Skalini od Jezuita ili Walk of Shame steps, Lovrijenac ili Red Keep i koliko je Dubrovnik, pardon, King’s Landing digitalnih zvjezdica zaslužio? Što stranci zaista misle o Dubrovniku, ali i hrvatskom turizmu? Novi dokumentarni serijal „Ne zaboravite ostaviti recenziju” otkriva priče s prve linije sezone i vodi gledatelje iza kulisa dubrovačkog i hrvatskog turizma 21. stoljeća, istražujući kako društvene mreže, recenzije i online platforme kroje našu percepciju turističkih destinacija.
Lokacije su odabrane prema najpopularnijim preporukama algoritama: ono što Google, TripAdvisor i društvene mreže ističu, gledatelji sada mogu vidjeti u serijalu koji otkriva što turisti žele vidjeti u Hrvatskoj, ali i prikazati more duhovitih, često i bizarnih recenzija koje nude jedinstven fenomenološki uvid u masovni turizam. Svi znamo da su Dubrovačke zidine spektakl, ali što kažu jedinice, dvojke i trojke?
Junaci serijala nisu teoretičari nego stvarni ljudi koji nose sezonu na leđima: iznajmljivači apartmana, ubacivači u restorane, food influenceri, konobari, kuhari, muzejski kustosi i turistički vodiči. Serija otkriva kako ovi ljudi balansiraju između stvarnih gostiju i digitalnih zvjezdica koje im svakodnevno određuju život.
Prva epizoda, „Kultura”, istražuje može li lokalna tradicija preživjeti pod pritiskom lajkova i storyja. Je li Dubrovnik svjetska prijestolnica povijesti ili tek kulisa Igre prijestolja? Može li dobra recenzija prosječnu lokaciju pretvoriti u atrakciju s pet zvjezdica? Druga epizoda, „Recenzije”, pokazuje kako digitalni alati, društvene mreže i Google Maps oblikuju odluke turista i reputaciju destinacija, od Dubrovnika i Splita do Rovinja i Dugog otoka.
Serijal je sniman tijekom turističke sezone 2024. i 2025., a iza formata stoje producentica Rea Rajčić i produkcijska kuća Eclectica, redatelj i ko-kreator Ivan Grgur, a kao redatelj dvije epizode pridružio se i Rino Barbir što seriji daje dodatnu autorsku snagu i prepoznatljiv vizualni potpis. Kreativni suradnik na seriji je i naš svjetski proslavljeni redatelj – Nebojša Slijepčević.
„Turizam više nije samo putovanje – on je show za društvene mreže: fotografija za lajkove i recenzija koja može popraviti ili uništiti reputaciju. Serija prikazuje smiješne, tragične i ponekad lude strane turizma te utjecaj novih tehnologija na naš svakodnevni život”, ističu autori.
U eri kada recenzija vrijedi više od stvarnog iskustva, pogledajte priče s pet zvjezdica – i one koje ih možda ne zaslužuju. Turistički vrtuljak vrti se sve brže – tko preživljava, a tko pada?
Odgovor potražite svakog utorka do 18. studenog, u 20:15 na prvom programu HRT-a.