9.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 6 prosinca, 2021
NaslovnicaLifestylePROPUŠTENA ŠANSA: burne rasprave o tome je li "Murina" trebala biti hrvatski...

PROPUŠTENA ŠANSA: burne rasprave o tome je li “Murina” trebala biti hrvatski kandidat za Oscara

Traju rasprave o tome je li Murina, nagrađivani film dubrovačke redateljice Antonete Kusijanović Alamat trebao biti kandidat za ovogodišnjeg Oscara, a hrvatski filmaši komentiraju cijelu situaciju na tportalu, uvjereni kako je hrvatska kinematografija propustila veliku šansu, nominirati za Oscara film “Murina” Antonele Alamat Kusijanović, koji je, smatraju oni imao puno veću šansu ući u krug nominiranih.

O ovogodišnjem izboru domaćeg filma kandidata za nagradu Oscar za tportal govore Vanja Černjul, član Akademije koja dodjeljuje nagradu, zatim Oskarovac Danis Tanović, direktor Sarajevo Film Festivala Mirsad Purivatra, producent Nebojša Taraba i redateljica Dana Budisavljević.

Podsjetimo, hrvatski žiri nominirao je za Oscara film Danila Šerbedžije (prema scenariju Lane Barić) ‘Tereza37’.

Direktor fotografije Vanja Černjul, inače, član Američke akademije filmske znanosti i umjetnosti (AMPAS), institucije koja dodjeljuje nagradu Oscar ističe kako je nominacija za najprestižniju svjetsku filmsku nagradu bitna za našu kinematografiju.

-Taj film autorice Antonete Alamat Kusijanović postigao je najveći uspjeh u povijesti hrvatskog filma osvojivši nagradu Camera d’Or na jednom od najvažnijih svjetskih filmskih festivala u Cannesu. Uz brojna druga priznanja, nedavno je osvojio i nagradu za najbolji film na Hamptons film festivalu i time ostvario prepoznatljivost kod glasača Akademije koju niti jedan hrvatski film do sada nije imao. Film Murina ima ugovor i s uglednom sales kompanijom The Match Factory i potpis Martina Scorcesea na najavnoj špici. Činjenica da je u fokusu filma ženski lik, a da ga je napisala i režirala žena je također nešto što bi ove godine posebno privuklo pažnju glasača. Sve ovo ukazivalo je na povijesnu priliku koja se nije smjela propustiti. Nažalost, anonimna komisija ovu priliku nije prepoznala’, govori nam Černjul pa nastavlja o tome kako će se za redateljicu Kusijanović zbog dosadašnjih uspjeha otvoriti vrata velikih filmskih produkcijskih kuća. Ona sasvim sigurno – uvjeren je Černjul – neće biti zakinuta zbog izbora komisije HDFD-a, kazao je za T-portal Černjul.

Oskarovac Danis Tanović za tportal kaže kako je sam izbor filma pitanje komisije i načina na koji u Hrvatskoj biramo kandidata za nominaciju za nagradu Oscar. Međutim, kaže, iznenadilo ga je što film ‘Murina’ nije bio odabran ove godine. Tanović to obrazlaže idućim riječima:

-Murina iza sebe ima Cannes. A film koji dobije nagradu u Cannesu, za očekivati je i da bude predstavnik te zemlje na Oscarima. Jer, nije to mala stvar, a to je prvi put da je Hrvatska dobila ozbiljnu nagradu u Cannesu. Čini mi se da kod vas ovo i nije prvi takav slučaj, da komisija odabire film koji ima manje šanse na Oscarima. Iza ‘Murine’ stoji Martin Scorsese, koji je ipak neko ime u svijetu Hollywooda, i nekako bi bilo normalno, ako iskreno želite da uđete u krug nominiranih, i da Hrvatska eventualno dobije Oscara, da pošaljete takav film. Mislim da niste zaigrali na najbolju kartu,’ komentirao je redatelj Tanović za T-portal.

Jedan od najzaposlenijih hrvatskih producenata, Nebojša Taraba koji, između ostalog, stoji i iza serija ‘Novine’ (Netlfix) i ‘Uspjeh’ (HBO), za tportal problematizira HDFD-ovu komisiju koja svake godine odabire domaćeg kandidata za nagrade Oscar.

-Pri izboru domaćeg kandidata za tako važnu nagradu moralo voditi računa o prepoznatljivosti filma i nagradama koje je eventualno osvojio prije samih Oscara.

Pogotovo ove godine, kada su uobičajeni distribucijski procesi bili nepotpuni, ograničeni pandemijom. I onda se pojavi ‘Murina’, s njome i ogromna vijest da je film koji dolazi s tako malog tržišta kao što je naše osvojio nagradu za najbolji debitantski film na najvažnijem svjetskom filmskom festivalu. Već sama ta činjenica skreće pozornost na film. Pritom, ne umanjujem vrijednost ni drugih festivala,’ kaže Taraba pa dodaje kako su važne nagrade osvojene prije samih Oscara svojevrsna verifikacija filma.

‘Znamo koji važni festivali prethode Oscarima. To su tri ili četiri A festivala – CannesVenecijaBerlin, eventualno Toronto. Tu je i Hamptons (‘Murina’ ga je ove godine osvojila op. a.). Nakon toga ide i Zlatni globus. Postoji, dakle, čitav jedan svijet festivalskih događanja, jedan verifikacijski svijet prije nego filmovi dođu pred članove Akademije’, obrazlaže Nebojša Taraba.

Mirsad Purivatra, direktor Sarajevo Film Festivala (SFF), u razgovoru za tportal također nije krio iznenađenje ovogodišnjim našim odabirom.

-Zaista sam bio iznenađen vašim izborom, ali ne samo ove godine, već i prošle (komisija je bila odabrala film ‘Dopunska nastava’, dok su mnogi smatrali kako je na Oscare trebao ići ‘Dnevnik Diane Budisavljević’ op. a.). ‘Murina’ i film ‘Dnevnik Diane Budisavljević’ su po mom mišljenju zaista najpogodniji filmovi za nagradu Oscar. Oba filma su vrlo važna, i naišla su na izuzetno pozitivne komentare, kako publike, tako i kritike, a nisu bili nominirani kao hrvatski predstavnici za Oscara. Jako je teško, naravno, suditi o subjektivnim dojmovima svakog člana žirija i mislim da tu počinje prvi problem. Mislim da ova vaša situacija s petnaest izabranih članova žirija, koji su ostali nepoznati za javnost, nije dobar put. Mislim da to nije dobra poruka hrvatskim umjetnicima, režiserima i čitavoj filmskoj zajednici, kazao je Putiovara.

Redateljica Dana Budisavljević, koja je prošle godine sa svojim dugometražnim prvijencem, dokumentarno-igranim filmom ‘Dnevnik Diane Budisavljević’ također figurirala za odlazak na Oscare, za tportal je kazala.

-Bila sam u pulskom žiriju 2020. kada je Tereza37 trijumfirala. Volim taj film, kao što je i među drugim predloženim filmovima bilo izuzetnih filmova poput Plavog Cvijeta Zrinka Ogreste ili Zbornice Sonje Tarokić. No Murina je jedina imala komparativne prednosti za trku za Oscara. Štoviše, tako jakog kandidata nismo imali nikada u 30-godišnjoj povijesti i mi propustimo tu priliku. Treba dodati i da je Antoneta Alamat Kusijanović jedna od troje Hrvata članova Američke akademije, kao i da je njezin studentski film U plavetnilo bio u užem izboru za studentskog Oscara. Dakle, kako je komisija na osnovu svih tih referenci, plus Cannes, plus Scorsese mogla propustiti povijesnu šansu?! Oni su zaista oštetili hrvatsku kinematografiju. Nekako ne želim vjerovati da smo si zabili takav autogol, kaže redateljica.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

Komentar tjedna by Lidija Crnčević

Put oko Svijeta

Slatki život Alise Nenadić