U LAZARETIMA će biti prikazan film o najvažnijem njemačkom umjetniku 20. stoljeća

ULAZ JE SLOBODAN!

BEUYS

dokumentarni film
režija: Andres Veiel / Njemačka / 2017. / 107′
jezik: njemački, engleski

titlovi: hrvatski

Joseph Beuys: čovjek sa šeširom, filcom i “masnim kutom” i trideset godina nakon smrti doima se poput vizionara koji je bio, i još uvijek jest, ispred svog vremena. Prvi je njemački umjetnik kojemu je organizirana samostalna izložba u muzeju Guggenheim u New Yorku, dok je kod kuće njegov rad uglavnom slovio kao „najskuplji glomazni otpad svih vremena“. Upitan je li ravnodušan prema takvim izjavama odgovara: „Da. Želim proširiti ljudima svijest o tome.“ Andres Veiel prepušta umjetniku glavnu riječ i stvara asocijativan portret iz dosad neobjavljenih zvučnih zapisa i videosnimki koje, poput samog Beuysa, ne donose sudove već otvaraju prostor za ideje. Beuys boksa, razgovara, podučava, objašnjava umjetnost mrtvom kuniću i pita: “Želite li pokrenuti revoluciju bez smijeha?” No osim portreta kontroverznog umjetnika dobivamo i sliku o Beuysu kao čovjeku, nastavniku i kandidatu stranke Zelenih.

Veielov film razotkriva suprotnosti i napetosti koje su iznjedrile Beuysov Gesamtkunstwerk i politički angažman. Njegov koncept proširene umjetnosti izravno je utkan u suvremene društvene, političke i moralne debate. Veielov dokumentarni esej rastvara „fenomen Beuys“ pružajući enigmatičan uvid u ono što Ješa Denegri naziva „iznimno, krajnje složeno, komplicirano, sve samo ne lako odgonetljivo, zašto ne reći i kontroverzno umjetničko djelo i umjetnikovo djelovanje.“

Povodom 100. godišnjice rođenja jednog od najradikalnijih umjetnika 20. stoljeća, Josepha Beuysa, Goethe-Institut Kroatien programom #Beuys100 ispituje značaj i utjecaj umjetnikova stvaralaštva danas. U suradnji sa Subversive Festivalom, Dokukinom KIC, Restartom, udrugom Domino i Muzejom suvremene umjetnosti Zagreb, od svibnja do prosinca održat će se filmske projekcije, razgovori, diskusije, izložba i instalacija u javnom prostoru.

Festivali i nagrade:
BERLINALE 2017 / Nagrada Udruženja njemačkih art kinoprikazivača 2017 – najbolji dokumentarac, najbolja montaža / CPH:DOX 2017 / ODESA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2017 / VUKOVAR FILM FESTIVAL 2017 / NJEMAČKE FILMSKE NAGRADE 2018 – najbolji dokumentarac, najbolja montaža / BAVARSKE FILMSKE NAGRADE 2018 – najbolja montaža / 3. ARTERIA – TJEDAN FILMA O UMJETNICIMA 2018

Prostor ARL je organiziran u skladu s općim higijenskim mjerama i mjerama fizičkog distanciranja po preporukama HZJZ, posjetiteljima je obvezno nošenje zaštitne maske u zatvorenom prostoru.

Program i rad ARL 2021 podržavaju i omogućuju: Ministarstvo kulture i medija RH; Zaklada Kultura nova i Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva.