18.8 C
Dubrovnik
Srijeda, 8 svibnja, 2024
NaslovnicaVijestiNapustio nas je Miljenko Vikić - baletni prvak koji je pomicao granice...

Napustio nas je Miljenko Vikić – baletni prvak koji je pomicao granice na kazališnim daskama

Napustio nas je Miljenko Vikić, Dubrovčanin, baletni prvak koji je promicao granice na kazališnim daskama.

Miljenko Vikić rođen je Dubrovniku 1931. godine, gdje je pohađao učiteljsku školu. U to vrijeme u njegovu se rodnom gradu snimao film o grčkim partizanima za koji su trebali statiste, pa je redatelj odabrao mladog Miljenka. Uloga statista pretvorila se u nešto puno značajnije. S onih nekoliko rečenica koliko je njegov lik izgovorao, postalo je jasno da se radi o talentiranom mladiću te je pozvan na Akademiju za pozorišnu umjetnost u Beogradu. Upisuje Akademiju kao redoviti student te pohađa, među ostalim predmetima, i satove baleta.

Pokazavši izniman plesački talent, njegovi baletni pedagozi Sima Laketić i Nina Kirsanova, ubrzo predlažu neka se potpuno posveti baletnoj umjetnosti. Hrabar i radoznao, na drugoj je godini studija to i učinio, što je urodilo angažmanom u Baletu beogradskog Narodnog pozorišta. Interpretirao je manje solo uloge u repertoarnim predstavama kada je pozvan u angažman Baleta sarajevskog Narodnog pozorišta. Ubrzo postavši solist tog Baleta interpetira glavne uloge, a zatim odlazi u Balet riječkoga HNK Ivana pl. Zajca i konačno u Balet  Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu gdje kao baletni prvak djeluje do odlaska u mirovinu.

U plesačkom radnom vijeku, kao prvak Baleta, Miljenko Vikić interpretirao je veliki broj uloga klasičnog baletnog repertoara i onih nadahnutih folklornim ili suvremenim plesnim izrazom. Bio je iznimno popularan baletni plesač, a na brojnim međunarodnim gostovanjima zagrebačkog Baleta, uvijek bi polučio velik uspjeh i divljenje kritike za svoje baletne kreacije.

Poslije završetka aktivne plesačke karijere, započeo je nov ciklus njegova djelovanja kao koreografa u baletima, operama i dramskim predstavama, često surađujući s najznačajnim redateljskim imenima, poput Georgija Para, Ivice Kunčevića, Joška Juvančića, Mire Belamarića, Vladimira Kranjčevića i dr.

Bizetovu plesnu Carmen publika i kritika odmah su prihvatili s velikim divljenjem, apostrofirajući njegov koreografski rukopis kao nov način izražavanja dramske radnje. Upečatljivo i potpuno drugačije ostvarenje bio je balet Papisa Ivana, u kojem je tražio od plesača ne samo tehniku već i izgovaranje teksta na pozornici, što je ansambl rado i uspješno učinio. Zaredale su zatim i druge uspješne predstave. U glazbenom kolažu Žena i bodež, rađenome za Balet splitskoga HNK, glumicu Zdravku Krstulović stavio je u središte plesnoga ansambla. Znameniti su njegovi plesni brojevi u operi Ljubav don Perlimplina Belamarića, odlomci iz Fausta Gounoda ili Samsona i Dalile Saint-Saënsa, koji su kadkad izazivali burne reakcije nekih kritičara, koji nisu mogli prihvatiti tu vrstu smjelosti u tom vremenu.

Na području televizije i filma također je aktivan, snimajući balete kao samostalne cjeline ili kao dijelove pojedinih emisija i filmova.

Readakcija Dubrovnikneta ovim putem izražava sućut obitelji i prijateljima.

Izvor: HNK

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA