15.8 C
Dubrovnik
Petak, 19 travnja, 2024
NaslovnicaLifestyleIvona Ercegović živi u visinama, a uskoro će to učiniti dostupno svima...

Ivona Ercegović živi u visinama, a uskoro će to učiniti dostupno svima…

Zamislite buđenje u kućici na stablu usred šume, ispod vas prolazi pastir Nikola sa svojim ovcama, a vi idete raditi jogu u šumicu ispod predivnog stabla lipe ili u joga amfiteatar. Poslije ćete doručkovati, popiti čaj i kavu, malo meditirati… Prije ručka, prošetate do rijeke Korane, okupate se u njenoj i vlastitoj bistrini, i pročitate kakvu dobru knjigu na livadici… Zatim prošetate organskim vrtom, uberete si povrća što želite, i složite si ručak u vlastitoj kućici ili u glavnoj sa ekipom. Možda ćete poslije odmoriti, a možda ste baš za akciju: hike po brdašcima, po šumi, do jezera, do Rastoka, do Slunjčice i njenog izvora, skok na biciklu, šetnja šumom kestena… Opet joga, razni programi, zbližavanje s prirodom i sa sobom. A navečer? Cijela šuma obogaćena lampicama, krijesnicama, ljepotom… – pa tko bi mogao odoljeti ovakvom pozivu naše mlade Dubrovkinje Ivone Ercegović da joj se pridruži u njenoj nestvarno lijepoj šumi u blizini Rastoke gdje gradi svoje kućice na drveću i živi i sanja u neobičnim visinama koje, eto, mogu postati dostupne svima. Vodičica i grliteljica drveća pokrenula je (r)evoluciju svake vrste, a kako je sve skupa zamislila, osmislila i dosanjala možete i sami provjeriti 13. travnja kada kreće sa svojom kickstarter kampanjom preko koje možete posvojiti stablo, komad vrta, voćku ili neku koku i nazvati je imenom svojim ili sebi i svojim dragim ljudima osigurati smještaj u potpuno resetirajućem okružju. Ako postoji među nama netko najsličniji vili, to je Ivona Ercegović. I stoga ne čudi što su šuma i voda staništa koja na njeno lice navlače najširi osmijeh na svijetu.

O svom začudnom spoju dječje razigranosti i bogme, poduzetničke hrabrosti, Ivona kaže:

– Dječja razigranost je nešto najljepše na svijetu i nadam se da to nikada neću ostaviti iza sebe. Jako sam pozitivna i luckasta i bez obzira što nisam ista kao prije 10,15 godina, toga se ne mislim riješiti. Također sam oduvijek bila znatiželjna što je dovelo do nekih prvih izuma dok sam bila dijete, sada sve rješavam uz pomoć dobre volje i malo selotejpa 🙂
A uz to mi je poduzetništvo u krvi, tata je uvijek bio poduzetan i spretan, pa možda malo idem i na njega. Uvijek sam težila svom poslu, prvo je bila ideja o otvaranju muzeja, pa food trucka, hostela, restorana i sličnih mjesta, ali htjela sam nešto uistinu posebno. No, s obzirom da je ovo jedan masivan i težak projekt, da nema potpore mojih roditelja, to bi se lako moglo nazvati poduzetnička ludost. Tako da ovaj kompliment hrabrosti prihvaćam objeručke.

Tragala je i tragala i našla. Donji Nikšić i Rastoke, na sat i pol od Zagreba. Možda je o mnogo čemu “mozgala”, ali o vrtu koji je nazvala Baba Milkin vrt nije ni na trenutak.

– Dugo sam istraživala tržište i gledala kupiti neko zemljište. Htjela sam da je relativno blizu Zagreba i da je priroda netaknuta, a to je ispao upravo Donji Nikšić, u blizini prekrasnih Rastoka. Kada sam došla tamo sa sestrom i mamom, pošli smo se javiti prvim susjedima i dočekala nas je jedna bakica koja nas je strašno podsjetila na našu baku Milku, te smo se sve tri rasplakale. A kako mi na jugu bake zovemo baba, to je bilo to.
Dok smo sestra i ja odrastale, a roditelji su radili, baba Milka je vodila brigu o nama. Imala je savršen veliki vrt oko kuće gdje je uzgajala voće, povrće i kokoši. Njene washington naranče nikad neću zaboraviti, kao ni nju. Zato sam obradila vrt od 600m2, registrirala OPG i nazvala ga u njenu čast, neka još malo bude s nama…

Radosno je objavila kako službeno s kickstarter kampanjom počinje 13. travnja. Takva vrste kampanje je u Hrvatskoj još u povojima pa bi valjalo pojasniti kako zapravo svaka uplata za projekt kućica na stablima znači nagradu za uplatitelje. Je li tako, pitamo Ivonu.

-Tako je, kampanja počinje 13. travnja. Planiram je već jako dugo, smatram da je to super način da i Hrvatima ponudim kućice po promo cijenama. S obzirom da će to biti malo luksuzniji smještaj, ipak ne želim da mi dolaze samo Amerikanci ili Britanci, želim da i naši ljudi dobiju priliku posjetiti nas. Na kampanji ću nuditi kućice po cijeni od 100$ sa doručom, što mislim da je stvarno povoljno. Uza svaki booking, posaditi ću stablo u ime te osobe. U partnerstvu sam sa udrugom “Zasadi stablo, ne budi panj” koja broji preko 20.000 volontera i posadili su oko 150.000 stabala u Hrvatskoj. Naravno, ti novci mi trebaju za uređenje kućica i kuće i krajobraznu arhitekturu. I radi se o tome da ne mogu završiti ovaj projekt bez pomoći zajednice. Uz smještaje po promo cijenama, biti će tu još sjajnih nagrada koje ljudi mogu kupiti, kao sadnja drveća, možete posvojiti stablo i nazvati ga kako želite, komad vrta i nazvati sortu povrća po vama ili vašoj obitelji, možete sponzorirati kućicu za ptice, hotele za pčele, klupe u šumi… Kampanja traje 30 dana, ali su nagrade limitirane, tako da su prvi dani ključni da se ljudi uključe i dobiju ono što žele.

Kažete da, preneseno, želite turizmu vratiti ljudsko lice… koliko je vaše dugogodišnje iskustvo turističke vodičice vodilo ka ovakvom obliku turističke ponude? No, čini mi se i puno važnije vaša potreba da učinite svijet ljepšim mjestom i poželjnijim za život djece i onih ranjenih u društvu… otkud ta ideja?

– U turizmu sam od svoje 16te godine, prošla sam sve moguće poslove, od konobarenja, preko prodaje suvenira, rada u hostelu i hotelima, od sobarice i čistačice do recepcije, preko dubrovačkih zidina do PR-a i organizacije evenata. Nakon fakulteta odmah sam dobila posao za Grand Circle, firmu koja dovodi grupe Amerikanaca na Balkan. I tako sam dugi niz godina bila pastir mnogim grupama, nagledala se svega i svačega, a ponajviše dobila uvid kako je to biti gost, na mjestima gdje sam nekoć radila. Tako da mogu reći da poznajem sva lica turizma i rijetko koje mi se sviđa, no ne bih se nastavila baviti turizmom da ne vjerujem u njega. Ne sviđa mi se prenapučenost obale, pohlepa ljudi za svakom kunom koju mogu zgrabiti i rada po principu kvantiteta umjesto kvaliteta.
Umjesto da se bavim samo iznajmljivanjem kućica, stupila sam u partnerstvo sa udrugama Sve za nju i Krijesnica, te ću njihovim korisnicima davati kućice besplatno na korištenje i organizirati brojne radionice i retreate kako bi i oni malo došli zacijeliti od trauma i problema koje ih okružuju. Zato sam svoj način poslovanja nazvala eco-kind. Uz poštivanje Prirode, želim biti dobra i prema ljudima. Bitno mi je da se u šumi stvaraju prekrasne priče, da dolaze ljudi organizirati joga, meditacija i healing retretove, da bude mjesto za vjenčanja, festivale, radionice, ma mogućnosti su beskrajne. Koliko je i moja ljubav za ovaj projekt beskrajna.

Pratimo Vas, vidimo… gradnja napreduje, ide “nebu pod oblake”, kad očekujete dovršetak?

– Strašno puno toga je napravljeno. Doveli smo struju, vodu, pristupni put, postavili kišnicu, bio jame za kanalizaciju, ugraditi će se i dizalice topline i još mnogo toga. Prva i druga faza projekta su gotovi – temelji za 5 smještajnih jedinica (3 kućice na stablu, glavna kuća za okupljanja, i manja pomoćna gospodarska građevina) te je postavljen čelik za kućice. Ostaju nam još dvije faze – izgradnja i uređenje. Izgradnja montažnih kućica je u punom jeku, izgrađena je i postavljena gospodarska pomoćna kućica u kojoj ću ja živjeti i brinuti se za seosko domaćinstvo, a ostale se montiraju u Varaždinu sa firmom DLB. Zadnja faza je ta najneizvjesnija, uređenje svega da bi sve bilo gotovo u 8. mjesecu ove godine.

Jesu li i vaša dosadašnja iskustva s birokracijom traumatična, kao što se žali većina mladih poduzetnika koji krenu s velikim entuzijazmom u ostvarenje svoje snove….

-Ukratko, da. Pogotovo jer sam počela kobne 2020te godine, iako je šuma kupljena 2018. Tu smo imali strašno puno problema s bankama jer nitko ne daje investicijske kredite za turizam. Nakon što sam pokrenula medijsku priču u 11. mjesecu lani, javio mi se jedan čovjek iz banke i spasio stvar. Međutim, dobila sam samo za izgradnju, sve ostalo je bila moja uštedevina i od roditelja, koje sam uplela u ovo jer eto, nije bilo izbora… I sada je sve ili ništa. Tako blizu pobjede! Ljudi, podržite projekt, vi ste mi zadnja nada! 🙂

SVE PRATITE I DIJELITE IVONINU RADOST OSTVARENJA NJENOG SNA NA DOBROBIT SVIH OVDJE!

Stay tuned…

Kickstarter kampanja počinje 13 travnja 2021. godine. Prijaviti se možete ovdje:https://www.kickstarter.com/…/tree-elements/treehouses…i kliknite na zelenu OBAVIJEST ME NA LAUNCH pucu kako biste dobili obavijest o službenom početku kampanje.

Zašto čelik, mogle su drvene grede! Mogle su. Ali vrh kućica je skoro 9 m u zraku, a sigurnost je broj jedan.
Puno je tu bilo tlake sa statičarima, moglo je puno manje čelika, ali nisu htjeli potpisati projekt jer je njima na dušu. I dobro. Tako je moralo biti, slušala sam struku. No sada barem znam da će biti najsigurnije na planeti, a potresi, poplave, požari ni uragani im neće moći ništa. Puno je kompromisa bilo u projektiranju, što sa arhitekticama, što sa statičarima, izvođačima radova, roditeljima… Ja to vidim 50m u zraku, ali ja i živim negdje gore u tim visinama, pa ne znam uvijek kako to treba na zemlji …No vjerujte mi, svašta sam naučila, i jedva čekam da se proces nastavi. Bitno je samo jedno: ovo će biti čarobno mjesto i tu nema kompromisa. Hvala svima na podršci, nemate pojma koliko mi to znači i koliko me gura naprijed – napisala je Ivona ispod ove fotografije na svom fb.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.