11.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 28 ožujka, 2024
NaslovnicaVijestiDirektori HTZ-a i županijskog TZ-a odgovarali na brojna novinarska pitanja u Dubrovniku

Direktori HTZ-a i županijskog TZ-a odgovarali na brojna novinarska pitanja u Dubrovniku

Danas je u Dubrovniku u hotelu Adria održan koordinacijski sastanak Hrvatske turističke zajednice s turističkim zajednicama Dubrovačko-neretvanske županije. Nakon sastanka direktor HTZ-a Kristijan Staničić i direktor TZ DNŽ Vladimir Bakić odgovarali su na brojna novinarska pitanja. Kazali su kako će se ići u smanjenje turističkih zajednica, odgovorili su gdje su usmjerili promotivne aktivnosti te što su napravili za promociju Dubrovnika u smislu privlačenje turista. Direktor Staničić odgvoroio je i je li zadovoljan radom Turističke zajednice Grada Dubrovnika.

Uz direktora HTZ-a Kristjana Staničića, koordinacijskom sastanku prisustvovali su direktor TZ Dubrovačko-neretvanske županije Vladimir Bakić te 20 predstavnika turističkih zajednica gradova i općina s područja Dubrovačko-neretvanske županije.

Sastanak je otvorio Vladimir Bakić koji je naglasio kako je Dubrovačko-neretvanska županija na 24 posto turističkog prometa u usporedbi s prošlom godinom. „Kada se govori pak o samom srpnju trenutno se bilježi 38 posto turističkog prometa u odnosu na prošlogodišnji srpanj. Dubrovačko-neretvanska županija ostvarivala je do sada preko dva milijuna dolazaka na godišnjoj razini od čega je jedna četvrtina turista dolazila sa neeuropskih tržišta, prije svega s tržišta SAD-a, Azije, te Australije. Toga, nažalost, zbog cjelokupne situacije izazvane pandemijom COVIDA 19 ove godine gotovo i nema“, nadodao je Bakić pojasnivši da se britansko tržište otvorilo tek prije svega desetak dana, a to je vodeće tržište po broju turista u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.

Kazao je kako je za prvih šest mjeseci na njihov račun pristiglo 290 tisuća kuna od turističke pristojbe, dok je za sve druge turističke zajednice, uključujući Dubrovnik i druge općine i gradove pristiglo još oko 880 tisuća kuna.

Direktor Staničić je pojasnio kako su trenutno na inozemnim tržištima i to na našim najbližim europskim emitivnih tržišta u tijeku dva smjera promotivnih kampanji. Jedan smjer koji se odnosi na pozivnu, oglašivačku kampanju, te drugi, onaj informativni kroz koji se komuniciraju informativni podaci vezani uz sigurnost Hrvatske kao turističke destinacije. „Na svakom tržištu komunicirali smo pravovremeno, u onom trenutku kada su se stvorili adekvatni uvjeti za putovanja i u ovom trenutku, u samom srpnju, na razini cijele Hrvatske bilježimo preko 50 posto turističkog prometa od lani. Svjesni smo da su Dubrovnik i Dubrovačko-neretvanska županija, kao izrazita avio destinacija pogođenije od ostatka zemlje. U ovom trenutku prema ZL Dubrovnik pokrenuto je više od 85 zrakoplovnih linija. Najveći broj linija je za Veliku Britaniju (16), Francusku (13), Njemačku (11), Italiju (8) i Poljsku (6). Prema broju linija, najviše linija operira EasyJet, zatim slijede Volotea, Croatia Airlines, Jet2.com i LOT“, nadodao je Staničić.

Direktor Staničić je također predstavio buduće aktivnosti koje će se, između ostaloga, odnositi i na usvajanje novih podzakonskih akata i pravilnika koji će dodatno unaprijediti i regulirati turističke procese. Teme su uključivale i daljnji razvoj sustava turističkih zajednica s naglaskom na zadaće i uloge turističkih zajednica na lokalnim i regionalnim razinama.

Nakon sastanka direktor HTZ-a Kristijan Staničić i direktor TZ Dubrovačko – neretvanske Vladimir Bakić odgovarali su na brojna novinarska pitanja.

Kako stojimo s otvorenim hotelima i njihovim kapacitetima u Dubrovačko – neretvanskoj županiji?

-Trenutno je otprilike malo više od 100 registriranih hotela, a otvoreno je njih 60ak, popunjenost hotelskog smještaja trenutno je na razini od 33 posto. To je prilično skromno. Privatni smještaj trenutno ima oko 20 tisuća prijavljenih turista i to je 50 posto popunjenosti u odnosu na prošlu godinu u ovo vrijeme. Ako gledamo po područjima onda su Dubrovnik, Župa dubrovačka i Konavle na popunjenosti oko 30 posto u odnosu na prošlu godinu, Pelješac, Korčula, neretvansko priobalje i Mljet su na 50 do 60 posto popunjenosti – odgovorio je Bakić.

Je li HTZ mogla napraviti nešto više u smislu slijetanja aviona, u smislu određenih popusta za cestarine?

-Što se tiče cestarina Hrvatske autoceste nisu išle u podizanje cijena odnosno u primjenu onih ljetnih tarifa, kao što to vrijedi i za nacionalnog brodara i za još neke subjekte u sferi prometa. Što se tiče avio prometa, mi smo apsolutno u svakom trenutku u kontaktu s turoperatorima, avioprijevoznicima i s određenim institucijama na razini Hrvatske, ali i EU s obzirom na činjenicu da smo prisiljeni pratiti uvjete putovanja. Primjerice britansko tržište je profunkcioniralo prije desetak dana, a mi smo cijelo vrijeme komunicirali s Jet2com, TUI UK, British Airways kao njihov najveći nacionalni prijevoznik i tako smo odradili zajedničke kampanje – odgovorio je Staničić koji je dodao kako u ovome trenutku postoji preko 80 zračnih linija prema dubrovačkoj zračnoj luci i prema splitskoj luci.

Kazao je i kako očekuje da će se turistički promet u kolovozu dodatno intenzivirati s obzirom na pojačani avio prijevoz, priznaje kako su procjene trenutno na razini Hrvatske, koje su na oko 43 posto turističkog prometa od lani, iznad njihovih očekivanja.

Koje su aktivnosti za jesen planirane?

-Ovi programi uključuju i dio jeseni, oni se protežu do kraja listopada. Razgovarat ćemo i s Croatia Airlinesom oko zadržavanja zimske linije prema Frankfurtu, a vidjet ćemo i koje linije će moći povezivati Dubrovnik s hubovima u Europi kao što je Frankfurt, Munchen i Amsterdam i vidjeti što možemo zajednički napraviti da Dubrovnik ima cjelogodišnju povezanost s tržištima, ali to sve ovisi o epidemiloškim situacijama – kazao je Staničić.

Koliko je do sada uloženo u promociju i marketing?

-Bitno manje nego što je to bilo proteklih godina, naime mi smo nakon pojave Covida i pandemije morali drastično srezati naš budžet koji je smanjen za više od polovicu, i u ovome trenutku smo na realizaciji negdje od 80 posto rebalansiranog budžeta i ne mogu vam dati točan podatak jer treba zbrojiti sve marketinške aktivnosti koje smo radili. Mogu reći da smo vrlo aktivni na društvenim mrežama, na digitalnim kanalima komunikacije i kroz dodatne aktivnosti sa žuapnijskim turističkim zajednicama pa tako i sa TZ DNŽ gdje smo prije otprilike mesec i pol dana donijeli odluku o dodatnom budžetu kojega ćemo koristiti za zajedničke promotivne aktivnosti – odgovorio je Staničić.

Odgovorio je i na pitanje je li zadovoljan radom Turističke zajednice Grada Dubrovnika.

– S TZ Grada Dubrovnika kao i sa TZ DNŽ, ali i s ostalim turističkim zajednicama imamo intezivnu suradnju, korektnu i dobru. Dogovaramo se u području zajedničkih promotivnih aktivnosti.

Je li se a promocijama moglo početi ranije?

-Mi smo pratili svaku situaciju na svakome tržištu, ne može se ići u kampanju ako je zemjlja zatvorena i turisti ne mogu putovati. Međutim imali smo dvije razine kampanje, jedna kampanja je bila usmjerena tržištima koja su otvorila svoje granice i omogućila putovanja, jedan dio kampanje je išao u smjeru tržišta gdje nije bilo moguće putovati, ali smo ipak imali cilj zadržati vidljivost Hrvatske, što vrijedi za brojne naše destinacije unutar hrvatske pa tako i Dubrovnik koji je naš najveći i najznačajniji turistički brand. U tom smislu mislim da smo odradili dobar posao jer smo vidljivost zadržali – rekao je Staničić koji je još dodao kako je Hrvatska trenutno označena kao jedna od najpoželjnijih i najsigurnijih turističkih destinacija na Mediteranu.

Mogu li konkretizirati i reći o kojim je to točno kampanjama bilo riječ jer neki turisti iz Velike Britanije tvrde kako su u Dubrovnik većinom došli na preporuku prijatelja te kako nisu vidjeli nikakve promidžbene aktivnosti?

-To je čitav niz kampanja, od različitih kanala komunikacije do digitalnih portala, najčitanijih portala u Velikoj Britaniji, velikih on line agencija, tv kampanja, print izdanja, vanjskih oglašivačkih prostora i ključnih medija u VB, u konačnici Daily Mail nas je označio kao jednu od najznačajnijih turističkih destinacija u ovoj godini. Radili smo kampanje i na kanalima turopertora i avioprijevoznika. Sve to je rezultiralo i činjenicom da nas je Velika Britanija stavila na zelenu listu, a Dubrovnik je jedna od najznačajnijih destinacija u VB – odgovorio je direktor HTZ-a Kristijan Staničić dodavši kako su s osmišljavanjem poruka kada je bipo “lockdown” u VB podsjećali turiste na Hrvatsku, te kako su informirali turiste što ih može očekivati u Hrvatskoj bilo da se radi o zračnim luka, na granicama, u hotelima, zdravstvene pomoći…

Na pitanje treba li smanjiti broj turističkih zajednica, Staničić. kaže:

-Sve turističke zajednice su u kontekstu Covida primijenile određene odluke i donijele određene odluke u pravcu racionalizacije svoga poslovanja. Smanjene su plaće, smanjeni su materijlani troškovi…U kontekstu smanjena broja turističkih zajednica je išao i novi zakon koji je stupio na snagu 1. siječnja ove godine. Turističke zajednice pojedinih lokalnih razina se mogu ugasiti i udružiti u jednu turističku zajednicu, primjerice pet-šest se turističkih na određenom području mogu udružiti u jednu, a primjer je Imotska krajina gdje je iz devet turističkih zajednica nastala jedna. Takav proces je započet i na području Gorskog kotara, na području pojedinih otoka, na području zaleđa priobalnih županija i da nije bilo Covida već bismo danas imali znatno manji broj turističkih zajednica, i vjerujem da će se u budućem razdoblju broj turističkih zajednica ipak smanjiti.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA