Nedjelja, 7 ožujka, 2021
Naslovnica Naša čeljad Stare mljetske kuće: kolorizam otoka i osobna priča Tamare i Zorana Lukovića...

Stare mljetske kuće: kolorizam otoka i osobna priča Tamare i Zorana Lukovića u kojoj posjetitelji uživaju

Kada zatvorite ili otvorite vrata svojih domova, važno je da se unutar njih možete u potpunosti opustiti, a dom u svakom slučaju odražava osobnost i način života svojih ukućana – na početku nam odmah kaže Tamara Luković koja je sa svojim suprugom Zoranom na Mljetu prije 15-tak godina krenula u kreativno – životne izazove, kupnjom, pa adaptacijom i unutarnjim uređenjem starih kamenih kuća. Njihove smo radove pratili putem društvenih mreža i iskreno smo oduševljeni rješenjima i izvedbom u interijerima koji pršte kolorizmom koji je polako izguran iz naših domova i zamijenjen skandinavskim “hladnijim” stilom.

ADAPTACIJA STARIH KUĆA NA MLJETU…. kombinacija javne i privatne namjene

U slučaju adaptacija starih kuća na Mljetu koje su bile rađene za vrijeme prvog svjetskog rata, gdje su prijašnji vlasnici dolazili u par navrata iz Amerike, te ostali živjeti u Goveđarima, radeći izuzetno kvalitetno kuće od kamena, s drvenim gredama, a našli smo i zapise na istima, gdje trag vodi prema Korčuli i dobrim marangunima, nastavili smo adaptaciju uz poštovanje prema kamenu i tradicijskoj gradnji, te smo sve grede i stolariju koju smo zatekli, iskoristili za stvaranje novih komada namještaja, polica, vrata, kuhinje.

 Sama odluka da jedan dio kuće bude prezentiran za smještajne objekte u turističke svrhe, gdje smo vrata svojih apartmana (Vatreni i Tirkizni apartman) otvorili 2006. godine, a Galerijsko-multimedijalni prostor Stare Skule 2011. godine, proširio je našu kreativnost, na interijere, materijale, boje, detalje, funkcionalnost, teksture….prateći se povijesnim naslijeđem, jer je u kući bila stara škola, liječnička ordinacija, prva pošta, butiga, te kafeterija sa strane…….pružalo nam je mogućnost spajanja svih tih elemenata s tradicijom, poviješću kuće, ali smo svakako htijeli dodati i modernu osobnost, s klasičnim šik – detaljima, te ju opet pretvoriti u javni prostor. 

U tom periodu stvaranja i poslovanja, jer smo imali i vlastiti dućan KUŽINA u Dubrovniku, pridonijeli su specijalizirani sajmovi keramike, pribori za stanovanje, kućanski namještaj, detalji za interijere AMBIENTA u Frankfurtu, te MACEF u Milanu, koje smo svake godine posjećivali i naručivali robu od Juznoafričke Republike do Danske, te se naše znanje i proširivalo u segmentu uređivanje prostora za život. Ujedno smo uvijek imali strast prema starinama, pa smo posjećivali sajmove po Hrvatskoj i svijetu i upoznavali se, kroz pasionirano prikupljanje literature, časopise, knjige za opremanje interijera, posjet muzejima i kolekcionarima. 

Uređenjem kuće su i doprinjela naša “studijska putovanja” po Provansi i Toskani vlastitim automobilom, gdje smo odsjedali u takvim kućama, i ostali impresionirani prodajom svih starih elemenata, željeza, ograda, kupa, greda, koje se upotrebljavaju u adaptacijama, da bi ostavile taj stari “touch” kojeg svi na neki način aktualiziraju u današnjoj adaptaciji, posebno u starim kamenim kućama, a ujedno osvještavamo kvalitetne materijale, dizajn kroz namještaj koji je bezvremenski i u mnogo slučaja kvalitetniji te se odnosimo svjesno i ekološki, a taj trend je u svijetu već uveliko u zamahu.

DOBAR ZANATLIJA … dobra kuća

Naravno da taj proces tj. “lifestayle” ovisi o vlastitim afinitetima, stilu, i financijskim mogućnostima. Mi smo imali sreće, te smo kroz život, posao i prijateljstvo, bili okruženi odličnim arhitektima, meštrima, restauratorima, slikarima, stolarima, majstorima, slikarima, tapetarima, krojačima, te smo neke svoje skice i ideje ostvarili, kupujući komade ili komade koji su nađeni na ulici restaurirali, te ponovno poticali svoju vlastitu kreativnost. Kako je kuća živa materija i neprestano se mijenja, tokom faza života, taj proces uvijek traje. Imali smo veliku prednost kod adaptacija, što je suprugov otac bio meštar za kamen, te kamen, fugu – poznaje u dušu, radeći cijeli život u građevinskoj tvrtki GRAĐEVINAR-današnjoj Quelin, na adaptaciji i gradnji kamenih, kulturnih i sakralnih objekata Dubrovnika, okolice i otoka. Iako moram staviti napomenu, da je samo gradnja i adaptacija na otocima puno skuplja i kompliciranija. Funkcionalnost je ključ interijera, a neki standardi su izuzetno bitni, to sad vidimo i nakon ovih nemilih potresa…tako da smo nakon ostavljanja kamene ljuske kuće išli i na statičko ojačavanje. 

BEZ EMOCIJE NEMA LJEPOTE… kreativnost po vlastitoj mjeri

Jedna divna dama je izjavila ” Bez emocije nema ljepote”….sve to nas je odvelo što privatno, pa i poslovno u stvaranje nekog svojeg product dizajn asortimana, od proizvodnje mljetske košulje, majica, parfema, svijeća, proizvoda od maslinovog drveta, kožnog asortimana koji radim pod brendom Nimfa Calypso (torbe, novčanici, remeni, privjesci…), te smo htijeli prenijeti neku svoju vlastitu priču, o kulturi, identitetu, tradiciji, povijesti i naravno turizmu. 

Naprimjer, apartman smo nazvali Vatreni i poigrali se s “kockicama” na spomen svjetskog nogometnog prvenstva i “ludovanja” za nogometom, oslanjajući se na Ljubičićev dizaj i prepoznatljivost upravo hrvatskog identiteta na taj način. 

OSOBNOSTI U PROSTORU odrazi

Vaše pitanje je bilo čime bi se ljudi trebali rukovoditi u preuređenju svojih životnih prostora? Pitanje je dosta kompleksno, te napominjem da nisam stručnjak, niti bih se tako predstavljala – iako je to danas pravilo, da ljudi preuzimaju titule onoga što nisu te se predstavljaju kao razno-razni dizajneri, stručnjaci, samim tim rade veliku štetu upravo profesionalcima, te ljudima koji su školovani za svoja zanimanja, ja mogu govoriti iz svog vlastitog iskustva kroz rad. Svaka životna faza, i životi diktiraju određene potrebe, naš prijatelj arhitekt me odmah upozorio s obzirom da sam u periodu gradnje i adaptacije bila trudna s drugim sinom, da svakako stavimo kadu u kupaonu, ja sam tada isto tako inzistirala na drvenim podovima i toplini doma, jer su djeca bila mala i gušt mi je hodati po podu od drveta nego hladnim pločicama. Standardi postoje i kod rasvjete, detalja, namještaja… Nadam se da smo svojom ekspresijom, stilom i načinom života uspješno komuniciramo, i sa svojim gostima, te kupcima naših proizvoda, te da se kroz  rad prepoznaje određena osobnost, koncept, interes, kreativnost.  

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

Komentar tjedna by Lidija Crnčević

Put oko Svijeta

Slatki život Alise Nenadić