27.8 C
Dubrovnik
Petak, 18 srpnja, 2025
HomeVijestiTOMAS istraživanje: Gosti u RH dnevno troše 140 eura, najviše cijene prirodne...

TOMAS istraživanje: Gosti u RH dnevno troše 140 eura, najviše cijene prirodne ljepote i osjećaj sigurnosti

Turisti u Hrvatskoj u prosjeku troše 140 eura, a najviše cijene prirodne ljepote, more i osjećaj sigurnosti. Pokazalo je to novo nacionalno istraživanje obilježja turističke potražnje u Hrvatskoj TOMAS Hrvatska.

Istraživanje su napravili stručnjaci Instituta za turizam u Zagrebu pod vodstvom Zrinke Marušić. Obuhvaćena su 14.632 turista, podaci su se prikupljali u ukupno 148 mjesta diljem Hrvatske, i to u više od 3.200 smještajnih objekata.

Prosječna starost turista koji su od lipnja 2022. do lipnja 2023. boravili u nekoj od destinacija u Hrvatskoj iznosila je 42 godine. Većina turista, njih 60 posto je srednje je životne dobi od 30 do 49 godina.

U strukturi prosječnih dnevnih izdataka 48 posto se odnosilo na uslugu smještaja s povezanom hranom, 20 posto na uslugu hrane i pića izvan usluge smještaja, a 32 posto na sve ostale usluge. Najveće izdatke u prosjeku ostvaruju hotelski gosti i to 195 eura na dan, a potom gosti u obiteljskom smještaju (139 eura), hostelima (90 eura) i kampovima (84 eura).

Prosječna dnevna potrošnja turista u primorskim destinacijama iznosila je 140 eura po osobi, a onih u kontinentalnim destinacijama 136 eura po osobi.

Prosječni dnevni izdaci prema zemlji porijekla gostiju kreću se u rasponu od 106 eura koliko prosječno dnevno izdvajaju gosti iz Slovenije do 300 eura za goste iz SAD-a.

Natprosječno troše i gosti iz Velike Britanije (232 eura), Španjolske (220 eura), Francuske (200 eura), skandinavskih zemalja (198 eura), Srbije (173 eura), Švicarske (166 eura) te azijskih zemalja (155 eura).

Zanimljivo je kako u jadranskoj Hrvatskoj 45 posto čine obiteljski dolasci, a slijedi dolazak samo s partnerom (38 posto). Bez pratnje jadransku Hrvatsku posjećuje samo 4 posto gostiju, dok se kontinentalnu Hrvatsku najčešće posjećuje u pratnji partnera (39 posto), a zatim trećina bez pratnje što ukazuje na visok udio poslovnih gostiju.

Odmor je primarni motiv dolaska većine gostiju, i to za njih 92 posto, slijedi posjet rodbini i prijateljima (3 posto), posao (3 posto) te zdravstveni razlozi.

U 2022. godini značajno je povećan stupanj zadovoljstva svim elementima turističke ponude. Gosti su izrazili vrlo visok ili visok stupanj zadovoljstva za sve elemente, s izuzetkom prometa u mjestu koji je i u prijašnjim istraživanjima bio najlošije ocijenjeni element ponude destinacije. Gosti su i dalje najmanje zadovoljni, iako zadovoljniji nego prethodnih godina, prometom u destinacijama, lokalnim javnim prijevozom, zatim mogućnostima za kupnju, biciklističkim stazama, ponudom zabave, događanja i sportskih sadržaja.

Pozitivno je što se produljio boravak u destinaciji jer su nakon pandemije gosti dulje boravili na godišnjem. Tako se prosjek boravka sa 7,9 noćenja povećao na 8,4 noćenja.

Inozemni gosti koji su u promatranom razdoblju boravili u Hrvatskoj lojalni su Hrvatskoj s obzirom na to da ih je 70 posto već posjetilo Hrvatsku tri ili više puta. 

Više pročitajte OVDJE.

IZVOR: Novi list

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA