DURA POKRENULA NOVI PROJEKT: „Poduzetništvo u osnovnim školama”

Dura je prošli tjedan pokrenula projekt „Poduzetništvo u osnovnim školama“ s ciljem poticanja poduzetničkog razmišljanja kod djece osnovnoškolskog uzrasta. 105 učenika sedmih i osmih razreda iz 7 dubrovačkih osnovnih škola se prijavilo za sudjelovanje u projektu te su formirali 29 timova koji će razvijati poduzetničke ideje te se natjecati za najbolje razrađenu ideju.

Da li se poduzetnici rađaju ili se oblikuju putem obrazovanja? Vječno pitanje.

Stav je većine europskih zemalja da poduzetništvo kao način razmišljanja treba promicati u svim područjima društva, a posebno u školama. Javne vlasti trebaju preuzeti inicijativu i preko škola, ravnatelja i učitelja dati podršku i poticaj poduzetničkim programima i aktivnostima i širenju primjera dobre prakse.“- Marijana Vrančić, „Budimo poduzetni! –  Učenje za poduzetništvo u osnovnoj školi“

Edukatori tvrde da uz poticajnu okolinu i podršku najbližih, djeca imaju veće izglede da postanu izuzetno uspješni poduzetnici. Stoga, kako bismo podržali razvoj poduzetništva, važno je početi s učenjem što ranije, što je razlog zašto je DURA osmislila projekt “Poduzetništvo u osnovnoj školi”

Nakon iskustava kroz provedbu EU projekta OPERA II, gdje je DURA već radila na jačanju kompetencija djece u sedmom i osmom razredu na temu razvoja poduzetničkih ideja, uvidjeli smo da postoji interes među djecom i školama za ovakve projekte kroz izvanškolske aktivnosti. DURA kao poduzetnička potporna institucija je osmislila projekt te krenula s provedbom u suradnji s osnovnim školama na području grada Dubrovnika.

Prošli tjedan Dura je održala 7 radionica pod nazivom „Razvoj poduzetničke ideje” u svakoj pojedinoj školi. Učenici su upoznati s načinom razrade poduzetničke ideje kroz metodologiju „Platno poslovnog modela“ gdje su kroz praktičan primjer dobili pojašnjenje svojih zadataka. Predavačica na radionicama je gđa Snježana Kupres i sama poduzetnica, te  NLP trener & coach, koja se već dugi niz godina bavi savjetovanjem u poduzetništvu. Kroz prvi tjedan projekta djeca su pokazala visoku motivaciju, kreativnost i zainteresiranost, što je dodatna inspiracija za provedbu ovog projekta.

Nadalje, nakon završenih radionica djeca imaju dva tjedna za primjenu naučenog na svom primjeru, nakon čega se sastaju s mentorom koji će im  pružiti povratne informacije na napravljeni nacrt. Timovi propitkuju pojedinosti poslovnog plana pri čemu im mentor ukazuje na izazove, pružajući korisne savjete i potičući ih na ustrajnost pri suočavanju s nepredviđenim problemima. Nakon sastanka, svaki tim će nastaviti razvijati svoju ideju prema smjernicama mentora te će zatim dovršiti svoj poslovni plan putem izrade prezentacije kojom će predstaviti svoj projekt na finalnom događaju na kojem će se ocjenjivati najbolje razrađeni projekti.

Rad u timovima je glavni pristup, pri čemu svaki tim razvijati vlastitu poduzetničku ideju. Ova metoda se koristi zbog toga što je suradnja unutar tima izuzetno efikasan način za učenje o poduzetništvu, s obzirom na to da svaki član tima ima svoju specifičnu ulogu i zajedno doprinose postizanju zajedničkog cilja.  Upotreba metoda kao što je “poslovni model canvas” predstavlja jedan od alata koji potiče generiranje inovativnih rješenja.

Smisao projekta „Poduzetništvo u osnovnoj školi“ je stjecanje novih vještina kroz praksu i njihova primjena u razradi proizvoda ili usluga. Kroz praktično iskustvo učenici imaju mogućnost prepoznati čimbenike koji dovode do uspjeha na tržištu. Trenutni ekonomski čimbenici su u potpunosti promijenili pogled na poduzetništvo koje je postalo nezaobilazan pokretač zapošljavanja i gospodarskog rasta. Izvrsni i učinkoviti poduzetnički projekti oplemenjuju gospodarsku klimu, stvaraju nove vrijednosti i pružaju trajno visoku kvalitetu  u svim smjerovima svog djelovanja.

Projekt će se provoditi kroz rujan i listopad 2023. godine.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.