14.8 C
Dubrovnik
Subota, 20 prosinca, 2025
HomeVijestiMiloslavić o brzoj cesti: Župa preferira gornju varijantu trase, moramo sačuvati prostor

Miloslavić o brzoj cesti: Župa preferira gornju varijantu trase, moramo sačuvati prostor

Nakon što je ministar Branko Bačić govorio o tome kako će novi Zakoni o prostornom planiranju i gradnji ubrzati procedure izdavanja dozvola za autocestu prema Dubrovniku, na krajnjem jugu napeto se prati hoće li se to odnositi i na brzu cestu Dubrovnik – zračna luka.

Župan Blaž Pezo otklonio je sumnje da će po novom Zakonu Ministarstvo moći izdavati dozvole i za ovu brzu cestu ne uvažavajući brojne primjedbe koje su došle na prvotno planiranu trasu i potvrdio kako će o trasi odlučivati regionalna i lokalna samouprava.

„Kuda Župljani odluče da ta trasa prolazi kroz Župu, definirat će se trasa i na području Grada Dubrovnika“, rekao je župan. A što kaže župski načelnik Marko Miloslavić, nakon sastanaka u Hrvatskim cestama? Kuda će ići trasa za ovu prevažnu prometnicu između Dubrovnika i Konavala?

-Vezano za novi Zakon o prostornom planiranju i gradnji mijenjaju se procedure i način donošenja odluka, ali za Župu dubrovačku u ovom trenutku ne bi trebalo značiti bitne sadržajne promjene. U Prostornom planu Općine Župa dubrovačka su obje i tzv. gornja i donja varijanta već planirane i ucrtane, tako da Zakon ne mijenja ništa u proceduri. Konačnu odluku će donijeti Općinsko vijeće, a sljedeća je procedura da obavimo još jedan dodatni sastanak s Hrvatskim cestama kako bi se upoznali detaljnije s određenim tehničkim pitanjima i kako bi skupili što više informacija. Sve zaključke s tih sastanaka ćemo predstaviti na Općinskom vijeću i javnosti i nakon toga donijeti i nekakvu konačna odluka zajedno s Hrvatskim cestama i Županijom i ostalim lokalnim samoupravama – govori Marko Miloslavić za Dubrovniknet.

-Mi preferiramo gornju varijantu, i tako smo i komunicirali i s Hrvatskim cestama, no to je preozbiljan i prevelik zahvat da bi paušalno donosili odluke, nego trebamo imati cjelovite informacije, što više informacija o gornjoj varijanti. Svaka varijanta ima svoje prednosti i mane, donja je po našem mišljenju tehnički bila neprihvatljiva za Župu dubrovačku, ali u praksi bi se vjerojatno koristila nešto više. Gornja varijanta ako bude išla će se koristiti manje, ali moramo razmišljati dugoročno, Župa dubrovačka nema veliki prostor, izuzetno je atraktivan, i sav prostor koji možemo sačuvati i danas tako i za buduće generacije, smatram našom obvezom da ga i sačuvamo. U tom smislu razmišljamo tako da se odabere ona varijanta koja će najmanje narušiti prostor i koja će što boje omogućiti daljnji razvoj Župe dubrovačke. Ne možemo razmišljati samo u narednih par godina, nego dugoročno – kaže Miloslavić i potvrđuje kako je čvor Gajine izazvao najviše prijepora u ranijim raspravama.

-Ovisno o kojoj varijanti govorimo, u donjoj varijanti čvor Gajine je bio po nama loše rješenje, zauzimao bi veliki prostor, imao bi nasipe, a u gornjoj varijanti taj čvor mijenja svoje karakteristike jer je trasa pozicionirana nešto više prema brdu i može se lakše riješiti, ali treba razgovarati i o tome poslušati struku. Tražimo i vanjskog suradnika koji će nas kao Općinu savjetovati i pomoći nam u sagledavanju svih tehničkih pitanja i nadamo se da ćemo čim prije krenuti u realizaciju ovog izuzetno važnog projekta – napominje Miloslavić.

-Smatram da je brza cesta od iznimne važnosti za širi dubrovački kraj, a posebno za Župu dubrovačku jer moramo biti svjesni da je najveći teret i usko grlo upravo u Župi dubrovačkoj, gdje imamo ugroženu sigurnost prometa i brza cesta je jedino rješenje. Nadamo se da ćemo vrlo brzo vidjeti sljedeće korake u razvoju toga projekta i konačnoj realizaciji – kaže načelnik Župe dubrovačke.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA