24.8 C
Dubrovnik
Utorak, 21 svibnja, 2024
NaslovnicaVijestiIvica Ban: Čiji se pojedinačni ili grupni interesi skrivaju iza inicijative da...

Ivica Ban: Čiji se pojedinačni ili grupni interesi skrivaju iza inicijative da brza cesta ide kroz Rijeku dubrovačku?

“Čiji se pojedinačni i/ili grupni interesi skrivaju iza upornog nastojanja Županijske uprave i Hrvatskih cesta na realizaciji ekološki i u svakom drugom pogledu spornog i štetnog koridora tzv. brze ceste Osojnik – Karasovići kroz područje Rijeke dubrovačke ?”, pita se, u priopćenju koje je odaslao medijima, odvjetnik Ivica Ban.

“Sporna varijanta prolaza tzv. brze ceste sjevernim padinama zaljeva Rijeke Dubrovačke (tj. desnom stranom Rijeke dubrovačke se prvi put pojavljuje, zasad nepoznato na čiju inicijativu i prijedlog, u Odluci o donošenju Izmjena i dopuna Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije, Službeni glasnik Dubrovačko-neretvanske županije, broj 2/2019 od 20. ožujka 2019..

Prije toga ta sporna varijanta nije bila uvrštena u niti jedan prostorno-planski ili strategijski dokument, iako nas gosp. Nikša Konjevod, savjetnik uprave Hrvatskih cesta d.o.o., uporno javno obmanjuje kako je ta trasa prije toga bila uvrštena u Glavni plan razvoja funkcionalne regije Južna Dalmacija, odnosno u Županijsku razvojnu strategiju Dubrovačko-neretvanske županije 2015. – 2020., te u Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske (2017. – 2030..

Saznati na čiju je inicijativu i prijedlog u ožujku 2019. u županijski Prostorni plan uvrštena tzv. “Varijanta 1. koridora brze ceste oko grada Dubrovnika” (Varijanta 1. – brza cesta sjevernim padinama Rijeke dubrovačke: Brza cesta od platoa Osojnika tunelom ulazi u prostor Rijeke dubrovačke, te se padinom iznad Mokošice spušta do Rožata gdje premošćuje Rijeku dubrovačku, te se dalje penje padinom iznad Čajkovice i Knežice do Šumeta gdje novim tunelom kroz brdo Parež ulazi u prostor Župe dubrovačke) od krucijalne je važnosti za utvrditi u čijim se pojedinačnim i/ili grupnim interesima skriva uporno nastojanje Županijske uprave i Hrvatskih cesta na realizaciji tog ekološki i u svakom drugom pogledu spornog i štetnog koridora odnosno trase tzv. brze ceste Osojnik – Karasovići, i to unatoč brojnim javno iznesenim apelima stanovnika i predstavnika gradskih kotara Komolac i Mokošica, ekoloških aktivista i uglednih pojedinaca (uključujući tu i gradonačelnika), te relevantnih političkih stranaka (uključujuči tu i gradski HDZ), udruga i inicijativa iz Rijeke dubrovačke i Grada, da se odustane od te sporne trase kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i u neposrednoj blizini izvora rijeke Omble, “vrela života grada Dubrovnika”, te kroz zaštićeno područje europske ekološke mreže “Natura 2000″ – Paleoombla-Ombla”, navodi Ban.   

1 KOMENTAR

  1. Župan se igra proklestvom naroda za Malostonski zaljev a sad i za Rijeku dubrovačku, sve zbog interesa stranačkih asova.
    Konjevodu, onako zgodnom, bi bilo bolje da se bavi glumom nego cestama.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA