Jedinstveni glazbeni doživljaj: bilo je jako zahtjevno, postalo nam je jasno zašto se ovi operni naslovi izbjegavaju

Sopranistica Nela Šarić, mezzosopranistica Nera Gojanović i pijanistica Gordana Pavić, svojim su dosadašnjim koncertima i programom koji su nazvale “Opera perduta” oduševile publiku. U Dubrovnik stižu u utorak, 9. travnja 2024., te će slušatelje odvesti u svijet izgubljenih opera u Saloči od zrcala s početkom u 20 sati.

Po čemu je ovaj koncert jedinstven i što su spoznale tijekom priprema za repertoar na kojemu će biti arije i dueti iz opera koje do sada scenski u integralnoj verziji nisu izvedene u Hrvatskoj, saznajemo u razgovoru s umjetnicama.

Dakle, koncertni program koji ćete nam izvesti je rezultat istraživačkog rada…čime ponukani ste krenuli u tu lijepu “avanturu” i koji su vam bili izvori, arhivi u koje ste “zaronili”?

Nera: Osobno, jako volim istraživati glazbenu arhivu i bio mi je izazov upustiti se u novu avanturu. Naime, već godinama, da ne kažem desetljećima, na koncertnim i opernim pozornicama slušamo uglavnom iste operne naslove, pa tako i arije i duete. A kako je operni opus uistinu nezamislivo bogat željela sam vidjeti što se to sve na svjetskim pozornicama izvodi, a kod nas još nije imalo svoje scensko uprizorenje. Naišla sam na brojne naslove te uz pomoć naše poznate publicistkinje Marije Barbieri napravila izbor za ovaj naš novi projekt.

Sve tri imate lijepe i uspješne životopise, ali se da bi ovakva glazba uspjela osvojiti široku publiku, treba postići emotivni sinergijski moment… koliko je bitna ta međusobna povezanost glazbenica na emotivnoj razini?

Gordana: Prvenstveno, moment izvedbenog umijeća izuzetno je bitan jer sama sinergija među glazbenicima ne može sakriti potencijalne tehničke i izvedbene nedostatke. Kako nas tri posjedujemo veliko koncertno iskustvo ovaj emotivni sinergijski moment lišen je svih potencijalnih zapreka te mogu sa sigurnošću reći da se uistinu na ovim koncertima možemo prepustiti glazbi.

Što razlikuje interpretacije pojedinih glazbenika, koji je, prema vašem mišljenju ključni moment da neki dopru do slušatelja, a drugi ih ostave ravnodušnim?

Nela: Izuzetno je bitno da glazbenik u potpunosti razumije poetiku djela koje izvodi, da analizira glazbenu misao, libreto, karakterizaciju lika, sve ono što neko određeno dijelo čini savršenim. Nakon toga dolazi individualni pristup izvedbi koji mora biti iskren i otvoren. Osobno mislim da publika prepozna umjetnike koji su opterećeni nekim izvedbenim problemima, kao i s druge strane one koji samo plasiraju ” lijepe tonove”, a bez ikakvog umjetničkog i osobnog promišljanja.

Jeste li na tom istraživačkom putu prema izgubljenim operama naišli na neke detalje i saznanja koja su i vas oduševile, iznenadile, obogatile novim znanjima?

Nera: Naravno, prvenstveno smo došle do spoznaje koliko puno, a zapravo malo znamo (smijeh). Također smo spoznale koliko je zapravo mizeran izbor notnog materijala u Hrvatskoj pa smo se na sve moguće načine snalazile kako bi došle do nekih nota. Kolege su nam pretraživali arhive knjižnica u velikim europskim kulturnim središtima, kupovale smo note u Milanu, naručivale preko interneta… Upoznale smo se s glazbenom ostavštinom velikih skladatelja koja je kod nas malo poznata ili gotovo nepoznata.

Po čemu će to biti raritetna glazbena večer i zašto smatrate da je trebate izvesti u svim većim hrvatskim gradovima, na što njome želite skrenuti pozornost?

Nera, Nela, Gordana: Kada smo pripremale ovaj projekt svakim danom smo bile svjesnije činjenice da se radi o nečem uistinu posebnom. Izvedbena zahtjevnost dala nam je do znanja da možda postoji razlog zašto se ovi operni naslovi izbjegavaju (smijeh) jer se radi o uistinu izuzetno zahtjevnim glazbenim numerama. Marija Barbieri nam je u jednom razgovoru rekla kako od ovog nema težeg. I upravo briljantnost te glazbe, njena snaga, ljepota i vrijednost usmjerile su nas ka cilju, a to je donijeti publici nešto novo, jedinstveno. Nešto što će ih oduševiti, iako vrlo vjerojatno ništa od toga dosad nisu čuli. Jer u ovom programu nema Carmen, Hoffmanovih priča, Flower dueta i svih ostalih bezbroj puta opjevanih nota. Sudeći po dosadašnjim reakcijama publike u tome smo itekako uspjele. Nakon ovog koncerta u Dubrovniku čekaju nas izvedbe u Osijeku, Rijeci, Zagrebu, Splitu, Varaždinu…..

REZERVIRAJTE 9. travanj za jednu posebnu glazbenu večer: tri vrsne glazbenice nas vode u svijet “izgubljenih opera”

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.