Brendovi pametnih telefona znatno se razlikuju kada je riječ o vjerojatnosti razvoja kvara tijekom prvih nekoliko godina, a moglo bi iznenaditi na kojem mjestu se nalaze najpopularniji brendovi kao što su Samsung i Apple, u velikom istraživanju koje je provela poznata britanska udruga potrošača Which! u ožujku ove godine, piše novac.jutarnji.hr
Rezultati istraživanja se temelje na anketi provedenoj među vlasnicima 15.644 pametna telefona kupljenih u posljednjih sedam godina, te otkrivaju točno koji brendovi razvijaju najviše kvarova i koliko brzo se oni mogu pojaviti. Tu su problemi s baterijom, rušenja sustava i loše performanse koje vlasnici pametnih telefona primjećuju na svojim uređajima tijekom vremena.
Kako kažu autori, donekle je ohrabrujuće vidjeti da su stope kvarova kod većine brendova prilično niske nakon prve godine korištenja. Prema njihovoj anketi, u prosjeku samo 8 posto pametnih telefona razvije kvar unutar tri godine, pa bi većina trebala biti u dobrom stanju neko vrijeme nakon kupnje. No dugoročno, slika se mijenja.
Top ljestvica
U Whichovoj tablici kao najpouzdaniji brendovi pokazali su se OnePlus, Realme i Google, nakon šest godina korištenja samo 11 posto njihovih telefona razvilo je kvar. OnePlus čak nije imao prijavljenih kvarova u prvoj godini, a nakon tri godine to je bilo samo 3 posto. Realme i Google također bilježe vrlo niske postotke u svim razdobljima. Samsung i Apple nalaze se u sredini ljestvice. Samsung ima 2 posto kvarova u prvoj godini, 7 posto u tri godine i 13 posto u šest godina.
Apple ima 3 posto kvarova u prvoj godini, 8 posto u tri godine i 15 posto u šest godina, a zanimljivo je da se Honor gotovo potpuno poklapa s Appleovim rezultatima. Kao manje pouzdani brendovi u ovom istraživanju pokazali su se Xiaomi i Motorola, jer pokazuju znatno više stope kvarova – Xiaomi 4 posto u prvoj godini i 18 posto u šest godina. Motorola je imala 3 posto uređaja koji su razvili kvar u prvoj godini i 22 posto u šest godina. Alcatel, Nokia, Huawei i Sony stoje najlošije. Alcatel je imao 26 posto kvarova nakon šest godina, 27 posto Nokia u tom razdoblju razvilo je kvar, te 29 posto mobitela Huawei. Sony prednjači s 31posto kvarova nakon šest godina, što ga čini najmanje pouzdanim brendom prema ovom istraživanju.
Baterija najveći problem
Najveći problem kod pametnih telefona odnosi se na bateriju. To uključuje brzo pražnjenje, ali najčešće su prijave da se vijek trajanja baterije značajno pogoršava u kratkom vremenu, što čini 28 posto svih prijavljenih kvarova. Drugi najčešći problem je usporavanje rada telefona tijekom vremena, što je prijavilo 5 posto korisnika u anketi. To se može riješiti češćim restartanjem telefona, izbjegavanjem instaliranja previše aplikacija i brisanjem onih koje se ne koriste. Dobro je i instalirati ažuriranja čim postanu dostupna, jer ona često uključuju optimizacije koje poboljšavaju brzinu rada.
Treći najčešći problem je zamrzavanje sustava, iako je učestalost niska, samo 6 posto korisnika prijavilo je ovaj kvar. Jednako toliko korisnika primijetilo je rušenje telefona. A oko 3 posto kvarova odnosi se na poteškoće s ažuriranjem softvera. U ostale manje zamjetne probleme, piše novac.jutarnji.hr.
Pazite na ažuriranja
No, s obzirom na to da samo 15 posto pametnih telefona razvije kvar unutar šest godina, podaci Which?-a sugeriraju da bismo telefone mogli zadržavati puno duže nego što traju tipični ugovori s operaterima. No, iako hardver traje, sigurnosna ažuriranja često prestaju dolaziti puno ranije, što može predstavljati sigurnosni rizik.
Ažuriranja su ključna kako bi se spriječilo iskorištavanje ranjivosti u softveru. Najbolji proizvođači podržavaju uređaje barem pet godina (npr. Apple, neki Samsung i Google modeli). Najgori daju podršku samo dvije godine, napominju autori. Također, s obzirom na niske stope kvarova, kupnja starijeg ili rabljenog telefona može biti pametan način uštede novca bez većih kompromisa, samo treba paziti da se odabere jedan od pouzdanijih brendova i onaj s dugom sigurnosnom podrškom.