Aplikacijom 33 posto se može uštedjeti do 200 eura mjesečno za hranu

Mnoge hrvatske, pa i dubrovačke obitelji, u posljednjih nekoliko mjeseci muku muče s inflacijom i porastom cijena prehrambenih proizvoda. Poznata je činjenica da veliki dio financijskih sredstava kojima raspolažemo na mjesečnoj razini odlazi upravo na hranu. Mnogi stoga preferiraju kupnju svakodnevnih potrepština i namirnica na akcijskim ponuda, a letcima putem kojih se te akcije promoviraju zatrpavaju nam poštanske sandučiće. No, prije nekoliko mjeseci na hrvatskom tržištu pojavila se mobilna aplikacija 33 posto, koja korisnicima omogućava da jednostavno i brzo pronađu akcijsku ponudu koja ih zanima, pri čemu se prema mišljenju jednog do autora aplikacije, Josipa Mullera, može na mjesečnoj razini uštedjeti od 150 do 200 eura.

Kako nam je kazao Muller iza aplikacije 33% stoji međunarodni tim iskusnih profesionalaca s dugogodišnjim iskustvom u industriji robe široke potrošnje te na globalnom razvoju digitalnih aplikacija za pametne telefone.

– Osobno imam nekih 20 godina iskustva rada u kompanijama kao što su Coca-Cola, P&G i Johnson & Johnson i uvjerio sam partnere da aplikaciju prvo ponudimo u Hrvatskoj.

Kako ste došli na ideju?

– Sami znate da maloprodajni lanci tiskaju i distribuiraju more promotivnih letaka. Podaci govore da prosječnu kućanstvo u Njemačkoj primi godišnje više od 30kg promo letaka, a da se u Hrvatskoj tiska nekoliko stotina promo letaka i kataloga. To sigurno nije ok niti što se tiče ekološke strane, niti praktičnosti za ljude koji moraju listati more letaka da bi našli akcijsku ponudu koju traže, a koriste svoje mobitele stalno i logično je da im se ponudi mogućnost da jednostavno, brzo i personalizirano nađu akcijsku ponudu koja ih zanima.

Što se zapravo htjeli postići ovom aplikacijom?

– Pa željeli smo postići to da se potreba za tiskanjem promo letaka drastično smanji. I da ljudi mogu lako naći akcijsku ponudu koja ih zanima. S dolaskom korone i sada i inflacije, smatramo da je relevantnost ovakve aplikacije veća nego ikada. Jer ljudi s više kupovine na akcijskim ponudama mogu pokušati barem djelomice ublažiti veliki udar na kućne budžete uslijed velikog rasta cijena.

Kako ona funkcionira, koje su njene specifičnosti?

– Aplikacija 33% funkcionira tako da možete pretraživati akcijsku ponudu proizvoda robe široke potrošnje tako da tražite pojedini proizvod ili brand, da pretražujete ponudu u određenoj kategoriji proizvoda, određenom maloprodajnom lancu ili pak na točno određenoj lokaciji i radijusu interesa. Vjerojatno najzanimljivija funkcionalnost aplikacije je pretraga omiljenih proizvoda. Svatko od nas ima 10-15 proizvoda koje često koristi. Možete ih jednostavno unijeti u aplikaciju i s jednim klikom periodično provjeriti što je na akciji i gdje. Dakle aplikacija ne štedi samo novac već i vrijeme korisnika.

Ne radi se zapravo o katalogu, već je aplikacija interaktivna?

– Apsolutno da. Kako sam napomenuo, postoji brojni filteri koji olakšavaju pretragu korisnicima. Ono što je bitno za spomenuti da njezin razvoj još nije dovršen te da planiramo u budućnosti ugraditi značajke umjetne inteligencije u nju. Tako da bi time promo ponuda koju vidite vi i ja bila različita tj. bila bi prilagođena onome što vi i ja preferiramo vidjeti. Slično kako to rade već neko vrijeme Facebook i Google. Tako da je aplikacija 33% sada potpuno interaktivna i djelomice personalizirana, a u budućnosti će biti i „pametna“ i potpuno personalizirana. S tim da od korisnika ne tražimo osobne podatke za skidanje aplikacije već se koristi anonimno, osim ako netko ne želi kreirati profil kako bi podijelio svoju shopping listu s članovima obitelji ili prijateljima.

Kad ste ju izdali i koliko ju je ljudi dosad preuzelo?

– Aplikaciju 33% smo ponudili i krenuli promovirati u svibnju među korisnicima u Hrvatskoj. Odziv je zaista iznad svih očekivanja. U četiri mjeseca smo došli na 55.000 korisnika koji su aplikaciju skinuli s Trgovine Play  i broj aktivnih korisnika je u stalnom porastu. U kratko vrijeme smo postali jedna od vodećih shopping aplikacija u Hrvatskoj, često i broj 1 – što je zaista nevjerojatno. Cijela ova situacija s inflacijom i visokim rastom cijena je zasigurno tome pridonijela.

Aplikacija je besplatna? Hoće li tako i ostati?

– Apsolutno, aplikacija 33% je besplatna za korisnike i tako će ostati. Posebno nam je drago što u ovo doba ludog rasta cijena možemo pomoći građanima da uštede više i jednostavnije.

Imate li možda proračun koliko se mjesečno korištenjem aplikacije može uštedjeti?

– Napravio sam jednostavnu kalkulaciju koja mi se čini realna – iznijet ću je pa vi sami prosudite je li tako. Ako je prosječna plaća u Hrvatskoj oko 1.000 EUR to čini kućni budžet prosječne hrvatske obitelji oko 2.000 EUR. Na trošak hrane po statistici otpada oko 30%, a uz dodatak neprehrambenih proizvoda široke potrošnje taj je postotak negdje oko 40-50% kućnog budžeta. Popusti u maloprodaji variraju između 10% pa i 50%, pa mislim da je realno za pretpostaviti da se prosječno može uštediti oko 20% kupovinom na akcijama. Uz tu pretpostavku mislim da prosječno kućanstvo može uštedjeti između 150 i 200 EUR mjesečno koristeći aplikaciju 33% ili druge načine za kupovinu na akcijama koliko je to moguće. Naravno neke artikle skoro nikad nećete naći na akciji (ulje. šećer, sol…), ali na nekima su popusti do 50% (deterdženti, wc papir, kozmetika…) pa mislim da su ove pretpostavke realne.

Aplikacija na dubrovačkom području trenutno pokriva akcijske ponude dva nacionalna trgovačka lanca, stoga smo Mullera upitali planiraju li širenje svoje mreže i daljnju nadogradnju aplikacije.

– Kontinuirano radimo na razvoju i nadogradnji aplikacije 33%. Uskoro izlazi nova verzija koja će imati funkcionalnost podsjetnika koji će javiti korisnicima koji to žele, kad se njihovi omiljeni proizvodi pojave na akcijskoj ponudi. Prijavili smo se na EU natječaj za novoosnovana poduzeća i sa sredstvima koja se nadamo dobiti bi mogli napraviti aplikaciju potpuno personaliziranom te ubaciti inovativne značajke umjetne inteligencije i strojnog učenja – nešto što bi bila baš radikalna inovacija i što nismo vidjeli da postoji igdje globalno. Razgovaramo s više maloprodajnih lanaca za uključivanje i njihove akcijske ponude u aplikaciju. Trenutno imamo vodeća hrvatska nacionalna četiri maloprodajna lanca s akcijskim ponudama, koji čine oko 2/3 hrvatskog tržišta maloprodaje robe široke potrošnje.  Želja nam je imati što širu i cjelovitu akcijsku ponudu da građanstvu ciljem lijepe naše omogućimo jednostavnu i cjelovitu pretragu akcijskih ponuda, ali to će prvenstveno ovisiti o spremnosti dodatnih trgovačkih lanaca da se uključe sa svojom akcijskom ponudom. Što se nas tiče – svi su dobrodošli nadodati svoju akcijsku ponudu u aplikaciju 33%.   

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.