19.8 C
Dubrovnik
Utorak, 7 svibnja, 2024
NaslovnicaVijestiPROJEKTI GRADA: Ishodovana građevinska dozvola za azil za životinje, najavljen novi javni...

PROJEKTI GRADA: Ishodovana građevinska dozvola za azil za životinje, najavljen novi javni poziv za dodjelu stanova

Završena prva faza uređenja pretovarne zone na Pločama

Završeni su radovi prve faze uređenja pretovarne zone na Pločama, u neposrednoj blizini istočnog ulaza u povijesnu jezgru. S ciljem uređenja prihvatno-pretovarne površine u gradskom središtu, prethodno neugledno područje hortikulturno je revitalizirano i ozelenjeno.

U potpunosti su uklonjeni građevinski i ambalažni otpad, kao i pokretne i nepokretne stvari unutar paravana te sami paravani, a površina je podijeljena na prihvatno-pretovarnu zonu i otvorenu javnu površinu. Nadalje, na cijeloj površini koja obuhvaća oko 400 metara kvadratnih izveden je novi asfaltni zastor, a obnovljena je i postojeća horizontalna prometna signalizacija. 

Kontejneri miješanog komunalnog otpada postavljeni su uz potporni zid prema Gimnaziji Dubrovnik, dok se pozicija autobusne čekaonice i pješačkog prijelaza u Ulici Frana Supila zadržala kakva je i bila prije početka radova na Pločama. Oko postojeće autobusne stanice ugrađeni su kameni rubnjaci, arle, zasađeno je zelenilo čime je formiran zeleni pojas koji će se navodnjavati sustavom “kap po kap” odnosno sporim i ravnomjernim doziranjem vode pomoću integriranih kapaljki. 

Uvedenim promjenama prostor je rasterećen te je osiguran odgovarajući pristup javnom sanitarnom čvoru, a sami ulaz u područje UNESCO-vog zaštićenog kulturnog dobra poprimio je adekvatan i jedinstven izgled. 

Prema izrađenom idejnom projektu cjelovitog rješenja, a u čiju će realizaciju biti uključen i Konzervatorski odjel u Dubrovniku, u drugoj fazi uređenja predviđeno je u podzidima postojećeg parka smjestiti sve sadržaje koji se trenutno obavljaju na samom platou – utovar i pretovar roba, spremišni prostori, odlaganje otpada i parking za elektro vučna vozila, a čime će se dugoročno rješiti pitanje opskrbe grada. Dok će se sam plato urediti kao trg koji je dostupan javnosti uz pristup fontani „Međed“ koja ima svojstvo kulturnog dobra i javnog sanitarnog prostora namijenjenog građanstvu i turistima.

UPOZORENJE !!! Pokušaj parkiranja na pretovarnoj zoni kažnjava se s 12 tisuća kuna

Odsjek za komunalno redarstvo Grada Dubrovnika provodi kontinuirani video nadzor pretovarne zone i okolnog prostora na području Ploča zbog nepropisnog parkiranja vozila.

Dana 7. i 8. srpnja utvrđeno je nepropisno parkiranje na mjestu koje nije određeno niti obilježeno za parkiranje vozila te će protiv dvije osobe biti podnesen Obavezni prekršajni nalog iz članka 26. Odluke o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika.

Odluka u članku 47. propisuje novčane kazne u iznosu od 12.000 kuna (10.000 kuna za pravnu osobu i 2.000 kuna za odgovornu osobu), u iznosu od 5.000 kuna za fizičku osobu-obrtnika i 2.000 kuna za fizičku osobu.

Grad Dubrovnik će nastaviti s provođenjem iste Odluke putem sustava video nadzora radi kažnjavanja nepropisnog parkiranja.

750 GODINA STATUTA Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković posjetio Državni arhiv u Dubrovniku

Povodom 750 godina od donošenja Dubrovačkog statuta, predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek i saborski zastupnik Branko Bačić danas su u Palači Sponzi posjetili Državni arhiv u Dubrovniku. U nazočnosti gradonačelnika Grada Dubrovnika Mata Frankovića, župana Dubrovačko-neretvanske županije Nikole Dobroslavića i ravnateljice Nikoline Pozniak, predstavljena im je bogata pravna baština Dubrovnika. 

Akademkinja i autorica izložbe Nella Lonza prezentirala je prisutnima dva najstarija službena primjerka Statuta, od kojih je primjerak iz 15. stoljeća nedavno restauriran. Sačuvan je i niz prijepisa koji su pripadnici vlasteoskog kruga naručivali ili sami izrađivali za vlastite potrebe. Ti su im primjerci trebali na dužnostima koje su obnašali, a istodobno bili i potvrda njihovog staleškog statusa, pojasnila je. 

Premijeru i njegovim suradnicima akademkinja Lonza iznijela je kratki uvid u odredbe o funkcioniranju uprave i sudskim postupcima, obitelji i nasljeđivanju, o zločinima i kaznama, izazovima pomorstva i urbanom životu. Ovaj vrijedan dokument idealan je vodič u rana stoljeća dubrovačke i europske pravne kulture i živopisan izvor o svakodnevici jednog srednjovjekovnog sredozemnog grada, istaknuto je između ostalog.

Prilikom posjeta, savjetnica u HAZU-u Vesna Miović i viši arhivist Zoran Perović izložili su brojne zanimljivosti dragocjenosti koje se čuvaju u dubrovačkom Arhivu. Predsjedniku Vlade Plenkoviću uručen je poklon, dva primjerka Statuta, na hrvatsko – latinskom i englesko – latinskom jeziku, katalog izložbe te medalju limitiranog izdanja, izrađenu od bronce.

Po obilasku, u Palači Ranjina održan je sastanak predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića, predsjednika Sabora RH Gordana Jandrokovića s predstavnicima županije Dubrovačko-neretvanske i Grada Dubrovnika na kojem se razgovaralo o aktualnim razvojnim projektima na upravnom području grada i županiji i turističkim aktivnostima te izazovima vezanima uz poskupljenje energenata. Gradonačelnik Franković premijera Plenkovića izvijestio je o tijeku projekata financiranih europskim sredstvima, kao i pripremi novih projekata za novo programsko razdoblje i za Nacionalni plan oporavka i otpornosti, prvenstveno gradnju i nadogradnju infrastrukture predškolskog i školskog obrazovanja.

UOČI OTVARANJA 73. IGARA Gradonačelnik Franković sudjelovao na svečanoj sjednici Festivalskog vijeća

Ususret večerašnjoj ceremoniji otvaranja 73. Dubrovačkih ljetnih igara, danas je u Festivalskoj palači održana svečana sjednica Festivalskog vijeća na kojoj je sudjelovao i gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković. Sjednicom je predsjedala ministrica kulture i medija Republike Hrvatske, Nina Obuljen Koržinek.

Intendantica Dubrovačkih ljetnih igara Dora Ruždjak Podolski izrazila je ovom prilikom neizmjerno zadovoljstvo što se, nakon protekle dvije krizne godine, ovogodišnji program održava u punom formatu i kapacitetu.

Ministrica Obuljen Koržinek u svom izlaganju istaknula je kako se festival odvija pod motom i porukom slobode, koja je utkana u estetiku i duh ovog Grada i festivala, posebno se osvrnuvši na trenutak u kojem živimo i okolnosti poput rata u Ukrajini. Kazala je kako su 73. igre prilika i trenutak koji će nas potaknuti na promišljanje o vrijednosti slobode i solidarnosti. Zaželjela je svim umjetnicama i umjetnicima, kao i onima koji sudjeluju u realizaciji programa puno uspjeha u njihovim izvedbama koje će uslijediti.

Gradonačelnik Franković u ovoj je prigodi uputio zahvalu članovima vijeća i svima koji su posvetili svoje vrijeme i trud s željom da se nakon pandemije festival vrati u prvotni oblik, na zadovoljstvo publike koja iz godine u godinu iskazuje zamjetan interes za nazočnošću na brojnim kulturnim, glazbenim i scenskim izvedbama.

“Unatoč teškim okolnostima i specifičnim uvjetima uspjeli smo zadržati da se festival odvija u kontinuitetu. Drago mi je da je upravo moto slobode provučen kroz cjelokupni program igara, naročito zbog situacije u Ukrajini, patnjama i nesigurnostima potaknutih ratom. Rat predstavlja pogubu ljudske naravi, stoga je sloboda vrijednost na kojoj uvijek trebamo inzistirati, ona ujedno donosi veliku odgovornost za sve nas.  Moram istaknuti danas ovdje kako sam iznimno ponosan na činjenicu kako će na današnjoj svečanoj ceremoniji otvaranja Dubrovačkih ljetnih igara sudjelovati i dvije ukrajinske umjetnice. Želim zahvaliti intendantici Ruždjak Podolski na prilici da umjetnice kroz svoj umjetnički izričaj progovaraju o važnosti slobode i zagovaraju time mir u njihovoj zemlji ali i cijelom svijetu”, zaključio je gradonačelnik u svom izlaganju.

Na današnjoj Festivalskoj svečanoj sjednici sudjelovali su zamjenik župana Dubrovačko-neretvanske županije Joško Cebalo, državni tajnik u ministarstvu vanjskih i europskih poslova Frano Matušić te članica vijeća Sanja Putica.

Gradonačelnik Franković primio izaslanstvo Bad Homburga

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković, predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica i pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž primili su danas predstavnike grada prijatelja Bad Homburga.

Delegaciji na čelu s gradonačelnikom Bad Homburga Alexanderom Hetjesom predstavnici Grada poželjeli su dobrodošlicu, izrazivši pritom zadovoljstvo zbog njihove nazočnosti na svečanoj ceremoniji otvaranja 73. Dubrovačkih ljetnih igara.

Na današnjem susretu razgovaralo se o aktualnom stanju po pitanju turističkog prometa, posljedicama koje je donijela pandemija kao i o ratu u Ukrajini koji je potaknuo niz izazova u pogledu sigurnosti, opskrbe energentima i rastu cijena diljem Europe.

Gradonačelnik Hetjes u ovoj je prilici posebno istaknuo kako je u ovim kriznim i izazovnim vremenima za sve europske zemlje iznimno važno očuvati prijateljstvo među gradovima. Dodao je kako je suradnja s Gradom Dubrovnikom pravi primjer kako se treba njegovati partnerstvo u različitim apsketima i područjima.

Dubrovački gradonačelnik zahvalio se izaslanstvu njemačkog grada na sjajnom partnerstvu koje traje već dvadeset godina. Izrazio je i svoje zadovoljstvo time kako Bad Homburg svih ovih godina vjerno prati i podupire različite projekte i programe na području Dubrovnika.

Prijemu su nazočili i počasni građanin Bad Hombura Niko Pavlović, glavni zapovjednik JVP Dubrovački vatrogasci te u ime Turističke zajednice Grada Dubrovnika Božo Burić.

Delegacija Grada Sarajeva na prijemu kod gradonačelnika Frankovića

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i pročelnica Upravnog odjela za poslove gradonačelnika Ivana Brnin primili su danas zamjenicu predsjedavajućeg Gradskog vijeća Grada Sarajeva Mirelu Džehverović i gradskog vijećnika Grada Sarajeva Tonija Vukadina.

Povod njihova dolaska, uz nazočnost na ovogodišnjem otvaranju najreprezentativnije kulturne manifestacije Dubrovačkim ljetnim igarama, bilo je sudjelovanje na Mimohodu u povijesnoj jezgri koji se već tradicionalno 11. srpnja održava u znak sjećanja na žrtve Srebrenice.

„Posebna je oduvijek bila veza između Sarajeva i Dubrovnika, još od razdoblja Dubrovačke Republike. Uistinu imamo iznimno dobre odnose koji traju bez obzira na brojne promjene vlasti, a koje ćemo nadam se nastaviti održavati s istim entuzijazmom i respektom u duhu zajedništva i prijateljstva“,  naglasio je u ovoj prigodi gradonačelnik Franković.

Predstavnica Grada Sarajeva Mirela Džehverović uputila je zahvalu gradonačelniku i suradnicima na gostoprimstvu te je izrazila želju za nastavkom i jačanjem suradnje dvaju gradova.

Održan Mimohod sjećanja za žrtve Srebrenice

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i pročelnica Upravnog odjela za poslove gradonačelnika Ivana Brnin sudjelovali su danas u Mimohodu sjećanja povodom 27. godišnjice srebreničkog genocida koji se smatra najtežim ratnim zločinom počinjenim na europskome tlu nakon Drugog svjetskog rata. Mimohod tradicionalno organizira Vijeće bošnjačke nacionalne manjine dubrovačko-neretvanske županije i Vijeće bošnjačke nacionalne manjine Grada Dubrovnika.

Sudionici su se okupili su kod velike Onofrijeve fontane, a kao simboličan čin sjećanja na žrtve nakon mimohoda Stradunom, u more su u dubrovačkom portu bačeni ljiljani.

-„Pamćenje je alat, a mržnja golem teret“ riječi su dubrovačkog generala Nojka Marinovića koje je važno istaknuti u ovoj prilici, kada se okupljamo kako bi se prisjetili velikog zločina u Bosni i Hercegovini. Korak za mir i budućnost teško je napraviti kada agresor negira zlodjelo. Preko 8000 izgubljenih života, izgubljenih mladosti, dijeljenja radosnih trenutaka. Ja vjerujem da će ubrzo doći do toga da se agresor ispriča i zatraži oprost. Ovdje iz Dubrovnika šaljem poruku srpskom vodstvu da shvate i prihvate da je istina jedini put i početak pomirbe koji vodi u bolju budućnost i istinske prijateljske odnose – istaknuo je gradonačelnik Franković.

Podsjetimo, na području Srebrenice i Žepe u ljeto 1995. srpske snage su pod zapovjedništvom generala Ratka Mladića u samo nekoliko dana ubile bošnjačke mladiće i muškarce. Prijavljen je nestanak 8.372 osobe i ta brojka stoji uklesana na mramornu ploču postavljenu u krugu memorijalnog kompleksa u Potočarima kao trajni podsjetnik.

Gradonačelnik Franković primio rektora Sveučilišta u Zagrebu Damira Borasa i njegovog nasljednika Stjepana Lakušića

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković primio je danas u gradskoj vijećnici Damira Borasa, rektora Sveučilišta u Zagrebu i Stjepana Lakušića, njegovog nasljednika na toj funkciji od 1. listopada 2022. Sastanku je nazočio i rektor Sveučilišta u Dubrovniku Nikša Burum.

Rektor Boras osvrnuo se ovom prigodom na dva mandata na čelu zagrebačkog Sveučilišta, istaknuvši ovom prilikom kontinuiranu prijateljsku suradnju s Gradom Dubrovnikom i dubrovačkim Sveučilištem. Gradonačelniku Frankoviću predstavio je novog rektora od ove akademske godine, Stjepana Lakušića, izrazivši nadu da će se suradnja ove dvije visokoobrazovne institucije, kao i Grada, nastaviti i dalje.

Gradonačelnik Franković zahvalio se rektoru Borasu na izvrsnoj i otvorenoj suradnji.

„Imali smo čast što ste kao rektor Sveučilišta u Zagrebu rado sudjelovali u svim manifestacijama od značaja za Grad Dubrovnik, našim svečanim sjednicama povodom Dana Grada i Feste svetog Vlaha i Dubrovačkim ljetnim igrama. Ostat ćete prijatelj grada, vrata su Vam otvorena i uvijek ste dobrodošli“, poručio je gradonačelnik Franković. Novom rektoru poželio je puno sreće, da i on postane prijatelj i ljubitelj Grada, a najavio je i zajedničke projekte koji će se nastaviti s novim vodstvom sveučilišta.

Rektoru Damiru Borasu s rujnom istječe osam godina na čelu Sveučilišta u Zagrebu, a novog rektora, koji će biti 84. čelna osoba u nizu na čelu te institucije, izabrao je Senat Sveučilišta u Zagrebu u ožujku ove godine. Stjepan Lakušić od 2018. godine obnaša dužnost dekana Građevinskog fakulteta, dok je od 2014. godine bio je prodekan za znanost iste institucije.

Predstavljen Dubrovnik Pass – digitalna transformacija Dubrovačke kartice

Projekt digitalizacije Dubrovačke kartice, u okviru kojega je napravljen i redizajn vizualnog identiteta te prilagodba naziva – Dubrovnik Pass, predstavljen je danas u Lazaretima. Novi model omogućava jednostavnije funkcioniranje te kontrolu korištenja uključenih sadržaja, ekonomičnije upravljanje sredstvima i vremenom, efektivnije marketinške aktivnosti, kao i nadogradnju, umrežavanje te daljnji razvoj projekta, posebno u smislu upravljanja tokovima posjetitelja. 

”Riječ je ne samo o digitalizaciji nego o digitalnoj transformaciji, jer osim što je u digitalnom obliku Dubrovnik Pass omogućuje cijeli niz pogodnosti i jednostavnijih rješenja te je riječ o još jednom od ‘smart city’ rješenja Grada Dubrovnika. Umjesto analognog sada imamo digitalni sustav, koji će omogućiti jednostavniju kupnju, prodaju, kontrolu, sustav koji donosi uštedu novca, vremena i ljudskih resursa te sustav koji će omogućiti nadogradnju”, kazala je u prigodi predstavljanja Dubrovnik Passa pročelnicu Upravnog odjela za kulturu i baštinu Grada Dubrovnika Julijanu Antić Brautović.

Dubrovnik Pass ima cilj objediniti sve vrste kartica u elektronskom obliku pod jednim QR kodom i omogućiti korisnicima da s jednim medijem koriste sve pogodnosti. Za realizaciju projekta angažirane su tvrtke Flomaster (rebrending i redizajn), RAO (izrada web i mobilne aplikacije), Atomski marketing i Mijić Media Consulting (digitalna strategija i online oglašavanje).

Siniša Lukač iz tvrtke RAO, koja je s tehničke strane pripremala ovaj projekt, pojasnio je na koji način funkcionira sustav.

”Govorimo o sustavu koji će se koristiti masovno i u cijelosti je digitalan, koji će se koristiti 24/7 te je zbog toga dizajn samog sustava bio prilično zahtjevan. Postoji mogućnost nadogradnje i prednost sustava je što će se moći pratiti korištenje aplikacije te je na taj način prilagođivati korisnicima. Moći će se tako i planirati posjete lokacijama u vrijeme kada su manje gužve, dobiti pregled koje su lokacije više, a koje manje posjećene i raditi onda na promociji te je upravo povratna veza, koja prije nije postojala, najveća snaga ovog sustava”, istaknuo je Siniša Lukač.

U tijeku je i digitalno oglašavanje Dubrovnik Passa, a predstavljajući kampanju Marjan Palić iz tvrtke Atomski marketing predstavio je način na koji je kreirana strategija, naglašavajući kako je usmjerena na one koji su već u Dubrovniku, dok će finalne brojke kampanje, koja je krenula  lipnju, biti predstavljene u rujnu ove godine.

Kako je pojašnjeno iz Studija Flomaster, koji je radio redizajn, slijedeći logiku starog vizualnog identiteta Dubrovnik carda zadržan je osnovni kod boja koje proizlaze iz tradicionalnog poimanja „dubrovačkih boja“ tako da, iako preoblikovanjem komuniciramo novi tip usluge, referirajući se bojom na stari identitet zadržavamo komunikacijski kontinuitet. ”U procesu konceptualizacije logotipa posegnuli smo za skraćenjem naziva Dubrovnik Pass u D Pass težeći pojednostavljenju forme i širenju polja interpretacije – moguća tumačenja (čitanja) tako su sada Dubrovnik pass ali i The Pass (Di pas), kao ultimativni pass ili propusnica.”

Kao kompromisno rješenje u prijelaznoj fazi ili fazi navikavanja na novu uslugu privremeno će se koristiti i puni naziv Dubrovnik Pass.

DUBROVAČKA STANOGRADNJA Novi javni poziv od 15. rujna

Na temelju provedenog Javnog  poziva od 5. veljače 2022., pravo na stan ostvarilo je 17 dubrovačkih obitelji. Za preostalih 26 stanova Grad Dubrovnik će raspisati novi Javni poziv koji će biti otvoren za podnošenje zahtjeva 45 dana počevši od 15. rujna 2022. godine.


Kako bi omogućio povrat dokumentacije svim podnositeljima zahtjeva koji po prethodno provedenom Javnom pozivu nisu ostvarili pravo na najam stana, a s obzirom na činjenicu kako je ista iziskivala financijski trošak našim sugrađanima na sljedećem Gradskom vijeću pred vijećnicima će se naći izmjene Odluke o dodjeli stanova kao i Odluka o povratu dokumentacije.


Prema predloženim odlukama podnositelji zahtjeva koji su Gradu Dubrovniku predali dokumentaciju uz zahtjev za davanje u najam stana, a koji nisu objavljeni na Končanoj listi reda prvenstva imat će pravo od Grada Dubrovnika zatražiti povrat predane dokumentacije na načina da do 16. kolovoza 2022. godine podnesu zahtjev sukladno obrascu koji će biti javno objavljen na web stranicama Grada Dubrovnika dok će starost dokumentacije kojom se dokazuje ispunjavanje uvjeta biti propisana novim Javnim pozivom.

Izmjenama UPU-a “Gruški akvatorij” omogućuje se realizacija cruise terminala i usklađuje granica koncesije Marine Gruž

Strateškim promišljanjem ove gradske uprave osigurano je da visokovrijedni prostori, od stjecanja vlasništva nad UTD Ragusom, preuzimanja većinskog vlasništva nad Lukom Dubrovnik sve do kupnje TUP-a, postanu imovina svih građana te da Grad postane gospodarom ovog vrijednog prostora.

Nakon brojnih pokušaja da se društvo Luka Dubrovnik obezvrijedi te da se cruise terminal dodijeli drugoj tvrtki, čime bi bila upitna sama budućnost društva, Grad Dubrovnik je ispunio sve svoje obveze prema Vladi Republike Hrvatske koje nisu bile ispoštovane najmanje 15 godina. Uz navedeno, Grad Dubrovnik je putem društva UTD Ragusa otkupom dionica postao većinski vlasnik Luke, a upravo će se izmjenama UPU-a Gruški akvatoriji redefinirati koncesijsko područje Luke Dubrovnik čime će se steći uvjeti da se konačno nakon 32 godine dodjeli koncesija za izgradnju Terminala za brodove na kružnim putovanjima na području Luke Dubrovnik.

Predloženim izmjenama i dopunama razmotrit će se i mogućnost prenamjene dijela zone TUP-a u javnu i društvenu namjenu s ciljem transformacije istog u kulturni centar grada.

Također, nakon što je s tvrtkom Laguna Trade dogovoreno novo koncesijsko područje prema kojem građani neće izgubiti nijedno parking mjesto na Lapadskoj obali, revizijom će se obuhvatiti i područje Marine Gruž temeljem čega će Vlada donijeti Odluku o novim granicama koncesije.

Stoga je upravo prijedlog Odluke o izradi Izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja “Gruški akvatorij” koji je upućen Gradskom vijeću jedan od koraka koji će, ukoliko bude usvojen od strane vijećnika, omogućiti realizaciju strateških projekata i stvaranje jednog novog urbanog identiteta cijelog ovog područja Grada.

Ishodovana građevinska dozvola za izgradnju azila za životinje

Grad Dubrovnik, s danom 13. srpnja 2022. godine, ishodio je građevinsku dozvolu za gradnju skloništa za životinje na Grabovici. Kompleks suvremenog gradskog azila na obuhvatu od 12.000 metara kvadratnih bit će jedan od najvećih objekata ovakve vrste u Europi kojim upravlja jedinica lokalne samouprave.

Azil će raspolagati maksimalnim smještajnim kapacitetom za 352 psa u ukupno 12 paviljona projektiranih kaskadno. Sastojat će se od središnje građevine s prostorima za osoblje, posjetitelje i zaposlenike, veterinarskom službom i ostalim servisnim prostorima te od zone paviljona s pripadajućim otvorenim prostorima za smještaj i rekreaciju životinja. Projektom je predviđen i prostor za volontere koji se budu željeli uključiti u rad azila, kojim će upravljati stručno tijelo. Među paviljonima je projektirana šetnica i sve je uklopljeno u okoliš i postojeći teren, a osigurat će se i prostori za obuku i socijalizaciju pasa. Implementacijom fotonaponskih elektrana azil će svoje potrebe za električnom energijom ostvarivati putem solarne energije.

 Za realizaciju projekta prethodno je usvajanjem Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Dubrovnika uvrštena nova lokacija budućeg gradskog azila čime se otklonila temeljna administrativna barijera. Završenom izradom projektne dokumentacije, koja je u potpunosti izrađena prema referentnim pravilnicima i zakonima te prema smjernicama međunarodnih udruga za zaštitu životinja, projekt je poboljšan u smislu energetske učinkovitosti i održivosti. U redovnom postupku izdavanja građevinske dozvole, prethodno je završena e-konferencija tijekom koje nije bilo primjedbi pozvanih javnopravnih tijela te su saslušane stranke u postupku.

Postavljeni semafori i završen pješački prijelaz na Nuncijati

Završeni su svi radovi na uređenju i opremanju pješačkog prijelaza na Nuncijati, na Državnoj cesti D8. Nakon što su odrađeni pripremni radovi, jučer je postavljena vertikalna cestovna signalizacija, ocrtan pješački prijelaz i postavljeni semafori, koji su trenutačno po uobičajenoj proceduri u režimu rada ”treptajuće žuto”, kako bi se vozači privikli na nove okolnosti na cesti. Nakon tri dana bit će pušteni u redovan rad.

Na inicijativu Grada Dubrovnika, u suradnji s Hrvatskim cestama, ovime je riješen dugogodišnji problem stanovnika Nuncijate koji nisu imali adekvatno označen prijelaz preko ceste ispod svog naselja. Grad je financirao prometni elaborat Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, ishodio sve potrebne suglasnosti te financirao pripremne građevinske radove.

Tako je prvo izgrađen nogostup s obje strane ceste, kao siguran prilaz pješačkom prijelazu, postavljena zaštitna ograda te prilagođeni postojeći skalini na spoju ceste s Ulicom Đura Basaričeka. Drugu fazu, označavanje pješačkog prijelaza te ugradnju semafora i odgovarajuće opreme, financirale su Hrvatske ceste, u čijoj nadležnosti i jest navedena dionica ceste.

ARENA DUBROVNIK Pripremljen Javni poziv za iskaz interesa za realizaciju projekta nogometnog stadiona na Lapadu

Grad Dubrovnik je na 13. sjednicu Gradskog vijeća uputio Zaključak o raspisivanju javnog poziva za iskazivanje interesa za realizaciju projekta izgradnje nogometnog stadiona s trgovačko-zabavnim i kulturnim sadržajima te podzemnim garažama „Arena Dubrovnik“.

Poziv nije obvezujući i raspisuje se s ciljem da Grad Dubrovnik utvrdi postoje li zainteresirane osobe za realizaciju projekta Arena Dubrovnik na mjestu postojećeg gradskog stadiona na Lapadu.

Uz multifunkcionalnu sportsku dvoranu u Gospinom polju, Arena Dubrovnik projekt je koji će uvelike unaprijediti sportsku infrastrukturu Grada Dubrovnika te obilježiti razvojnu budućnost dubrovačkog sporta i pozicionirati Grad na međunarodnoj mapi kao destinaciju pogodnu za organizaciju najvećih međunarodnih natjecanja.

Navedeni projekti predstavljaju još jedan korak u daljnjem razvoju sporta i sportske infrastrukture nakon niza ulaganja u sportske objekte koje je ova gradska uprava provela u posljednjih pet godina, a među kojima se ističu obnovljena zgrada Jugovog bazena u Gružu, nogometni teren i dvorana za borilačke sportove u Gospinom polju, judo dvorana u Mokošici, prostori za jedriličare i energetska obnove školskih dvorana.

Prema predmetnom Javnom pozivu definirano je da projekt Arena Dubrovnik mora uključiti izgradnju nogometnog stadiona s hibridnom travom kapaciteta 4500 natkrivenih sjedećih mjesta koji zadovoljava stopostotne standarde HNS-a, UEFA-e i FIFE-a za odigravanje međunarodnih utakmica te izgradnju prostora za parkiranje – podzemne garaže na više etaža s parkirnim mjestima u zatvorenoj i otvorenoj garaži, a može uključiti i izgradnju trgovačko-zabavno-kulturnog centra s trgovačkim, ugostiteljskim i uslužnim prostorima, raznim zabavnim sadržajima javne namjene i drugim kompatibilnim popratnim sadržajima.

Grad Dubrovnik pokreće raskid ugovora s koncesionarima zbog prekida opskrbe unutar povijesne jezgre

Zbog prekida opskrbe povijesne jezgre posebnim vozilima, Grad Dubrovnik u dva navrata pozivao je koncesionare ove komunalne djelatnosti na dijalog kako bi se usuglasilo rješenje, prvi put 8. srpnja i u drugom navratu danas, 14. srpnja. Na pozive na obostrani dogovor isti se nisu odazvali niti su otklonili utvrđene nepravilnosti, zbog čega je Grad Dubrovnik pokrenuo postupke raskida ugovora.

Naime, sukladno članku 11. predmetnog ugovora, navedeni koncesionari dužni su uredno bez obustave obavljati  poslove opskrbe trgovina i građana unutar povijesne jezgre Grada posebnim vozilima. Od 9. srpnja dostava je obustavljena čime koncesionari direktno krše ugovor kojim im je dodijeljena koncesija za obavljanje ove komunalne djelatnosti. Slijedom navedenoga, Grad Dubrovnik je kao davatelj koncesije pokrenuo postupak temeljem članka 17. koji propisuje uvjete jednostranog raskida ugovora. Temeljem istog članka, davatelj koncesije naplatit će naknadu štete koju je prouzročio koncesionar aktiviranjem datih zadužnica.

Podsjetimo, Grad Dubrovnik uredio je  područje pretovarne zone na Pločama konceptualnom podjelom javne površine na prihvatno-pretovarnu zonu i otvaranje javne površine građanima i turistima. Koncesionari su prethodno obaviješteni o planiranim radnjama te im je tijekom trajanja radova u potpunosti omogućen rad.

Realiziraju se obveze iz Plana upravljanja

Nakon održanog ciklusa radionica na kojima su odabrani predstavnici gradskih kotareva te privatnog i javnog sektora u Izvršni odbor Upravljačke komisije za provođenje Plana upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a „Starim gradom Dubrovnikom“, trinaest članova ovog tijela imenovat će i Gradsko vijeće. Naime, na dnevni red iduće sjednice Gradskog vijeća uvršten je Zaključak o utvrđivanju članova Upravnog odbora i imenovanju članova Izvršnog odbora u Upravljačkoj komisiji za provođenje Plana upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a „Starim gradom Dubrovnikom“.

Članovima Izvršnog odbora u Upravljačkoj komisiji za provođenje Plana upravljanja imenuju se:

Bruno Diklić – predstavnik Ministarstva kulture i medija RH, Kontakt točke za svjetska kulturna dobra UNESCO-a

Antun Baće – predstavnik Ministarstva kulture i medija RH, Konzervatorskog odjela u Dubrovniku

Anita Korda – predstavnica Grada Dubrovnika, Upravnog odjela za poslove gradonačelnika

Mihaela Skurić – predstavnica Zavoda za obnovu Dubrovnika

Marina Oreb – predstavnica Zavoda za prostorno uređenje Dubrovačko-neretvanske županije

Nikolina Grković – predstavnica Javne ustanove Rezervat Lokrum

Nebojša Stojčić – predstavnik Sveučilišta u Dubrovniku

Mara Kolić Pustić – predstavnica Gradskog kotara Grad

Katarina Doršner – predstavnica Gradskog kotara Pile-Kono

Petra Marčinko – predstavnica Gradskog kotara Ploče iza Grada

Marijana Manenica – predstavnica preostalog kontaktnog područja, gradskih kotareva Gruž, Lapad i Montovjerna

Vedran Kosović – predstavnik udruga civilnog društva

Jelica Čučević – predstavnica privatnog sektora

Za razliku od Izvršnog, Upravni odbor u Upravljačkoj komisiji sastavljen je prema funkciji koju članovi obnašaju, a to su: ministrica kulture i medija RH Nina Obuljen Koržinek, gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković, župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić, predsjednik Gradskog kotara Grad Marin Krstulović i predstavnica udruga civilnog društva Ana Žuvela.

Podsjetimo, Plan upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a „Starim gradom Dubrovnikom“ usvojen je na sjednici Gradskog vijeća u ožujku 2021. godine. Provedba Plana povjerena je javnoj ustanovi Zavod za obnovu Dubrovnika, za što je prethodnu suglasnost izdalo Ministarstvo kulture i medija.

Izrada samog dokumenta je započela u srpnju 2019. godine, a temeljila se na opsežnom participativnom procesu, rezultat kojeg su definirani ciljevi i prioriteti. U procesu izrade sudjelovali su brojni dionici, a od iznimne važnosti je aktivna participacija građana i civilnog društva. Kontinuitet utjecaja lokalne zajednice nastavlja se i kroz sudjelovanje predstavnika gradskih kotara u Upravljačkoj komisiji za provođenje Plana, što će doprinijeti i njegovom kvalitetnijem provođenju.

Plan upravljanja izrađen je ciljem stvaranja pretpostavki za upravljanje zaštićenom spomeničkom cjelinom grada Dubrovnika kako bi se očuvala i unaprijedila svojstva izvanredne univerzalne vrijednosti pod zaštitom UNESCO-a uz istodobno očuvanje i razvijanje suvremenog života Grada na održivim postavkama. Poslužit će kao prijeko potrebna podloga za sve daljnje planove, odluke i strateške dokumente kojima će se uređivati život na području povijesne jezgre.

Održane treće sjednice Koordinacijskog i Partnerskog vijeća Urbanog područja Dubrovnik

U sklopu izrade Strategije razvoja Urbanog područja Dubrovnik održane su treće po redu sjednice Koordinacijskog i Partnerskog vijeća Urbanog područja Dubrovnik. Sjednica Partnerskog vijeća održana je u prostorijama Studentskog doma Sveučilišta u Dubrovniku, a Koordinacijskog vijeća u prostorijama Grada Dubrovnika. 

Na sjednicama su izrađivači Strategije, predstavnici tvrtke Urbanex, prikazali najvažnije rezultate i zaključke Cjelovite analize stanja te prvog nacrta Strateškog okvira Strategije koji su izrađeni temeljem rezultata analize stanja i rezultata provedenih participativnih radionica održanih u Lazaretima u svibnju ove godine. Dokument Analize stanja prilagođen je prema uputama angažiranog vanjskog izvršitelja vrednovanja tijekom izrade Strategije te komentarima Koordinacijskog i Partnerskog vijeća. Naime, obrađena su ukupno 124 komentara, a od kojih su u potpunosti usvojena 122 komentara, a dva komentara su djelomično usvojena i/ili pojašnjena. Također, predstavljene su i ostale realizirane aktivnosti u sklopu izrade Strategije, kao i planirane aktivnosti za naredni period. 

Podsjetimo, ITU mehanizam omogućuje integriranje sredstava iz različitih europskih fondova i operativnih programa te ulaganja tih sredstava u aktivnosti kojima će se ojačati uloga gradova kao pokretača gospodarskog razvoja. Preduvjet korištenja ITU mehanizma u financijskoj perspektivi 2021.-2027. izrada je Strategije razvoja urbanog područja, što uključuje i uspostavu institucionalnog okvira za izradu i provedbu Strategije – Sporazuma o suradnji na izradi i provedbi Strategije, Koordinacijskog vijeća te Partnerskog vijeća. Koordinacijsko vijeće sastoji se od gradonačelnika i načelnika jedinica lokalne samouprave u sastavu Urbanog područja Dubrovnik, a Partnersko vijeće čine predstavnici jedinica lokalne samouprave Urbanog područja Dubrovnik, javnih tijela, odgojno-obrazovnih ustanova, gospodarskih partnera i organizacija civilnog društva.

REGULACIJA BUKE NA PODRUČJU GRADA Na dnevnom redu odluke vezane za ugostiteljske objekte i javna događanja

Pred gradskim vijećnicima na 13. sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, koja će se održati 20. srpnja 2022., naći će se prijedlozi dviju odluka koje reguliraju pitanje buke na području Grada.

Prva je Odluka o ugostiteljskoj djelatnosti kojom se uređuje radno vrijeme ugostiteljskih objekata na području Grada Dubrovnika, uporaba elektroakustičkih i akustičkih uređaja na otvorenom uz ugostiteljski objekt i u tom dijelu ovlaštenja za provođenje upravnog i inspekcijskog nadzora te prekršajne odredbe. Odlukom je također regulirano da buka elektroakustičkih uređaja i ostalih izvora buke na otvorenom uz ugostiteljski objekt ne smije prelaziti najviše dopuštene razine sukladno važećem Pravilniku te da je dopuštena najdulje do 24 sata, osim ako aktom nadležnog tijela Grada nije drukčije određeno. Propisano je i vrijeme u kojem su vlasnici ugostiteljskih objekata dužni osigurati da se glazba ne čuje izvan zatvorenog prostora objekta.

Ovim nacrtom izmjene i dopune Odluke naglasak se stavlja na nadzor nad provedbom ove Odluke po pitanju zaštite od buke elektroakustičkih uređaja i ostalih izvora buke te se propisuje da je Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika ovlašteno provoditi taj nadzor te kažnjavati prekršitelje.

Druga odluka, sukladno Zakonu o zaštiti od buke, donosi popis lokacija na kojima je moguće, uslijed održavanja javnih događanja na otvorenom, prekoračiti dopuštene razine buke. Riječ je o iznimkama za održavanje javnih manifestacija, a sukladno posebnim odlukama, što je mogućnost koju propisuje Pravilnik o najvišim dopuštenim razinama buke. Prema prijedlogu ove Odluke prekoračenje dopuštene razine buke na navedenim lokacijama, kao iznimka za održavanje manifestacija, dopušteno je tijekom cijele kalendarske godine u vremenu najdulje do 24:00 sata, a iznimno se do 2:00 sata ujutro dopušta na datume 31. prosinca i 1. siječnja, 9. i 10. srpnja, 25. kolovoza, te u vrijeme održavanja manifestacije Noć muzeja.

Najviše dopuštena razina buke u ovom slučaju iznosi 90 dB(A), a organizator je dužan osigurati ugradnju ograničivača (limitatora) razine emisijske buke na elektroakustičkim uređajima i mjerenje buke tijekom održavanja javnog događanja. Nadzor nad provedbom Odluke provodi Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika.

Grad Dubrovnik na top listi hrvatskih gradova koji sufinanciraju cijenu vrtića roditeljima

Na osnovi podataka komparativne analize proračuna hrvatskih gradova portala gradonacelnik.hr Grad Dubrovnik istaknuo se po izdvajanjima u predškolskom odgoju, odnosno sudjelovanjem u cijeni vrtića. 

Sukladno provedenoj komparativnoj analizi o visini sufinanciranja cijene dječjih vrtića u 77 gradova utvrđeno je kako se Dubrovnik nalazi na 1. mjestu po cijeni vrtića za treće dijete s cijenom od 0 kuna. Među hrvatskim gradovima u ovom istraživanju ukupno 44 grada osiguravaju besplatno pohađanje vrtića za treće dijete. 

Prema cijeni vrtića za drugo dijete po imovinskom cenzusu Dubrovnik je među hrvatskim gradovima koji su se uključili u istraživanje zauzeo 6. mjesto s najnižom cijenom od 125 kn po imovinskom cenzusu. S najnižom cijenom vrtića od 250 kuna po imovinskom cenzusu za prvo dijete, Dubrovniku je pripalo 7. mjesto. 

Izvor za navedene podatke su službeni podaci koje o lokalnim proračunima na svojim stranicama objavljuje Ministarstvo financija Republike Hrvatske, kao i službene stranice samih analiziranih gradova na kojima se redovito objavljuju podaci o proračunskim planovima i izvršenjima. 

Podsjetimo, u posljednjih pet godina Grad Dubrovnik provodi sustavna ulaganja u predškolski odgoj. Nakon provedbe EU projekta „Grad za djecu“, kojim je osigurano 14 milijuna kuna za unapređenje rada i programa vrtića te novu opremu, Grad Dubrovnik vlastitim sredstvima financira poslijepodnevni rad i rad subotom s ciljem usklađivanja radnog vremena vrtića sa stvarnim potrebama roditelja. 

Otvoreno je novih 14 vrtićkih skupina, i to u novim objektima vrtića „Palčica“ i „Mala kuća“, u proširenom objektu vrtića u Zatonu i u dodatnom prostoru vrtića Pile 2, koji je otvoren u svibnju. 

Uz osiguranje dodatnih prostora i proširenje kapaciteta u postojećim vrtićima te uz novoplanirana kapitalna ulaganja u sustav predškolskog odgoja i obrazovanja, Grad Dubrovnik radi na ispunjenju svog strateškog cilja – upisi bez lista čekanja i potpuno ispunjenje pedagoškog standarda. 

Za vrtić u prostoru Biskupskog dvora u Gospinom polju, koji će moći primiti 122 jasličke i vrtićke djece, izrađen je idejni projekt, dok je za dogradnju i nadogradnju vrtića Pčelica ishođena građevinska dozvola. Razvijaju se i projekti novih vrtića u Komolcu i Solitudu. 

NA PLOČAMA SE KAŽNJAVAJU PREKRŠITELJI – Iznimki nema, a kazne su 12 tisuća kuna

Odsjek za komunalno redarstvo Grada Dubrovnika provodi kontinuirani video nadzor pretovarne zone i okolnog prostora na području Ploča zbog nepropisnog iskrcavanja i pretovara robe, kao i parkiranja na nedozvoljenom području.

Utvrđeno je kako pojedini trgovački distributeri obavljaju istovar robe, za opskrbu trgovina i građana unutar povijesne jezgre Grada, na prostoru autobusne stanice na Pločama, odnosno na prostoru izvan pretovarne zone u Ulici Frana Supila što je zabranjeno člankom 159. stavka 3. Odluke o komunalnom redu. Dana 15. srpnja 2022. komunalni redari su za navedeni prekršaj protiv jedne pravne osobe izrekli  novčanu kazna u iznosu od 12.000 kuna (10.000 kuna za pravnu osobu i 2.000 kuna za odgovornu osobu).

Po izdavanju kazni, koja se po propisanoj proceduri ispisuje u prisutnosti vozača vozila koje je u prekršaju, vozila se udaljavaju iz zone. Grad Dubrovnik će nastaviti s provođenjem iste Odluke putem sustava video nadzora radi kažnjavanja nepropisnog iskrcaja, pretovara i parkiranja.

GRADONAČELNIK U SABORU Usvojen Zakon o sigurnosti prometa na cestama

Hrvatski sabor usvojio je danas novi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama,  a u radu 11. sjednice sudjeluje i gradonačelnik Grada Dubrovnika i saborski zastupnik Mato Franković.

Donesenim izmjenama, u koje je uvršten i prijedlog Grada, Dubrovnik će konačno moći regulirati promet na svom području. Naime, u Zakon je uveden pojam „zona prometa u zaštićenoj kulturno povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni” koji povijesnim gradovima pod zaštitom UNESCO-a omogućuje uvođenje organizacije i kontrole prometa s fokusom na građane i njihove potrebe.

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković istaknuo je kako je današnjim usvajanjem Zakona o sigurnosti prometa na cestama donesen još jedan zakonski okvir od interesa za Grad. –„Netko rad u Hrvatskom Saboru mjeri brojem rasprava, replika i slično, no ja sam uvijek gledao drugu dimenziju-raditi, kao jedini saborski zastupnik s područja Dubrovnika, u interesu Grada“, rekao je gradonačelnik Franković.

Podsjetio je da uz Zakon o sigurnosti prometa na cestama do sada usvojeni Zakon o pružanju usluga u turizmu, koji je u potpunosti zaštitio dubrovačke vodiče, Zakon o turističkoj pristojbi, kojim je kroz naplatu pristojbe za brodove na kružnim putovanjima osiguran značajan financijski iznos za proračun Grada te Zakon o žičarama. -„Ono na čemu sada radimo jesu izmjene i dopune zakona koji se tiče obnove spomeničke baštine te izmjene odredbe članka 77. Zakona koji definira povrat nacionalizirane imovine“, dodao je.

Gradska uprava prethodno je implementirala tehničko i prometno-tehnološko rješenje u zoni posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre Grada. Postavljena je oprema koja uključuje video nadzor za regulaciju zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1)  i pokrenuta web aplikacija na kojoj se rezerviraju termini zaustavljanja vozila u zoni. 

Primjenom novog zakona, Grad Dubrovnik sustavno će regulirati i urediti načine i uvjete ulaza, prometovanja i izlaza svih kategorija vozila u kontaktnoj zoni kako bi se promet optimizirao te, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja, smanjio štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama.

Kroz ITU mehanizam do novih ulaganja u predškolski odgoj, sportsku i društvenu infrastrukturu

Nakon sjednice Koordinacijskog i Partnerskog vijeća, na kojima je predstavljen prvi nacrt Strateškog okvira Strategije, idući korak u provedbi ITU mehanizma je usvajanje Komunikacijske strategije i komunikacijskog akcijskog plana.

Putem ITU mehanizma na ubranom području Dubrovnik pruža se mogućnost financiranja širokog spektra investicija, a koje, između ostalog, uključuje infrastrukturu predškolskog odgoja (radovi i opremanje vrtića), javnu turističku, sportsku i društvenu infrastrukturu kao i ulaganja u digitalne usluge i proizvode.

Komunikacijska strategija služi kao vodič krajnjim korisnicima za sve aktivnosti. Za financijsko razdoblje od 2021. – 2027. godine Hrvatskoj će na raspolaganju u sklopu ovog mehanizma biti 5,16 milijardi kuna.

Grad Dubrovnik, Partnersko i Koordinacijsko vijeće Urbanog područja Dubrovnik će u narednom razdoblju nastaviti usku suradnju s Izrađivačem Strategije razvoja, prvenstveno na dovršetku nacrta Strateškog okvira Strategije te na Akcijskom planu Strategije razvoja nakon čega će se isto uputiti i na javno savjetovanje.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA