21.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 17 srpnja, 2025
HomeKulturaDizajnerska rješenja kreativnog Dubrovčanina u utrci za prestižnu nagradu

Dizajnerska rješenja kreativnog Dubrovčanina u utrci za prestižnu nagradu

Selekcijska komisija Izložbe hrvatskog dizajna 23/24 – u sastavu Sarah Baron Brljević, Lana Cavar, Lana Grahek, Sven Jonke, Maša Milovac, Sean Poropat i Gala Marija Vrbanić – odlučila je o tri nominacije za Veliku nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva!

Jedna od nominacija je i vizualni identitet 74. i 75. Dubrovačkih ljetnih igara za koje je dizajn izradio Zoran Đukić.

O konačnom dobitniku Velike nagrade odlučivat će Međunarodni ocjenjivački sud Izložbe hrvatskog dizajna 23/24, a odluka će biti objavljena na otvorenju Izložbe, 10. siječnja 2025. u Laubi – Kući za ljude i umjetnost.

74. i 75. Dubrovačke ljetne igre

Dizajn: Zoran Đukić
Suradnici: Neva Zidić (dizajn, 2024.), Nikola Zelmanović (fotografija, 2023.), Luka Kedžo (fotografija, 2023.)
Naručitelj: Dubrovačke ljetne igre
Vrijeme realizacije: 2023 – 2024.

Opis:
Vizualni identitet 74. Dubrovačkih ljetnih igara direktno se nastavlja na prethodno izdanje – lokalno samoniklo bilje koje pomiče fokus sa zidina na često zanemaren element prirodnog karakterističan za izvedbe na otvorenome. Na plakatima su ponovno potreti naoko karakterističnog dubrovačkog bilja: agava i opuncija, dubrovački koralj i dubrovački gospar. Međutim, opuncije su prvi put uočene na Lastovu 1911., a izvorno su iz Meksika – baš kao i agave, koje su tu stoljeće dulje. Dubrovački koralj stigao je iz Gvatemale, a gospar je porijeklom iz Brazila. Vizuali tako otvaraju pitanje granice između našeg/dubrovačkog i stranog/tuđeg, odnosno starog i novog. Vizualni identitet 75. Dubrovačkih ljetnih igara nastavlja se na temu prirodnog kao ključnog elementa atmosferičnosti festivala. Na gotovo praznom plakatu je prikazan horizont u suton, neopipljiva granica između dana/noći, neba/mora, poznatog/nepoznatog – prag preko kojeg ulazimo u mističnost noći, odnosno samih izvedbi na Ljetnim igrama. Sa osnovnog plakata suton kao da se razljeva po svim ostalim identitetskim materijalima.

Obrazloženje Selekcijske komisije:
Vizualni identitet za 74. i 75. Dubrovačke ljetne igre autor je uspješno nastavio razvijati unutar ranije uspostavljenog identitetskog koncepta iz 2022. godine, koji se inovativno oslanja na prirodu kao nepravedno zanemaren element atmosferičnosti dubrovačkog festivala. U svakom od izdanja priroda je interpretirana na sceničan, grafički inovativan način, koji je dizajnerskim izričajem nedvojbeno u službi ovog važnog festivalskog događanja. Neočekivano eklektičan i hrabar tipografski sustav rasterećen je očekivanih klasicizama i konzervativnosti te je dobro ugođen kroz cijeli niz primjena. U velikoj produkciji dizajna za kulturne institucije i festivale, ovaj se rad nametnuo svježinom pristupa ali i zrelošću kojom promišlja jedan od najvažnijih kulturnih događaja u našoj zemlji.

U utrci za Veliku nagradu HDD-a su još: Moderna vremena – dokumentarni serijal /

Autor, producent, scenarist: Dubravko Merlić i Kasper Andreasen – High Capacity /Dizajn: Toni Uroda

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA