15.8 C
Dubrovnik
Petak, 19 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiPROJEKTI GRADA: Građevinske dozvole javno dostupne, Kalamota će i zimi imati liječnika

PROJEKTI GRADA: Građevinske dozvole javno dostupne, Kalamota će i zimi imati liječnika

Građanima dostupan preglednik građevinskih dozvola

U cilju transparentnosti rada gradske uprave i otvaranja prema javnosti Grad Dubrovnik na svojim je mrežnim stranicama otvorio za građane preglednik  ‘Dokumenti prostornog uređenja i gradnje’, gdje  je moguće pregledavati i pretraživati, po zadanim kriterijima, lokacijske i građevinske dozvole.

Prostorno se u GIS-u Grada Dubrovnika prikazuju svi izdani dokumenti prostornog uređenja i gradnje nastali u Upravnom odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje, a aplikacija je danas predstavljena i dubrovačkim novinarima.

”Građani doma iz fotelje mogu klikom miša vidjeti sve građevinske dozvole koje su izdate i pronaći sve ostale informacije o toj dozvoli, poput investitora ili datuma izdavanja. Na ovaj je način učinjen još jedan u nizu koraka kojima se Grad Dubrovnik otvara za svoje građane i to je ono što Grad želi”, rekao je prilikom predstavljanja novog alata za javnost pročelnik Upravnog odjela za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje Zdenko Medović.

Uz pomoć ove aplikacije će se jednostavnije, kvalitetnije i brže moći doći do traženih podataka vezano za izdavanje građevinskih dozvola.

”Riječ je o jako korisnom alatu koji će osim građanima pomoći i nama koji radimo u gradskoj upravi na način da će nas rasteretiti od puno upita s obzirom da će sve podatke građani moći sami pronaći”, rekao je također pročelnik Medović.

Plan je vizualizirati i donesena Rješenja o izvedenom stanju kojih je preko 6000.

Aplikacija se može pronaći na linku: http://gradsrv2.dubrovnik.hr/visios/Basic

Javni poziv za sudjelovanje u programu zapošljavanja žena pripadnica ranjivih skupina

Grad Dubrovnik objavio je Javni poziv za iskaz interesa za sudjelovanje u prijavi projektnog prijedloga za natječaj „Zaželi – program zapošljavanja žena – faza II“ iz Operativnog programa: OP Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.

Natječaj „Zaželi – program zapošljavanja žena – faza II“ usmjeren je na nezaposlene žene s nižom razinom obrazovanja (najviše završeno srednjoškolsko obrazovanje) koje su prijavljene u evidenciju nezaposlenih Hrvatskog zavoda za zapošljavanje s naglaskom na teže zapošljive i ranjive skupine u lokalnoj zajednici, a što uključuje žene u dobi od 50 godina naviše, žene s invaliditetom, žrtve obiteljskog nasilja, mlade žene koje su izašle iz sustava skrbi, liječene ovisnice, povratnice s odsluženja zatvorske kazne unazad 6 mjeseci, ali i žrtve trgovanja ljudima, azilantice, pripadnice romske nacionalne manjine i beskućnice.

Cilj projekta je osnažiti i unaprijediti radni potencijal ovih ranjivih skupina zapošljavanjem u lokalnoj zajednici, a koje će ublažiti posljedice njihove nezaposlenosti i rizika od siromaštva te ujedno potaknuti socijalnu uključenost i povećati razinu kvalitete života krajnjih korisnika.

U sklopu zaposlenja u periodu do 12 mjeseci, žena pripadnica ranjivih skupina će svojim radom i aktivnostima poboljšati kvalitetu života krajnjim korisnicima (starijim osobama u dobi od 65 godina i više i/ili nemoćnim osobama) pružajući im pomoć u dostavi namirnica, pomoć u pripremi obroka u kućanstvima, pomoć u održavanju čistoće stambenog prostora/domova, pomoć pri oblačenju i svlačenju, a osiguravat će im i brigu o higijeni, pomoć u socijalnoj integraciji, pomoć u posredovanju u ostvarivanju raznih prava (dostava lijekova, plaćanje računa, dostava pomagala i sl.). Poslovi uključuju i pružanje podrške kroz razgovore i druženje te uključivanje u društvo, pratnju i pomoć u raznim društvenim aktivnostima. Svaka zaposlena žena pružat će potporu i podršku za najmanje šest krajnja korisnika.

Po odobrenju projektnog prijedloga, sklopit će se Ugovor o radu između korisnika/partnera i pripadnica ciljane skupine uz uvjete zaposlenja na puno radno vrijeme za poslove pružanja usluge potpore i podrške za najmanje šest krajnjih korisnika. Naknada za njihov rad propisana je Natječajem u sklopu Europskog socijalnog fonda u iznosu minimalne plaće sukladno važećoj Uredbi Vlade RH o visini minimalne plaće za tekuću godinu.

Javni poziv i prijavnica dostupni su na stranicama Grada Dubrovnika ispod ove objave te u natječajima (link).

Završeni radovi na parkiralištu pored OŠ Montovjerna

Izgradnja šest novih parkirališnih mjesta na dijelu Ulice Marka Marojice, uz Osnovnu školu Montovjerna, privedena je kraju i parkiralište je u funkciji. Putem Upravnog odjela za promet, Grad Dubrovnik na ovaj je način omogućio roditeljima koji dovode i odvoze djecu u OŠ Montovjerna ukrcaj i iskrcaj djece u neposrednoj blizini škole, uz osiguran pješački pravac do same zgrade. Stoga je i zaustavljanje na ovom parkiralištu ograničeno na 10 minuta.

Ovim je rješenjem ujedno smanjeno i prometno opterećenje u Ulici dr. Vladka Mačeka u vrijeme odvoženja i dovoženja djece u školu, koje je često znalo prouzrokovati zastoje u prometu. Uz parkirališna mjesta uređen je i nogostupa za pješake, a preostaje još ugraditi dio ograde koja je naručena i čija se isporuka očekuje kroz 10-ak dana.

Ukupna vrijednost ovih radova je oko 184 tisuće kuna bez PDV-a, a izvođač tvrtka Tehnogradnja.

U Zelenoj čistki 2020. volonteri prikupili 450 kg otpada

Upravni odjel za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Dubrovnika je devetu godinu zaredom organizirao Zelenu čistku 2020., u sklopu Svjetskog dana čišćenja – World CleanUp Day, koji se održao 19. rujna 2020. u 180 zemalja.

Akcija je održana na više lokacija u suradnji s Hrvatskim planinarskim društvom Dubrovnik, Hrvatskim planinarskim društvom Sniježnica, Eko centrom zeleno sunce, Udrugom DART, Javnom ustanovom Rezervat Lokrum, Javnom ustanovom za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije, tvrtkom Čistoća Dubrovnik, Lučkom kapetanijom Dubrovnik i tvrtkom Cian d.o.o. Split.

Ovogodišnja Zelena čistka je organizirana temeljem pisma namjere potpisanog od strane gradonačelnika Mata Frankovića, a samoj akciji se pridružila zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić.

U ovoj akciji sudjelovalo je 130 volontera na više lokacija (trasa starog vodovoda, Srđ – plato ispred Muzeja Domovinskog rata i područje prema Strinčjeri, područje ispod dječjeg igrališta uz Eko-centar u  Mokošici, Šipan – Suđurađ, Lokrum – podmorje i obala uvale Portoč, park šuma Velika i Mala Petka).

U akciji na Lokrumu, uz djelatnike Javne ustanove Rezervat Lokrum, sudjelovali su i članovi Ronilačkog kluba Dubrovnik, djelatnici brodice čistača mora – EKO-C2, tvrtke CIAN i djelatnici Prirodoslovnog muzeja Dubrovnik. Ronioci su izronili cca 84 kg otpada s morskog dna, čiji najveći udio čine plastične boce (više od 90%). Dodatnu vrijednost akciji u Portoču, činilo je i sudjelovanje znanstvenika Sveučilišta u Dubrovniku koji su snimali otpad tehničkim inovacijama i analizirali otpad iz mora.

Na ostalim lokacijama prikupljeno je oko 450 kg miješanog komunalnog, ambalažnog (plastika i staklo) te glomaznog otpada. Upravi odjel za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Dubrovnika zahvalio je svim sudionicima i volonterima na sudjelovanju.

Grad financira ambulantu na Kalamoti te punkt hitne medicine na Elafitima

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković sa suradnicima održao je danas radni sastanak s ravnateljem Doma zdravlja Dubrovnik Brankom Bazdanom i ravnateljem Zavoda za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije Lukom Lulićem, a na temu rada ambulante na Koločepu u nadolazećem razdoblju te na temu funkcioniranja punkta pripravnosti hitne medicine na Elafitima.

Na sastanku je istaknuto kako Grad Dubrovnik tijekom posljednje tri godine u potpunosti financira rad punkta na Elafitima i to nakon što je isti prestao biti dijelom Mreže hitne medicine te ga samim time Hrvatski zavod za javno zdravstvo više nije financirao.

Budući da je u tijeku izrada nove Mreže hitne medicine, gradonačelnik Mato Franković na navedenu temu održat će sastanak s ministrom zdravstva Vilijem Berošom, a sve kako bi se uspostavilo ponovno financiranje punkta hitne medicinske pomoći od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, najavljeno je na sastanku.

Sve dok nova Mreža hitne medicine ne bude donesena Grad Dubrovnik će i dalje financirati punkt hitne medicinske pomoći na Elafitima.

Nadalje, s obzirom na izvrsnu suradnju koju Grad Dubrovnik posljednjih godina razvija s Domom zdravlja, a koja se ogleda u ustupanju na korištenje prostora te  financiranju uređenja pedijatrijske ambulante u Mokošici, financiranju liječnice i medicinske sestre u pedijatrijskoj ambulanti, ustupanju na korištenje i opremanju stana za potrebe liječnice pa sve do osiguranja proračunskih sredstava Grada Dubrovnika za kupnju dva sanitetska vozila za potrebe rada Doma zdravlja, odnosno županijskog Zavoda za hitnu medicinu, donesena je odluka kako će se nastaviti financirati rad liječnice na Kalamoti.

Iako primarna zdravstvena skrb nije u nadležnosti Grada Dubrovnika, nego Županije, Grad Dubrovnik razvija mnoge nadstandarde u zdravstvu te kontinuiranim donacijama pomaže rad zdravstvenih ustanova na svom području.

Gradonačelnik kod ministra Božinovića traži izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković sa suradnicima održao je radni sastanak s ministrom unutarnjih poslova RH Davorom Božinovićem  na temu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Naime sukladno smjernicama UNESCO-a te Plana upravljanja, a koje za preporuku imaju poduzimanje mjere kako bi se smanjio štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama, neophodno je putem izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama omogućiti jedinicama lokalne samouprave, koje su pod UNESCO spomeničkom zaštitom, regulaciju i upravljanje zonom prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini odnosno kontaktnoj zoni. Tako bi se na optimalan način uredio promet kroz jedinstvene zaštićene kulturno-povijesne cjeline i kontakt zone u cilju njihove zaštite te osiguranja održive mobilnosti u takvim zonama. Stoga je gradonačelnik Franković sa suradnicima prezentirao navedeni prijedlog izmjena Zakona ministru Božinoviću koji je načelno i podržao takav prijedlog, no potrebno je da navedeno prođe sve prethodne procedure do usvajanja u Hrvatskom saboru.

Ministarstvo unutarnjih poslova uputilo je Obrazac prethodne procjene prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama u javnu raspravu. Potom će se oformiti radna skupina za izradu nacrta prijedloga Zakona, a koja će razmotriti i prijedlog izmjena upućen od strane Grada Dubrovnika.

Stranica Grada Dubrovnika prilagođena za korištenje osobama s invaliditetom

Stupanjem na snagu Zakona o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske, Grad Dubrovnik je nakon provedbe testiranja pristupačnosti, na svojim stranicama objavio Izjavu o pristupačnosti svog mrežnog sjedišta i aplikacija vezanih uz usluge i projekte, njihovoj usklađenosti s Direktivom (EU) 2016/2102 te omogućio pružanje povratnih informacija korisnika radi daljnjeg unapređenja mrežne pristupačnosti.

Stranica www.dubrovnik.hr nastoji osigurati pristupačnost svojih usluga za osobe s invaliditetom, a iako je od ranije optimizirana sukladno Direktivi, dodatno su napravljene izmjene kako bi se pojednostavilo korištenje stranice s ciljem da postane pristupačnija za osobe s invaliditetom.

Izbornik pristupačnosti stranice www.dubrovnik.hr aktivira se klikom na ikonu izbornika pristupačnosti, koja se pojavljuje u desnom gornjem uglu stranice ili u desnom donjem na mobilnim uređajima. To omogućuje prilagođavanje veličine slova, njihovog fonta, debljine, razmak, prored, boju pozadine. Na stranici je dostupan Omoguru Widget koji omogućuje poboljšanje usklađenost sa Smjernicama za osiguravanje pristupačnosti mrežnih sadržaja.

Grad Dubrovnik prepoznaje važnost osiguravanja digitalne pristupačnosti za sve korisnike, s posebnim naglaskom na lakšem pristupu javnim uslugama i informacijama osobama s invaliditetom, primjenjujući, u najvećoj mogućoj mjeri, Direktivu Europskog parlamenta. Mrežna lokacija www.dubrovnik.hr usklađena je sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora, uz neke iznimke, zbog realnih ograničenja.

Suradnjom Grada i volontera sterilizirano preko 1000 uličnih mačaka

Grad Dubrovnik od rujna 2018. godine, u suradnji s volonterima koji brinu o napuštenim životinjama, uspješno provodi akciju sterilizacije uličnih mačaka na cijelom gradskom području. Prema podacima iz veterinarskih ambulanti, kroz protekle dvije godine na ovaj je način sterilizirano 1018 mačaka, od toga 715 ženki i 303 mužjaka.

Sanitat Dubrovnik ove je godine predvidio 80.000,00 kuna za sterilizaciju i taj je iznos ravnomjerno raspoređen na tri veterinarske ambulante s područja grada, koje sudjeluju u ovoj akciji.

”Na dobrom smo putu da se populacija uličnih maca svede na minimum, rezultate itekako vidimo i svaka maca s odrezanim uhom na ulici je naš zajednički uspjeh”, kaže inicijatorica akcije Ljubica Kežić.

Kastracija i sterilizacija mačaka provodi se prvenstveno radi kontrole i regulacije mačje populacije, posebno kada su u pitanju mačke koje nisu zbrinute i borave vani te iz javno-zdravstvenih razloga. Sve sterilizirane mačke označene su malim rezom na vrhu uha i kao takve ih se može lako prepoznati.

Gradonačelnik Mato Franković kazao je kako će se ova akcija nastaviti i ubuduće.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA