22.8 C
Dubrovnik
Nedjelja, 19 svibnja, 2024
NaslovnicaVijestiBRZA CESTA DO ZRAČNE LUKE Prijedlozi Tončija Peovića pred javnu raspravu

BRZA CESTA DO ZRAČNE LUKE Prijedlozi Tončija Peovića pred javnu raspravu

Razmišljanje o trasi puta zaobilaznica Dubrovnika i brza cesta do zračne luke, zapisao je Tonči Peović, dugogodišnji direktor dubrovačke zračne luke, te svojedobni suradnik gradske uprave za komunalna pitanja i promet. Prenosimo njegovo razmišljanje:

Moje je razmišljanje da se ovaj magistralni pravac treba planirati na način da se sa što manje konflikata i što manje površinskog prometa putem postojećih prometnica, veže na kapitalne prometnice Grada Dubrovnika, a to je ulica Iva Vojnovića koja se završava na Splitskom putu (kod vodovoda).

Zato smatram da bi trasa morala ići mostom od Prijevora preko rijeke do Čajkovića na visinskoj koti oko 50m visine, što osigurava i prolazak jedrilica, a na obje strane se uklapa u teren.

Nakon ovog mosta, predlažem izgradnju kružnog toka i tunela koji od sjeverne strane Srđa ide do spoja na Splitski put i direktno se nastavlja na Iva Vojnovića. Ovim se postiže poboljšanje tako što se promet dovodi na glavnu dubrovačku prometnu kralježnicu, izbjegavajući nepotrebno površinsko kretanje i opterećenje dva površinska problematična pravca i to Ilijinu Glavicu i luku Gruž. Ovakvim uvođenjem prometa, rasteretilo bi se čvorište Ilijine Glavice i ne bi bilo potrebno daljnje kopanje južne strane brda Srđ.

Isto tako bi se rasteretilo i površinsko kretanje kroz luku Gruž, jer bi vozila kroz tunel imala izravan put do glavne gradske prometnice.

Nadalje, ukoliko bi se odmah po izlasku iz tunela a na poziciji velike visinske depresije u prostoru kojeg ograničavaju Vodovod Dubrovnik, Hrvatske Ceste, GP Dubrovnik i Bononovo napravila više etažna garaža, vanjski promet bi se odmah po izlasku iz tunela zaustavio na ovoj garaži, a ista ne bi bila problematična u prostoru zbog velike depresije na tom prostoru.

Nastavno na ovaj pravac, ulica Iva Vojnovića bi se trebala rasteretiti od parkiranih vozila te uz manje korekcije u prostoru, desni vozni trak bi se trebao rezervirati za javni promet (autobus ii taxi vozila) čime bi se osiguralo funkcioniranje javnog prometa za vrijeme prometnih preopterećenja.

Dužina ovog tunela bila bi slična dužini predloženog tunela, koji na žalost planira dodatno opteretiti istočnu prometnicu prilaza Gradu sa očekivanim prometnim kolapsom na Ilijinoj Glavici.

Što se tiče nastavka trase prema Župi moj predlog rješenja omogućava spajanje na prometnicu prema Brgatu i granici sa BiH, jer smo svjedoci da je veliki broj stanovnika Dubrovnika investirao u izgradnju objekata u Ivanjici, te se taj pravac mora integrirati u gradske prometnice a to je moguće opet putem predloženog ulaska kroz tunel.

Zadnje, ali ne manje važno, izgradnjom mog predloženog rješenja ostavlja se istočni prilaz Gradu, što osigurava rezervnu prometnicu funkcioniranja prometa u slučaju blokade jednog prometnog pravca, dok se provedbom predloženog rješenja Hrvatskih cesta, ne osigurava redundancija u slučaju blokade ili veće nesreće na istočnom prilazu Gradu.

Što se tiče samog ulaza u tunel na sjevernoj strani Srđa, to je mjesto gdje se može izgraditi deponijsko parkiralište za smještaj vozila u ekstremnim opterećenjima, kad u Gradu promet prijeti kolapsom. Tim bi se osiguralo da se smanji dotok vozila u Grad, dok bi se posjetitelji mogli i dalje sa tog deponiskog parkirališta prevoziti javnim prijevozom.

Puštanjem u funkciju ovog tunela, omogućilo bi se da se razvija područje Komolca i Čajkovice, za gradsku logistiku, skladišta, pretovar i slično.

Sve predloženo ide na ruku kvalitetnijem prometnom rješenju, a istim se rješava i veliki problem prelaska prometnice preko zaštićenog krajolika izvora Omble.

PRIMJEDBE Ivice Bana na Studiju o utjecaju na okoliš brze ceste

PRIMJEDBE Župljanina Nikše Grbića na Studiju o utjecaju na okoliš brze ceste

1 KOMENTAR

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA