23.8 C
Dubrovnik
Subota, 5 srpnja, 2025
HomePolitikaCJELODNEVNA ŠKOLA - MOST-ovci žele da se o njoj izjasne i roditelji...

CJELODNEVNA ŠKOLA – MOST-ovci žele da se o njoj izjasne i roditelji i učitelji

Tijekom predstojećih uskrsnih praznika neke od osnovnih škola kojima je osnivač Dubrovačko – neretvanska županija pripremat će se za uključenje u eksperimentalni program ‘Cjelodnevne škole’.

Za prijavu pojedine škole za sudjelovanje u programu potrebna je odluka školskog odbora i suglasnost osnivača. Nažalost, nije predviđeno izjašnjavanje i uključivanje učitelja i roditelja u odlučivanje.

Ne želimo da djeca, roditelji i djelatnici škola budu dovedeni pred gotov čin i iznenađeni podatkom kako će za manje od šest mjeseci postati na četiri godine sudionici ovog eksperimenta, koji će uvelike utjecati na njihov svakodnevni život i rad. Stoga smo, kao vijećnici u županijskoj Skupštini, odlučili od župana Dobroslavića, kao čelne osobe osnivača i nezaobilaznog sudionika ovog procesa, zatražiti da im osigura informiranost i omogući sudjelovanje u odlučivanju u ovom procesu.

Obavezna cjelodnevna nastava uskraćuje mogućnost roditeljima i djeci da samostalno organiziraju dan prema vlastitim i potrebama i interesima obitelji.

Program će se najesen provoditi kao eksperimentalni i nije u potpunosti dovršen – pa je razumno očekivati da neće u potpunosti teći kako je zamišljen i da ne može sa sigurnošću jamčiti najkvalitetnije okruženje i obrazovanje našoj djeci.

Zato smatramo neprihvatljivim da se odluka o sudjelovanju škole u njegovom provođenju donosi bez iscrpnog i pravodobnog informiranja, konzultacije sa roditeljima i nastavnicima, te, što je najvažnije, suglasnosti većine roditelja škole sa sudjelovanjem njihove djece u eksperimentu.

Pozivamo Župana da, kao preduvjet za izdavanje suglasnosti osnivača, bez koje se škola ne može uključiti u eksperimentalni program, zatraži od ravnatelja i školskih odbora da se prije donošenja odluke konzultiraju s učiteljima, djelatnicima, a prije svega s roditeljima, organiziraju sastanak na kojem će se detaljno, kvalitetno i objektivno informirati roditelje o svemu što sudjelovanje u ovom eksperimentalnom programu znači za njih i njihovu djecu.

Također, tražimo da se provedu ankete koje će pokazati žele li roditelji da škola koju njihova djeca pohađaju sudjeluje u ovom programu, te da odluka školskog odbora bude zasnovana na tim rezultatima. Vjerujemo da bi školski odbori morali, prije donošenja odluke o prijavi za sudjelovanje, održati i sastanke s učiteljima i ostalim djelatnicima, kako bi ih adekvatno informirali, ali i uvažili njihova razmišljanjima o prednostima i nedostacima sudjelovanja u ovom programu.

Sigurni smo da postoji potreba za reformom školstva, većim ulaganjima i kvalitetnijem promišljanju obrazovanja naše djece. Međutim, dijelimo snažnu zabrinutost velikog dijela javnosti zbog načina na koji je ova reforma pripremljena i na koji se nameće školama, djeci, roditeljima i učiteljima. Osluškujući reakcije struke, te nakon detaljnog čitanja dostupnih dokumenata jasno je da ova reforma nije pripremljena i ne provodi se dovoljno sustavno, inkluzivno ni transparentno.

U njezinu pripremu nisu na adekvatan način bili uključeni učitelji, roditelji i šira zajednica. Manjkavi programski dokumenti, nedovršeni kurikulumi za nove predmete, ali i brojne primjedbe roditelja i učitelja jasno pokazuju da prostorni, kadrovski i drugi uvjeti, kao i utjecaj cjelodnevnog boravka u školi na kvalitetu života djece nisu dovoljno detaljno promišljeni, analizirani i planirani.

Priprema i provedba eksperimentalnog programa realiziraju se s neuobičajenom i neprihvatljivom hitnosti. Umjesto da se realiziraju pažljivo i savjesno. Nažalost, očito je da su u središtu pozornosti rokovi i administrativni zahtjevi realizacije tzv. ‘EU projekta’, jer potrebna sredstva predviđena su EU i nacionalnim planom oporavka i otpornosti. Nažalost, jer u fokusu provođenja reforme delikatnog sustava kao što je školstvo moraju biti najprije djeca, njihov razvoj i  sretno djetinjstvo. Reforma mora polaziti od njihovih potreba i želje društva da im osigura kvalitetnije obrazovanje, a ne od potrebe Vlade da bude učinkovita u ‘povlačenju europskog novca’. Uostalom i novac koji ulažemo u reformu kredit je koji će upravo naša djeca – budući porezni obveznici otplaćivati sve do kraja 2058. godine.

Zbog ovdje navedenog Most traži od Vlade i ministra Fuchsa da odmah uključi učitelje u osmišljavanje, pripremu i provedbu reforme.

Upravo zato i mi tražimo od izvršnih tijela županije da, kao osnivač odgovoran za rad osnovnih škola, uključi učitelje, djelatnike, ali prije svega roditelje u provedbu reforme. Jer jedino roditelji mogu i smiju odlučiti o tome kako će njihova djeca provesti važne formativne godine djetinjstva. Još uvijek je na vrijeme ispraviti greške, otkloniti probleme i postići društveni konsenzus o tome kakva je škola najbolja za našu djecu. Inzistiranje na isključivo ovakvoj cjelodnevnoj školi kao jedinom prihvatljivom modelu i ignoriranje prijedloga učitelja i roditelja zločin je prema budućim generacijama.

Nadamo se da će župan smoći snage i mudrosti prepoznati važnost i dalekosežnost ovih odluka i vlastitu, političku, ali i osobnu odgovornost prema građanima – roditeljima i njihovoj djeci.

Pozivamo sve aktere političkog života županije da zajedno stanemo u zaštitu interesa djece i prava roditelja da odlučuju o njihovom odgoju i obrazovanju – stoji u priopćenju Ivice Dajaka, iz Kluba zastupnika Mosta u Skupštini Dubrovačko – neretvanske županije.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA