Na Danima hrvatskog turizma danas je predstavljeno Skyscannerovo izvješće o putnim trendovima i ponašanju putnika za 2026. godinu. Izvješće je izrađeno na temelju pretraga i rezervacija korisnika Skyscannera koji mjesečno iz 180 zemalja bilježi više od milijarde traženja, a Hrvatska je ocijenjena ” ljetnom destinacijom koja ima priliku zasjati cijelu godinu”. Putem te platforme ljudi aktivno planiraju i rezerviraju putovanja i njihovi podaci pokazuju kako će turistički promet u 2026. godini globalno rasti za 10 posto u odnosu na 2025. jer ljudi putuju i rezerviraju više nego ikada. Skyscannerovo istraživanje koje su predstavile njihove menadžerice Lisa Brown i Chelsea Tessendorf, govori kako čak 51 posto putnika kada traži destinaciju želi istražiti nova mjesta i iskustva, osjetiti autentičnu kulturu i lokalnu gastronomiju, 84% ih planira i dogodine putovati jednako kao u 2025. godini, 71% planira potrošiti jednako na putovanja, a 39% ih planira putovati više nego ove godine. Naročito se to odnosi na mlađe generacije ‘Z’ i Milenijalce na koje najviše utječu YouTube i Tik Tok kanali, čiji se utjecaj i trendovi odmah vide na Skyscannerovim tražilicama, dok starije generacije preferiraju Facebook.
Društvene platforme poput TikToka, Instagrama i Reddita primarni su izvori inspiracije i autentičnih preporuka. Pri tome im je najvažnija potraga let i smještaj, a žele izbjeći mjesta pretjeranog turizma. Trećina putnika planira posjetiti popularna mjesta izvan glavne sezone ili potražiti mirnija, manje poznata odredišta kako bi izbjegla gužve, što ukazuje na rastuću svijest o problemu prekomjernog turizma.
Čak 54% putnika ima povjerenje u podatke umjetne inteligencije kada bira destinaciju putovanja.
Kada je Hrvatska u pitanju, na temelju 88 milijuna pretraga na Skyscanneru, podaci pokazuju rast zanimanja za 10 posto. Pri tome se najveći porast traženja prema Hrvatskoj bilježi s tržišta Nizozemske, Finske, Poljske, Belgije. Pretrage za hrvatskim destinacijama s tržišta Ujedinjenog Kraljevstva i Njemačke su i dalje najviše i najstabilnije, no ne pokazuju veći rast, dok tržište Ujedinjenog kraljevstva bilježi i pad od 2,4%. Najviše se traži destinacija Split pa Dubrovnik, međutim destinacija Rijeka bilježi najveći skok od čak 69% rasta pretraga ove godine. S tržišta Poljske Dubrovnik bilježi porast traženja za 38%, a Rijeka je na tržištu Poljske trenutačno najviše rastuća destinacija čak 338% traženja više nego lani.
Kada se gledaju odnosi potraga i destinacija u konkurentskim zemljama, gdje primjerice Španjolska ima 1,5 milijardi traženja na Skycanneru, ipak je vidljiv porast vidljivosti Hrvatske, naročito u broju pretraga za letove izvan glavne sezone, na tzv „ramenima sezone“. Iz Skyscannera stoga vide priliku za napredak da Hrvatska proširi svoju izvansezonsku ponudu, podigne brand u smislu održivosti, ponudi kvalitetna, autentična iskustva uz dobar storytelling i svakako kapitalizira toliki porast interesa s tržišta Poljske, Finske, Belgije…
Skyscanner je na temelju svojih podataka istaknuo sedam glavnih globalnih trendova koji su potaknuti traženjem putnika za osobnim i smislenijim iskustvima.
Posebno ističu trend ljepote gdje putnici traže destinacije za uljepšavanje u kojima će se moći posvetiti ritualima njege. Manje se radi o tome kamo ići, a više o tome kako ljepota oblikuje iskustvo putovanja.
Drugi je bitan trend hrana – traže se autentična iskustva, no ona se iz vrhunskih restorana prebacuju u iskustva lokalnih supermarketa i trgovina mješovitom robom s autentičnim proizvodima.
U trendu su i planine, ali ne samo zbog skijanja, već za cjelogodišnja putovanja, zbog spokoja i mira izvan sezone. Rezervacije hotela s filtrom “soba s pogledom na planinu” značajno su porasle.
Još je zanimljiviji trend književnosti, odnosno planiranje putovanja inspiriranih knjigama, izmišljenim likovima, čitateljskim odmaralištima te posjetima ikoničkim knjižarama i knjižnicama, dok ljudi nastoje pobjeći i ponovno se povezati kroz književnost.
Pri tome je sve veći trend solo putovanja jer sve veći broj ljudi putuje kako bi upoznao nove ljude, radi prijateljstva ili spojeva, što pokazuje promjenu u navikama upoznavanja. Zabilježen je porast hotelskih rezervacija s filtrom “solo” za 83% u odnosu na prethodnu godinu. Raste i trend obiteljskih putovanja više generacija zajedno, potaknuta željom za povratkom zajedničkog vremena, stvaranjem trajnih uspomena i dijeljenjem troškova, a također trend hotela gdje putnici daju prednost jedinstvenom smještaju, arhitektonskom dizajnu i specifičnoj energiji u odnosu na standardni smještaj.
Što za 2026. traže putnici na Skyscanneru? Hrvatska vidljivost raste, a trend je ljubav, uljepšavanje, lokalne butige, hoteli posebne energije pa čak i knjižnice






