23.8 C
Dubrovnik
Petak, 19 rujna, 2025
HomeVijestiDobar obrtnik zlata vrijedi, a toliko i zarađuje - prepoznali su to...

Dobar obrtnik zlata vrijedi, a toliko i zarađuje – prepoznali su to i dubrovački srednjoškolci

Obrtnička zanimanja sve su popularnija među dubrovačkim srednjoškolcima. I ove kao i protekle godine zabilježen je veliki interes za upisom Obrtničke i tehničke škole Dubrovnik – sve upisne kvote popunjene su u prvom roku, a pojedini se učenici čak ostali ispod “crte”, odnosno nisu imali dovoljno bodova kako bi željeni smjer i upisali.

Među najpopularnijim zanimanjima ove godine bila su za kozmetičare, tehničare za geodeziju i geoinformatiku i elektroinstalatere.

Obrtničku i tehničku školu Dubrovnik upisala su ove godine 102 učenika, odnosno pet razreda u devet zanimanja, među kojima su elektroinstalater i elektromehaničar, pomoćni cvjećar, frizer i kozmetičar, tehničar za geodeziju i geoinformatiku, serviser za karoserije motornih vozila, monter strojarskih instalacija i automehatroničar.

O trendu povećanog interesa kao i reformi strukovnog obrazovanja u vidu modularne nastave razgovarali smo s ravnateljem Obrtničke i tehničke škole Dubrovnik, Dinkom Mandićem.

– U nekoliko posljednjih godina imamo veliki interes za upis u naša zanimanja. Upisna kvota za sva zanimanja se popuni u prvom roku s učenicima kojima je to prvi prioritet odabira. Ove godine je to ponovno bio slučaj. Interes je bio na razini prošlogodišnjeg. Ove godine je najveći interes zabilježen za upis u zanimanja kozmetičar, tehničar za geodeziju i geoinformatiku i elektroinstalater. U odnosu na prošlu godinu najveće je povećanje interesa za zanimanje elektroinstalater.

Iako se bodovni prag za upis razlikuje od zanimanja do zanimanja, ove je godine za zanimanje kozmetičara trebalo imati više od 65 bodova, za tehničara za geodeziju i geoinformatiku više od 63, a za većinu ostalih zanimanja više od 30 bodova. Dio učenika kojima je neko od zanimanja ponuđenih u ovoj školi bio prvi prioritet, ostao je ispod, crte i nije se uspio upisati.

Posebno je teško vidjeti kad ostane neupisan učenik čiji član obitelji ima obrt ,a koji bi učenik želio nastaviti. Broj ostvarenih bodova u osnovnoj školi je jedini kriteriji koji se vrednuje i poruka svima je da na vrijeme vode računa o tome.

Ravnatelj Mandić istaknuo kako je posljednjih nekoliko godina primjetan trend povećanog interesa za upis obrtničkih zanimanja kako u Dubrovniku tako na razini cijele Hrvatske, a čemu je smatra pridonijelo više faktora.

Trudimo se učenicima dati adekvatna znanja i vještine, što će im sutra omogućiti da budu znalci u svojim strukama ako se odluče za tržište rada, odnosno potrebnu razinu znanja onim učenicima koji se odluče za studij. Istovremeno nastojimo nastavni proces učiniti zanimljivim i atraktivnim, a kroz izvannastavne aktivnosti i projekte pružiti mogućnost osobnog rasta i razvoja . Posebno ističem Erasmus + program kojim omogućavamo našim najboljim učenicima obavljanje stručne prakse ili pohađanje stručnih tečajeva u inozemstvu. Volimo vjerovati da smo dijelom zaslužni za taj trend iako je on prisutan na državnoj razini.

Razvojem tehnologije, alata i materijala mnoga zanimanja nisu više fizički zahtjevna i teška. Znatno je olakšan rad. Istovremeno uspješan obrtnik svojim radom može osigurati dobra primanja i pristojan životni standard. Mislim da su to dovoljni razlozi da dio učenika vidi sebe u tim profesijama.

Ove godine u strukovne škole ušla je reforma obrazovanja u vidu modularne nastave, a čiji je najveći benefit za učenike stjecanje adekvatnih znanja i vještina kroz rad.

– Kod modularne nastave nastavni sadržaji iz strukovnih predmeta su grupirani u module. Škole imaju mogućnost organizirati nastavu tako da moduli ne traju cijelu godinu, kao nastavni predmeti, nego da traju kraće. Nastavnici imaju veću slobodu u osmišljavanju nastave ali i veću odgovornost za postizanje ciljeva. Naglasak je na učenju temeljenom na radu, i na suradnji više nastavnika kako bi se ostvarili ishodi učenja – učenici stekli znanja i vještine. Za učenike je sukladno drevnoj mudrosti – što čujem, zaboravim; što vidim, zapamtim; što uradim, znam – najveći benefit mogućnost stjecanja adekvatnih znanja i vještina kroz rad. Nastava treba biti zanimljivija i dinamičnija, a stečena znanja trajnija.

Iako uvođenje inovacija u nastavni proces rijetko prolazi bez poteškoća, pogotovo u početnom stadiju, ravnatelj Madić kazao nam je da implementacija prolazi bez problema.

– U našoj školi smo započeli na vrijeme s pripremama, uključili smo sve stručne aktive škole i nemamo nekih posebnih problema vezanih uz modularnu nastavu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA