20.8 C
Dubrovnik
Petak, 26 rujna, 2025
HomeVijestiUsprkos sve brojnijim prilikama za karijerni razvoj, trećina radnika u Hrvatskoj ozbiljno...

Usprkos sve brojnijim prilikama za karijerni razvoj, trećina radnika u Hrvatskoj ozbiljno razmišlja o promjeni posla

U Hrvatskoj 59 % radnika doživljava posao kao izazovan i privlačan, dok 41 % pronalazi svrhu u onome što radi, pokazuje istraživanje koje je provela tvrtka Alma Career.

Unatoč većoj dostupnosti edukacija i sve većem naglasku na smislen rad, mnogi zaposlenici u Hrvatskoj, ali i drugim europskim zemljama, i dalje razmišljaju o promjeni posla. Upravo to pokazuje najnovije međunarodno istraživanje Alma Career, vodeće kompanije u području zapošljavanja u srednjoj i istočnoj Europi, poznate u Hrvatskoj po brendu MojPosao. 

Putem platforme Paylab istraženo je pronalaze li zaposlenici smisao u onome što rade, koliko poslodavci ulažu u njihov razvoj te u kojoj mjeri razmišljaju o promjeni radnog mjesta. Istraživanje je obuhvatilo više od 11.000 ispitanika iz osam zemalja: Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Češke, Slovačke, Estonije, Litve i Latvije.

Prilike za razvoj sve brojnije

Razvoj zaposlenika i osjećaj da posao ima svrhu sve su važniji čimbenici na modernom tržištu rada. Prema istraživanju, 60 % ispitanika u promatranim zemljama smatra svoj posao zanimljivim, 52 % ima priliku primijeniti svoje vještine i znanja u svakodnevnim zadacima, 46 % vidi dublji smisao u radu, a 41 % smatra da im dodijeljeni zadaci pomažu u profesionalnom napretku.

U Hrvatskoj je situacija slična, pa tako 59 % radnika doživljava posao kao izazovan i privlačan, dok 41 % pronalazi svrhu u onome što radi. Dodatno, 48 % zaposlenih navodi da svakodnevni zadaci omogućuju primjenu njihovih vještina i kvalifikacija, a 36 % smatra da im ti zadaci pomažu u profesionalnom razvoju.


 
Ipak, želja za promjenom i dalje postoji. Više od polovice sudionika istraživanja tvrdi da bi razmotrili novi posao ukoliko im se ponudi bolja prilika, a svaki treći ozbiljno razmišlja o promjeni poslodavca.

Kad je riječ o Hrvatskoj, 55 % zaposlenika priznaje da bi razmotrilo promjenu posla ako dobije zanimljivu ponudu, dok više od trećine (37 %) ozbiljno razmišlja o prelasku na drugo radno mjesto. 

„Rezultati pokazuju da zaposlenici mogu uživati u svom poslu, cijeniti mogućnosti za unaprjeđenje svojih vještina, a ipak biti spremni otići”, rekao je Jozef Plško, direktor za odnose s javnošću i komunikacije u Alma Careeru. “Za poslodavce to znači da samo osposobljavanje nije dovoljno za zadržavanje zaposlenika. Organizacije koje će uspjeti one su koje kombiniraju poštenu plaću s jasno strukturiranim putevima obuke, potiču sudjelovanje svih skupina zaposlenika i razvoj zaposlenika postavljaju kao temeljnu vrijednost svoje ponude kao poslodavca.”

Ravnoteža između angažiranosti i lojalnosti

Istraživanje također pokazuje da bolje plaćeni zaposlenici osjećaju veći angažman, učinkovitije koriste svoje vještine i rjeđe ozbiljno razmišljaju o promjeni posla u odnosu na one s nižim primanjima. Međutim, i među njima bi se gotovo polovica odlučila na odlazak kad bi se pojavila bolja prilika. 
U Hrvatskoj, među radnicima s nižim plaćama, polovica (50 %) aktivno traži novi posao, 42 % smatra svoj posao zanimljivim, dok samo 28 % pronalazi svrhu i dublji smisao u radu. 

Razvoj kao osobna investicija

Istraživanje pokazuje da su edukacije postale sastavni dio suvremenog radnog okruženja. Više od 56 % radnika obuhvaćenih iszraživanjem u posljednjih je šest mjeseci prošlo kroz edukaciju ili usavršavanje koje financira poslodavac. U Hrvatskoj je taj udio nešto niži, te je manje od polovice (48 %) radnika sudjelovalo u edukacijskim programima.

Zaposlenici u Hrvatskoj programe za stručno usavršavanje uglavnom prihvaćaju s entuzijazmom. Gotovo polovica ispitanika (43 %) u potpunosti ili većinom koristi ponuđene edukacije, 32 % sudjeluje povremeno, 14 % rijetko, dok 11 % uopće ne koristi prilike za profesionalni razvoj.

Detaljniji pregled podataka otkriva donekle očekivan podatak; što je viša razina obrazovanja zaposlenika, to je veća i njihova motivacija za daljnjim usavršavanjem i napredovanjem.

Sudjelovanje u edukacijama  prema stručnoj spremi

Gotovo polovica zaposlenika koji su sudjelovali u istraživanju na usavršavanje gleda ne samo kao na obvezu prema poslodavcu, već i kao na priliku za razvoj novih vještina i otvaranje novih karijernih mogućnosti. Taj je pristup posebno izražen u Češkoj i Slovačkoj, gdje gotovo 60 % zaposlenika ulaže u edukacije kako bi poboljšali svoje šanse za napredovanje.

U Hrvatskoj, 47 % radnika edukacije koristi kako bi se približili zanimljivijem poslu i boljoj budućnosti, 37 % sudjeluje kako ne bi zaostajali za kolegama, dok 16 % pohađa tečajeve i stručna usavršavanja isključivo zbog zahtjeva poslodavca.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA