18.8 C
Dubrovnik
Utorak, 14 svibnja, 2024
NaslovnicaVijestiPRIMJEDBE Ivice Bana na Studiju o utjecaju na okoliš brze ceste

PRIMJEDBE Ivice Bana na Studiju o utjecaju na okoliš brze ceste

Ivica Ban, član MOST-a, iznio je svoje primjedbe na Studiju o utjecaju na okoliš ceste Dubrovnik – Zračna luka Čilipi koje je dostavio Upravnom odjelu za zaštitu okoliša i komunalne poslove, Dubrovačko-neretvanske županije:

1. Sporna trasa “brze” ceste sjevernom stranom Rijeke dubrovačke će sigurno bitno utjecati na očuvanje zdravlja i kvalitete života lokalnog stanovništva koji će biti ugroženi izgradnjom i korištenjem predmetne prometnice zbog bitno povećane razine buke, posebno noću, te zbog bitno povećane razine zagađenja zraka, tla i vodotoka ispušnim plinovima i drugim štetnim tvarima koje će nastajati zbog prometa;

2. Sporna trasa “brze” ceste sjevernom stranom Rijeke dubrovačke će sa svojim brojnim, širokim i dugačkim usjecima, vijaduktima i visokim i ružnim mostom u neposrednoj blizini izvorišta Omble sigurno bitno nagrditi i unakaziti dosadašnji pitomi krajobraz i vizure kanjona Rijeke dubrovačke;

3. U predmetnoj Studiji o utjecaju na okoliš ceste Dubrovnik – Zračna luka Čilipi nema niti jedne riječi o očuvanju i zaštiti izvora pitkih voda u Rijeci dubrovačkoj u čijoj će neposrednoj blizini proći navedena prometnica (Žljebi iznad Petrova Sela, Tundrača iznad Mokošice, Sv. Nikola u Dračevu selu, Točak u Prijevoru, Vrelo u Šumetu, Milatovica i Bota u Staroj Čajkovici, Orahovac, Račevica i Sv. Kuzma i Damjan u Knežici), iako će izgradnja i korištenje predmetne “brze” ceste sigurno bitno štetno utjecati na očuvanje i zaštitu navedenih izvora pitkih voda u Rijeci dubrovačkoj;

4. Sporna trasa “brze” ceste sjevernom stranom Rijeke dubrovačke će sigurno bitno štetno utjecati na poljoprivrednu proizvodnju (OPG-ove) lokalnog stanovništva zbog presjecanja, odvajanja i usitnjavanja njihovih poljoprivrednih imanja;

5. Sporna trasa “brze” ceste sjevernom stranom Rijeke dubrovačke na svom početku kod čvora “Dubrovnik zapad” prolazi kroz dvije arheološke zone u Petrovu Selu, i to: kroz arheološku zonu s ostatcima crkve sv. Pankracija i groblja sa stećcima, te kroz arheološku zonu s ostatcima kasnoantičkog naselja na brdu Vodice, koje je arheološke zone zbog konfiguracije terena nemoguće izbjeći kod izgradnje sporne prometnice.

Generalno je ta Studija posve pristrana u korist investitora pošto sve negativne aspekte izgradnje predmetne prometnice pokušava prikazati kao u konačnici korisne i pozitivne ili bar nebitne.

Umjesto, u svakom slučaju sporne i štetne trase “brze” ceste sjevernom stranom Rijeke dubrovačke, predlažem da se odabere varijanta izgradnje predmetne ceste od čvora “Dubrovnik zapad” priključnom cestom na most dr. Franja Tuđmana pa dalje tunelom kroz brdo Srđ prema Šumetu i Brgatu.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA