13.8 C
Dubrovnik
Srijeda, 24 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiZbog vjetra odgođeno spajanje posljednjeg segmenta Mosta Ston

Zbog vjetra odgođeno spajanje posljednjeg segmenta Mosta Ston

Posljednji dio čelične konstrukcije Mosta Ston danas je trebao biti montiran. No, postavljanje ovog ključnog, šestog segmenta, danas je odgođeno zbog jakog vjetra, te bi taj segment trebao biti postavljen do kraja tjedna.

Radove su danas obišli resorni ministar Oleg Butković, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, župan Dobroslavić sa suradnicima.

“Danas smo na obilasku posljednje, četvrte faze projekta cestovnog povezivanja juga Hrvatske. Ova je dionica od zadnjih 7.9 kilometara. Nalazimo se na poziciji ključnog objekta na trasi – mosta Ston, dugačkog 485 metara koji povezuje dva tunela, Kolakovica i Supava koji su dužine nešto manje od 1300 metara i oba dva su probijena. Ovo je kritični objekta. Danas smo imali u planu spajanje posljednjeg segmenta, međutim s obzirom na to da je ograničenje podizanja segmenta vjetara od 5 metara u sekundi, a sad je oko imamo vjetara od 6 metara po sekundi, mislimo da danas to nećemo podići. Bez obzira na to, došli smo obići radove, sagledati sve probleme koji nam predstoje do završetaka i nastaviti utrku s vremenu da završimo prve tri faze do sezone i posljednju fazu do kraja godine“, kazao je uvodno Josip Škorić predsjednk Uprave Hrvatskih cesta.

„Po ugovoru je predviđeno da se uspješan tehnički pregled za Pelješki most i 25 kilometara cesta obavi do 13. srpnja“, kazao je odgovarajući na novinarsko pitanje Škorić.

Kazao je i kako će jedna od tema internog sastanaka, koji će se održati nakon obilaska mosta Stona, biti i rješenje prometa oko Stona kako bi se dionica od Stona do Prapratnoga do turističke sezone ušminkala kako bi mogla podnijeti očekivani broj vozila.

„Radit će se sanacija stare trase od Stona do Prapratnog“, potvrdio je Škorić.
„Na Pelješkom mostu se trenutno radi na uklanjanju nedostatak. Uklonjeni su skoro svi nedostatci koji su uočeni po obavljenom tehničkom pregledu. Ostao je još jedan manji dio“, kazao je Škorić.

„Očekujemo završetak mosta i dijela pristupnog cesta u duljini 25 kilometara do početka turističke sezone. Ostaje nam ovaj dio, most Ston i dva tunela, koji će biti gotov do kraja ove godine. U tom smislu izražavam zadovoljstvo i zahvaljujem Hrvatskim cestama kao i svi izvođačima koji su zaista pokazali, budući da ima i hrvatskih izvoditelja, i sposobnost i ozbiljnost u provedbi ovog ključnog infrastrukturnog projekta koji će obilježiti prve godine članstva Hrvatske u Europskog uniji budući da je projekt financiran s 85 posto bespovratnih sredstava. Mi u prometu danas ulažemo više od 25 milijuna kuna. Naravno, s pogledom u budućnost kroz Nacionalni program oporavka, kroz financijsku omotnicu nastavljamo s ulaganjima i u željeznicu i u luke. Manje u cestovnu infrastrukturu, ali tu ima i dosta cestovnih projekata koje ćemo morati realizirati i uz pomoć državnog proračuna, ali mi međunarodnih kreditnih institucija. Drago mi je da smo tu. Zbog vremenskih uvjeta neće doći do spajanja, ali to će se dogoditi kroz nekoliko dana. Time će glavni dijelovi ove faze projekta biti završeni. Idemo prema kraju. Svi možemo biti ponosni i zadovoljni“, kazao je ministar Butković te dodao kako kašnjenje pri velikim infrastrukturnim projektima, i u idealnima uvjetima, uvijek ima. Kašnjenje od 5, 6 mjeseci nije veliko kašnjenje. Ostvarujemo veliki projekt. Neka sve bude ovako kako je zacrtano i bit ćemo svi zadovoljni“, kazao je ministar Butković te dodao da se završetak cijelog projekata očekuje do kraja godine.

Ministar Butković kazao je da na njegovu adresu nije došao zahtjev od izvođača vezano od povećanje troškova.

„To dolazi u tvrtke koje provode infrastrukturne projekte. Činjenica jest da smo svi zajedno suočeni s tim problemom. Do povećanja cijena energenata i određenih građevinskih materijala je došlo. Na razini Ministarstva, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskog udrugom poslodavaca, Državnim zavodom za statistiku, Ministarstvom gospodarstva, Ministarstvom regionalnog razvoja, održali smo nekoliko sastanaka. Formirali smo međuresornu radnu skupinu koja će utvrditi, i pri kraju je tog postupka, metodologiju kako će se investitor postaviti u toj situaciji da razliku troškova koja postoji i koju treba nadoknaditi. Ne znam o kojem se iznosu kad govorimo o svim projektima radi. Nije došlo do velikih zahtjeva svi su oprezni u tome. Izvođači će tražiti možda malo više od onoga što im pripada, to sve skupa treba dobro provjeriti. Utvrdit ćemo metodologiju kako točno sve to izračunati. Kad je riječ o Pelješkom mostu toga nema. To smo već nekoliko puta komunicirali. Pelješki most je ugovoren i materijal nabavljen uglavnom prije velikom poskupljenja, tako da na samom Pelješkom mostu tog poskupljenja neće biti“, kazao je.

Josip Škorić se nadovezao na ministra Butkovića i kazao kako su Hrvatske ceste zaprimile najavu o potraživanjima, no da ne može govoriti o točnom iznosu bez da se utvrdi metodologija izračuna i o kojim je točno materijalima riječ.

Novinari su ministra Butkovića pitali i vezano uz daljnje planove povezivanje Pelješkog mosta s prisutnim cestama, odnosno je li realno da se izgradi autocesta do Dubrovnika.

„Imamo određenih sredina koje nisu na zadovoljavajući način povezani s autocestama. Hrvatske autoceste temeljem zaključka Vlade te projekte pripremaju. Mi znamo da u idućoj perspektivi i nećemo moći sve usmjeriti prema cestama, već jedan manji dio, u tom smislu ćemo morati tražiti alternativne načine financiranje takvih projekata. Rano je još uvijek o tome govoriti, ali da ćemo tražiti rješenja hoćemo. Hrvatske autoceste su donijele odluku o odabiru izrađivača studija i idejnog rješenja do lokacijske dozvole, vrijednost projekta je 15 milijuna kuna. Projekt će se zaključiti za nekoliko dana. Dokumentacijski ćemo taj projekt pripremati, a kako ćemo ga izvesti i kako ćemo zatvoriti financijsku strukturu nije realno da u ovom trenutku to iznosim“, kazao je Butković.

Današnjem obilasku prisustvovao je i Tomislav Debeljak, vlasnik DVI grupe i Brodosplita.

„Za nas kao škverane ovo nije zahtjevan posao. Radimo puno kompliciranije sekcije za brodove. Pioniri smo u ovom dijelu Europe za tako velike konstrukcije. Radimo ih u zatvorenom prostoru gdje je onda puno bolja kvaliteta i onda ih u jednom komadu postavimo. S jednom našom dizalicom možemo postavljati i do 750 tona, u paru s dvije dizalice, kao i ovdje do tisuću tona. Mogućnosti su nam puno veće“, kazao je Debeljak.

Novinari su Debeljaka pitali i koga smatra odgovornima za kašnjenje pristupnih cesta.

„Brodosplit je svoj dio čeličnih konstrukcija napravio u travnju prošle godine. Da je po ljeti bila montaža onda bi to bilo u 18 dana. Mislili smo napraviti svjetsku senzaciju. Da radimo dani i noć kako bi u 18 dana sklopiti cijelu konstrukciju mosta. Sada zbog vjetra je najgore. Zašto je došlo do kašnjenja to ne znam. Mi smo pod izvoditelj samo čelične konstrukcije“, kazao je Debeljak te dodao kako je u ovaj most ugrađeno oko dvije tisuće tona čelika.

„Čelik je dva i pol skuplji nego ranije. Ovaj most je kupljen u polu fazi, nije došlo do strašnog utjecaja. No, neki kod nekih novih projekata vidimo veći utjecaj“, kazao je Debeljak o porastu cijena čelika.

Ministar Butković o problemima s kojima se sureću autobuseri

Novinari su pitali resornog ministra a s obzirom na najave autobusera o mogućim redukcijama linija i povećanju cijena karata, hoće li se ići s određenim mjerama pomoći.

„Što se tiče poskupljenja goriva zaista je ova povijesna razina. U tom smislu ima jedna olakotna okolnost. Ovoga tjedna je započela padati cijena barela nafte. Uz tu činjenicu i uz činjenicu da će Vlada sutra donijeti neke odluke o smanjenju naknade za bio-goriva u iznosu od 50 lipa, cijene će drastično pasti sljedeći tjedan . Što se tiče prijevoznika, u stalnom smo kontaktu s njima. Još uvijek, za razliku od drugih nastavljene su mjere za očuvanje radnih mjesta. Mi smo još uvijek u pandemiji i kapaciteti samih autobusa nisu popunjeni i ne može se voziti punim kapacitetom. U tom smislu vjerujem da ćemo nastaviti s određenom pomoći koja će ići prema prijevozničkom sektoru. Ključna stvar je uvođenje javne usluge. Država je osigurala 500 milijuna kuna za uvođenje javne usluge u svim županijama. To je i za građane i za prijevoznike jedna sigurnost. Vjerujem da će sve županije što prije uvesti javnu uslugu kako bi prijevoznici imali sigurna posao, a naši građani neće ovisiti o tome da im je netko ukinuo liniju“, kazao je ministar te dodao kako će sutra primiti predstavnike autobusera.

O istrazi protiv ministra Aladrovića

Novinari su ministra pitali i istrazi pokrenutoj oko ministra Aladrovića.

„Vlada funkcionira. Nije lako, ali nemam tu što posebno komentirati. Vrlo se uspješno nosi s jednom od možda najtežih sektora u Vladi. Tu su i sindikati i ugrožene skupine. On je sjajan čovjek i žao mi je zbog svega što se događa, ali vrijeme će pokazati. Još uvijek je sve u fazi istrage, optužnica još nije podignuta“, zaključio je ministar Butković.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA