kanalizacijski sustav.

Predsjednik Uprave, Lukša Matušić odgovorio da je rješavanje problema Ulice Anice Bošković predviđeno kroz Aglomeraciju Dubrovnik.

– Očekujem da će se tenderi riješiti do kraja godine. Ne možemo to raditi budući da smo potpisali izjavu da neće biti dvostrukog financiranja. Kupalište Šulić je u ingerenciji kupališta Šulić. Često je problem što se prijeđu granice djelatnosti. Pile su spojene na sustav odvodnje. Ovoga ljeta sustav je besprijekorno funkcionirao. Za kupalište bi trebalo instalirati crpke. Kada se dogodila cijela situacija mi jedino može s naše stručne strane predložiti da se stavi kemijski WC. Ako već ostvarujete dobit, onda bi bilo dobro da se ulaže i u infrastrukturu. Što se tiče samostana na Dančama, obavili smo razgovor sa sestrama. Tu je ista stvar, samostan je poprilično nisko i zahtjeva dosta kopanja, a predviđena je interna crpna stanica. Gradonačelnik je obećao financijsku pomoć kako bi se to realiziralo.

Teo Grbić upitao je kad će biti puštena kanalizacija u Orašcu, na što je Matušić odgovorio kako je pri početku radova predviđeno da će radovi biti gotovi tijekom listopada ove godine.

– Određeni dio vremena se izgubio i zbog korone i zbog trenutne situacije na tržište. Predvidjeli samo da izvođač kroz listopad podnese zahtjev za tehnički pregled. Orašac bi se mogao spojiti po Novoj godini.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Vrtlara d.o.o. za 2021. godinu

Katarina Doršner kazala je kako smatra da treba uložiti veća financijska sredstava pri sadnji zelenila.

– Kakvi su rezultati u borbi protiv pajasena?

Direktorica Alma Majstorović kazala je kako Vrtlar uklanja pajasen na području Dubrovnika.

– Ove jeseni započinjemo na uklanjaju pajasena. Planirana je sadnja na tim područjima kako bi skroz iskorijenili pajasen. Mi ćemo odraditi suzbijane na području povijesne jezgre. Nećemo ga sigurno moći ukloniti na području cijelog Dubrovnika. Radit ćemo na područjima koje je ministarstvo označilo i kotiralo.

Željko Raguž čestitao je Vrtlaru na isteku kredita za nepostojeću uljaru na Šipanu.

Nikša Selmani istaknuo je važnost sadnje stabala i stvaranje hlada, a u kontekstu klimatskih promjena.

– Prema predviđanjima za tri godine ući ćemo u fazu nakon kojeg nema povratka. Mislim da javnost nije upoznata s problemom pajasena. Pelješac je pun.  

Točka je usvojena većinom glasova.

Prijedlog rješenje o imenovanju članova Kulturnog vijeća za audio-vizualne djelatnosti i nove medijske kulture

Predsjednica Odbora za izbor i imenovanja, Katarina Doršner kazala je kako je prijedlog jednoglasno usvojen. Za predsjednika je predložen Matko Saltarić, a za članove Marinko Miro Bronzić i Vladimir Gojun.  

Prijedlog rješenje o imenovanju članova Kulturnog vijeća za dramsku i plesnu umjetnost te izvedbene umjetnosti

Doršner je kazala kako je i ovaj prijedlog jednoglasno usvojena. Za predsjednicu je predložena Paola Šutić, za članove Nikolina Putica  i Tea Prkačin.

Prijedlog rješenje o imenovanju članova Kulturnog vijeća za glazbenu djelatnost.

Odbor za izbor i imenovanja jednoglasno je usvojio i ovaj prijedlog. Za predsjednika je predložen Toni Kursar, za članove Ana Sambrailo Čikato i Lina Ivanković.

Prijedlog rješenje o imenovanju članova Kulturnog vijeća za knjižnično-izdavačku djelatnost

Odbor izbor i imenovanja jednoglasno je predložio i članove ovog povjerenstva. Za predsjednicu je predložen dr. Katija Bakija, a za članice dr. Marica Šapro Ficović i Mirjana Kaznačić.

Prijedlog rješenje o imenovanju članova Kulturnog vijeća za muzejsko-galerijsku djelatnost, likovnu umjetnost i zaštitu i očuvanje kulturne baštine

Odbor za izbor i imenovanje većinom glasova donio je odluku. Za predsjednika je predložen Luko Piplica, a kao članice Ida Hebib Raguž i Ivona Šimunović.

Prijedlog rješenja o imenovanju privremene ravnateljice Doma za starije osobe Ragusa.

Odbor za izbor i imenovanja jednoglasno je predložio Maju Bender.

Prijedlog rješenja o imenovanju ravnateljice Zavoda za obnovu Dubrovnika

Odbor za izbor i imenovanja jednoglasnio je predložio Mihaelu Skurić.

Prijedlog zaključka o imenovanja savjetodavnog tijela za zaštitu potrošača Grada Dubrovnika

Odbor  za izbor i imenovanje jednoglasno je prihvatio prijedlog da se članovima ovog tijela imenuje Anita Korda, kao predstavnica Grada i Mario Bajo, također kao predstavnik Grada te Vlado Biljarski kao predstavnik udruge potrošača Split.

Gradonačelnik je predložio da se dodao da član savjetodavnog tijela koji nije predstavnik Grada Dubrovnika ima pravo na naknadu, a visina naknade se određuje odlukom gradonačelnik.

Točka je jednoglasno usvojena.

21:00 Završena je još jedna maratonska sjednica Gradskog vijeća.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA