NOVI SUSTAV gospodarenja otpadom: što će se naplaćivati dodatno, a što će biti uključeno u fiksnu cijenu od 61 kune

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i član Uprave tvrtke Čistoća Marko Iveković predstavili su u četvrtak budući sustav gospodarenja otpadom na području grada, a koji je obveza implementirati sukladno novom Zakonu o gospodarenju otpadom.

Izložen je novi model prikupljanja i naplate miješanog komunalnog otpada koji će imati za cilj smanjenje količine miješanog komunalnog otpada te povećati odvajane i recikliranje.

Gradonačelnik Franković ovom je prilikom istaknuo kako je Grad Dubrovnik pokrenuo Javno savjetovanje o Odluci kojom se regulira način pružanja usluge sakupljanja komunalnog otpada na području grada te je pozvao građane, ali i cjelokupnu javnost da se uključe u proces donošenja akta.

U Dubrovniku će se implementirati kombinirani sustav gospodarenja otpadom, i to korištenjem usluge putem odlagališta na javnim površinama te dijelom, gdje je to moguće i prikladno, korištenjem vlastitih spremnika.

Javna odlagališta sadržavat će spremnike za papir/karton, plastičnu, staklenu i metalnu ambalažu, biootpad te za miješani komunalni otpad.

Govoreći o novom modelu naplate sakupljanja miješanog komunalnog otpada direktor Čistoće Iveković kazao je kako će se on sastojati od dva dijela, fiksnog i varijabilnog.

Uredno odloženi papir/karton, plastična, staklena i metalna ambalaža te biootpad neće se naplaćivati, odnosno taj trošak bit će sadržan u fiksnom dijelu računa.

Cijena obvezne minimalne javne usluge (fiksni dio) jedinstvena je na čitavom području pružanja usluge i s PDV-om iznosi 61 kunu. Rečeno je kako je prijedlog formiran tako da predstavlja realan trošak za navedenu uslugu sukladno zakonskom propisu te u Hrvatskoj ima primjera skupljih i jeftinijih fiksnih iznosa, međutim, Grad Dubrovnik među njima ima najveći trošak zbrinjavanja otpada s obzirom na udaljenost odlagališta koja seže i do 600 kilometara od jedinice lokalne samouprave.

Miješani komunalni otpad naplaćivat će se prema predanim količina, a odlagat će se kroz uređaj na samom spremniku – otpadomjer.

Svaki korisnik posjedovat će vlastitu karticu za otvaranje i prijavu korištenja uređaja. Mjesečni račun ovisit će o broju otvaranja/korištenja otpadomjera.

Direktor Iveković zaključio je kako je riječ je o pravednijem sustavu s obzirom na to da se provodi prema načelu „onečišćivač plaća“ i omogućuje individualizaciju naplate po količini miješanog komunalnog otpada za svako pojedino kućanstvo i gospodarski objekt.

Gradonačelnik je istaknuo da je Odlukom ostavljen prostor za određena odstupanja za različite socijalne kategorije te je kao primjer istaknuo obitelji s malom djecom koje zbog jednokratnih pelena proizvode veće količine otpada.

– Te bi ljude zapravo penalizirali i prikazali kao da ne odvajaju otpad dovoljno, zbog čega smo kao Grad, a temeljem ove odluke, predvidjeli mogućnost da dodatnim pravilnicima omogućimo olakšice i to tako da Grad sufinancira jedan dio njihovog troška.

Javno savjetovanje o Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika ostaje otvoreno do 7. svibnja.

U tom roku svi zainteresirani svoje prijedloge i sugestije na tekst Odluke mogu dati na e-mail adresu: odlukaotpad@dubrovnik.hr.

Konačna verzija Nacrta Odluke proslijedit će se Gradskom vijeću na razmatranje i usvajanje, a nakon toga Čistoća će na javno će savjetovanje staviti i cjenik javne usluge kojim će se odrediti pojedinačne cijene, odnosno varijabilni dio usluge sakupljanja komunalnog otpada.

NOVI SUSTAV GOSPODARENJA OTPADOM NA PODRUČJU GRADA DUBROVNIKA

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.