ACI marina u Slanom kroz osmijeh zaposlenika: Martina Relja Kmetović i Cvijeto Stjepović

ACI marina “Veljko Barbieri” u Slanom nosi laskavu titulu “Zlatnog osmijeha Jadrana”, što je zasluga – a koga drugog, nego – zaposlenika koji s ljubaznošću i dobrodošlicom dočekuju nautičare koji požele predahnuti u toj lijepo uvali. A ima li ljepšeg dočeka od osmijeha kojim te dočekuju? I osjećaja da te se, kao strancu, posjetitelju, turistu, vesele kao pojedincu, subjektu, čovjeku koji je došao u tvoj dom, kraj, zavičaj da u njemu uživa, a ne kao privremenom “bankomatu”. Ovaj put ACI marinu u Slanom predstavljamo kroz dvoje zaposlenika, šeficu recepcije Martinu Relja Kmetović i Cvijeta Stjepovića, vođu posade.

“Najvažniji je zadovoljan gost na kraju dana”

Koliko je važna ljubaznost, pitali smo Martinu Relja Kmetović, šeficu recepcije u ACI marini u Slanom.

– To je najvažnije – odgovara. Čim se gostu pokaže dobra volja da se njegov eventualni problem riješi, 50% problema već je sanirano. Živimo od turizma, a turizam počiva na osjećaju dobrodošlice i kontinuiranoj brizi o dobrobiti naših gostiju. Većina naših gostiju je s nama od samih početaka marine, a to je već 7 godina, što dovoljno govori o tome kako oni marinu Slano doživljavaju kao svoj drugi dom i nemaju namjeru ići negdje drugdje.

Vaš dolazak u ACI marinu Veljko Barbieri je prvo Vaše zaposlenje u tom nautičkom segmentu, ali i na recepciji… jesu li ispunjena Vaša očekivanja, što Vas u poslu najviše veseli, što su sve zadaće recepcionera u marini?

-Tako je, ovo je prvi put da radim u nautičkom turizmu. Najviše me veseli svakodnevni rad s ljudima i dobra timska atmosfera u marini jer je onda sve lakše. Recepcija marine je mjesto na kojemu se rješavaju svi zahtjevi, upiti i eventualni problemi gosta pa me tako i najviše veseli zadovoljan gost na kraju dana. Mjesto je to na kojemu se odrađuju sve aktivnosti vezane za ugovore, račune, maloprodaju i slično.

Što su najčešće pitanja koja čujete od nautičara?

-Pitanja su raznolika jer recepcija također služi i kao svojevrstan info-pult. Raspituju se o Slanom, Elafitima, kako doći do Dubrovnika, sadržajima u mjestu i okolici. Recepcioneri pomažu gostu da mu boravak prođe što ugodnije, od rezervacije stola u restoranu ili transfera do grada do nekih većih zahtjeva i sve se to odradi na recepciji; trudimo se ispuniti sve želje naših gostiju. Odnos naših gostiju s djelatnicima u marini nije isti kao, primjerice, onaj u hotelu. Naši gosti nama ostavljaju svoju najvrjedniju imovinu na čuvanje, tako da je to jedan bliski odnos koji se gradi godinama.

Martina Relja Kmetović, šefica recepcije

Koliko imate brodova na stalnom vezu, a koliko ih je u tranzitu
tijekom sezone?

-Na stalnim vezovima je većina plovila u našoj marini, od ukupno 193 raspoloživa veza. Od početka nautičke sezone u marinu Slano uplovio je ove godine i veliki broj plovila u tranzitu.

Ima li ACI marina u Slanom sve potrebne sadržaje da bi se nautičari u njoj dobro osjećali ili se neprestalno treba dograđivati ponuda, poboljšavati i sl?

-Od sadržaja u marini, nude se restoran, bazen za goste na plovilima, trgovina nautičke opreme, dvije charter agencije, servis plovila, usluge prijevoza, rent-a-bike, praonica rublja, punionice za električna vozila i uglavnom je to ono osnovno što njima treba. Svaka marina ovisi o destinaciji u kojoj se nalazi tako da su sadržaji i ponuda mjesta jednako važni kao i sadržaji unutar same marine i jedno i drugo treba nadograđivati i paziti na kontinuitet u kvaliteti.

“Mornar mora bit brz i okretan”

Vođa posade u ACI marini “Veljko Barbieri”, Cvijeto Stjepović je “stari mornarski vuk” koji svojim četrdesetogodišnjim iskustvom rada u sustavu ACI marina puno znači mladim zaposlenicima za koje je dragocjeno dobiti savjet od znalca.

Već 40 godina ste zaposlenik ACI-ja, a nakon Komolca ste od prvog dana počeli raditi u slanskoj marini Veljko Barbieri i pretpostavljam da ste prošli sve “pozicije” mornara, do današnjeg vođe posade. Razlikuje li se posao danas puno od posla kada ste Vi počinjali?

-Da, puno godina je prošlo od mojih početaka i prošao sam sve pozicije, od električara (jer mi je to struka) u tadašnjem servisu u marini Dubrovnik preko mornara do vođe posade. Dvije godine sam, u samim početcima, bio i stipendist marine Dubrovnik koja je tada bila u
sklopu HTP Dubrovnik. Puno toga se promijenilo, od prosječne veličine plovila koja dolaze u marine, pa samim time se mijenjaju i standardi marine, do opreme u samim marinama koje su danas modernije i zadovoljavaju potrebe današnjeg nautičara. Promijenio se i gost u smislu da su nekada uglavnom na vezovima bila isključivo vlasnička plovila gostiju bolje platežne moći, dok danas prevladava charter koji je lako dostupan većem broju ljudi među kojima često i nema pravih zaljubljenika u jedrenje.

Cvijeto Stjepović – vođa posade

Što karakterizira dobrog mornara, kakvu edukaciju je nužno da prođe, imate li problem s kadrom, osobito s domaćim ljudima iz lokalne zajednice?

-Svi naši mornari tu su skoro od prvih dana marine, pola ih je iz Slanoga i okolice, a ostatak s poteza Zaton-Dubrovnik. Ono osnovno što mornar mora imati „u malom prstu” su mornarske vještine, mora biti brz i okretan, u snazi, jer je to prvenstveno fizički napor.
Mornar mora dobro poznavati uvalu, vjetrove, znati kako reagirati ovisno o vremenskim uvjetima. Ono što bih naglasio je poznavanje barem engleskog jezika jer je mornar prvi kontakt gosta s marinom, a većina naših nautičara su strani gosti. Naši mornari prošli su višemjesečnu edukaciju u marini Opatija prije samog otvaranja marine, a i ja sam kao iskusni mornar s njima podijelio svoja znanja i vještine. O kvaliteti našeg kadra dovoljno govori podatak da većina naših gostiju odabire ostati s nama dugi niz godina, ali i nagrade koje smo dobivali, među njima i ova posljednja – Zlatni  osmijeh Jadrana za najljubaznije osoblje među 60 hrvatskih marina.

Koliko su “lokalci” zainteresirani za taj posao?

-Imamo nekoliko „lokalaca” u našim redovima, ne samo među mornarima već i u drugim službama, primjerice cijela ekipa recepcije i naše dvije spremačice su iz mjesta.

Koliko je zaposlenih mornara u Slanom, kakvo je radno vrijeme?

-Ukupno nas je 7, među njima ja kao vođa posade i jedan je mornar-kućni majstor. Podijeljeni smo u tri smjene jer marina mora biti “pokrivena” dežurstvima 24 sata dnevno.

Očito je kako je riječ o dobroj ekipi, jer mornari su, kao i ostalo osoblje zaslužni za laskave titule – marine s najviše osmijeha, što ste i sami naglasili. Što držite najizazovnijom stranom svog posla, a što benefitom i kako je biti mornar u zimskom razdoblju u marini?

-Najizazovniji je rad na otvorenom u raznim vremenskim uvjetima, a u svim tim trenutcima treba zadržati smirenost i koncentraciju da bi se posao odradio kako treba, na zadovoljstvo gosta. Prednosti ovakvog posla su dinamičnost, rad u lijepom okruženju i komunikacija s ljudima iz cijelog svijeta koja obogaćuje čovjeka te proširuje vidike. Što se tiče zimskog razdoblja u marini, protivno onome što se vjeruje, nama nema mirovanja. Sva plovila moraju biti sigurna na vezu i to iziskuje neprestanu brigu i pažnju. Bura je noćna mora svakog mornara jer je jaka, nepredvidiva i zna biti jako opasna po ljude i imovinu.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.