DAJU JOŠ JEDNU ŠANSU Tvrtka Solaris tvrdi kako su autobusi proizvedeni u skladu s natječajem

-Predstavnici Solaris Bus&Coach S.A. pokušali su jučer po drugi puta ispuniti svoju ugovornu obvezu isporuke 11 gradskih autobusa Solaris Urbino 12 prema Ugovoru o javnoj nabavi  “Solo gradski niskopodni autobusi koji koriste diesel kao pogonsko gorivo”. Naručitelj tvrtka Libertas je ponovno odbila primiti autobuse uz tvrdnju da ne ispunjavaju tehničke uvjete u dijelu konfiguracije mjenjača (usporivač/retarder). SBC tvrdi da su autobusi proizvedeni u skladu sa tehničkim specifikacijama natječajnog postupka, kao i u skladu sa ishodima žalbenih postupaka koji su vođeni u dva navrata ispred Državne Komisije kao i odluke Visokog Upravnog Suda – navodi zamjenik direktora ove tvrtke Petros Spinaris. Njihov dopis prenosimo u nastavku.

-Predstavnici Solaris Bus & Coach su 28. svibnja po prvi puta pokušali izvršiti isporuku 11 diesel autobusa u skladu sa Ugovorom o javnoj nabavi  “Solo gradski niskopodni autobusi koji koriste diesel kao pogonsko gorivo”, međutim, isti su odbijeni uz obrazloženje da ne ispunjavaju tehničke uvjete natječajnog postupka.

Kompanija SBC uvjerena je da je cijelokupni postupak natjecanja provela u dobroj vjeri, poštujući sve zakonske i proceduralne norme vezane uz Zakon o javnoj nabavi, Zakon o obveznim odnosima kao i procedure vezane uz spomenuti postupak javne nabave.

Skrećemo pažnju medija činjenici da je u ovom postupku Državna Komisija u dva navrata donijela odluku u korist SBC kao Ponuditelja, a Visoki Upravni Sud Republike Hrvatske je svojom presudom odbio tužbu Autohrvatska d.o.o. i time Ugovor o javnoj nabavi za predmetni postupak proglasio pravomoćnim.

Nastavno na ove činjenice donosimo izvatke iz podnesaka Naručitelja Državnoj Komisiji i Visokom Upravnom Sudu tijekom žalbenog postupka a vezano upravo uz problem konfiguracije ponuđenog mjenjačkog sklopa ZF Ecolife 6AP 2000B:

Sastavni dio provedenog postupka javne nabave jest i podnesak Naručitelja od 14.kolovoza 2019.godine kojim su se očitovali na žalbu ponuditelja Auto Hrvatska prodajno servisni centri d.o.o. na odluku o odabiru i u kojem na str. 5. navode:

       “rezimirano glede mjenjača ZF serija Ecolife, tip 6AP, varijanta 2000B bio on sa sekundarnim retarderom/usporivačem ili on bio sa primarnim retarderom/usporivačem svakako je u cijelosti prihvatljiv u kontekstu odjeljka br. 6. Tehničkih specifikacija vozila, u potonjem slučaju s osnova jednakovrijednosti glede toč. 6.1. Tehničke specifikacije vozila.

U odgovoru na upravnu tužbu kojom je Auto Hrvatska prodajno servisni centri d.o.o. ustala protiv rješenja Državne komisije, u vezi primarnog retardera, Naručitelj navodi, cit. iz presude Viskog upravnog suda Republike Hrvatske od 20.studenog 2019.godine, poslovni broj UsII-523/19:

        u slučaju kada ponuditelja u Tehničkim specifikacijama i ne naznači da nudi jednakovrijedan proizvod, a dokazi o jednakovrijednosti proizvoda budu dostavljeni/dostupni naručitelju, naručitelj ih je dužan uzeti u obzir pod uvjetom da time ne dolazi do pregovaranja u vezi predmeta javne nabave. Dokazi na koje tužitelj upućuje ukazuju da mjenjač ZF serija Ecolife, tip 6AP, varijana 2000B s primarnim retarderom ima jednakovrijedne karekteristike mjenjačima sa sekundardnim retarderom koji ima četiri stupnja prijenosa….Postoje prijevoznici kod kojih su prihvaćeni, ugovoreni i sada već i isporučeni autobusi upravo sa mjenjačima ZF, serija Ecolife, što je sve bez ikakvih primjedbi i financijskih korekcija prihvaćeno i od SAFU (npr. Pulapromet d.o.o.). Rezimira kako je ponuđeni mjenjač, bilo sa sekundarnim retarderom/usporivačem ili primarnim retarderom/usporivačem, tehnički prihvatljiv s ocjene jednakovrijednosti.

Unatoč svemu navedenom, čak protivno vlastitim podnescima tijekom žalbenih postupaka pred Državnom komisijom i Visokim Upravnim Sudom, Naručitelj je ustrajao u kompromitaciji cjelokupnog postupka isporuke autobusa uz tvrdnje da autobusi imaju „tehničke nedostatke” zbog kojih iste ne mogu prihvatiti.

Najviši predstavnici SBC, prisutni u Dubrovniku tijekom pokušaja ponovne primopredaje autobusa, ostali su zgroženi i duboko šokirani svjedočivši kako predstavnici policije i gradskog redarstva spriječavaju prilazak autobusa Solarisa sjedištu tvrtke Libertas Dubrovnik, dok u isto vrijeme Gradonačelnik Dubrovnika javnim objavama karakterizira Upravu Kompanije SBC prevarantima i prijeti kaznenim prijavama.

U ozračju pozitivnih poslovnih praksi i poslovne etike, Kompanija SBC ustraje pri odluci da ostavi otvorenu mogućnost za pronalazak zajedničkog rješenja. Naglašavamo kako je do danas uložen vrlo veliki trud za susrete sa Naručiteljem i objašnjavanjem pozicije SBC, unatoč vrlo otežanim uvjetima putovanja, uzrokovanim pandemijom COVID.

Ukoliko u slijedećim danima neće biti napretka u pronalasku obostrano prihvatljivog rješenja, SBC će pokrenuti postupke u cilju zaštite svojih interesa kao i nadoknadi štete.

Željeli bismo izraziti duboko žaljenje građanima grada Dubrovnika što im je uskraćeno korištenje proizvoda koji bi značajno poboljšali uslugu javnog prijevoza kao i pozitivan učinak na okolinu grada baš kao što Solaris autobusi to čine u gotovo svim velikim gradovima Europe i svijeta – piše u dopisu poljske tvrtke Solaris.

Mišljenje o mjenjaču, Sveučilište u Splitu

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.