14.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 25 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiAKTIVNOSTI GRADA: Libertas nabavlja nove autobuse, Mokošica dobila još jedan parking, predstavljena...

AKTIVNOSTI GRADA: Libertas nabavlja nove autobuse, Mokošica dobila još jedan parking, predstavljena demografska strategija razvoja

I ovog tjedna u dubrovačkoj gradskoj upravi vrijedno se radilo, iako su projekti koji su predstavljeni uglavnom proizvod dugoročnih projekata. A što je novo? Novo je kako je OŠ Montovjerna postala samostalna ustanova, a Mokošica dobila još jedan novi parking. mještani Rožata moći će odahnuti jer će vibracijske trake usporiti vožnju cestom kraj njihovih kuća, a Libertas opet kreće u nabavu, nadajmo se uspješnu 11 novih autobusa. zanimljivo će biti pročitati demografsku razvojnu studiju, koja je danas predstavljena stručnoj, a uskoro će biti i ostaloj javnosti.

Zakupcima poslovnih prostora i javnih površina od početka primjene mjera preko 14 milijuna

Grad Dubrovnik je zakupcima poslovnih prostora u svome vlasništvu i zakupcima javnih površina ispostavio račune za mjesec rujan. Ukupni obračunati iznos za poslovne prostore za tekući mjesec tako iznosi 1.082.921,55 kuna, dok je u ime najma javnih površina fakturirano 393.129,22 kuna.

Iznos zakupnina za rujan obračunat je na 39 posto ugovorenih iznosa, odnosno isti je umanjen za 61 posto, a odnosi se na one subjekte koji sukladno donesenim aktima ostvaruju prvo na popust. Ukupni umanjeni iznos za poslovne prostore u rujnu tako doseže 1.540.940,63 kuna, dok umanjenje najma javnih površina iznosi 603.242,40 kuna. Svi iznosi za poslovne prostore iskazani su s PDV-om.

Korisnicima poslovnih prostora i javnih površina na ovaj način u rujnu oproštena je naplata od više od 2,1 milijuna kuna. Uz tri milijuna kuna u kolovozu i gotovo četiri milijuna kuna u srpnju Grad je zakupcima kroz umanjenje fakturiranih usluga u trećem kvartalu pomogao s preko 9 milijuna kuna. 

Od početka korona krize i primjene prvih mjera pomoć od ožujka, odnosno travnja, kroz umanjene fakturiranih iznosa zakupa, Grad Dubrovnik je izravno zakupcima poslovnih prostora u svom vlasništvu pomogao s 9.701.680 kuna, dok pomoć za javne površine iznosi 4.502.441 kuna. Sveukupno se radi o iznosu od 14,2 milijuna kuna.

Podsjetimo, sukladno zaključcima Gradskog vijeća a u okviru mjera za pomoć gospodarstvenicima pogođenim epidemijom COVIDA-19, iznos zakupnine obračunava se prema postotku ostvarenih noćenja na području Grada Dubrovnika sukladno službenim podacima Turističke zajednice Grada Dubrovnika, a na način da su za tekući mjesec 2020. godine mjerodavni podaci usporedbe prethodnog mjeseca u odnosu na taj mjesec 2019. godine.

Od prava na smanjenje zakupnine poslovnih prostora izuzete su trgovine mješovitom prehrambenom robom na užem gradskom i prigradskom području, ljekarne, tele operateri i državna tijela, dok su od plaćanja zakupnine za poslovne prostore u vlasništvu i suvlasništvu Grada za mjesece srpanj, kolovoz i rujan u potpunosti oslobođene sve udruge, društvene organizacije i političke stranke.

Predstavljena Razvojna demografska strategija Grada Dubrovnika

Poznati hrvatski demograf i Predstojnik Odsjeka za demografiju i hrvatsko iseljeništvo na Fakultetu hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, profesor Stjepan Šterc predstavio je danas u Velikoj vijećnici Razvojnu demografsku strategiju Grada Dubrovnika, strateški dokument usmjeren prema razvoju i poboljšanju demografske slike Grada Dubrovnika.

Naime, Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo dao je 2019. godine izraditi Razvojnu demografsku strategiju Grada Dubrovnika koja je dovršena i koju je profesor Šterc cjelovito i detaljno izložio, istaknuvši tako problematiku trenutačne demografske slike Dubrovnika kao i postojeće potencijale dubrovačkog kraja i stanovništva.

Profesor Stjepan Šterc tijekom svog izlaganja osvrnuo se na niz segmenata koji su ključni za poboljšanje demografske strukture. Istaknuo je pritom značaj izravnih i neizravnih poticaja poput financijskih, stambenih, komunalnih i pravnih, a koji za cilj imaju povećanje kvalitete života svih građana.

-„Iznimno je važno da Grad Dubrovnik, unatoč pozitivnim demografskim pokazateljima, nastavi voditi racionalnu populacijsku politiku temeljenu na procjenama lokalnih mogućnosti. Problemi s kojima se suočavaju lokalne i regionalne sredine neće se riješiti iseljavanjem i migracijama, nego poticanjem stvaranja obitelji te uključivanjem mladih kao najvrjednijeg faktora u društvene i gospodarske aktivnosti“, istaknuo je demograf Stjepan Šterc.

Na samom kraju kao zaključak profesor Šterc kazao je kako je demografska slika Grada Dubrovnika prema osnovnim pokazateljima i trendovima relativno povoljnija od iste na razini cijele Hrvatske te da je najvažnije u sljedećem razdoblju poticajne mjere usmjeriti prema povećanju rodnosti i anulirati prirodni pad ukupnog stanovništva provodeći istodobno plansku demografsku politiku temeljenu primarno na revitalizacijskim modelima.

Razvojna demografska strategija Grada Dubrovnika uskoro će biti upućena na javno savjetovanje te tako otvorena za sudjelovanje svoj zainteresiranoj javnosti.

Počela izgradnja ceste za zgrade HRVI u Mokošici

Započeli su radovi na izgradnji ceste s infrastrukturom za zgrade HRVI u Mokošici. Nova ulica se na početku zahvata uklapa u gradsku prometnicu kod novog kružnog toka, a imat će dva kolna ulaza za pristup zgradama.

Predviđena širina kolnika s dva prometa traka iznosi 5,5 metara. Obostrani nogostup širine je 1,60 metara. Duž 322 metra duge ceste izvest će se oborinska odvodnja, odvodnja otpadnih voda, vodovodna i protupožarna instalacija te distributivna telekomunikacijska kanalizacija( DTK) i javna rasvjeta.

Radove izvodi tvrtka Texo gradnja d.o.o., a predviđeni rok izvođenja radova je 150 kalendarskih dana od dana uvođenja u posao. Investicija je vrijedna 5.335.043,40 bez PDV-a.

Podsjetimo, izgradnja četiri zgrade u Novoj Mokošici realizira se u suradnji s Ministarstvom branitelja, a od 108 stanova njih 65 bit će dodijeljeno hrvatskim braniteljima – stradalnicima Domovinskog rata s područja Grada Dubrovnika, dok će 43 stana pripasti Gradu. Oni će se prema modelu Dubrovačke stanogradnje dodijeliti u najam mladima dubrovačkim obiteljima s mogućnošću otkupa nakon 10 godina.

Završeni su radovi na izgradnji parkirališta u Ulici Marina Kneževića u Novoj Mokošici

Predmetnom investicijom na tri razine osigurano je ukupno 58 novih parkirališnih mjesta od čega su tri mjesta namijenjena osobama smanjene pokretljivosti.

Radove na izgradnji parkirališta izvela je tvrtka Texogradnja d.o.o., iz Mlina, a ukupna vrijednost radova iznosi 3.7 milijuna kuna s PDV-om.

Uz nedavno završeno parkiralište kapaciteta 72 mjesta na lokaciji južno od zgrada HRVI te uz buduće parkiralište od 66 mjesta koje je smješteno između ulica Marina Kneževića i Između dolaca, samo na području Nove Mokošice osigurano je 200 potpuno novih parkirališnih mjesta.

U Rožatu postavljene vibracijske trake

Zbog učestalih prometnih nesreća na predjelu Rožata, Grad Dubrovnik je na ovom području postavio vibracijske trake s ciljem smanjene brzine kretanja kroz naselje. U vrijeme dok je bila razvrstana kao županijska cesta, ova lokacija između Prijevora do mosta na Ombli je bila označena kao jedno od opasnih mjesta, “crnih točaka” u prometu.

Nastavno na peticiju 114 mještana kojom su stanovnici Rožata podnijeli zahtjev za sanacijom ove opasne dionice, u suradnji gradske uprave i Policijske uprave dubrovačko-neretvanske odluka o optimalnim mjerama donesena je temeljem izrađenog prometnog projekta. Vibracijske trake pri prijelazu vozila proizvode jače vibracije i zvučne efekte i time upozoravaju vozača da smanji brzinu, a iznos investicije je 85 tisuća kuna s PDV-om.

Izmjenama u prometnoj signalizaciji i opremi na cesti postignut je veći stupanj sigurnosti u cestovnom i pješačkom prometu kroz naselje Rožat.

Libertas nabavlja 11 novih autobusa za gradski prijevoz financiranih EU sredstvima

Nakon što je poljska tvrtka Solaris Bus&Coach spriječena u pokušaju isporuke autobusa koji nisu bili u skladu s ugovorenim propozicijama, Libertas Dubrovnik d.o.o. dana 28. kolovoza pokrenuo je novi otvoreni postupak javne nabave za 11 niskopodnih autobusa namijenjenih javnom gradskom prijevozu.

Investicija nabavke 11 suvremenih autobusa za javni gradski prijevoz financira se iz Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020., a procijenjena vrijednost cjelokupnog predmeta nabave iznosi 17.985.000,00 kuna bez PDV-a. Krajnji rok za dostavu ponuda je 7. listopada 2020. godine do 12:00 sati.

Autobusi koji se nabavljaju ovim postupkom kao pogonsko gorivo koriste dizel gorivo te uz druge detaljno propisane specifikacije moraju imati nisku emisiju CO2.

Podsjetimo, gradska tvrtka Libertas Dubrovnik od tvrtke Solaris Bus&Coach putem bankovne garancije naplatila je bankovna jamstva u iznosu od 1,7 milijuna kuna, a zbog neispunjenja ugovornih obveza u postupku isporuke novih autobusa za javni gradski prijevoz financiranih sredstvima EU fondova. Tim činom Libertas je zaštićen od financijske štete koja bi nastala da su autobusi preuzeti, a koja se kretala do čak 4,5 milijuna kuna.

Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) u srpnju ove godine odobrila je zahtjev Libertasa za produljenjem trajanja provedbe projekta za 14 mjeseci, odnosno do 30. rujna 2021. godine, što uključuje i pokretanje novog postupka javne nabave.

Osnovna škola Montovjerna od 1. rujna zasebna ustanova

Završen je postupak izrade diobene bilance Osnove škole Lapad i OŠ Montovjerna čime je, nakon ishođenja uporabne dozvole, rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja o početku rada te opremanja, ispunjen i posljednji preduvjet za uredni početak izvođenja nastavne godine u novoj gradskoj školi.

Naime, diobenom bilancom na dan 31. prosinca 2019. godine utvrđena je podjela nekretnina, pokretnina, financijskih sredstava te prava i obveza između dviju osnovnoškolskih ustanova.

Sastavni dio bilance su Odluka o podjeli Osnovne škole Lapad, koju je Gradsko vijeće donijelo 10. prosinca 2019. godine na 26. sjednici, niz financijsko-planskih dokumenata, popisi pokretnina – osnovnih sredstava i sitnog inventara za obje škole, izvaci iz zemljišnih knjiga te popisi svih zaposlenika, uključujući i popis onih zaposlenika koje će svoj rad nastaviti u novoj školi. Zaposlenici koji će ovom diobom biti zaposleni u ustanovi OŠ Montovjerna nastavljaju sa svim pravima i obvezama koje su imali kao zaposlenici OŠ Lapad. 

Poslovni učinci podijele između OŠ Lapad kao ustanove koja se dijeli i OŠ Montovjerna (ustanova koja preuzima) nastupaju prvog dana sljedećeg mjeseca poslije izdavanja Rješenja o početku rada OŠ Montovjerna, a koje Rješenje je Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske izdalo u kolovozu.

Podsjetimo, Osnovna škola Montovjerna prva je škola koja se u Dubrovniku izgradila nakon 1985. godine i najveći je pojedinačni kapitalni projekt u osnovnoškolskom obrazovanju. U potpunosti ispunjava potrebe nastavnog programa i kapacitete za organizaciju nastave u jednoj smjeni za učenike od prvog do osmog razreda. Investicija je ukupno vrijedna preko 75 milijuna kuna.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA