31.8 C
Dubrovnik
Petak, 12 srpnja, 2024
NaslovnicaLifestyleUgostitelj se požalio da ga uništavaju hipermarketi: tamo kupe namirnice za 53...

Ugostitelj se požalio da ga uništavaju hipermarketi: tamo kupe namirnice za 53 kune, a kod njega bi to koštalo 250 kuna

Kako stvari stoje, čini se da su hrvatski ugostitelji jedna od najugroženijih, ma reklo bi se, socijalnih kategorija društva. Toliko se osjećaju ugroženima da pojedinci predlažu zatvaranje hipermarketa u turističkim mjestima u 18 sati, a nedjeljom sasvim. Žale se kako jeftinije namirnice koje se mogu nabaviti po marketima nego pojesti u restoranima, zapravo oštećuju proračun RH. I s njime se složio ekonomist Ivan Lovrinović koji je i više od ugostitelja izazvao ljutnju brojnih komentatora putem društvenih mreža.

PISMO JEDNOG UGOSTITELJA

Molim Vas da Vi kao ekonomista pojasnite situaciju u turizmu sa otvorenim dućanima u prvom redu do mora u turističkim mjestima kao što: Lidl, Spar, Kaufland, Plodine, Tomy, Konzum i drugi. Utjecaj tih hipermarketa na bruto prihod od turizma i njihovo radno vrijeme koje uništava kompletno ugostiteljstvo.

PRIMJER 1 .Jedno pečeno pile košta cca 30 kn, dvije pive 16 kn, 3 rajčice 5 kn, četvrtina kruha 2 kn što skupa iznosi 53 kune. Država od toga putem PDV-a dobije oko 13 kuna. Da je taj isti gost to isto konzumirao u restoranu platio bi 250 kn, a iznos PDV-a bio bi veći od kompletnog računa u hipermarketu. Dakle, hipermarketi uništavaju i ugostitelje i državni proračun. Moj prijedlog: ograničiti radno vrijeme marketa do max 18 sati i nedjelja zatvorena.

Što biste Vi predložili? – pita ugostitelj.

Ugledni ekonomist odgovara:

Predložio bih isto kao i Vi, jer su to turistički osviještene zemlje davno regulirale na način da svako može raditi, a ne da marketi uništavaju ugostitelje i tako smanjuju prihode proračuna. Mnogi će reći da je ova cijena kod ugostitelja visoka, ali ima i konkurencije koja će nuditi jeftinije. No, suština je da trgovački lanci ovako uništavaju ugostitelje. Pored toga, postojeće stanje potiče jeftini turizam i povećava zagađenje okoliša koje je sve veći trošak o kojem skoro nitko ne govori. Hipermarketi strahovito potiču uvoz i tako se kroz naš turizam prodaje dominantno strana roba. Naši seljaci zbog toga propadaju. Uz sve to HNB precijenjenim tečajem kune zadaje još dodatni udarac jer ruši konkurentnost i smanjuje prihode svima koji od toga žive. Od postojećeg modela turizma svi imaju više koristi od nas u Hrvatskoj. Uz sve rečeno, strani trgovački lanci prehranom nisu u proteklih 15 godina uplatiti u državni proračun niti kune poreza na dobit jer stalno iskazuju gubitak!!!Vjerojatno će neki čitatelji reći da je ovaj ugostitelj skup, no on traži ograničavanje radnog vremena do – 8 sati. No, važnija je informacija da je stranih turista oko 80%. Sve je okrenuto naopako i PH se čvrsto i aktivno zalaže za promjenu politike u turizmu.

foto: ilustracija

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA