24.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 3 srpnja, 2025
HomeIzbori 2021Srđevci:Odgoj i obrazovanje vidimo kao temeljnu društvenu zadaću

Srđevci:Odgoj i obrazovanje vidimo kao temeljnu društvenu zadaću

Na današnjoj su konferenciji za medije Kiti Jurica Korda, Mariela Marković i Đuro Capor, gradonačelnički kandidat govorili o programu za obrazovanje stranke Srđ je Grad. 

Odgoj i obrazovanje vidimo kao temeljnu društvenu zadaću, jednako kao očuvanje zdravlja, osiguranje ekonomskog prosperiteta, očuvanje prirodnog okoliša te izgradnju humanog društva slobodnih i odgovornih građana. Izgradnja otvorenog, fleksibilnog, inkluzivnog i kompetentnog obrazovnog sustava omogućit će zaokret od nepravednog društva neograničenog rasta prema održivom i pravednom društvu, kao i od društva natjecanja prema društvu suradnje i empatije.

Lokalna zajednica, gradska i županijska, poticanjem projekata koje smatraju važnima za svoj prosperitet, itekako može djelovati na to da se sve one manjkavosti sustava koje dolaze s više razine, razine Ministarstva, svedu na najmanju moguću mjeru. 

Odgoj i obrazovanje za aktivno građanstvo

Jedan od ciljeva našeg obrazovnog programa uvođenje je izvannastavne aktivnosti Odgoj i obrazovanje za aktivno građanstvo u osnovne i srednje škole čime se pridružujemo inicijativi za kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u odgojno-obrazovni sustav.

Do realizacije te inicijative na nacionalnoj razini, zalagat ćemo se stvaranje novih sadržaja i usavršavanje nastavnika na lokalnoj razini, financiranje uvođenje tog programa kao dodatnog ili fakultativnog predmeta u osnovne i srednje škole, ali i osiguravanje financijskih sredstava za realizaciju projekata kojima se stvaraju novi nastavni sadržaji vezani uz obrazovanje za aktivno građanstvo, a u čijem osmišljavanju i provedbi zajedno sudjeluju  škole, organizacije civilnog društva, znanstvene i znanstveno- nastavne institucije, društvena poduzeća, obrti, zadruge i sindikati.

U posljednje vrijeme primjećujemo sve veći porast depresije kod mladih ljudi, kao i raznih oblika nasilja i agresivnog ponašanja. To je naročito potencirano covid krizom, zbog online nastave, osjećaja nesigurnosti i evidentnog porasta obiteljskog nasilja. Povećava se broj mladih ljudi koji iz bilo kojeg razloga treba psihološku pomoć i podršku. Smatramo da Grad i Županija moraju nadomjestiti manjak stručnih osoba (psihologa) u školama. Svaka bi škola morala imati barem jednog psihologa, a osim toga Grad i Županija mogu kroz javno-privatno partnerstvo i suradnju s udrugama poticati projekte kojima je upravo cilj smanjenje rizičnih ponašanja i osiguravanje psihičke stabilnosti i osjećaja zadovoljstva kod mladih osoba. 

Briga za djecu s poremećajima i poteškoćama u razvoju 

Društvo kojem težimo društvo je solidarnosti i empatije. Takva društva prepoznaju se u odnosu prema potrebitima, a  u kontekstu odgoja i obrazovanja to su  prvenstveno djeca s poremećajima i  teškoćama u razvoju.

 Postoji niz problema u odgoju i obrazovanju ovakve djece –  od  kasno dijagnosticiranih poteškoća preko neadekvatne podrške roditeljima do nedostatnog zapošljavanja stručnog kadra. Stoga smatramo nužnim unaprijediti proces od samog početka i omogućiti pravovremeno otkrivanje problema i poteškoća,  organizirati podršku roditeljima te zaposliti potreban broj edukacijskih rehabilitatora i drugih stručnih djelatnika u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. 

Grad, odnosno Županija, mogu sufinancirati ili u potpunosti financirati dodatno zapošljavanje stručnih djelatnika čiji je nedostatak alarmantno vidljiv. Lokalna zajednica mora osigurati prostore u kojima se mogu organizirati razne aktivnosti, druženja i radionice za djecu i njihove roditelje. Takva je podrška nužna za  osjećaj zadovoljstva, prihvaćenosti i jačanja samopouzdanja. 

Rad s nadarenom djecom

U našem je društvu rad s nadarenom djecom često zanemaren, nedovoljno se naglašava potreba ovakve djece za ostvarivanje svojih punih potencijala, a upravo su takva djeca i mladi ljudi oni koji bi mogli biti nositelji progresivnih ideja i pozitivnih društvenih promjena. Grad i Županija moraju financirati projekte koje provode škole ili udruge civilnog društva specijalizirane za rad s nadarenom djecom u kojima bi poticali stvaranje poticajne atmosfere za napredak ovih učenika.

Posebno bi poželjno bilo da Grad i Županija, u suradnji s razvojnim agencijama, po uzoru na neke druge gradove u Hrvatskoj i Europi potaknu osnivanje Centra za izvrsnost koji bi bio institucija u kojoj bi s mladima, posebno onima koji su nadareni ili imaju želje za dodatnim znanjem i vještinama, radili stručnjaci iz različitih područja- umjetničkih, prirodoslovnih, društveno-humanističkih kako bi im pomogli da pronađu i prodube svoje interese koji su možda mnogo veći od onih koji se nude u školskim, nastavnim kurikulima. 

Zelene škole

Generacije mladih koje obrazujemo danas u desetljećima će se koja slijede suočavati s posljedicama globalne klimatske krize i klimatskih promjena. Zato naše obrazovanje mora sadržavati komponente zelene tranzicije i transformacije ekonomije i osjetljivosti prema prirodnim vrijednostima i bioraznolikosti. Škole moraju biti mjesto gdje će nastajati održivi, otporni i otvoreni Dubrovnik. .

Zagovarat ćemo da se za svaki objekt osmisli i realizira projekt transformacije u zelene i održive zgrade. Zelena transformacija zgrada uključuje niz zelenih rješenja poput ishođenja energetskog certifikata, mogućnosti pasivnog dizajna, (mini-) solarne elektrane, ugradnje proizvoda kojima se štedi potrošnja vode, planova za odvojeno i sigurno prikupljanje otpada, poticanja vrtićkih i školskih vrtova.

Prehranom u školama- možemo jesti lokalno i zdravo! 

Sve osnovne škole moraju osigurati obrok učenicima. Potrebno je iskoristiti potencijale zelene javne nabave hrane za osiguravanje zdravog i toplog obroka djeci u vrtićima i školama te poticanje razvoja lokalnih OPG-ova, dakle obroci se moraju spremati od namirnica koje su proizvedene u lokalnim OPG –ovima, prema pravilima ekološke poljoprivrede. 

Rješavanje deficita učitelja i nastavnika

Za uspješno obrazovanje potrebno je rješavati problem nedostatka nastavnika i učitelja pojedinih nastavnih predmeta, naročito STEM područja. 

Kao rješenje ovog problema, vidimo: u poboljšanje modela stipendiranja studenata za deficitarna zanimanja, ali u rješavanje stambenog pitanja zainteresiranim kandidatima za ova radna mjesta. Samo kroz politike rješavanja pitanja stanovanja kroz dugotrajan najam u stanovima u gradskom vlasništvu može se utjecati na to u kojem će se smjeru lokalna zajednica razvijati. Na ovaj ćemo način privući kvalificirane pedagoške djelatnike iz cijele Hrvatske i poboljšati uvjete obrazovanja u osnovnim i srednjim školama.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA