15.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 25 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiVijeće roditelja Gimnazije Dubrovnik: model C je nužno zlo, škola je mjesto...

Vijeće roditelja Gimnazije Dubrovnik: model C je nužno zlo, škola je mjesto gdje se đaci moraju okupljati!

Vijeće roditelja Gimnazije Dubrovnik uputilo je Školi i Dubrovačko-neretvanskoj županiji prijedloge o učinkovitijem odvijanju nastave na daljinu (online), ali i načinima na koje bi se barem dijelom nastava u ovoj, a onda možda i u drugim školama odvijala, uživo. Smatraju kako kvaliteta nastave prema C modelu ne može nadoknaditi kvalitetu nastave uživo, kako u stjecanju znanja, tako ni u onom drugom segmentu u kojem je škola mjesto druženja i kvalitetnog odgoja. O ovoj temi razgovarali smo s predsjednikom Vijeća roditelja Gimnazije Dubrovnik Tonćijem Vicelićem.

– U pandemiji COVID 19 gospodarstvo i sve društvene grupe su gubitnici, pa time i društvo u cjelini. Jedna od zakinutijih grupa su đaci osnovnih i srednjih škola te studenti. Roditelji u svim uvjetima i okolnostima brinu o svojoj djeci i njihovoj dobrobiti, a kako edukaciju djece stavljaju u visoke prioritete, smatraju da i o sadašnjem načinu educiranja imaju ponešto za reći. Svi smo svjesni činjenice da škola na daljinu ili online traje već dugo vremena, da učenici izbivaju iz škole kakvu poznajemo, te da kvaliteta nastave ne može biti na nivo kao u školi, ističe Tonći Vicelić.

On smatra kako roditelji imaju puno pravo davati prijedloge o održavanju nastave i poboljšavanju kvalitete iste te ističe kako razumiju i nastavnike, koji također rade u otežanim uvjetima.

Dolaskom pandemije COVID-19 i odlukom o zatvaranju škola, prije godinu dana, ponuđeni su modeli za odvijanje nastave na daljinu, što je tada objektivno i bilo jedino moguće. Većina škola je u tzv. Modelu C, tj. online, putem platformi koje su ponuđene. Tada, nitko nije moga predvidjeti koliko će dugo trajati, a svako rješenje koje je bilo u funkciji kontinuiteta nastave je bilo dobro. Roditeljsko vijeće je uvijek raspravljalo o temama važnim za obrazovanje i odgoj djece, pa tako i u ovoj prilici. Dobri prijedlozi potkrijepljeni argumentima uvijek su dobra osnova za raspravu i donošenje zaključaka.

Što Vijeće predlaže? Kakav oblik odvijanja nastave?

Inicijativa dijela roditelja išla je u pravcu poboljšanja modela nastave u postojećem okruženju, kako bi se djecu potaklo na veće  participiranje u nastavnom satu. Predložili smo snimanje određenih video materijala, osobito objašnjenja zadataka iz matematike, fizike, jezika, koje bi učenici mogli naknadno pregledavati u cilju kvalitetnog usvajanju gradiva.

Želja većine članova Vijeća je da se omogući prijelaz na izmijenjeni način održavanja nastave po Modelu B, odnosno da se razredi podjele u dvije grupe, od kojih će jedna grupa biti u školi, a druga na daljinu, a koji bi se izmjenjivali u školi po danima, s time da bi djeca koja su preboljela koronu mogla pohađati školu svaki dan.

Svima je u interesu sigurnost djece i njihovo zdravlje, te pridržavanje epidemioloških mjera, nužno za sve uključene u obrazovni proces od đaka, profesora do osoblja škole, ne dovodimo u pitanje. Smatramo kako  je epidemiološka slika među učenicima trenutno dobra, te da bi fizički mogli dolaziti na nastavu.

Slični primjeri održavanja nastave postoje u Njemačkoj i dio roditelja je pronašao takve modele i dostavio primjere.  

Inicijativa roditelja išla je u pravcu da se djeca testiraju, te ukoliko među populacijom đaka postoji visoka prokuženost, da se omogući otvaranje škola po modelu A. Niz prijedloga s obrazloženjima za poboljšanje postojećeg sustava nastave pojedinačno su iznijeli roditelji članovi Vijeća. O prijedlozima smo raspravljali te ih predočili ravnateljstvu škole i predstavnicima osnivača. Moramo naglasiti kako se od trenutka inicijative roditelja za uvođenje promjena u modelu održavanja nastave, značajno pogoršala epidemiološka slika, kako u državi tako i kod nas i u našem okruženju.

Zašto smatrate da je bolja bilo kakva nastava uživo od nastave na daljinu?

Model C je nužno zlo, i nastao je kao jedino moguće rješenje i odgovor na situaciju u kojoj smo se zatekli prije godinu dana. Vjerujem da nitko od nas nije očekivao ovako dugo razdoblje održavanja škole na daljinu i općenito mjera u društvu. Danas, vjerujem, epidemiolozi znaju puno više o bolesti, postoje i cjepiva, ali nažalost brojke oboljelih i dalje ne padaju, već se u vremenskim intervalima epidemiološka situacija pogoršava.

Škola je mjesto gdje se đaci trebaju okupljati, jer osim edukativne svrhe škola je i puno više od toga. Neposredni odnos profesora i đaka, kao i međusobno druženje đaka je nezamjenljivo, stoga pozdravljamo svaku participaciju u školskom programu uživo.

Proći će i pandemija u ovom obliku, đaci će doći do završnih razreda i trebati će pisati ispit iz državne mature. Bojim se da će tada svi zaboraviti da su dvije godine školovanja bile u izvanrednim okolnostima, a tada je pitanje koliko maturanata neće ispuniti svoje snove?

Ima li Vijeće roditelja potporu većine roditelja učenika Gimnazije?

Vijeće roditelja je predstavničko tijelo razrednih vijeća u kojem svaki razred ima svoju predstavnicu ili predstavnika. Roditeljsko vijeće daje svoga predstavnika u školski odbor koji ima jedan glas od ukupno sedam, koliko je članova školskog odbora.

Sjednica roditeljskog vijeća je sazvana na prijedloge određenog broja članova vijeća. Imala je kvorum, a zaključci su izglasani sukladno većinskom izjašnjavanju nazočnih. Moram priznati da nije jednostavno koordinirati preko 500 roditelja, koji zastupaju svoju djecu, ali se svima zainteresiranima nastoje pružiti odgovori na postavljena pitanja.

Što je Vaš sljedeći korak?

Naš slijedeći korak je nastaviti se brinuti o dobrobiti naše djece. Zajedno sa ravnateljstvom, a oni s profesorima, iznalaziti prikladne načine za poboljšanje nastave, a s osnivačima i epidemiolozima iznaći načine za povratak u školu, čim to budu uvjeti dopuštali. Očekujemo prijedlog škole za poboljšanja na kojima rade profesori, a nadamo se da ćemo uz pomoć škole organizirati i dodatne programe koji bi đacima dali dodatne sate uživo, te smo uvjereni da ćemo za ovakve inicijative imati i podršku osnivača. Želimo imati razrađen modificirani model nastave na daljinu koji je predložen, te po kojem se vjerujemo može odvijati nastava. Želja svih nas je da nam više ne trebaju modeli!

Nećemo se umoriti u traženju i predlaganju rješenja koja će našoj djeci omogućiti  što bolje uvjete za rad i usvajanje znanja, povratak u školu po modificiranom modelu B, poželjno A, čim to prije bude moguće. Iz ove neželjene situacije i okruženja, svi ćemo ponešto naučiti, a vjerujem i naša djeca pozitivne stvari i iskustvo koje će ih ojačati u njihovim životima.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA