Odgovarajući na vijećnička pitanja Franković se “požalio”: kažu mi da sam dosadan gradonačelnik…

Počela je u 11 sati 23. sjednica Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, nazočno je 16 vijećnika. Čestitku za uplovljavanje u bračnu luku uputio je vijećniku Roku Marko Potrebica, dodajući i kako vjeruje da će njemu ubuduće biti lakše zbog tih novonastalih okolnosti bračnog života, što je izazvalo smijeh u vijećnici.

Andro Vlahušić predlaže točku da Gradsko vijeće donese odluku da brza cesta ne može prolaziti kroz Grad Dubrovnik, Potrebica ga prekinuo i oduzeo mu riječ nakon kraće prepirke.

Capor predlaže skidanje prijedloga o javnom natječaju za prodaju potkrovlja u Nalješkovićevoj 8, 13. točka, jer se ne zna za koju je to namjenu, a izražava bojazan za apartmanizaciju dodatnu. Da bi se sačuvao život u gradu, a ne pretvaranje tog kućnog broja u hostelu. Jedini ispravni način od prodaje potkrovlja za kupnju novih nekretnina za stanovanje. Prijedlog nije prihvaćen.

VIJEĆNIČKA PITANJA, od 16 vijećnika, 15 ih se prijavilo za pitanje:

Potrebica aktualizira problematiku pomorskog javnog dobra, te predlaže da se na stranici Grada Dubrovnika istakne lista, katastar plaža i što je na kojoj dozvoljeno. Drugo pitanje o zboru građana u Komolcu koji je moderirala vijećnica Bonačić Obradović, bilo na njemu puno vijećnika, on nije bio pozvan. Je li to bio politički skup ili nešto drugo?

Franković prvo poželio sretan početak nove školske godine, te obećao i daljnja ulaganja u infrastrukturu.

Pomorsko dobro, konačno je izglasan novi zakon razriješio gordijski čvor i omogućio jedinicama lokalne samouprave ovlasti, ali ih nemaju u potpunosti. Za nezakonite građevine na pomorskom dobru je nadležan inspektor pomorskog dobra, djelatnik Lučke kapetanije, a uklanja je sam investitor ili gradska uprava, ponovno na temelju rješenja inspektora.

Zbor građana u Komolcu – sazvao zbor građana Rijeke dubrovačke i unisono promišljaju: žele brzu ceste, ne žele je predloženom trasom, već preko mosta dr. Franja Tuđmana za što se i grad zalaže. A predsjednik GK Komolac sazove zbor građana i vidjeli smo – moderiranje vijećnice Bonačić Obradović je razotkrilo da je bila riječ o političkom skupu. Predsjednik GK Komolac je želio za sebe dodatnu samopromociju.

Brza cesta da, ponuđena druga trasa i vjerujem da će Hrvatske ceste na tome raditi.

Vlahušić: Renesansni vodovod, što je s tim projektom koji je izrađen prije nekoliko godina? Prodaja na izvoru Omble, nekretnine, je li vodovod i grad Dubrovnik zainteresiran za otkup i otvaranje Muzeja vode?

Franković: Napravljena revizija dokumentacije i prijavit će se na natječaj za fondove. Taj objekt su mi nudili i bilo bi interesantno da to Vodovod, odnosno Grad Dubrovnik kupi. I ja sam zainteresiran da se tamo otvoriti Muzej vode, bolje nego neki drugi sadržaj. Pokrenut ćemo razgovore s vlasnicima tog objekta.

Capor: Hoćemo li koristiti pravo i otkupiti dio prostora HEP-a za djelovanje DVD-a Komolac? Vila Elita – 2009. dao suglasnost na dio zida koje je Legaz srušio, jeste proveli nadzor i dati dokument kojom je taj zid bez prigovora grada zatvarao i sprječavao glavni prilaz plaži, u čijoj se to upravi dogodilo, Šuice ili Vlahušića?

Franković: Ne postoji ugovor između Vodovoda i HEP-a, već GP-a Dubrovnik u stečaju i HEP-a. Kako mi možemo imati ugovore koji nemaju veze s Gradom Dubrovnikom? Druga je stvar zašto ih je tadašnji gradonačelnik Vlahušić uselio u zgradu HEP-a da oni glasaju za njega.

Prema informacijama koje imam dana je neka suglasnost ali neću još reći tko i kako. Ako se dogodilo u mandatu Vlahušića, onda bi to bio cirkus na n-tu. Zamislite ako je dozvola bila dok je zamjenica bila majka vijećnice SDP-a. Možda nije tako, uskoro ćemo o tome više pričat.

Capor: Nije korektno da se ljude iz DVD-a Komolac tako karakterizira, jer je naša odgovornost zbog tamo uloženih sredstava. Nije primjereno spominjat osobe obitelji vijećnika, to vama nitko ne radi.

Potrebica brani gradonačelnika i kaže da nije majka spominjana kao član obitelji, već kao politička osoba.

Deraković: U Gradu nema dnevni boravak za starije osobe, a za to ne treba umirovljenički dom. Prije par mjeseci Hotel Belveder dobio novog vlasnika, investitor na potezu, imamo li ikakvih novosti?

Franković: Svi prostori gradskih odbora su na raspolaganju građanima, imamo udruge umirovljenika koji imaju zakup koji koriste za svoje aktivnosti. Udruga 65+ koristi prostore Grada Dubrovnika, tražimo mogućnosti. Ukoliko postoji dodatni interes, grad će dati dodatni prostor. Svaki dio grada je pokriven i aktivno se koriste.

Promijenio se investitor, ali nije nam se obratio. Naša vrata su otvorena, Zakon novi je definirao granice pomorskog dobra, pa evo mislim da je sazrelo vrijeme da se utvrdi i da se Hotel Belveder konačno obnovi.

Marković: Na prometnici ispred Zavoda za zapošljavanje prometna nelogičnost, križaju se i usporavaju promet, a mogli bi svaki svojom stranom i ubrzati protok. Na magistrali ispred Adrie imamo stanicu za javni prijevoz, ali nemamo pješački prijelaz koji bi bio potreban.

Franković: U interesu nam je cjelovito rješavanje od mosta do Ilijine glavice, a pogotovo sustava oborinske odvodnje što je najveći tu problem, a što je kompleksan problem. Za prvo pitanje je obećao pisani odgovor.

Muratti: Svjedočimo problemima povezanosti Elafita s gradom, neisplovljavanje ili prekid ukazuje na činjenicu da naši sugrađani moraju imati stalnu i sigurnu vezu, a pogotovo jer na otocima već živi dosta mladih ljudi, ali i starijih koji ovise o gradu. Koncesionar mora osigurat sigurnu vezu. Kad će početi i završiti Dom umirovljenika ispod bolnice?

Franković: Grad pokrenuo sastanak s Jadrolinijom i odborima s Elafita koji se ne mogu složiti što žele. Grad izdvaja 60 tisuća eura za dodatne linije, financira posebnu liniju od grada do Kalamote. Postira se vratila ali nije dugoročno rješenje, ova uprava Jadrolinije je loša i ne promišlja dugoročno, obećava, ali ništa ne radi. Tražimo kvalitetan brod koji ne mora biti najnoviji. Treba razdvojit putnički promet od teretnog, jer je to usporavalo promet.

Dom umirovljenika, možemo reći da smo na korak do dobijanja 40 % investicije, jedan dio kreditnim zaduženjem, a drugi iz vlastitih prihoda, možda i donacija. Do kraja godine vjerujem u financijsku konstrukciju i počet radit.

Maslać: Kako napreduje projekt algomeracije, osobito zbog crpne stanice ispod Petke? Brojimo sitno do otvaranja Lapadske obale, dokle je došlo organiziranje prometa i hoćemo li imat uvid kako će izgledati promet?

Franković: Projekt aglomeracije dobro napreduje i danas počinje u dijelu Rijeke dubrovačke, dio radova po gradu se izveo, Stradun će biti otvoren na nekoliko mjesta, provodi se i zacjevljenje tunela ispod Srđa, traje evaluacija između 3 pristigle ponude za pročistač ispod Petke zbog zahtjevnog posla odabira tehnologije. U idućih 20-tak dana će se odlučiti, vjerujem. Ide sve u dobrom smjeru.

Radovi na Lapadskoj obali su se intenzivirali, već se naziru obrisi što ćemo sve tamo dobiti. Kad se završi i dobijemo uporabnu dozvolu kreće gradnja kružnog toka na Batali, jer će biti dvosmjerna cesta na Lapadskoj obali zbog rasterećenja prometa u Lapadu. Radimo da sve bude dovršeno do studenog, izvođač nas uvjerava da će sve biti u roku.

Doršner: Što se događa s projektom arheološkog muzeja na Pustjerni? Zelena tranzicija je projekt našeg grada što mi je drago, što je s parkom Gradac, projektnu dokumentaciju imamo, sve je pripremljeno, ali u kojoj je fazi prijava?

Franković: Arheološki muzej ide u dobrom smjeru, radi se na projektnoj dokumentaciji. Park Gradac je čist i uredan, kažu sugrađani, žao mi je što nitko nije rekao kako smo jedan sveobuhvatni projekt napravili, natječaj javni, najbolji ponuditelji izabrani i doveli ga do kraja. Imamo projektno rješenje za koje smo dobili zeleno svjetlo. U idućoj godini će početi početak obnove parka Gradac.

Grbić: Sustav kanalizacije na Orašcu i Lopudu, kad će u funkciju? Parking ispred Brbore – tko tu ima pravo parkirat?

Franković: Kanalizacija Orašac – projekt završen, na reviziji je za uporabnu dozvolu. Idućih 15 dana Orašac dobiva uporabnu dozvolu. Lopud – kanalizacija se gradi, građevine izgrađene, pokušavamo ne izvodit radove zbog sezone, ali kroz godinu dana i tamo će biti završena i ishodit će se uporabne dozvole. U Mokošici izvođači nisu bili dobri kao u Orašcu te je Grad tražio izmjene i u idućih mjesec dva će biti uklonjeni.

Parking ispred Brbore – ta čestica zemlje je u vlasništvu jedne zgrade i tu dolazi do problema jer jedna tvrdi da je sve njihovo i ne dozvoljava parking drugima. Kao gradska uprava tu ne možemo djelovati, ali ih pozivam da se dogovore kao dobri susjedi.

Cetinić: Smiju svi parkirat ispred Brbore, to znam jer tamo stanujem.

Što je sa signalizacijom? Novinarstvo se pretvorilo u klikove, bio sam gost na jednoj lokalnoj televiziji, pa su me pitali o sastancima s vama, pa su ispali skoro tajni.

Franković: Horizontalno označavanje je započelo s Mokošicom, jer su bile najlošije iscrtane bile, pa ćemo i do Vojnovića, znate da smo promijenili tvrtku.

Sastanci samnom. Svaki građanin može doći do mene. Nema tajnih sastanaka, a vaši sastanci samnom su bili oko upite građana koji se obrate vama. Puno ljudi puno svega priča, a na kraju se vide samo rezultati. Ne vodite se za klikovima, treba radit. Nije funkcija oporbe samo da viče, nego i da konstruktivno predlaže. Znanje vijećnika Roka u opskrbi grada meni je bilo dragocjeno. Ne marite za tim što drugi sceniraju. Rekli su mi da sam dosadan gradonačelnik jer nemam afera.

Lučić: Upis djece u vrtić – hoćemo li ih uspjet svih upisat? Hoće li infrastruktura pratiti dodjelu parcela na Nuncijati braniteljima?

Franković: Imamo manji broj djece, pedesetak, ali završavamo dvije vrlo bitne investicije – u Solitudu i DOC-u, a onda ćemo po završetku u listopadu upisat svu djecu. Sva naša djeca su u skladu s pedagoškim standardima, nismo trpali grupe. Slijedi Biskupski dvor, novi vrtiću u Mokošici i Komolcu.

Dodjela zemljišta braniteljima na Nuncijati bit će jedina točka jednog Gradskog vijeća do kraja mjeseca. Uskoro i nova cesta do Nuncijate kreće, zbog izgradnje na Nuncijati. Do 1. listopada ćemo riješiti goruće pitanje grada Dubrovnika.

Kristić: Sportska infrastruktura ne možemo se pohvaliti sad, ali čekamo Športsku dvoranu i Igralište na Lapadu, dotad hoće li se napraviti nešto za atletsku stazu koja ima projekt? Ulica prema Kinu Slavici, koristi se kao ulaz – izlaz za parking Miović, ona jest dvosmjerna, ali se koristi i za parking, pa je prometni kaos. Parking i cesta visinska razlika pa i sigurnosni problem postaje.

Franković: Realizirali smo dosta infrastrukturnih sportskih projekata, pripremamo projekte za Sportsku dvoranu i Nogometno igralište u Lapadu. Pokušali smo pronaći lokaciju za atletsku stazu u Gospinom polju, moram vidjeti što i kako jer se isticala nemogućnost produljenja te staze. Znam da moramo to riješiti.

Grad neće tolerirati parking na toj cesti, jer je otvoren parking. Prvo ćemo uputiti obavijest, a onda ćemo sankcionirat, postavit ćemo ogradu radi sigurnosti pješaka.

Kristić: Bitno da zadovoljava drenažne standarde, to je sad najbitnije.

Bonačić-Obradović: Promet u Sustjepanu, može li se utjecati na sigurnost?

Franković: Pomorsko dobro, vila Elita, Grad Dubrovnik nema problem uređivati šetnicu gdje su riješeni imovinsko pravni odnosi. Gospodin Legaz nam je u nekoliko navrata rezao ogradu, pa smo stavili video nadzor, izmišlja skaline i sl. On nije apriori i u svemu u pravu, on selektivno pristupa segmentima pomorskog dobra što ovisi o njegovim osobnim odnosima s vlasnicima.

U Sustjepanu, pješački prijelaz i policajac ležeći u jednom, to ćemo probat napravit na toj lokaciji.

Koordinirani napad na sebe gradonačelnika i predsjednika GV neću komentirati, zbor u Komolcu nije politički skup, mama moja može biti primjer poštenog političara.

Petra Marčinko: Osim sentimentalne, nekretnina na Ombli ima i drukčije značenje, je li grad razmišljao o kupovini? Bivši hotel Stadion – u kojoj je fazi Muzej vaterpola?

Franković: Odgovorio sam već. Objekt na Ombli za 2,6 milijuna eura, voljni smo ući u kupnju, ali moramo naći sredstva i dati mu društveni sadržaj.

Jedan dio je uređen, drugi gdje će biti hostel nije, a također i gdje je planiran Muzej vaterpola, radi se na tom projektnom zadatku.

Raguž: Šetnica Nika i Meda Pucića je super šetnica, nema je ni u Nici, što je s Vilom Čingrijom i park ispod Boninova koji sad koristi mali broj građana. Zbor građana je aktualna tema, svi bili u Komolcu, svi vijećnici bili, pa me zanima kako na to gledate?

Franković: Park ispod Boninova se treba povezati s pričom oko Vile Čingrije koju smo stupili Županiji za Centar izvrsnosti, ali nije uljučena rekonstrukcija vrta i sve ispod. U dogovoru sa županom dogovorio sam da ćemo mi kao Grad obnoviti park i vrt.

Na Zbor građana Rijeke dubrovačke sam pozvao svih, a na tom zboru nije ostao nijedan građanin koji je želio postaviti pitanje, da ga nije postavio. Došlo 500 ljudi, od 10 tisuća koji tamo gravitiraju, je li ih bilo dovoljno, pitanje je. Nisam protiv razvoja, ali jesam protiv te dionice. Imamo drugu opciju koja se može provesti.

1 KOMENTAR

  1. Pa kaže Franković da kruzeri minimalno zagađuju okoliš
    Hiperaktivni populist tako tuče u glavu sve na sjednici. Padne mi na pamet jedna zgoda kad je Stipe Mesić bio u presjedništvu SFRJ ta sa Borom Jovićem. Tada ja S.Mesić izjavio:”I dok sam se ja okrenuo Bora Jović me prevario”.
    Laže M.F. ko Bora Jović.

    Za tvoju informaciju Mato Frankoviću veliki kruzer dnevno troši 250 tona teške nafte a oni manji od 140-150.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.