9.8 C
Dubrovnik
Srijeda, 24 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiMato Previšić vs. Hrvatske ceste: tko jači, taj tlači ili sve je...

Mato Previšić vs. Hrvatske ceste: tko jači, taj tlači ili sve je po zakonu?

Kako bismo pomogli našemu sugrađaninu Matu Previšiću koji je otvoreno rekao kako legalizaciju njegove nekretnine onemogućuje Ivica Tutman, njegov susjed i šef dubrovačke ispostave Hrvatskih cesta, koji mu ne želi izdati potvrdu Hrvatskih cesta zbog privatnog sukoba, zatražili smo odgovore od prve nadležne instance ovoj dubrovačkoj, splitske, od voditelja Nevena Matijevića, ali i od predsjednika Uprave HC-a, Josipa Škorića, budući su nam neke stavke u dokumentaciji kojom raspolažemo bile kontradiktorne, najodgovornijima u Hrvatskim cestama. Dobili smo i odgovore.

Je li moguće da Ivica Tutman ne da potvrdu Hrvatskih cesta svom susjedu Matu Previšiću zbog privatnih sukoba?

U dopisu koji je u posjedu dubrovniknet-hr-a, Neven Matijević u rujnu 2018. navodi nekoliko stavki koje su kontradiktorne i nisu usklađene s dokumentacijom kojom smo raspolagali. Stoga su naša pitanja najodgovornijima u Hrvatskim cestama ovako glasila:

1. Ne želi g. Previšić legalizirati potporni zid i stambenu zgradu s garažom s neprohodnim krovom, već želi legalizirati manje zahtjevnu zgradu, sa suterenom – prizemljem na kojem je spremište i katom na kojem je jedna stambena jedinica, te ravnim neprohodnim krovom (sve vidljivo na snimku izvedenog stanja nezakonito izgrađene manje zahtjevne zgrade izrađenog od strane ovlaštenog inženjera građevinarstva iz veljače 2016. godine. Snimak je predan u ured u Gradu)
2.  Previšić ima potvrdu od Geodetske uprave da su obje etaže napravljene do 21.lipnja 2011. godine, a ne poslije tog roka, kako tvrdi g. Matijević.
3. Privatni prilaz i izdana dozvola za taj prilaz nema nikakve veze sa postupkom legalizacije (vidljivo iz dopisa Ministarstva graditeljstva )
4. Previšić priznaje da je od ruba kolnika udaljen 4,66 metara od ruba kolnika i da je ušao u zaštitni pojas JTC-a sa 6m2 (šes metara kvadratnih ) svog izgrađenog objekta.

Dopis G. MatijevićA od 04.svibnja 2020. godine KAŽE:   Hrvatske ceste nisu u mogućnosti dati konačno očitovanje na udaljenost koridora buduće brze ceste Dubrovnik – Zrača luka, jer je projekat trenutno na idejnom nivou, a imamo dokumenat  Hrvatskih cesta da je 5. veljače 2020. izdana Potvrda za izgrađenu  jednostavnu pomoćnu zgradu (u privitku) , koja je izgrađena u potpunosti u zaštićenom pojasu JTC-a, i po logici stvari, kao uvjet za izdavanje Potvrde trebala je dobiti očitovanje od nadležnog sektora za pripremu, građenje i rekonstrukciju. Ako nema tog očitovanja onda je potvrda ili izdana protivno uvjetima za koje se zalaže g. Matijević, pa je to kazneno djelo, ili ako je očitovanje dostavljeno, pitanje je kako se za taj predmet moglo dati očitovanje, a za zgradu gosp. Previšića koja izgrađena na udaljenosti od 54,13 metara, od gore navedene, nije moguće jer je projekt u idejnoj fazi.

Molila bih Vas očitovanje po pitanju svih navedenih stavki jer se stječe dojam kako razmirice između g. Tutmana i g. Previšića na privatnoj razini, oko spoja ceste koju obojica koriste do svojih nekretnina, utječu na to da naš sugrađanin Mato Previšić ne može legalizirati svoj objekt, a svi njegovi susjedi su to mogli bez problema. I tako već 8 godina. Ukoliko jedino g. Previšić treba čekati zgotovljen projekt za brzu cestu prema ZLD mogao bi i umrijeti prije nego to bude, jer Dubrovčani tu cestu čekaju preko 50 godina…. a prema nekim informacijama iz Grada koje imamo, nije još baš niti sa 100 postotnom sigurnošću utvđeno je li to trasa kojom će ta cesta prolaziti…

ODGOVORI iz Hrvatskih cesta:

Općenito, u postupku izdavanja potvrde od strane Hrvatskih cesta vrši se očevid na terenu, stoga je i u ovom slučaju izvršen očevid kojim je utvrđeno kako slijedi – stranka želi u stvarnosti legalizirati parkiralište, garažu i potporni zid. Činjenično stanje na terenu je da se gornja ‘neprohodna’ ploča objekta koristi kao parkiralište, prizemlje objekta je u naravi garaža, a zid nelegalnog objekta prema državnoj cesti je u naravi potporni zid, što u potpunosti ne odgovara tvrdnjama gosp. Previšića i dostavljenoj snimci izvedenog stanja.

Stoga su i Hrvatske ceste još 2013. godine utvrdile stvarno stanje te kako isto nije u skladu s posebnim uvjetima Hrvatskih cesta. Isto vam je dostavljeno i obrazloženo po prethodnom upitu. Objekt nije usklađen s posebnim uvjetima Hrvatskih cesta, koje su dužne pridržavati se svih propisa i zakona. Gospodinu Previšiću su još 2013. godine, a i naknadnih godina brojnim očitovanjima dane  konkretne upute o usklađenju s posebnim uvjetima.

Nadalje, Hrvatske ceste temeljem svojih ovlasti vrše prijavu radnji u pojasu ceste, stoga su i u konkretnom slučaju utvrdili i prijavili nedopuštene radove na izgradnji objekta početkom 2012. godine, te za isto dobile potvrdu nadležnog tijela, što je istim očitovanjem iz 2013. godine potvrđeno. Bitno je naglasiti da se Zakon o legalizaciji odnosi na objekte izgrađene do kraja lipnja 2011. godine. U spomenutom dopisu Ministarstva graditeljstva naglašeno je da se ne može legalizirati objekt čija gornja etaža nije vidljiva na snimci DOF5/11 dok se ista ne ukloni. Obzirom da su vam dostupni brojni dokazi o vremenu izgradnje samog objekta, a i Hrvatske ceste su samom prijavom i dobivenom potvrdom nadležnog tijela isto već pokazale, u nastavku vam donosimo i fotografiju s Google Eartha iz studenog mjeseca 2011. (dakle 5 mjeseci nakon utvrđenog roka za legalizaciju zgrada) na kojoj ne postoji objekt za koji se traži legalizacija. Priloženo možete i sami provjeriti.

Sadašnje stanje je sljedeće:

Što se tiče tvrdnje da prilaz nema veze s legalizacijom objekta, potrebno je naglasiti da je u konkretnom slučaju utvrđeno da objekt nije izgrađen u skladu s posebnim uvjetima Hrvatskih cesta te je gosp. Previšiću dana uputa o usklađenju s posebnim uvjetima poglavito imajući u vidu sigurnost prometa. Hrvatske ceste su dužne provesti sve potrebne radnje u zaštiti državne ceste kao prometnog i građevinskog objekta.

Nadalje, vezano za vaš upit o koridoru buduće ceste kao novonastale situacije, obzirom da su Hrvatske ceste u konkretnom slučaju utvrdile da objekt nije izgrađen prema posebnim uvjetima Hrvatskih cesta, usklađenje s posebnim uvjetima treba uzeti u obzir i navedeno.

Zaključno, tražena potvrda može biti  izdana ukoliko se izvrši traženo i propisano usklađenje s posebnim  uvjetima, budući da se Hrvatske ceste jasno drže svih zakonskih propisa i procedura koje su jednake za sve – poslali su iz Hrvatskih cesta.

I dok iz Hrvatskih cesta tvrde kako Previšić nema adekvatnu dokumentaciju, te kako gornja etaža nije vidljiva na snimci DOF5/11, potvrda Geodetske uprave (u nastavku) tvrdi suprotno:

Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic1.jpg
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic2.jpg
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic3.jpg
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic4.jpg
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic5.jpg
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic6.jpg
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic7.jpg
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic8.jpg
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic9.jpg

Slika

Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je previsic10.jpg

Je li čelnici Hrvatskih cesta štite svog kolegu iz Dubrovnika po vertikali, može se samo nagađati, ali da će se o “slučaju” Previšić još čuti, nema sumnje.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA