11.8 C
Dubrovnik
Subota, 20 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiAKTIVNOSTI GRADA: Prijave za grobnice na Dupcu, optimistične najave letova za sezonu...

AKTIVNOSTI GRADA: Prijave za grobnice na Dupcu, optimistične najave letova za sezonu 2022., novi cjenik Čistoće…

Gradonačelnik i gradski pročelnici i ovog su tjedna imali pune ruke posla. Kako napreduju gradski javni projekti, donosimo u nastavku.

Ljetni red letenja započinje 26. ožujka, Dubrovnik će biti povezan s gotovo 80 svjetskih odredišta

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković te članovi Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Dubrovnika, održali su sastanak s predstavnicima Zračne luke Dubrovnik, direktorom Franom Luetićem i komercijalnim direktorom Ivanom Maslaćem. Tema sastanka bila je priprema za nadolazeću sezonu 2022. i koordinacija aktivnosti svih turističkih dionika.

Za Dubrovnik je, kako je naglasio gradonačelnik Franković, iznimno bitan zračni promet i broj letova u sezoni, s obzirom da smo dominantno avio destinacija te je u tom smislu Grad Dubrovnik s partnerima i za proteklu sezonu poduzeo niz aktivnosti za aktiviranje pojedinih tržišta, osobito američkog i ruskog, koji su lani imali izvrsne rezultate. Prema sadašnjim najavama možemo očekuje se 4,7 milijuna sjedala u odlasku i dolasku za Dubrovnik. Let prema Dubrovniku nastavlja i nizozemska nacionalna aviokompanija KLM koja će letjeti dvaput dnevno iz Amsterdama preko Dubrovnika što je iznimno važno za američko tržište, s obzirom na to da je Amsterdam glavno čvorište za Deltu Airlines.

Počinje utvrđivanje liste zainteresiranih za grobnice na Dupcu

Direktor Groblja Dubac Đuro Lonza izvijestio je gradonačelnika Grada Dubrovnika Mata Frankovića i načelnika Općine Župa dubrovačka Silvija Nardellija kako je Društvo spremno raspisati javnu nabavu za izgradnju grobnica na groblju Dubac.

U narednim danima djelatnici Groblja Dubac započet će s pozivanjem svih onih koji su ranije iskazali interes za kupnju grobnih mjesta, a kako bi se ažurirala i potvrdila lista zainteresiranih te odredio termin kada trebaju doći u ured društva Groblje Dubac u zgradi Općine u Srebrenom, gdje će im biti izdana privremena rješenja. Sukladno privremenim rješenjima korisnici će trebati obaviti avansnu uplatu u iznosu od 90 % ukupnog iznosa, u roku od 30 dana. Paralelno s ovim postupkom, u siječnju 2022. godine raspisat će se nabava za izgradnju grobnica, a čija će izgradnja, nakon provedenog postupka javne nabave te odabira izvođača radova, prema procjenama trajati 18 mjeseci.

Gradskim vijećnicima predstavljen novi cjenik Čistoće

U Gradskoj vijećnici Grada Dubrovnika je prezentiran prijedlog novog cjenika društva Čistoća, a vezano za zbrinjavanje komunalnog otpada. Sukladno novoj zakonskoj obvezi društvo Čistoća dužna je donijeti novi cjenik usluga prema kojem se cijena usluge bazira na predanoj količini otpada. Napušta se stari sustav obračuna koji se temeljio na kvadraturi stana i uvodi se novi sustav koji se temelji na količini otpada koje svako kućanstvo preda. S obzirom na to da je jedinica lokalne samouprave u obvezi provesti javno savjetovanje, a prije donošenja odluka na Gradskom vijeću, Grad Dubrovnik će nakon što uskladi navedenu odluku s društvom Čistoća provesti javno savjetovanje o čemu će građani biti upoznati na vrijeme.

Nadalje, društvo Čistoća će organizirati prezentaciju i edukaciju u  svim gradskim kotarima kako bi što veći broj ljudi bio upoznat s načinom provedbe navedene odluke. Cilj je da novi sustav predaje i naplate otpada zaživi od siječnja 2023. godine.

Pokreću se izmjene osnivačkog ugovora i statuta Zavoda za obnovu Dubrovnika

Za provedbu Plana upravljanja povijesnom jezgrom grada Dubrovnika koordinacijske aktivnosti povjerene su Zavodu za obnovu, a kako bi se ispunile sve formalno-pravne pretpostavke i nastavila neometana provedba aktivnosti i rad Zavoda, potrebno je napraviti izmjene osnivačkog ugovora te usklađenje statuta. Stoga je danas gradonačelnik Mato Franković sa suradnicima održao radni sastanak s predstavnicima Ministarstva kulture i medija budući da je potrebno uskladiti odredbe navedenih akata prije njihovog donošenja u koordinaciji sa svim osnivačima Zavoda.

Između ostalog, na navedenom sastanku utvrđeno je kako je potrebno u dogledno vrijeme izmijeniti i dopuniti odredbe trenutno važećeg Zakona o obnovi spomeničke cjeline Dubrovnika i drugih nepokretnih kulturnih dobara u okolici Dubrovnika, čime će se otkloniti sve dvojbe u tumačenju postojećih odredbi, omogućiti jasno i nedvosmisleno definiranje prava i obveza osnivača te osigurati usklađen i kvalitetan rad i funkcioniranje Zavoda.

Grad Dubrovnik se pohvalio kako za 65 posto korisnika “Libertasa” osigurava besplatan pokaz

Grad Dubrovnik osigurava besplatan pokaz za 65 posto svih korisnika javnog prijevoza. Naime, prema podacima za prvih devet mjeseci 2021. godine, pravo na besplatan pokaz mjesečno u prosjeku koristi 7.401 građanin.  Za usporedbu, pokaz u iznosu od 250 kuna mjesečno u prosjeku koristi tek 1.376 građana. Grad svaku kartu subvencionira s 10 kuna te je za krajnje korisnike prijevoz tako u potpunosti besplatan.

Prema kriterijima u Socijalnim mjerama Grada Dubrovnika, pravo na subvencionirani prijevoz imaju korisnici zajamčene minimalne naknade, korisnici pučke kuhinje, višestruki dobrovoljni darivatelji krvi, volonteri koji imaju ugovor o volontiranju u socijalno – humanitarnim udrugama osoba s invaliditetom te udrugama za djecu i mlade. Za umirovljenike mlađe od 65 godina cijene su znatno niže od komercijalne cijene prijevoza tako da oni s mirovinom do 1.800 kuna plaćaju 10 kuna, a oni od 1.801 do 2.000 kuna 35 kuna dok 70 kuna plaćaju umirovljenici s mirovinom iznad 2.000 kuna. 

Gradonačelnik Franković sa suradnicima obišao postrojenje za obradu otpada

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i zamjenica Jelka Tepšić, s predsjednikom i članom Uprave Čistoća Dubrovnik Markom Ivekovićem i Tomislavom Tabakom, obišli su danas postrojenje za obradu otpada koje se temelji na održivom gospodarenju otpadom. 

Postrojenje za obradu otpada, koje je izumila tvrtka DOK-ING Energo specijalizirana za održivo gospodarenje otpada i proizvodnju obnovljive energije, zbrinjava miješani komunalni otpad, otpadni mulj ili plastiku na mjestu nastanka bez emisije štetnih stakleničkih plinova te istovremeno iz navedenog proizvodi čistu energiju. Konačni produkt dobiven putem ovog postrojenja za obradu otpada ovisno o potrebi korisnika može biti vodik, električna energija ili toplinska energija. 

Prezentirani  prototip može obraditi 25 tona otpada na dan, te se temeljem inovacija i novih tehnologija razvija poseban sustav kružnog gospodarstva koji osim što rješava jedno od gorućih problema, a to je otpad ima ekonomske, ekološke te energetske prednosti. 

Franković i zakupci pronašli zajednički jezik, ali koncerti ostaju s covid potvrdama

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković održao je sastanak sa zakupcima kućica koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost za vrijeme Dubrovačkog zimskog festivala, kako bi se raspravilo o problemima s kojima se suočavaju u poslovanju i razmotrila potencijalna rješenja. Sastanku su nazočili i predstavnici Dubrovačke baštine, Dubrovačkih ljetnih igara te gradskog Komunalnog redarstva.

U razgovoru sa zakupcima objekata na Stradunu, Pilama i Brsaljama i Gundulićevoj poljani, dogovorena su rješenja za nadolazeće razdoblje trajanja Dubrovačkog zimskog festivala, kako bi ova manifestacija prošla u što ugodnijem ozračju za građane te kako bi se omogućilo poslovanje gospodarskim subjektima uz istovremeno poštivanje epidemioloških mjera.

Grad Dubrovnik postao većinski vlasnik Luke Dubrovnik d.d.

Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković i direktor Luke Dubrovnik d.d. Željko Raguž održali su konferenciju za medije na kojoj su izvijestili o promjenama u vlasničkoj strukturi ovog dioničkog društva, slijedom kojih je Grad Dubrovnik postao većinski vlasnik Luke Dubrovnik d.d.

Naime, Luka Dubrovnik je kupila vlastite dionice od Atlanske plovidbe, a UTD Ragusa stekla je 2,75 posto dionica ovog društva.

– Ovo su povijesni dani i povijesne odluke vezano za budućnost Luke Dubrovnik i gospodarenje navedenim prostorom. Uz sve ono što je istaknuo direktor, stjecanje 8,99 posto dionica Luke, paralelno s navedenim postupkom, Grad Dubrovnik putem društva UTD Ragusa stekao je 2,75 posto dionica što znači da Grad kroz vlastite dionice, 48.57 posto i ovih 2.75 posto, sada ima 51,32 posto dionica odnosno vlasništva Luke Dubrovnik te je u konačnici Grad većinski vlasnik društva Luka Dubrovnik d.d. – rekao je gradonačelnik Franković govoreći o strateškoj važnosti ovog društva.

Grad Dubrovnik isplatio subvencije za podstanarstvo za 225 korisnika

U sklopu mjera Socijalnog programa za 2021. godinu Grad Dubrovnik isplatio je sredstva za podstanarstvo osobama i obiteljima slabijeg materijalnog statusa.

Za mjesec studeni ukupno je isplaćeno 285 tisuća kuna za 225 korisnika, dok se na godišnjoj razini za realizaciju ove mjere iz proračuna Grada Dubrovnika izdvaja 2.9 milijuna kuna.

Naime, temeljem Odluke o ostvarivanju prava na subvenciju troškova najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa, korisnici mjere ostvaruju mjesečni iznos subvencije od 500 kuna za samce, 700 kuna za dvočlano kućanstvo, 800 kuna za tročlano, odnosno 1500 kuna za četveročlano kućanstvo.

Osim navedene mjere, Grad Dubrovnik isplaćuje i subvenciju za podstanarstvo mladim osobama do 35 godina života.

Hotel Gruž kao dom za starije i nemoćne otvorit će se na jesen 2022.

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i pročelnica Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Paula Pikunić Vugdelija održali su radni sastanak s voditeljem projekta iz tvrtke IGH Vedranom Kosovićem i direktorom Hotela Gruž d.d. Vidom Raičem. Tema sastanka bila je tijek i trenutno stanje građevinsko obrtničkih radova na projektu Rekonstrukciji hotela Gruž u dom za starije i nemoćne osobe – tipa hotel.

Na sastanku je istaknuto kako je riječ o iznimno zahtjevnom projektu pri čijoj je realizaciji bilo neophodno iskoristiti potencijal  postojećeg objekta i istovremeno ga uskladiti s novom konstrukcijom. Zbog novih uvjeta u samom izvođenju radova doći će do manjih korekcija u projektu i dinamičkom planu te će završetak radova biti nešto kasnije od prvotno planiranog.  Prema najavama, građevinsko obrtnički radovi bit će završeni do lipnja 2022., nakon čega će u ljetnim mjesecima uslijediti opremanje te ishođenje uporabne dozvole. Očekuje se kako će dom u jesen 2022. godine biti spreman za prijem prvih korisnika.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA