20 C
Dubrovnik
Naslovnica Dupromo Malac Genijalac je škola koju sva djeca vole

Malac Genijalac je škola koju sva djeca vole

Izabrati izvannastavnu aktivnost za vlastito dijete ponekad je pravi izazov. Neka djeca vole sport, neka biraju glazbene aktivnosti, neka vole ples, neka kreativno-umjetničke aktivnosti, neka djeca uče jezike, a nekima se najviše sviđaju misaone aktivnosti, kao što je primjerice šah. Pri izboru izvannastavnih aktivnosti neki roditelji vode se izborom djeteta, jer žele da se dijete zabavi, a neki roditelji imaju i više ciljeve, dodatno usmjerene na rezultate aktivnosti koje njihova djeca pohađaju. Škola Malac Genijalac mjesto je gdje se djeca bave brojevima. Zvuči neobično, ali postoji i takva izvannastavna aktivnost. Posjetili smo školu Malac Genijalac, na adresi Prijevor Donji 2A, Mokošica da vidimo što se točno radi u ovoj školi. 

Što je Malac Genijalac?

Malac Genijalac međunarodna je škola koja ima za cilj poticanje razvoja svih kognitivnih sposobnosti i intelektualnih potencijala djece od najranije dobi, pa ju pohađaju djeca uzrasta od 3 do 17 godina. Od siječnja ove godine svoje programe uspješno realizira i u Dubrovniku, a u vremenu početka pandemije, od sredine ožujka do sredine svibnja, obrazovni programi provodili su se online, direktnom nastavom preko aplikacije Zoom. Naša škola obuhvaća tri programa: Numicon, Hikari mentalnu aritmetiku i program Super um, kaže nam Doris Penić, diplomirana psihologinja, voditeljica škole. 


Koliko je bilo teško provoditi online nastavu i kakve su bile reakcije djece i roditelja? 

Reakcije su bile odlične i online nastava je prošla super. Kod mlađe djece nam je bila neophodna pomoć roditelja i u tehničkoj organizaciji online nastave i u podršci za vrijeme trajanja online nastavnog sata, pa su roditelji spremno pomagali za što smo im neizmjerno zahvalni. U radu koristimo inovativne tehnologije, od kojih je glavno sredstvo rada naša web platforma koja se koristi i tijekom nastavnog sata i djeca imaju vlastite učeničke web platforme, koje koriste za rad kod kuće. Platforma im omogućuje da vježbaju mentalno računanje, različite vježbe koncentracije i pažnje, a nama učiteljima i roditeljima omogućuje praćenje napretka. Tako da kad smo morali prijeći na online nastavu djeci to nije predstavljalo veći problem jer su već bili naučeni na online učenje i rad. 

A ono što nam je bilo najvažnije, u situaciji koja nas je svih zadesila, je da naši Malci Genijalci dobiju našu podršku, da vide svoje prijatelje, da se druže online i da i dalje napreduju. Socio-emocionalni razvoj je nažalost stavljen u potpuno drugi plan u doba pandemije, a u našim je programima on jednako važan kao i kognitivni razvoj. 

“Mi ovdje učimo abakus brojeve, to je jako pametno za mozak. Na početku zna biti teško, ali kasnije je baš lagano. Trebalo mi je oko tjedan dana da naučim.”  Asja (9 godina)

Kojem je uzrastu namijenjena škola i što djeca razvijaju? 

U školi Malac Genijalac radimo se s djecom uzrasta od 3 do 17 godina kroz tri obrazovna programa: Numicon, Hikari mentalna aritmetika i Super um. Što djeca ranije počnu pohađati naše programe to bolje, jer se tu ranoj dobi dječji mozak najintenzivnije razvija. Programi se temelje na korištenju dvije strategije u poticanju razvoja – TBDP programu (Total Brain Development Program) i VAK metodi (Vizualno – Auditivno – Kinestetičko). Osnovni je cilj naših programa usklađivanje razvoja obje hemisfere mozga, o čemu ovisi intelektualni razvoj. Kod 95% ljudi razvijenija je lijeva hemisfera, što često predstavlja posljedicu klasičnog obrazovanja. Samo 5% ljudi u stanju je istovremeno koristiti i lijevu i desnu hemisferu. Naši programi potiču simultano korištenje obje hemisfere mozga, čime se povećava kognitivni i intelektualni potencijal djeteta. 

“Ovdje učim abakus brojeve, to je razvijanje mentalnih sposobnosti za mozak. Onda nam je lakše učit neke druge stvari, naprednije učimo i pamtimo, bolje nam ide matematika.” Ante (9 godina)

Koji se sve programi provode u ovoj školi? 

Od učiteljice Vedrane Mikac, mag. prim. educ., saznali smo detalje o programima.  

Program Numicon namijenjen je djeci najmlađeg uzrasta, konkretno djeci od 3 do 6 godina koja još dobro ne poznaju brojeve i koja imaju lošiju grafomotoriku. Program je originalno s Oxforda i u Velikoj Britaniji provodi se u jako puno osnovnih škola u sklopu nastave matematike. Mi provodimo dio programa koji je namijenjen najmlađima i osnovni mu je cilj cjelokupan razvoj djeteta, dakle socio-emocionalni razvoj i kognitivno-intelektualni razvoj. Program se kroz igru i kreativno istraživački pristup usmjerava na razvijanje svih predmatematičkih vještina djeteta, nastava se odvija u maloj grupi od 6 do 8 djece uz različite zabavne i kreativne materijale živih boja, razne istraživačke i didaktičke igre i naravno grafomotoričke vježbe i vježbe pisanja i čitanja brojeva kao i zbrajanja i oduzimanja.

Program Hikari mentalne aritmetike namijenjen je djeci koja znaju čitati i pisati brojeve, počevši od 4 pa do 12 godina. Program je podrijetlom iz Japana, a osnovna sredstva rada su japanski abakus Soroban – drevna računaljka te web platforma. Upotrebom abakusa aktiviraju se obje moždane hemisfere čime se postiže maksimalan intelektualni razvoj. Nakon savladavanja rada na abakusu, učenici počinju savladavati vizualizaciju abakusa te na zamišljenom abakusu pomiču kuglice i rješavaju zadatke. Cilj je da komplicirane zadatke zbrajanja, oduzimanja, množenja i dijeljenja računaju bez ikakvih pomagala, bez papira i olovke, isključivo misaonim putem. Mentalno računanje uvježbavaju putem web platforme na kojoj rješavaju zadatke s zadivljujuće dugačkim nizovima brojeva i različitim izmjenama brzine prikazivanja brojeva. 

Super um je treći program i on je namijenjen djeci uzrasta od 10 do 17 godina koja vole matematiku. To je program mentalne matematike na kojem se obrađuju različiti sadržaji od kojih su neki dio osnovnoškolskog ili srednjoškolskog kurikuluma, a neki se ne obrađuju niti u osnovnoj niti u srednjoj školi. Zadatak programa je polaznicima pružiti priliku da nauče nešto novo, na zanimljiv i kreativan način. Način računanja potpuno je drugačiji od načina kojeg uče u svojim školama i jako je izazovan. Super um također njeguje sposobnost brzog i točnog računanja bez korištenja olovke i papira, ili drugog pomagala, a neke od nastavnih cjelina koje se obrađuju su množenje višeznamenkastih brojeva, dijeljenje s ostatkom, prosti faktori, potenciranje, korjenovanje (kvadratni, kubni, četvrti, peti i šesti korijen), suma kvadrata, proporcionalnost, jednadžbe, razlomci, računanje vremenskog intervala, kalendar (određivanje dana u tjednu za bilo koji datum u prošlosti ili budućnosti) i binarni kod. 

Što djecu privlači u vašu školu?

Nastava je jako interaktivna, drugačija od klasične školske nastave i naš je cilj da svako dijete sretno i veselo izađe s nastavnog sata. U programu Numicon nastava se odvija kroz igru i djeci je to jako privlačno, kombinira se vrijeme statične i dinamičke igre, ovisno o tijeku sata i koncentraciji tako male djece. S druge strane program mentalne aritmetike traje tri školska sata što nije malo, ali njima to proleti i često se začude kako im je vrijeme brzo prošlo, kaže nam Doris detaljno objašnjavajući tijek nastavnog sata:  računaju na abakusu, vježbaju mentalno računanje, pišu po pločicama i natječu se u točnim rezultatima, skupljaju zvjezdice, kombiniramo različite igre koje uključuju i fizičku aktivaciju kao što su čučnjevi ili skokovi koje izvode uz samo računanje, da bi dodatno uvježbali koncentraciju. Ta fizička vježba i pokret predstavljaju ometanje, a oni se moraju fokusirati i rješavati zadatke. Potiče se simultani razvoj i aktivacija obje strane mozga, klasično obrazovanje najviše aktivira lijevu, a jako je važno aktivirati i desnu stranu. Primjerice dok rješavaju zadatke često im upalimo instrumentalnu glazbu, kako bi se aktivirala desna strana, a kada želimo ometanje ide glazba s riječima na hrvatskom. Motorički razvoj također je jako važan, abakus ima jako male kuglice, zahtjevno ih je brzo i precizno pomicati, a da se ne pomaknu one koje se ne treba pomaknuti, pa se intenzivno razvija fina motorika. Kod mentalnog računanja aktivira se vizualizacija, djeca kroz zamišljeni abakus u glavi rješavaju zadatke i pomiču zamišljene kuglice. Prikažemo im broj na ekranu, a oni ga pretvaraju u zamišljene kuglice, onda slijedi drugi broj pa kombiniraju kako će taj broj dodati ili oduzeti, napraviti novi raspored kuglica pokretima. Brojeve im na ekranu pokazujemo sve brže i brže, zatim moraju pamtiti svaki međurezultat, te se uz vizualizaciju tako potiče i fotografsko pamćenje. Brojevi također imaju svaki svoj zvuk, pa se aktiviraju sva tri osjetila vid, sluh, dodir. 

“Ovdje na Malcu Genijalcu učimo abakus brojeve i matematiku, ponekad kad nam ostane vremena se i igramo i zabavljamo. Učimo i mentalnu aritmetiku i to je to.” (Adna, 8 ipo godina)

Za kraj, koje točno sposobnosti Malci Genijalci razvijaju i je li škola namijenjena samo djeci koja vole brojeve? 

Ne, škola nije namijenjena samo djeci koja vole brojeve, jer se osim brojeva u nastavi koriste različite inovativne metode, igre i zabavni sadržaji kroz koje djeca uče. Brojevi i različiti oblici računanja sredstvo su kojim postižemo razvoj različitih kognitivnih sposobnosti: koncentracije i pažnje, pamćenja, vizualizacije, logičkog i analitičkog mišljenja, samopouzdanja, inteligencije, motorike, rješavanja problema, brzog računanja, kreativnosti i mašte. Škola je namijenjena svoj djeci koja imaju prosječne intelektualne sposobnosti, kao naravno i iznadprosječne. Ono što nam je najbitnije je individualni pristup svakom djetetu, kako bi svako dijete dobilo baš ono što mu je potrebno, pa se tako učenike koji su odlični potiče na razvoj kroz dodatnu nastavu, dok se s učenicima kojima ide lošije rade sati dopunske nastave, koja može biti individualna ili u maloj grupi. U grupnom se radu potiče natjecateljski duh, socijalne vještine, vještine suradnje i empatije s ciljem da svako dijete osjeća da se može izraziti, da se cijeni njegov trud, a ne samo rezultat i da razvija samopouzdanje koje predstavlja temelj za budući uspjeh u školi i u životu. 

Više o školi Malac Genijalac i njihovim programima možete saznati na web stranici malacgenijalac.hr gdje također možete pronaći i iskustva roditelja čija su djeca pohađala ovu školu.

Upisi su u tijeku, a za besplatno testiranje i ogledni sat možete se prijaviti na sljedećim kontaktima:   

 “https://malacgenijalac.hr/upisni-centri/dubrovnik”https://malacgenijalac.hr/upisni-centri/dubrovnik

mob: 099 6383 983

email:  malacgenijalacdubrovnik@gmail.com

sponzorirani članak

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

KRATKI REZOVI – FESTIVALSKO IZDANJE: Laureati Dana hrvatskog filma, frankofoni filmovi

U ovotjednom izdanju Kratkih rezova pogledajte osvrt na 29. izdanje Dana hrvatskog filma koji su završili dodijelom nagrada najbojim novim domaćim kratkim...

KRATKI REZOVI: “Mater”, “Mulan”, 15. Trash Film Festival …

U ovotjednom izdanju Kratkih rezova pogledajte osvrt na film "Mater" - naslov najboljega filma regije na beogradskom FESTu, nagrada za najbolju glumicu...

Najnoviji komentari

Komentar tjedna by Lidija Crnčević

Put oko Svijeta

Slatki život Alise Nenadić