U galeriji Flora sinoć je otvorena izložba Cash or Card? autora Indire Martine Morre i Pera Mrnarevića.
-Umjetnici se bave globalnom problematikom politike svijeta kapitalizma koja je porobila čovjeka i svela ga na ovisnosti. One se tiču novca kojim je ljudsko biće vezano za sistem, bankovne mreže i strukture. Izravno se upućuje na sliku svijeta u kojoj se događa ništavnost vrijednosti. Novac postaje dovoljan sam sebi i životu daje savršen smisao. Zastrašujuće, tužno, strahotno i nadasve _ mračno. Autori progovaraju o dokidanju temeljne slobode ljudskog bića razmatrajući globalnu traumu, zapisala je o izložbi kustosica Petra Golušić.
-Suvremena hrvatsko-američka umjetnica Indira Martina Morre u seriji Wallet: Desire preslikava razne kartice koje nisu upotrjebljene već se one uspostavljaju kao ready-made postajući osnova likovnog izričaja kojim se precizira ozbiljna kritika profinjenom gestom. Diskurs se odnosi na život u kojemu se upotrebljavaju kartice u svrhu takozvanog lagodnijeg bivstvovanja. One su umjetnici neprestano (nakon rastave) stizale od banki s pismima u kojima se nude opasna lažna obećanja. Morre minimalno intervenira u tekst radeći tako potpunu inverziju smisla. Riječ je o pozivu promatrača koji može kupiti (u svrhu općeg dobra _ finaciranje umjetnosti) oslikano djelo i koji mora biti upozoren na prevaru. On ispunja obrazac te postaje vlasnik kartice na kojoj npr. vidimo minijaturnu sliku oka žene s Gauguinove slike koja se uspostavlja pored slike ratnika originalne podloge. Kartice se uprizoruju kao isključivanje rasipanja novca, uključuju kolekcionarstvo arta i art u novčaniku.
Nema bolnog robovanja već kvalitetnog ulaganja u umjetnost _ zonu slobode i istine, zapisala je Golušić.
-Rječnik suvremenog umjetnika Pera Mrnarevića koristi također ready-made; novčanicu od 50 kuna na kojoj je slika povijesne jezgre Dubrovnika. Mantrički je ponavlja izrađujući na njoj riječi i brojeve tehnikom postavljanja iglica. Akupunktura je simbolički i metafizički data Gradu. Terapeutska tehnika ubadanjem igala u specifične točke na koži pacijenta nastoji uspostaviti ravnotežu Qi (koncept vitalne energije koja struji kroz organizam). I upravo taj princip iskazuje purifikaciju i dokidanje tame sadržaja na koji je osuđen Grad kao i ostali gradovi svijeta…
Na diptihu novčanica vidimo zapis:
FAV
ELA
PAD
i tu se javlja igra riječi koja je oštroumna kritika uništenja Dubrovnika. Autor takvom
igrom nadalje progovara o pohlepi koja poražava čovjeka i njegovo okruženje, zapisala je Golušić, dodajući kako autori napominju mrak društvenih, političkih i ekonomskih sistema.