18.8 C
Dubrovnik
Srijeda, 9 listopada, 2024
NaslovnicaVijestiVelike promjene u autoosiguranju - više vam nitko ne može uvjetovati gdje...

Velike promjene u autoosiguranju – više vam nitko ne može uvjetovati gdje ćete popravljati vozilo nakon sudara

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga 28. lipnja 2024. donijela je Pravilnik o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu. Pravilnik stupa na snagu osam dana od objave u Narodnim novinama.

Ovaj pravilnik trebao bi biti olakšanje za vozače, odnosno sve one na koje se odnosi Zakon o obveznim osiguranjima u prometu. Pravilnik, kako piše Hanfa, donosi jasne smjernice za društva za osiguranje, s ciljem učinkovitog postupanja prema građanima prilikom isplate šteta po osnovi osiguranja od automobilske odgovornosti. 

Koje su ključne odredbe Pravilnika?

Transparentnost i informiranje 

Osiguratelji su obvezni jasno i razumljivo informirati oštećene osobe o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva, uključujući što učiniti u slučaju prometne nesreće, kako postaviti odštetni zahtjev te koje dokumente i podatke trebaju priložiti. Uredno ispunjena Europska izvješća o nesreći, ako su dostupna, mogu se koristiti kao odštetni zahtjev, odnosno kao izjava o okolnostima nastanka štetnog događaja u skladu s člankom 38. Zakona.

Pravovremena komunikacija 

Osiguratelji moraju bez odgode pisanim putem obavijestiti oštećenu osobu o zaprimljenom zahtjevu, njegovom statusu te pravima oštećenih osoba tijekom postupka.

Pošteno postupanje 

Osiguratelji su dužni poduzeti sve potrebne mjere kako bi osigurali pravedno i stručno postupanje prema oštećenim osobama, uključujući poštivanje rokova i obrazlaganje odluka o odštetnim zahtjevima.

Ograničenja u traženju podataka 

Osiguratelji se moraju ograničiti na traženje samo nužnih podataka od oštećene osobe, kao što su identifikacijski podaci, kontakt podaci i podaci o načinu isplate naknade štete.

Samostalno pribavljanje podataka 

Osiguratelji su dužni sami pribaviti podatke i/ili dokumentaciju potrebnu za rješavanje odštetnog zahtjeva koji su im dostupni, uključujući i dokumentaciju od nadležnih tijela koja raspolažu podacima u vezi s prometnom nesrećom.

Uvažavanje mišljenja neovisnih stručnjaka 

Osiguratelji su obvezni uzeti u obzir nalaz i mišljenje neovisnog vještaka te ponudu ili račun za popravak štete ovlaštenog pružatelja usluga kojeg je oštećena osoba osobno izabrala. Svako neprihvaćanje takvog nalaza ili računa mora biti obrazloženo.

Neuvjetovanje nagodbi

Osiguratelji ne smiju uvjetovati rješavanje odštetnog zahtjeva ili isplatu naknade štete sklapanjem nagodbe ili popravkom vozila kod određene servisne radionice, ni upućivati na to kao najbolji ili jedini način rješavanja odštetnog zahtjeva.

Obrazložena ponuda odštete koju izrađuje društvo za osiguranje između ostalog treba sadržavati:

  • specifikaciju utvrđene visine štete, uključujući detalje o dijelovima za zamjenu i popravak, kataloške brojeve te broj radnih sati prema standardima popravka proizvođača, zajedno s obrazloženjem primijenjenih specifičnih faktora poput amortizacije ili suodgovornosti
  • detaljno očitovanje na sporne točke dostavljenog nalaza i mišljenja neovisnog vještaka i sporne stavke računa odnosno ponude za popravak štete
  • uputu o pravu na podnošenje prigovora i načinu podnošenja prigovora na odluku osiguratelja te u roku od 15 dana za odgovor na prigovor.

Rokovi

Pravilnik također propisuje sljedeće rokove:

Rok za zaprimanje odštetnog zahtjeva 

Osiguratelj je dužan evidentirati svaki zaprimljeni odštetni zahtjev najkasnije u roku od 3 radna dana od dana njegova zaprimanja

Rok za isplatu šteta 

Osiguratelj je dužan isplatiti naknadu štete ili nesporni iznos naknade štete unutar 15 dana od slanja utemeljenog odgovora, ali najkasnije u roku od 60 dana od dana zaprimanja odštetnog zahtjeva.

Više pročitajte OVDJE.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE