33.8 C
Dubrovnik
Utorak, 16 srpnja, 2024
NaslovnicaPolitika"Izborna kampanja je uvjeravanje i zavođenje, a ne edukacija i prosvjetljivanje"

“Izborna kampanja je uvjeravanje i zavođenje, a ne edukacija i prosvjetljivanje”

Iskusna PR stručnjakinja Aleksandra Kolarić je na svom fb profilu objavila nekoliko “zakonitosti” predizborne kampanje, doduše, ponukana situacijom u Zagrebu i odlaskom dugovječnog gradonačelnika Bandića, ali su primjenjive na sve sredine i sve stranke i pojedince koji ulaze u utrku za vlašću. Zato ih prenosimo.

1. Kad se dogodi tektonski poremećaj, kao što je nagla Bandićeva smrt, onda to pogađa SVE političke aktere u toj utakmici.

2. Kad se dogodi tektonski poremećaj, moraš se prešaltovati ili ti na hrvatski, prilagođavati. Moraš mijenjati sebe, planove, strategiju, taktiku, poruke i slično. Ili moraš bar uzeti u obzir potrebu da se mijenjaš. Uvjeravati javnost da je kod tebe business as usual je podcjenivanje javnosti.

3. Izborna kampanja, a u tome se sada nalazimo, nije edukacija građana niti njihovo prosvjetljivanje. Ona je uvjeravanje i zavođenje. To je činjenica i nikakve lijepe želje da postane edukacija, to ne mogu promijeniti.

4. Izborna kampanja mora se voditi na minimum 2 fronta: na terenu i u medijima. U velikim gradovima, ne možeš “terenom” dobiti izbore. Niti Bandić ih nije dobivao terenom u predizbornom razdoblju, nego četverogodišnjom kupnjom glasača i medijskim praćenjem različitih hodanja po blatu i sličnih predstava za medije.

5. Programom ne možeš dobiti izbore. Možeš imati oxfordski program harvardske kvalitete, to ti samo po sebi neće donijeti pobjedu. Program je nužan da budeš uspješan kad osvojiš vlast, da budeš vjerodostojan, da na njemu gradiš kampanju, da odbiješ napade da “nemaš program” i da si u stanju upravljati kasnije. Programom se ne pobjeđuje na izborima. (ovo sam i na vlastitoj koži iskusila).

6. Politička komunikacija nije neka nepotrebna, suvišna, površna prljavština (premda ima ljudi koji se time bave, koji su upravo takvi) koju je netko umjetno stvorio i time pokvario plemenitu politiku. Politička komunikacija je nužnost i stvarnost. I to nije nešto što političari per se znaju raditi i postaviti. To je znanje i vještina koju imaju komunikacijski konzultanti. Političkom komunikacijom se izbori gube ili dobijaju. Ne programom. U politici treba razlikovati probleme od činjenica. Mediji i politička komunikacija nisu problem, oni su činjenice. Problem je kad ne znaš komunicirati i komunikacijski sfušaš dobre političke odluke.

7. Za postaviti novu paradigmu u upravljanju Zagrebom treba i nešto ljudi s managerskim, stručnim i životnim iskustvom. Dobra volja, poštenje i entuzijazam are good, but not good enough or enough.

8. Moraš moći već danas građanima reći zašto da glasaju za tebe. Zašto? U jednoj kratkoj rečenici. To da nisi kao drugi koji su do sada vladali nije razlog da se za tebe glasa, nego da se ode na izlet te izborne nedjelje.

9. Isključivost, rigidnost, tvrdoglavost i dogmatičnost su loši u politici, i lijevo i desno i u centru.

10. Ako nemaš karizmatičnost, imaj vrstan tim, viziju, san i slogan koji pokreće.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA