33.8 C
Dubrovnik
Utorak, 16 srpnja, 2024
NaslovnicaPolitikaPodvala prometnog izoliranja “Dubrovačke Regije” koja ne pije vodu

Podvala prometnog izoliranja “Dubrovačke Regije” koja ne pije vodu

Nezavisni vijećnik s liste Mosta DNŽ, Marko Mujan, uputio je priopćenje koje prenosimo u cijelosti.

Dok su se aktivisti i neki od vijećnika u Gradu i Županiji borili da brza cesta ne prođe preko izvorišta Omble, Gradske službe tražile i našle autohtone vrste, gotovo izumrlu kornjaču i čovječju ribicu, nekih šampiona nigdje nije bilo, a sad bi podmetanjem kukavičjeg jaja htjeli zamutiti vodu nisko svodeći svoje političke ambicije na micanje “suparnika” ne bi li došli na njihovo mjesto, kakvo je i ono vijećničko u Skupštini Dubrovačko neretvanske županije.

“Nećeš razbojniče” zazvonilo je u eteru simpatično, budući da se argumenti razine osobne pretpostavke razvidno teško subjektivni, prozirni i jednostrani. Osovljeni na klecavim nogama i nedorečenom tumačenju, koje tobože znači protivljenje svakom prolaženju brze ceste bilo gdje na području Rijeke Dubrovačke što je neistina. Laž što poništava pojašnjenje i ukupnost smisla, kao i dezinformacija kako je cijelo područje Rijeke Dubrovačke pod zaštitom Nature 2000 (strogo definirani Zaštićeni krajobraz), i da cestu zbog toga ne može i neće financirati EU. Desna strana Rijeke Dubrovačke (gledano od izvorišta Omble) je pod Naturom 2000, dok lijeva obala, kojom bi trebala proći alternativna trasa to nije.
I? … Točka!
Poznati nam ekolozi to bi trebali dobro znati, ali niti sebe educiraju niti to tako sa stanovišta struke građanima tumače, nego i oni podliježu “Pantelijinom subjektivitetu” dok ih ovaj ne svede na marginu. Tako je to kad jami politika ambicije u kolo.
Naime Deklaracija, koju je jednoglasno, konsenzusom donijelo Gradsko vijeće spominje u širem pojmu Rijeka Dubrovačka, ali na dalje se, detaljno i potpuno definira neprihvatljivim upravo i jedino koridor preko izvorišta rijeke Omble.
U Deklaraciji protiv projekta izgradnje dijela brze ceste Osojnik – Zračna luka Čilipi koji bi TREBAO (u skladu sa svim demokratskim procedurama i odlukama građana i predstavnika vlasti) prolaziti kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i (zaslugom aktivista i javnosti) ne više (od 2017. godine) isključivo preko izvora rijeke Omble, stoji:

“Gradsko vijeće Grada Dubrovnika najoštrije se protivi planiranoj izgradnji dijela brze ceste Osojnik – Zračna luka Čilipi koji bi trebao prolaziti kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i preko izvora rijeke Omble, te iznad ili u neposrednoj blizini drugih izvora pitkih voda Rijeke dubrovačke: Žlijebi (iznad Petrova Sela), Tundrača (iznad Mokošice), Sv. Nikola (u Dračevu selu), Točak (u Prijevoru), Vrelo (u Šumetu), Milatovica i Bota (u Staroj Čajkovici), Orovac, Račevica i Sv. Kuzma i Damjan (u Knežici).”
Jasno je da spomenuti izvori definiraju upravo trasu koja je planirana preko izvora i izvorišta rijeke Omble, a ne trasu koja bi išla na most dr F. Tuđmana i lijevom stranom zalijeva Omble i Rijeke Dubrovačke (preko puta Mokošice).

Nadalje se precizira točno i nedvosmisleno:

“Izgradnju takve cestovne infrastrukture na ovom području (o.p.a. dakle Petrovo Selo- Dračevo selo- Prijevor-Rožat- Komolac) smatramo štetnom i neprihvatljivom za zaštitu prirode i okoliša, te predloženi koridor ovom trasom smatramo nepotrebnom za stanovnike Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županije, te stoga, zbog opasnosti i ugroze koju ona predstavlja za očuvanje Rijeke dubrovačke kao zaštićenog krajobraza, te još važnije za zaštitu izvorišta rijeke Omble i drugih izvora pitkih voda Rijeke dubrovačke, kvalitetu života stanovništva Rijeke dubrovačke, te za zaštitu biljnih i životinjskih staništa u Rijeci dubrovačkoj, predlažemo da se odbije kao štetan i neprihvatljiv projekt izgradnje dijela brze ceste Osojnik – Zračna luka Čilipi koji bi trebao prolaziti kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i preko izvora rijeke Omble, te iznad ili u neposrednoj blizini drugih izvora pitkih voda Rijeke dubrovačke. Izgradnju takve cestovne infrastrukture na ovom području smatramo štetnom i neprihvatljivom za zaštitu prirode i okoliša… (o.p.a. dakle, radi se o infrastrukturi definiranoj na području rijeke Omble, koji je u području Natura 2000)… te predloženi koridor (o.p.a. jedan od dva trenutno na razmatraju, treći južnim padinama Srđa iznad Grada su oborili dubrovački arhitekti i Srđevci) ovom trasom smatramo nepotrebnom za stanovnike Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županije, te stoga, zbog opasnosti i ugroze koju ona predstavlja za očuvanje Rijeke dubrovačke kao zaštićenog krajobraza, te još važnije za zaštitu izvorišta rijeke Omble i drugih izvora pitkih voda Rijeke dubrovačke, (o.p.a jedini koridor preferiran od Hrvatskih cesta je onaj preko izvorišta Omble) kvalitetu života stanovništva Rijeke dubrovačke, te za zaštitu biljnih i životinjskih staništa u Rijeci dubrovačkoj (o.p.a. jasno je o da se radi o staništima u Vilinoj spilji, na izvorištu i u podzemlju rijeke Omble, i ostalima obuhvaćenih Naturom 2000, a njih drugdje nigdje takvih nema ne samo na području Rijeke Dubrovačke, nego ni na Svijetu), predlažemo da se odbije kao štetan i neprihvatljiv projekt izgradnje dijela brze ceste Osojnik – Zračna luka Čilipi koji bi trebao prolaziti kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i preko izvora rijeke Omble, te iznad ili u neposrednoj blizini drugih izvora pitkih voda Rijeke dubrovačke.”

Još jednom se definira brza cesta, kojoj se protive, ona po prostornom planu ucrtana preko izvorišta rijeke Omble, i njezinih drugih izvora.

Na južnom koridoru, trasom koja bi išla preko postojećeg mosta dr. Franje Tuđmana, sjevernim padinama i tunelima Srđa prema Brgatu nema nijednog od navedenih izvora.

Oni što su se hvalili delfskim pokušajem pisanja a sad još i tumačenjem ove svojevrsne “dubiozne” deklaracije, pojašnjavanjem stava vijećnika Gradskoga vijeća (koji su u smislu njegovog očuvanja donijeli i vodo pojasne zaštitne zone Omble), rade to pogrešno. Zanimljivo kako ih dosad nigdje nije bilo u javnom prostoru i raspravama, nisu pisali primjedbe i sad bi bili generali poslije bitke.
Zaboravili su iskoristiti prvo legalne demokratske mogućnosti kojima se svi drugi cijelo vrijeme borimo. To može svaki građanin i stanovnik i dok ne uđe u politiku. Ići na javne rasprave, pisati primjedbe i prijedloge. Poticati one koji vode mjesne odbore i Grad i Županiju da odustanu od pogubnih, a obraduju nas kvalitetnijim rješenjima za boljitak svih nas i mladih koji dolaze. Ljudi koji su od struke i sve ovo znaju a do sad ih nije zanimalo, eto, sve preskaču (spavaju preko desetljeća), i vidimo prethodno izuvani iz cipela propagiraju skakanje u “revolucionarne” lakirane čizme zbog toga što im se ponovo žuri u politiku… imaju na to pravo, ali na svoju štetu i svjesno rade sebi, ali nažalost i svima nama krivo.

Gradski vijećnici predstavljaju sve Građane Grada Dubrovnika budući da su od njih izabrani. Ni u gradskoj organizaciji Mosta (dok sam bio pozivan na njihove sastanke, u novom sazivu nikad) nije se ovako izvitopereno tumačilo ni prijedlog ni Deklaraciju. Stav kluba vijećnika u Županijskom Mostu, kao i oko projekta na Srđu je potpuno jasan i nedvosmislen protiv prolaza brze ceste preko izvorišta rijeke Omble.

Korektno gospodin Mikuš podržava različitost stavova, koje iskazuju pojedinci kao što je gospodin Ban, ali jedna lasta ne čini proljeće. Niti bi svi građani Dubrovačko neretvanske županije od Korčule do Konavala, uključujući Grad, u njega dolazili preko Trebinja ili uskom magistralom iz šezdesetih godina.

Da završimo s citiranjem Deklaracije:

“Traži se od Vlade Republike Hrvatske, Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije i Hrvatskih cesta d.o.o. da uvaže stajalište ovog Gradskog vijeća kao legitimno izabranog tijela, predstavnika građana Grada Dubrovnika.
Ova deklaracija objavit će se u “Službenom glasniku Grada Dubrovnika”, te predstavlja izraz političke volje demokratski izabranih vijećnica i vijećnika u Gradu Dubrovniku.” 25. veljače 2021., u potpisu stoji predsjednik Gradskog vijeća mr.sc. Marko Potrebica.

Ako se opet netko i neki pronađu u ovom tekstu, kao u onom prethodnom o imaginarnom gosparu Panteliji za to sami preuzimaju odgovornost.

Ovdje ne pomažu dječje igre i smicalice provokacijama preko društvenih mreža i Facebooka, privatnih korespondencija što su prema javno iznesenim stajalištima mačji kašalj i ne podliježe pravnim procesima za koje uvijek ima vremena. Što se izvrsno definira odabirom naziva političke emisije na HRT-u, koja se zove “Kritična točka”.

Nadalje argumenti na tragu tumačenja Deklaracije, kao onaj, da su je donijeli sad već bivši gradski vijećnici pa bi zato bila potrebna Peticija, koja bi od njihove demokratske odluke imala jaču snagu, ne pije vodu. Deklaracijom je iskazano jasno stajalište i volja svih građana Grada Dubrovnika. Propitivati uopće njenu važnost i tumačiti kako kome padne napamet je izraz političkog “neiskustva” i jedan od izvora konstantnog blamiranja.

Po takvoj logici postavlja se pitanje znači li da bi se npr. svaka deklaracija, kao i ona o ljudskim pravima trebala ponovno donositi. Naravno da ne.

Marko Mujan

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA