Dubrovnik, Split, Konavle, Župa dubrovačka, Rovinj i Zadar to su vodeće destinacije u Hrvatskoj u kojima su britanski turisti ove sezone ostvarili najviše noćenja! Podaci su to koje je Hrvatska turistička zajednica objavila uz nedavni londonski World Travel Market iz kojih je jasno da turistički klaster Dubrovnik kojeg čini Grad i okolne općine dominira na britanskom tržištu.
Podaci sustava eVisitor pokazuju kako je s ovog tržišta u našoj zemlji tijekom prvih 10 mjeseci ostvareno 825 tisuća dolazaka i 4,1 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od +1 posto u dolascima i +2 posto u noćenjima. To je za Dubrovnik gdje su lani oboreni rekordi očekivano dobar rezultat. Čak i u Konavlima, trećoj destinaciji u Hrvatskoj kada je u pitanju britansko tržište brojke pokazuju blagi rast i vodeće mjesto Britanaca u brojnosti:
– Tako je to još od prije rata i Yugotoursa, Britanci su dominantni jer smo mi kao Dubrovnik njima jedna destinacija. Ova je godina u Konavlima kada je britansko tržište u pitanju čak i nešto lošija nego lani, a opet su nam vodeći. To je možda nešto što upućuje na to da treba dobro promisliti politiku cijena – govori Frano Herendija, direktor TZ Konavle.
No kada je u pitanju Župa dubrovačka brojke su znatno više – malo je reći rekordne!
Župa dubrovačka ove je sezone ‘izdominirala’ u porastu ukupnog broja dolazaka i noćenja.
Dok je prosjek Županije u odnosu da prvih deset mjeseci prošle rekordne godine porast od 1,5 % u dolascima i 1 % u noćenjima, u Župi dubrovačkoj brojke pokazuju porast od čak 14 posto u broju dolazaka i 15 posto u ostvarenim noćenjima!
– Lijepo je čuti jer se Župa ima s puno toga pohvaliti, britanski turisti sve više posjećuju Župu dubrovačku. Samo u listopadu ove godine imamo porast od skoro 20 posto noćenja britanskih turista, a od početka godine čak 31 posto noćenja u usporedbi do početka studenoga lani. Župa ih privlači lokacijom jer je idealno smještena i udaljena svega desetak minuta od Grada, a s jedne strane i desetak minuta do zračne luke, pa je vjerojatno kombinacija svih čimbenika, uključujući sunce i more i mirniju sredinu, to što dovodi britanske turiste k nama uz značajnu gostoljubivost župskih domaćina. Svakako moramo spomenuti bolju zračnu povezanost, a novih značajnijih kapaciteta u odnosu na lani nije bilo – govori Ana Marija Kusalo direktorica TZ Župe dubrovačke.
To što je Župa dubrovačka ispred značajnih turističkih središta kao što je Rovinj, a napose mnogo veći Zadar koji je također izvrsno izravno povezan letovima s britanskim tržištem, isto Rayanairom, i nju je iznenadilo:
– Kad pomislimo koliko smo mala općina to je odličan podatak. Mislim da Britanci najviše cijene gostoljubivost domaćina i osjećaj da su kao kod kuće – kaže Kusalo. – Jednako je bio popunjen i hotelski i privatni smještaj koji su u Župi gotovo podjednaki. Svi smo zadovoljni i više se ne uspoređujemo s 2019. godinom, ali ljestvica se svake godine podiže i svake godine treba zadovoljiti sve kriterije – kaže direktorica TZ Župe dubrovačke.







