21.8 C
Subota, 18 svibnja, 2024
NaslovnicaLifestyleSPEKTAKL NA LASTOVU: prepuno gledalište snažnim aplauzom popratilo scenski prikaz u kojemu...

SPEKTAKL NA LASTOVU: prepuno gledalište snažnim aplauzom popratilo scenski prikaz u kojemu glumi svećenik, unuk dubrovačkog glumca Vinka Prizmića

Preko dvije stotine Lastovaca i njihovih gosta s oduševljenjem je i uz snažan aplauz popratilo izvedbu scenskog prikaza Brigite Masle Dražinić “Iz lastovskog burala” koji je, zbog kiše, izveden 2., umjesto 1. rujna 2022. Datum nije izabran nikakvom slučajnošću – 1. rujan pada na pola Pokladarske godine i uoči njegovog 540. izdanja u 2023. godini.

Manifestaciju su financirale TZ Lastovo, JU PP Lastovsko otočje, Udruga Lastovski poklad i Općina Lastovo.

Ljubav prema otoku Lastovu “naslijedila” je naša sugrađanka od svog supruga, prerano preminulog maestra Iva Dražinića, rođenog Lastovca, a obzirom na njene sklonosti ka organiziranju i osmišljavanju kulturnih priredbi, ne čudi što ju je za ovaj mali “spektakl” kao suradnicu odabrala Bruna Rizvanović dok je bila na čelu tamošnje turističke zajednice.

Od ideje do realizacije prošla su četiri mjeseca, a scenski edukativni prikaz lastovskih običaja i lastovske povijesti kroz neke istaknute ličnosti postao je reprezentativni turistički sadržaj koji će se moći ponuditi sve brojnim posjetiteljima i gostima otoka Lastova. Izvedbu prate i titlovi na engleskom jeziku, a osobito privlačan “okvir” svemu daju plesni elementi koje izvode KUD Lastovo i Pokladarsko društvo uz mnoštvo lokalnih stanovnika. U čitavom projektu sudjeluje pedesetak otočana koji su s velikim entuzijazmom pristupili ovom kreativnom radu.

Svakako je zanimljiva slučajnost (postoji li ona uopće?) što svećenika Dobričevića u scenskom prikazu “glumi” don Tonći Ante Prizmić, mladi svećenik koji je iznimno omiljen na Lastovu, a svoj pokazani talent zacijelo može unekoliko zahvaliti i genima – don Tonći je, naime, unuk Vinka Prizmića, nekoć glumca stalnog ansambla Kazališta Marina Držića. Nešto starije generacije dubrovačke teatarske publike dobro ga se sjećaju. A svakako je zanimljivo i da vođu Lastovske bune “glumi” potomak pravog vođe Paska Antice.

Brigita Masle Dražinić kao scenaristica i redateljica je uspjela vješto i zabavno spojiti u jednu cjelinu povijesne crtice kojima veže istaknute ličnosti – Paška Anticu, lastovskog Kneza i svećenika i diplomatu Dobru Dobričevića iz čije žive “rasprave” doznajemo puno toga iz povijesti Lastova.  Stella Jurić i Bruno Režek kao scenaristica te redatelj i montažer video sadržaja približavaju gledateljima sve čari centralnog specifikuma otoka – Lastovskog poklada koji se održava svake godine u veljači.

Uloge su podijeljene lokalnim amaterskim glumcima pa tako Dobru Dobričevića, rođenog na otoku sredinom 15. stoljeća, jednog od pionira tiskarstva, diplomata/špijuna i svećenika, igra župnik don Ante Tonći Prizmić, Kneza igra Željko Čengija, Paska Anticu, vođu lastovske bune protiv dubrovačke vlasti početkom 17. stoljeća njegov stvarni potomak –Gojko Antica, a u predstavu nas prologom uvodi učiteljica Majda Ivelja.

Fotografije: Jelena Župančić