11.8 C
Dubrovnik
Petak, 19 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiPOVIJESNI DATUM: danas se spaja dugoočekivani, Pelješki most!

POVIJESNI DATUM: danas se spaja dugoočekivani, Pelješki most!

Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most će biti večeras, 28. srpnja 2021., između 23 i 24 sata potpuno spojen od Komarne do Brijeste, što označava početak dugo očekivanog povezivanja cjelovitog teritorija Republike Hrvatske. Na ostvarenje tog sna i velikog uspjeha dugo se čekalo, pa kako to i obično biva kada je riječ o povijesnim odlukama i realizacijama, na putu do cilja je valjalo preskočiti brojne prepreke.

Pelješkim mostom naša zemlja konačno spaja svoj teritorij i danas slobodno možemo reći kako je Vlada ostvarila dugo željeni san od kojeg su mnogi željeli odustati – istaknuo je za Hinu ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Pelješki most će premostiti Malostonski zaljev između Komarne na kopnu i Brijeste na poluotoku Pelješcu i tako cestovno ostvariti kontinuitet teritorija Republike Hrvatske prekinut uskim koridorom kojim Bosna i Hercegovina kod Neuma izlazi na more.

Ideju o gradnji mosta prvi put je 1997. godine objavio dubrovačko -neretvanski župan Ivan Šprlje (SDP), nekoliko puta su svečano otvarani radovi, no tek 2015. iz fondova Europske unije Hrvatskoj je odobreno 330 milijuna eura za financiranje 85 posto troškova gradnje. Natječaj za izvođenje radova raspisan je 2017. godine, a povjerenje za izgradnju mosta dobiva kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation s ponudom od 2 milijarde kuna i rokom izgradnje od 36 mjeseci.

Osim Pelješkog mosta gradit će se još 3 mosta, 2 vijadukta, 4 tunela, dva vidikovca i prijelazi za poljoprivredna vozila.

U srpnju 2021. godine postavljen je posljednji segment grede mosta, a kraj radova na mostu očekuje se do kraja godine. Pristupne ceste s nekoliko vijadukata i tunela neće biti završene do srpnja 2022. godine.

Most je ovješenog tipa, ukupne duljine 2404 metra sa šest glavnih stupova i trinaest raspona od čelika duljine od 72 do 285 metara, prema dizajnu Marjana Pipenbahera iz slovenske tvrtke Ponting.

Visinom od 55 metara udovoljilo se zahtjevu Bosne i Hercegovine za osiguranjem nesmetanog prolaska brodova do Neuma. Dubina mora pod mostom iznosi gotovo stalnih 27 metara, a zbog tla sastavljenog od debelih naslaga gline i mulja cijeli most je temeljen na stotinu metara dugačkim čeličnim cijevima promjera dva metra zabijenim u morsko dno. Lokacija mosta podložna je djelovanju jakih vjetrova i nalazi se u zoni znatne seizmičke aktivnosti. Most se nalazi u osjetljivom ekološkom području Malostonskog zaljeva koji je 1983. proglašen rezervatom prirode u moru, a zaštićen je i ekološkom mrežom Natura 2000.

Na kopnenoj strani kod Komarne cestu od 2 km koja most spaja s Jadranskom magistralom grade China Road and Bridge Corporation i Strabag. Na Pelješcu se gradi 30 km nove ceste, na dijelu od mosta do postojeće ceste Strabag je probio tunele od 500 i 2500 metara, a grade se vijadukti od 80, 150 i 500 metara, a ostatak od 18 km gradi tvrtka Avax s vijaduktom od 200 m kao i dvama tunelima od 1300 m i mostom od 500 m kojim će u sklopu stonske obilaznice biti premošćen Stonski kanal.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA