22.8 C
Dubrovnik
Srijeda, 1 svibnja, 2024
NaslovnicaVijestiPilot Stjepan Bedić zapitao se želi li Dubrovnik uopće cjelogodišnji turizam?

Pilot Stjepan Bedić zapitao se želi li Dubrovnik uopće cjelogodišnji turizam?

U Dubrovniku se danas održala konferencija o avioturizmu, kao i popratni panel. Ministrica turizma Nikolina Brnjac zadovoljna je oporavkom zračnog prijevoza, nakon pandemije. Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa istaknuo je kako ova kompanija namjerava uvesti stalnu cjelogodišnju liniju Osijek – Munchen, a o liniji Dubrovnik – Frankfurt još traju pregovori. Kad je riječ o cjelogodišnjem turizmu predstavnik domaće čarter tvrtke ETF (Enjoy The Flight – uživajte u letu) Airways Stjepan Bedić zapitao se pak želimo li mi cjelogodišnji turizam, a ponukan neuspješnim pokušajem da organizira čarter letove prema Dubrovniku tijekom cijele godine.

Čarteri su budućnost turizma, oni prodaju smještaj i izlete, a gosti ostaju duže u destinaciji

Brojke kažu kako se dubrovački turizam oporavlja. No, plan cjelogodišnjeg, održivog turizma, čini se, iza pandemije, zapinje. Na današnjem panelu zanimljivo izlaganje održao je Stjepan Bedić iz privatne domaće čarter kompanije ETF, koja je pokrenuta u jeku koronakrize.

On naime tvrdi kako je čarter turizam budućnost turističkog razvoja, osobito u predsezoni i post sezoni, ali i tijekom cijele godine. U toj vjeri lani je ova kompanija o vlastitom trošku u Dubrovnik dovela 15 velikih turoperatora, kako bi pokrenula priču s čarterima u Dubrovniku.

-Mi smo se stvarno trudili u Dubrovniku napraviti nešto. Problem je što velike turističke agencije ne žele same preuzeti rizik možebitnih praznih sjedala. Oni traže partnera s ove strane, koji bi bio voljan podijeliti s njima rizik, odnosno da zakupi recimo od 179 sjedišta u zrakoplovu nekih 50. Nažalost s ove strane nije bilo sluha, kaže Bedić.

Kako bi se mogli privući čarteri?

-Mislim da se država treba što manje miješati u to. Cijenim naš zajednički
novac od poreza i ne želim da se troši uzalud. Ono što bi država trebala
organizirati je taj zajednički proces. Ako smo se odlučili da su čarteri bitni i
želimo, na primjer, iz gradova u Francuskoj već za Uskrs dovesti veći broj
turista ovdje, onda treba sve staviti na jednu hrpu.

Ako bismo se za to odlučili, onda se ne bismo na sajmu u Francuskoj slijepo oglašavali, nego bismo to prepustili agenciji koja nam je partner u Francuskoj. Taj novac bismo preusmjerili na osiguravanje rizika od praznih sjedala u avionu. I tako bismo privukli agencije i čartere.

Dubrovnik Airline je dovodio nekad stotine tisuća gostiju u Dubrovnik čarterom. Mi smo u Dubrovnik doveli čovjeka koji je iz 30 gradova Francuske dovodio goste u Dubrovnik i on je opet zainteresiran, ali ovdje nema sugovornika. Nitko mu neće reći, evo mi ćemo s dva milijuna eura garantirati prazna sjedala. Ta dva milijuna eura se sigurno nikad neće isplatiti jer će se svi potruditi da sva sjedala budu popunjena. Ali on se boji, a nema sugovornika s druge strane.

Da bi neka čarter tvrtka bila profitabilna po avionu mora godišnje letjeti 2,5 do 3 tisuće sati. Ako bismo radili čarter za Dubrovnik, onda bi tu trebao biti stacioniran zrakoplov, što bi otvorilo još cjelogodišnjih radnih mjesta.

Na žalost u Dubrovniku nismo uspjeli odraditi taj aranžman sa čarterima, jer velike agencije ne žele riskirati. One znaju da s Grčkom, Turskom i sjevernom Afrikom neće imati praznih mjesta u zrakoplovima i zato tamo lete. Našeg se područja boje zbog tog rizika, a kad bi im netko izašao u susret i ponudio podjelu rizike, garantiram da sigurno ne bi bilo praznih mjesta. Mi sada iz Pariza letimo u Grčku, u Tursku na
sjever Afrike, Norvešku, ali nemamo niti jedan let za Hrvatsku. Mi tome nismo
krivi, to bira agencija koja nas je zakupila i njima Hrvatska uopće nije u
planu, objašnjava Stjepan Bedić.

Čarteri su budućnost cjelogodišnjeg turizma

-Sad je pravo vrijeme da se za sljedeću sezonu organizira projekt čarter
letova i da se jedan avion stacionira u Dubrovniku. Ne mora to biti naša
kompanija, bilo bi dobro da je domaća da zapošljava domaće ljude, plus toga je
jeftinija zbog dnevnica i hotela.

Čarter je budućnost cjelogodišnjeg turizma. Njima dolaze gosti za koje se već unaprijed zna gdje idu jer su oni kupili aranžman sa smještajem, koji može biti hotelski ili privatni, oni kupuju i izlete, a što je najveća prednost duže ostaju u destinaciji. Rezervacije i uplata pologa se obavlja već u 11. i 12. mjesecu, a to omogućava planiranje turizma.

Čarterima se najviše putuje u pred i post sezoni. Njima dolaze penzioneri i
obitelji s malom djecom, koja ne idu u školu. Njima je bitno da dođu na
destinaciju bez presjedanja, da im je sve organizirano. Redovne linije iz
manjih gradova za Dubrovnik se nikad neće organizirati jer nema dovoljno
putnika, ali će čarter s 20 letova pokriti 3000 ljudi koji žele svoj odmor
provesti baš u Dubrovniku. I tako u 30 gradova, to je 100 tisuća putnika, objašnjava predstavnik domaće čarter kompanije, koja na žalost u Dubrovniku ne radi.

Želi li Dubrovnik uopće cjelogodišnji turizam?

-Lani smo radili na realizaciji ideje s čarterima iz Norveške za Dubrovnik. Njima država plaća oporavak nakon nekih operacija i moždanog udara. Htjeli smo ih na taj oporavak dovesti u Dubrovnik. Privatnih klinika, koje bi to radile, ima dovoljno, ali u razgovorima s vlasnicima hotela došli smo do toga da preko zime za te ljude ovdje nema smještaja. Naravno cijene bi, umjesto 400 eura po noći usred ljeta, bile oko 70 eura zimi. Čini se da se to nikome ne isplati. Morali smo odustati pa se sad stvarno moramo zapitati želi li Dubrovnik uopće cjelogodišnji turizam?, zaključio je Stjepan Bedić-

Nitko od sugovornika panela nije imao odgovor na njegovo izlaganje, koje se doduše dogodilo nakon pozdravnih govora gradonačelnika, župana i ministrice turizma, koji su, iza govora, napustili skup.

Ministrica zadovoljna – Dubrovnik se vraća na kartu avio destinacija

Ministrica turizma Nikolina Brnjac danas je u Dubrovniku izjavila kako je izuzetno zadovoljna oporavkom zračnog prometa.

-Ove godine, prije same pandemije, rast udjela turista koji su dolazili avio prijevozom je porastao s 11 na 19 posto. Danas je Hrvatska je povezana sa više od 460 linija s 131 gradom. Dubrovnik s više od 60 međunarodnih destinacija od New Yorka do
Dubaija. Samo to govori da se Grad Dubrovnik i cijeli jug vraća na kartu kao važna avio destinacija, istaknula je ministrica dodajući kako se Ministarstvo stipendijama za školovanje kadrova u turizmu, koje su povećane na 2000 kuna trudi dugoročno riješiti nedostatak radne snage u turizmu.

Maslać: Zračna luka Dubrovnik nema problem sa kadrom

S obzirom da je veliki broj europskih i svjetskih zračnih luka u problemima s kadrom, pa nastaju velike gužve i čak otkazivanja letova, zanimalo nas je kako se ZL Dubrovnik nosi s ovim problemom.

-Zračna luka Dubrovnik trenutno ima 600 zaposlenih, slično kao i 2019. godine. Riječ je o stalnim i sezonskim zaposlenicima. Ove dvije godine pandemije su, ako isključimo ratne godine, dosada najteže bile za poslovanje. Srećom smo prije imali rekordne godine, a stigla su i EU sredstva za projekt proširenja ZL, pa smo akumulirali sredstva i preživjeli uz potpore za zaposlene. 2020. bili smo u minusu od 130, a 2021. od 30 milijuna kuna. S broja od 2 milijuna i 900 tisuća putnika 2019. pali smo na 330 000 putnika 2021., kazao je među ostalim Ivan Maslać, komercijalni direktor Zračne luke Dubrovnik.

Croatia Airlines letjet će cijelu godinu Osijek – Munchen, za let Dubrovnik – Frankfurt traju pregovori

Na pitanje hoće li cijene karata na domaćim letovima rasti, zbog povećanja cijene goriva, Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa odgovori nam je sljedeće.

– Cijene karata u domaćem prijevozu se godinama nisu mijenjale one su
ostale iste unatoč znatnom povećanju troškova. Trenutno smo građanima
Dubrovnika ponudili temeljem otvaranja zajedničkog Travel centra sa Zračnom lukom
Dubrovnik, 20 posto popusta na sve letove iz Dubrovnika.

S obzirom da je jug Hrvatske, čitaj Dubrovnik, upravo zbog obustave zračnog prometa najviše izgubio u turizmu tijekom pandemije, zanimalo nas je zašto je CA baš u Splitu stacionirala dva zrakoplova?

– Dva su zrakoplova u Splitu jer iz Splita letimo na 18 međunarodnih linija, a jedan je u Dubrovniku, koji leti na 6 međunarodnih linija.

Pitali smo i hoće li Dubrovnik ove zime biti povezan s Frankfurtom, a Žabo nam je odgovorio kako su u tijeku aktivni razgovori sa Zračnom lukom Dubrovnik i Turističkom zajednicom Grad o uspostavljanju zimskih međunarodnih linija, prvenstveno za Frankfurt, a onda i ostalih.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA