11.8 C
Dubrovnik
Subota, 3 prosinca, 2022
NaslovnicaVijestiAgencijama naplaćeno 50 milijuna kuna, Franković će angažirati Hrnića

Agencijama naplaćeno 50 milijuna kuna, Franković će angažirati Hrnića

Prethodna vodstvo Sanitata od ukupno 51 spora nije uspjelo naplatiti niti kunu potraživanja, dok smo mi dosad naplatili pet milijuna kuna potraživanja prema turističkim agencijama – istaknuo je na danas održanoj konferenciji za medije direktor Sanitata Tomislav Tabak. Potvrđeno je i da su sporovi s Gulliver Travelom riješeni te da će Grad surađivati s Goranom Hrnićem.

– Iskoristio bi ovu priliku i osvrnuo bi se na lažne i nebulozne izjave koje smo u proteklom periodu imali u javnom prostoru, a vezane su za Sanitat i autobusere. Predstavnici HNS prozvali su nas da im nismo omogućili pristup informacijama koje su tražili, a nisu znali ni kako ispravno postaviti pitanje. Dobili smo upit u kojem nas HNS pita da im pošaljemo zaprimljene presude u korist Sanitata i Grada Dubrovnika. Mi ne možemo zastupati Grad Dubrovnik, već samo nas – kazao je na današnjoj konferenciji za medije prvi čovjek Sanitata Tomsilav Tabak.

– Tražili su od nas da stvorimo nekakav izvještaj kojeg mi u tom trenutku nismo imali, točnije nemamo ga, pogotovo ne u formi u kojoj je HNS to zahtijevao. Da bi udovoljili njihovom zahtjevnu trebali smo jednog zaposlenika ostaviti da samo radi na tome, odnosno da radi u službi HNS-a. Djelatnici Sanitata ne rade u službi niti jedne stranke. Prethodna uprava Sanitata, od 51 spora odnosno tužbe prema autobuserima nije dobila niti jedan spor. Do 2018. nije dobiven niti jedan spor. Od kad ja vodim Sanitat dobiveno je 20 sporova, a u postupku je još njih 31 i njih ne mogu komentirati.

– Ukupna utužena glavnica iznosi 10 066 064, 11 kuna. Od 2018. do 2020. Sanitat je uprihodio 5 144 000 kuna na račun glavnica, kamata i troškova. To se može utvrditi i po predmetima koji su vođeni. Pet zahtjeva koje imamo prema Atlasu nisu u postupku, jer su oni po nagodbom Agrokora. Dvije tužbe prema Travel Europe Sanitat je naplatio, međutim oni tuže nas radi stjecaja bez osnove. U tom slučaju smo također dobili jednu presudu i naplatiti odvjetničke troškove. Od ukupnog iznosa glavnice naplaćeno je 3 milijuna kuna glavnica i 2 milijuna kuna odvjetničkih troškova, kamata i svega ostaloga.

– U izjavi čelnika HNS-a postoji još jedna sporna stvar. Oni se pitaju tko je osoba odgovorna za pregovaranje u svim ovim predmetima. Koja osoba za pregovaranje? Kada imate spor i on je ovršen nema pregovaranja. Ja ga mogu samo naplatiti. I to smo radili. Da se ne bi stvorila gungula oko Sanitata iznio bi i financijske stavke Sanitata u zadnjih šest godina. 2017. uprihodovano je 24 milijuna kuna, a 2019. uprihodovano je 29 750 000 kuna, što je rast od 22 posto. Operativna dobit, odnosno ono što firmi ostaje ove je godine na rekordnoj razini od 10 200 000 kuna. Ne postoji nikakva bojazan po poslovanje Sanitat – zaključio je Tabak.

– U javnom prostoru su kako mene osobno tako i Sanitat, napadalo zbog naplate potraživanja prema Atlasu i Gulliveru. Upravo iz tog razloga je danas s nama odvjetnica Baturina, koja će vam pojasniti pravne aspekte ovih sporova. Sabor je usvojio Lex Agrokor, pod koji su spala i ova dva slučaja – pojasnio je Franković.

Odvjetnica Badurina pojasnila je kako po pitanju Gulliver Travela i Atlas postoje specifičnosti u pogledu naplate i vođenja postupka, jer su ova društva podvrgnuta posebnom pravnom režimu koji je definiran Lex Agrokorom.

– Atlas je proglašen insolventnim, što znači da se vjerovnici neće naplatiti u novcu već u vrijednosnim instrumentima, zamjenjivim obveznicama i depozitarnim potvrdama koje će po pravomoćnom okončanju ovih sudskih predmeta prijeći u vlasništvo vjerovnika u opsegu kojem im je to priznala nagodba. U ovom slučaju nemamo niti jednu pravomoćnu presudu. Gulliver je pak proglašen solventnim te će Sanita naplatiti svoj potraživanja u novcu, a na način kako je propisano nagodbom. Ovdje imamo poček od godine dana, počevši od 1. travnja 2019., plaćanje glavnice u četiri obroka kao i zatezne kamate po stopi od 5 posto, kako je to propisano nagodbom. U odnosu na Gulliver Travel, prošle godine u srpnju zaprimili smo dvije pravomoćne presude u našu korist, a njih ćemo 2. travnja 2020. predati na naplatu Trgovačkom sudu u Zagrebu. Gulliver je kao društvo kod tog suda osnovao polog u koji će uplatiti sukcesivno, sukladno dinamici koju je odredio sud cjelokupni iznos dužne svote koji smo mi prijavili. 2. travnja na Trgovački sud u Zagrebu stiže naš zahtjev da se dobri isplata iz tog sudskog pologa, a na račun Sanitata – zaključila je Badurina.

Franković je pojasnio kako je cijeli slučaj naplate autobusa podijeljen na dva dijela, prije i nakon 2015 godine.

– Do 2015. sve postupke je vodio Sanitat, a od 2015. Grad Dubrovnik. Zaduženje same glavnice bilo je 11 milijuna, dok je uspješnost u naplati bila 5 milijuna kuna 2015. Zatim je zaduženje glavnice bilo 17 milijuna, a uspješnost u naplati 10 milijuna 2016., a zatim je došla prijelomna 2017. godina, kažem prijelomna jer sam tad ja preuzeo odgovornost za upravljanje gradom. U tom trenutku zadužena glavnica bila je 16.5 milijuna, dok je naplaćeno 14.8 milijuna, a 2018. zadužena je glavnica bila 17.6 milijuna, a uspješnost u naplati 16. 7 milijuna, a u 2019., je zaduženje bilo manje nego uspješnost naplate. To znači da smo uspjeli naplatiti dugove iz prethodnih razloga – kazao je gradonačelnik, a potom je grafički prikazao uspješnost naplate administracije Andra Vlahušića, a i njegove.

– Iz ovoga proizlazi da je gradonačelnik Vlahušić od ukupnog potraživanja naplatio samo 24 posto, dok je Franković naplatio preostalih 76. Toliko o tome koliko je tko uspješan u poslu koji obavlja – zaključio je gradonačelnik te je potom dodao kako su sve agencije koju su ostale dužne Gradu Dubrovniku tužene te da su sporovi u tijeku.

– Ostala nam je jedino jedna strana agencija, koja je zatražila da se sudski spisi prevedu. To je sad u tijeku, nadam se da će to biti gotovo za dvadesetak dana. To je posljednja tužba koja nam je preostala.

Gradonačelnik Franković se na današnjoj konferenciji osvrnuo na spekulacije o poslovnoj suradnji Grada Dubrovnika i Gorana Hrnića.

– Gospodin Hrnić je jedno vrijeme bio odgovorana osoba u Guliver, no on to više nije. Praktički smo to završili jer smo te sporove dobili, a dobit ćemo i preostale. Cijenim gospodina Hrnića i smatra da stručnjak i da zna raditi svoj posao, jer da ne zna ne bi od ničega stvorio firmu koju je onda prodao TUI-u. Sigurno ćemo angažirati gospodina Hrnića, samo moramo vidjeti na koji način. Mislim da nam njegovo znanje i iskustvo može pomoći u uspostavljanju ne baš jednostavno sustavu shuttle autobusa i sve onoga što nam je potrebno za pripremu sezone. Kakav će taj angažman biti to ćemo još vidjeti, ali se sigurno biti angažiran – zaključio je gradonačelnik Franković.

Gradonačelnik se osvrnuo i na novi sustav naplate prema kojem će se zaustavljanja na Pilama plaćati unaprijed, što će onemogućiti ovakve situacije.

– U ovakvom sustavu ne postoji mogućnost da ostanete dužni za parking. U trenutku kad prođete Ilijinu glavicu, a nadam se da će taj sustav biti postavljen sredinom travnja, ako niste kupili ili nemate poseban razlog za prolazak, automatski vas tereti kazna od 10 tisuća kao i kazna od 2 tisuće kuna za odgovornu osobu. Neće se više teretiti agencije, već vlasnici autobusa. Konačno ćemo znati koliko nam autobusa dolazi koji dan i moći ćemo bolje upravljati – pojasnio je Franković.

– Uveli smo u sustav vinjeta, a uskoro ćemo to prezentirati na Gradskom vijeću. One će biti virtualne, a omogućit će hotelima da im gosti normalno dolaze, a da ih se ne kazni kad prođu Ilijinu glavicu, kao i svim ostalim subjektima koji posluju na području oko povijesne jezgre poslovanje.

Franković je pojasnio i da će se u organizaciji javnog prometa sve više okretati Libertasu.

– Nakon izgradnje Park and Ride sustava na Pobrežju u potpunosti ćemo zabraniti dolazak turističkih autobusa na Pile. Oni će dolaziti gore, tamo će se parkirati, a gosti će biti obvezni koristiti javni gradski prijevoz kako bi došli u grad. Pile će moći doći samo autobusi Libertas. Uz na magistralu ćemo postaviti i panele putem kojih će se turiste koje dolaze osobnim automobila obavještavati kakva je stanje, odnosno imali li u gradu ili nema slobodnih parking mjesta i po potrebi ih obavještavati da se moraju parkirati na Pobrežju – zaključio je Franković.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA