22.8 C
Dubrovnik
Petak, 18 srpnja, 2025
HomeKulturaVizualni identitet 74. i 75. Dubrovačkih ljetnih igara nominiran za Veliku nagradu...

Vizualni identitet 74. i 75. Dubrovačkih ljetnih igara nominiran za Veliku nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva

U petak 10. siječnja u 19 sati u LAUBI – KUĆI ZA LJUDE I UMJETNOST otvara se bijenalna IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 23/24 – najveća izložba suvremenog dizajnerskog stvaralaštva u Hrvatskoj.

U sklopu otvorenja bit će održana i svečana dodjela nagrada HDD-a, za koje se ove godine natječe čak 346 radova širom 9 profesionalnih i 9 studentskih kategorija obuhvaćenih izložbom, a sežu u rasponu od dizajna vizualnih komunikacija, oblikovanja knjiga, digitalnih medija, dizajna ambalaže, produkt dizajna, mode, koncepata, prostornih i grafičkih intervencija, kao i cjelovitih projekata i proizvoda.

Osim nagrada i priznanja u svih 9 profesionalnih i studentskih kategorija, i ovog puta bit će dodijeljena i Velika nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva. Ova nagrada dodjeljuje se projektu koji je, prema ocjeni Međunarodnog ocjenjivačkog suda, svojom kvalitetom, inovativnošću, kompleksnošću ili jasnom i snažnom porukom značajno odskočio u odnosu na ostatak dizajnerske produkcije. Za ovu nagradu nominirana je emisija Moderna vremena, Vizualni identitet 74. i 75. Dubrovačkih ljetnih igara te knjiga Kaspera Andreasena High Capacity.

U obrazloženju nominacije za Vizualni identitet 74. i 75. Dubrovačkih ljetnih igara, čiji je autor Zoran Đukić te njegovi suradnjici Neva Zidić (dizajn, 2024.), Nikola Zelmanović (fotografija, 2023.), Luka Kedžo (fotografija, 2023.), stoji:

Vizualni identitet 74. Dubrovačkih ljetnih igara direktno se nastavlja na prethodno izdanje – lokalno samoniklo bilje koje pomiče fokus sa zidina na često zanemaren element prirodnog karakterističan za izvedbe na otvorenome. Na plakatima su ponovno potreti naoko karakterističnog dubrovačkog bilja: agava i opuncija, dubrovački koralj i dubrovački gospar. Međutim, opuncije su prvi put uočene na Lastovu 1911., a izvorno su iz Meksika – baš kao i agave, koje su tu stoljeće dulje. Dubrovački koralj stigao je iz Gvatemale, a gospar je porijeklom iz Brazila. Vizuali tako otvaraju pitanje granice između našeg/dubrovačkog i stranog/tuđeg, odnosno starog i novog. Vizualni identitet 75. Dubrovačkih ljetnih igara nastavlja se na temu prirodnog kao ključnog elementa atmosferičnosti festivala. Na gotovo praznom plakatu je prikazan horizont u suton, neopipljiva granica između dana/noći, neba/mora, poznatog/nepoznatog – prag preko kojeg ulazimo u mističnost noći, odnosno samih izvedbi na Ljetnim igrama. Sa osnovnog plakata suton kao da se razljeva po svim ostalim identitetskim materijalima.

Vizualni identitet za 74. i 75. Dubrovačke ljetne igre autor je uspješno nastavio razvijati unutar ranije uspostavljenog identitetskog koncepta iz 2022. godine, koji se inovativno oslanja na prirodu kao nepravedno zanemaren element atmosferičnosti dubrovačkog festivala. U svakom od izdanja priroda je interpretirana na sceničan, grafički inovativan način, koji je dizajnerskim izričajem nedvojbeno u službi ovog važnog festivalskog događanja. Neočekivano eklektičan i hrabar tipografski sustav rasterećen je očekivanih klasicizama i konzervativnosti te je dobro ugođen kroz cijeli niz primjena. U velikoj produkciji dizajna za kulturne institucije i festivale, ovaj se rad nametnuo svježinom pristupa ali i zrelošću kojom promišlja jedan od najvažnijih kulturnih događaja u našoj zemlji.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA