12.8 C
Dubrovnik
Petak, 21 ožujka, 2025
NaslovnicaVijestiVIDEO / JAVNA RASPRAVA: Brojna pitanja ostala su bez odgovora. Čemu tolika...

VIDEO / JAVNA RASPRAVA: Brojna pitanja ostala su bez odgovora. Čemu tolika žurba oko izmjena plana ex Remize?

Nakon održanog javnog izlaganja izmjena UPU-a Radeljević – Libertas te sijedom toga i izmjena GUP-a i PPU-a Dubrovnika u zraku je ostao lebdjeti odgovor na jedino važno pitanje. Zašto se s ovim pojedinačnim izmjenama ide sada, u vrijeme neposredno prije lokalnih izbora, prije donošenje Generalnih izmjena GUP-a i PPU-a?

Kroz raspravu je iznesen niz kontradiktornih činjenica, koje pojačavaju ovo pitanje. Naime Prometni fakultet u Zagrebu izradio je prometnu studiju, koja obuhvaća zonu plana, ali i šire područje. U toj studiji zaključeno je, kako je najbolja prometna varijanta ona koja izbacuje iz plana spoj Vukovarske i Hebrangove, a potpuno se oslanja na Vukovarsku ulicu za izlaz i ulaz u budući poslovno-trgovački centar te eventualno nekad na Ulicu kroz povijesne vrtove, koja trenutno ne postoji. Varijanta koja je u sadašnjem GUP-u smatra se neodrživom, a najzanimljiviji je jedan od zaključaka studije u kojem stoji:

da u sljedećih pet godina nije realno za očekivati izgradnju tunela ispod povijesnih vrtova kao niti tunela ispod Obale Stjepana Radića i spoja Vukovarske ulice i Ulice Andrije Hebranga. U prilog tome idu i činjenica da Grad trenutno intenzivno radi na smanjenju pritiska osobnih vozila na gradsko središte što je u suprotnosti s realizacijom novih cestovnih koridora u gradu...

U slučaju implementacije tunela ispod povijesnih vrtova kao i spoja Vukovarske
ulice i Ulice Andrije Hebranga prometni problemi grada se neće riješiti, a potrošiti će se
značajna financijska sredstva kao i vrijeme za njihovu realizaciju. Prometni problemi grada će se riješiti tek primjenom novog koncepta prometnog planiranja temeljenog na održivoj
mobilnosti.

No suprotno tim zaključcima prometnih stručnjaka u dokumentu, koji je 2020. prihvatilo i Gradsko vijeće Strategiji razvoja Dubrovnika i Urbane aglomeracije Dubrovnika do 2030. tunel ispod povijesnih vrtova stoji kao projekt koji će se realizirati. Na ovu je nedosljednost upozorio u raspravi građanin Marin Krstulović.

Ivan Kapović predstavnik tvrtke Alteracija, koja je izrađivač plana, odgovorio je kako je Plan rađen sukladno detaljnoj prometnoj studiji i trenutno zadanim odrednicama GUP-a. Od prometnog rješenja, kakvo predviđa sadašnji GUP odustalo se jer je procijenjeno da izlaz na Hebrangovu iz garaže, visinskom rampom ne bi bio dovoljno siguran ni praktičan. U Vukovarskoj se pak predviđa, predloženim rješenjem, napraviti još jedna četvrta traka, koja bi na početku od Tommija do ulaza u Remizu služila kao autobusna stanica, a dalje kao ulazno-izlazna traka sa budućeg kompleksa. Naglasio je je kako investitor ima obvezu izgraditi najmanje 200 parkirnih mjesta u podzemnoj garaži za javnu upotrebu.

Kapović je kazao i kako će se Ulica Silvija Strahimira Kranjčevića očuvati kao pješačka zona, a također, prema Konzervatorskoj podlozi planirano je da se obnovi ljetnikovac Baseggli -Gozze, s tim da u njemu budu komercijalni sadržaji. Naglasioje i kako je prijedlog planera da se očuva i upravna zgrada tvornice Radeljević, iako ona trenutno nije pod zaštitom. U zoni ljetnikovaca, koja je ujedno označena kao stambena, gradnja nije predviđena, no zato jest na godnjem dijelu kompleksa Radeljević, kao i na području bivše Remize. Jedina zelena zona ovog plana predviđena je na mjestu koje je neiskoristivo za gradnju na krajnjem sjevernom dijelu kompleksa. Izrađivač je naglasio kako je u ovom planu iskoristivost parcela za gradnju smanjena sa 75 na 70 posto.

Na javnom uvidu vidjeli smo namjene zona, tri prometna rješenja, no nismo vidjeli vizualizaciju niti jedne zgrade. A na ovom su dijelu planirane zgrade visine do 22 metra, odnosno 7 etaža i čini se poprilično gusta gradnja, ne stambenih nego mješovitih poslovnih prostora, koji mogu imati trgovačku, ugostiteljsku ili turističku namjenu. Dakle hoteli, restorani, trgovine, a iz plana se izbacuje i jedini javni sadržaj, koji je tu bio planiran, a to je jedna velika zatvorena tržnica.

Gdje je nestala i zašto tržnica? pitala je Branka Martinović Vuković. Odgovor nije dobila.

-Mi smo 2012. imali UPU u kojem je bilo 400 javnih parkirališnih mjesta, spoj Vukovarske i Hebrangove te veliku javnu tržnicu. Imali smo i zgradu Remize, koja je u međuvremenu bespravno srušena. Tržnica je netragom nestala, a broj parkirališnih mjesta je smanjen na 200. Iznenađena sam da je ovakav plan i to u ovo za Dubrovčane blagdansko vrijeme dan na javnu raspravu, osobito pred donošenje novog GUP-a u kojem bi zasigurno ovaj prostor, zbog propisa zaštićene buffer zone morao imati manje visine dozvoljene gradnje. U ovoj zoni nema niti malo zelenila. Vidim samo jednu zelenu površinu u zakutku. Mislim da je bespredmetno raspravljati o ovom UPU-u i izmjenama GUP-a i PPU-a, sad kad smo u očekivanju novog gradskog plana, koji bi nam trebao dati analizu sadržaja koji ovom gradu trebaju od onih trgovačkih do ugostiteljskih i turističkih, zaključila je Vuković Martinović, dodajući kako to nije niti malo mudro.

Gradski vijećnik Đuro Capor naglasio je kako je osobno bio svjedok kad se na Gradskom vijeću u dva navrata pokušalo napraviti pritisak na izmjene GUP-a vezane uz ovu zonu.

-Prvi put je Ministarstvo poništilo rješenje, koje je predviđalo direktan ulaz i izlaz iz garaže na Vukovarsku, a sad opet svjedočimo rješenju koje je rezultat pritiska gradonačelnikovog koalicijskog partnera. Novi GUP donosi se pune 4. godine i stalno se odgađa, a sad u 5 do 12 po starom GUP-u, kojim nitko nije zadovoljan stvaramo preduvjete za zadovoljavanje građevinskih apetita jednog čovjeka i to za idejno rješenje koje nismo vidjeli. Sve tri razine planova prilagođavamo pred izbore idejnom rješenju koje nismo ni vidjeli, rekao je Capor i zapitao se čemu sad odjednom žurba i zašto se javni interes gura u drugi plan pod pritiskom gradonačelnikovog „sivog“ partnera?

Poduže izlaganje o prostornom planiranju održao je i arhitekt Slobodan Vuković, koji upozorio na činjenicu da ovaj UPU nikako ne odgovara uputama UNESCO-a za buffer zonu, kojoj ovaj prostor pripada. Zaključio je kako ne vidi razuman razlog forsiranja ovog plana.

-Postupno komadamo prostor. Srljamo s ovim rješenjem. Rezultat u prostoru nam je loš, naglasio je Vuković i onda se izravno obratio pročelniku Božu Beniću.

-Božo, ja Vas cijenim, kao mladog i stručnog kolegu. Molim Vas da se oduprete pritiscima. Struka se mora pokazati kao autoritet.

Rasprava je završila s neodgovorenim pitanjima, koja je još jednom podcrtala Branka Vuković kazavši kako je jasno zašto je netko (o.p. investitor) srušio Remizu i zašto je izbacio iz plana tržnicu.

Zato što će umjesto toga graditi više trgovačkih, komercijalnih prostora. A pitanje je je li to Gradu treba, sad kad tu već imamo dva nova hotela i cijeli niz poslovnih prostora i apartmana u zgradama koje su se od 202. do danas tu izgradile. Odgovore na to bi nam trebao dati novi GUP i zato ne vidim razloga da se s ovim UPU-om žuri, zaključila je.

Pročelnik Božo Benić istaknuo je kako je javna rasprava počela 28. siječnja te da se do 28. veljače mogu podnijeti primjedbe na ovaj plan, a rekao je i kako dosada nije došla niti jedna. Što je i razumljivo jer je javna rasprava, a i ovaj javni uvid u vrijeme Feste sv. Vlaha. No unatoč tome i vrlo nezgodnom vremenu održavanja za sve koji rade, vijećnica je danas bila ugodno popunjena građanima, koji su iz prve ruke htjeli čuti što će se to graditi na bivšoj Remizi, nekada gradskom zemljištu, koje je nekadašnja gradonačelnica Dubravka Šuica zamijenila za zemljište u Komolcu sa Stipom Gabrićem Jambom.

1 KOMENTAR

  1. Namjena prostora se može uskladiti sa vlasnikom prostora a da Dubrovnik dobije još jedan izlaz ulaz iz grada. Na prostoru bivše Remize treba napraviti tunel do iznad Sustjepana, znači na prsten oko Srđa sa druge strane (cca 16000m). To je dobro za trgovinu, tržnicu, parkinge na spratove da se ne opterećuje promet grada. Postojeća tržnica u Gružu nema parkinga i to je problem za poljoprivrednike, građane i ugostitelje. Što ostane prostora može se koristiti za stambene i poslovne svrhe. To je najbolja opcija za Pema, koji je vlasnik tog prostora. Građani Primorja, Konavala, Mokošice, Župe, Komolca imaju skraćeni put iz poslovne zone grada. S ovom idejom se u potpunosti rasterećuje Gruž prometa. Sve druge ideje nemaju svrhe. Prostor Remize je točno na pola puta između mosta F.T. i Ilijine glavice. Rasterećuje se i Lapad bez opterećivanja prometa prema Gružu ili starom gradu.
    Oprosti vam bože jer ne znate što činite.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE