11.8 C
Dubrovnik
Petak, 6 prosinca, 2024
NaslovnicaKulturaZavršio Filmski festival u Puli, dodijeljene su Zlatne arene

Završio Filmski festival u Puli, dodijeljene su Zlatne arene

U subotu navečer u pulskom Malom rimskom kazalištu dodijeljene su nagrade Pulskog filmskog festivala Zlatne arene za filmove u Glavnom programu, u sekcijama Hrvatski film i Hrvatske manjinske koprodukcije. Nakon svečane ceremonije dodjele nagrada, filmaši nagrađeni na jubilarnoj, 70. Puli zaputili su se u Arenu te se naklonili publici.

O dobitnicima Zlatnih arena, Velike zlatne arene za najbolji film te nagrade Breza za najboljeg debitanta odlučivao je peteročlani ocjenjivački sud kojim je predsjedala glumica Nives Ivanković, a članice su još spisateljica i dramaturginja Tena Štivičić, snimateljica Tamara Cesarec, producentica Maja Popović Milojević i redateljica Snježana Tribuson. 

U konkurenciji za nagrade bilo je 13 naslova u sekciji Hrvatski film te 7 u Hrvatskoj manjinskoj koprodukciji. Podsjetimo, za Zlatne arene mogli su se natjecati dugometražni filmovi svih rodova te su uz igrane, nagrađeni animirani i dokumentarni filmovi. 

Dodijeljena je i nagrada za najbolji hrvatski film po ocjeni publike – Zlatna vrata Pule, a zanimljivo je da je svih 13 naslova koji su konkurirali za tu nagradu dobilo ocjenu višu od četiri.

U nastavku donosimo popis dobitnika Zlatnih arena i obrazloženja žirija, popis dobitnika nagrada u industrijskom programu Pula Pro “Scenarij kinohita” i “Filmovi u nastanku”, na koncu i poredak filmova i ocjena publike.
Dobitnici Zlatnih arena naklonili su se publici u Areni
Fotografije s dodjele Zlatnih arena u Malom rimskom kazalištu
Fotografije svih nagrađenih snimljene tijekom Festivala
HRVATSKI FILM
1. Velika Zlatna Arena za najbolji film dodjeljuje se filmu “Veće od traume” redateljice Vedrane Pribačić, producentice i scenaristice Mirte Puhlovski i produkcijske kuće Metar60

„Grand prix za najbolji film dobio je film “Veće od traume”. Vedrana Pribačić i Mirta Puhlovski od ove su teške, bolne i bitne teme majstorskim režijskim, scenarističkim i snimateljskim postupcima napravile nezaboravno potresan i duboko upečatljiv film. Ovaj film o psihološkoj rehabilitaciji i vraćanju dostojanstva žrtvama ratnih silovanja povede gledatelja na put na kojem prolazi čitav spektar osjećaja, sućuti, bijesa, očaja i bespomoćnosti. Uvodi nas u iskustvo najekstremnije ljudske okrutnosti, ali obnavlja i vjeru u ljudski kontakt, u moć, ljekovitost i spasonosnost solidarnosti, strpljenja i nježnosti koju su ljudi sposobni jedni drugima pružiti.”
Vedrana Pribačić i Mirta Puhlovski
2.  Zlatna Arena za režiju dodjeljuje se redatelju i scenaristu Juraju Lerotiću za film “Sigurno mjesto”

„Juraj Lerotić režirao je potresnu osobnu priču sugestivno i otmjeno; koristeći precizan filmski jezik i u potpunosti izbjegavši sentimentalnost, stvorio je osjećaj napetosti do posljednjeg kadra i intenzivne, gotovo iracionalne nade da ćemo nekako izbjeći neizbježni ishod. Taj nas osjećaj, ne samo suosjećanja nego i vlastite emotivne investicije u sudbine likova prati još dugo nakon završetka filma.”
Juraj Lerotić
3. Zlatna Arena za scenarij dodjeljuje se Luki Rukavini i Roni Žulj za film “Cvrčak i mravica” redatelja Luke Rukavine

„Luka Rukavina i Rona Žulj su ovu poznatu i jednostavnu Ezopovu basnu reinterpretirali na suvremen, duhovit i inteligentan način, zanatski besprijekorno, s višeslojnim humorom i pričom koja komunicira i s malom i s velikom publikom.”
Rona Žulj i Luka Rukavina
4. Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodjeljuje se Tihani Lazović za ulogu Tine u filmu “Samo kad se smijem” redateljice Vanje Juranić

„Ovu složenu ulogu žene koja živi u nasilnom braku Tihana Lazović igra sa stalnom, finom ravnotežom. Njenim tjelesnim izrazom osjećamo stalnu prisutnost prijetnje i već dobro naučeno, gotovo fosilizirano povlačenje u sebi koje diktiraju mehanizmi preživljavanja, dok na licu i u očima, a s minimalnom količinom riječi shvaćamo ambiciju, želju i pobunu mlade žene koja čezne za slobodom i dostojanstvom.”
Tihana Lazović
5. Zlatna Arena za najbolju glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Goranu Markoviću za ulogu Damira u filmu “Sigurno mjesto” redatelja Juraja Lerotića

„S likom Damira Goran Marković preuzima na sebe veliku odgovornost da sagradi klaustrofobični svijet čovjeka kojem je osnovni proces trajanja u životu nepodnošljiv. On puni svaki kadar pulsirajućom ranjivošću i precizno materijalizira nepovjerenje koja ga sprečava da pristane na pomoć i od onih koji mu je očajnički žele pružiti. Nakon gledanja filma mnogo smo bliže razumijevanju onog ljudskog iskustva s kojim se mnogi ne mogu identificirati, čime je Goran Marković ostvario grandiozan glumački pothvat.”
Goran Marković
6. Zlatna Arena za fotografiju dodjeljuje se Marku Brdaru za film “Sigurno mjesto” u režiji Juraja Lerotića

„Marko Brdar suptilnim i nenametljivim odlukama gradi trajno jednako napetu atmosferu ovog osobnog, komornog filma. S velikim poštovanjem prema priči on nam povremeno zaklanja sadržaj i daje likovima pravo na privatnost, a povremeno nas intenzivno dovodi blizu dajući nam pristup u samu srž intimne drame.”
Marko Brdar
7. Zlatna Arena za montažu dodjeljuje se Dubravki Turić za film “Tragovi” u kojem potpisuje i režiju

„Dubravka Turić stvorila je ritam i atmosferu koje vode glavni lik kroz film oslikavajući njeno unutarnje stanje, suptilno nam ga otkrivajući kroz fragmente i tragove prošlosti.”
Dubravka Turić
8. Nagrada Breza za najboljeg debitanta dodjeljuje se Josipu Žuvanu za režiju filma “Garbura”

„U debitantskom filmu Josip Žuvan i kao scenarist i kao redatelj priča ganutljivu priču o odrastanju u malom dalmatinskom mjestu, duboko uronjenom u patrijarhalne kodove, u kojem višegeneracijske kavge, jal i gorčina skučene, siromašne sredine od najranijeg djetinjstva oblikuju ljudski karakter. Međutim Žuvanova ljubav prema priči i likovima, njegova autorska toplina, duhovitost i velikodušnost stvaraju svijet u kojem postoje iskupljenje, oprost i nada u mogućnost izdizanja iz zadanih okvira.”
Josip Žuvan
9. Zlatna Arena za najbolju sporednu žensku ulogu dodjeljuje se Ivani Roščić za ulogu Ines u filmu “Garbura” redatelja Josipa Žuvana

„U svijetu duboko tradicionalno postavljenih odnosa i mnogih malih i velikih grubosti, Ivana Roščić odmjereno igra ženu čija je sudbina zadana i, kako se čini, nepromjenjiva, u kojoj autonomija i pobuna postoje samo u obliku seksualne transgresije. Ivana ulozi daje upravo pravu mjeru gorčine kao i one neophodne topline potrebne da bismo vjerovali u mogućnost bolje budućnosti glavnih likova.”
Ivana Roščić
10. Zlatna Arena za najbolju sporednu mušku ulogu dodjeljuje se Krešimiru Mikiću za ulogu Belca u filmu „Escort” redatelja Lukasa Nole

„Krešimir Mikić napravio je dojmljivu i kompleksnu ulogu prijetvornog čovjeka mefistovskih osobina i snage. Vješto glumački balansirajući između osobina koje njegov manipulativan lik želi pokazati drugima, a skrivajući svoju pravu bit, imao je težak glumački zadatak koji je majstorski napravio. Osobitost njegove glumačke interpretacije u kojoj se koristi manirama balkanske familijarnosti čini lik bogatim i zanimljivim te dodaje njegovoj interpretaciji privlačnu humornost.”
Barbara Nola preuzela je nagradu za Krešimira Mikića
11. Zlatna Arena za scenografiju dodjeljuje se Ivanu Veljači za film “Escort” redatelja Lukasa Nole

„Scenografija Ivana Veljače bitno pridonosi razlikovanju staleških svjetova koji se sučeljavaju u filmu Eskort i jedan je od odlučujućih činitelja postojane nelagodne atmosfere koja sugerira i anticipira buduće događanje. Scenografija je estetski iznimno dojmljiva i čini film vizualno upečatljivim.”
Ivan Veljača
12. Zlatna Arena za kostimografiju dodjeljuje se Ivani Zozoli Vargović za film “Dnevnik Pauline P.” redatelja Nevena Hitreca

„Kostimografkinja Ivana Zozoli uspješno je savladala veliki zadatak. Kostim u filmu “Dnevnik Pauline P.” savršeno prati estetiku i visoku stilizaciju filma, i doprinosi razigranom koloritu slike”.
Glavna glumica “Dnevnika Pauline P.” Katja Matković preuzela je nagradu za kostimografkinju Ivanu Zozoli Vargović
13. Zlatna Arena za glazbu dodjeljuje se Vjeranu Šalamonu i Cocu Mosquitu za film „Cvrčak i mravica”, redatelja Luke Rukavine

„Glazba u filmu “Cvrčak i mravica” dolazi kao pravo osvježenje i donosi vedre i razigrane teme, koje na svojstven način doprinose priči. Primjerena publici za koju je film namijenjen, vješto se poigrava s emocijama glavnih likova koje podcrtava, ali stvara i veseli predah koji radnju filma gura naprijed.”
Coco Mosquito
14. Zlatna Arena za specijalne efekte dodjeljuje se Pleter vatrometima za film “Garbura” redatelja Josipa Žuvana

„Glavni likovi dječaka u filmu “Garbura” vrijeme u malom mjesto provode snimajući YouTube videe raznih eksplozija. Izvedba ovih efekata, a i drugih u filmu, profesionalna je, uvjerljiva i tehnički visoke kvalitete.”
15. Zlatna Arena za masku dodjeljuje se Snježani Gorup za film “Tragovi” redateljice Dubravke Turić

„Glavna junakinja filma “Tragovi” suočava se s osobnom krizom i izgubljenošću. Snježana Gorup kao majstorica maske vrlo vješto, a nenametljivo pomaže dočarati stanje glavne junakinje. Kako glavna junakinja ima autoimunu kožnu bolest vidljivu na licu, majstorica maske vrlo uvjerljivo dočarava i bolest, ali i situacije kada junakinja skriva vidljivost bolesti prekrivajući lice puderom.”
16. Zlatna Arena za oblikovanje zvuka dodjeljuje se Dubravki Premar za film “Tragovi”, redateljice Dubravke Turić

„Zvučna slika filma “Tragovi” suptilno je i bogato napravljena. Dubravka Premar zvukom upotpunjuje stvaranje atmosfere koja je u ovom filmu izrazito važna, ali uspijeva i dodatno obogatiti film stvarajući zvučne minijature koje ponekad imaju humorni karakter.”
Dubravka Premar
HRVATSKA MANJINSKA KOPRODUKCIJA
1. Zlatna Arena za najbolju Hrvatsku manjinsku koprodukciju dodjeljuje se  dokumentarnom filmu “Dosje Labudović: Nesvrstani”, redateljice Mile Turajlić

„U centru su interesa filma redateljice Mile Turajlić rad Stevana Labudovića, snimatelja Filmskih novosti i osobnog snimatelja predsjednika Jugoslavije Tita i nastanak Pokreta nesvrstanih u tadašnjoj Jugoslaviji. Ovaj kompleksni film, bogat materijalima o ličnosti i povijesnom periodu kojim se bavi, na nov način osvjetljava nastanak Pokreta nesvrstanih i pozicionira važnost filmskog medija u kreiranju ugleda i obuhvatnosti tog pokreta. Inventivnim istraživačkim postupkom u koji upliće vlastita sjećanja i emotivne dojmove djetinjstva, redateljica zaokružuje i poentira stav o važnosti te velike političke ideje.”
Tibor Keser i Vanja Jambrović koproducenti su filma Dosje Labudović: Nesvrstani
2. Zlatna Arena za glavnu žensku ulogu dodjeljuje se Kseniji Marinković za ulogu Draginje u filmu “Da li ste vidjeli ovu ženu?” redatelja Dušana Zorića i Matije Gluščevića

„Ksenija Marinković svojom raskošnom sposobnošću transformacije nosi film o ženama koje ne primjećujemo, koje su na ovaj ili onaj način gurnute na društvenu marginu. Svaki je lik sagrađen od drugačijih detalja kojima kumulativno stvara i slojeviti nadlik kojim kao da predstavlja i nebrojene druge žene za koje ne postoji vidljivost.”
Snježana Tribuson i Ksenija Marinković
3. Zlatna Arena za glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Adnanu Omeroviću za ulogu Zorana u filmu “Najsretniji čovjek na svijetu” redateljice i scenaristice Teone Strugar Mitevske

„Adnan Omerović stvorio je lik kojeg vidljivo i uznemiravajuće razdire nesavladiv osjećaj krivice za dramatične događaje iz prošlosti. Neuroza koja se osjeća u cijelom njegovom biću opipljivo nam dočarava konfliktno stanje svijesti čovjeka progonjenog događajima u kojima je sudjelovao i kao žrtva i kao agresor.” 
Vanja Sremac preuzela je nagradu za Adnana Omerovića
4. Zlatna Arena za fotografiju dodjeljuje se Aleksi Radunoviću, Marku Kažiću i Milici Drinić za film “Da li ste vidjeli ovu ženu?” redatelja Dušana Zorića i Matije Gluščevića

„Troje autora jakom vizualnom estetikom stvara zajednički identitet ovog začudnog filmskog triptiha, a pritom uspješno ostavljaju osobni autorski potpis na svakoj od epizoda.”
Marko Kažić i Aleksa Radunović
5. Posebna nagrada ocjenjivačkog suda dodjeljuje se Jeleni Kordić Kuret, glavnoj glumici filma “Najsretniji čovjek na svijetu” u kojem igra lik Asje

“Jelena Kordić u filmu “Najsretniji čovjek na svijetu” napravila je fascinantan lik koji postepeno, uz dugu, preciznu suzdržanost otkriva vanjske i unutarnje ožiljke i stvara luk od pažljivo sagrađene fasade preko dojmljivog rastrojstva do konačnog suočenja.”
Teona Strugar Mitevska, redateljica filma “Najsretniji čovjek na svijetu”, preuzela je nagradu za glavnu glumicu Jelenu Kordić Kuret
OCJENE PUBLIKE
Cvrčak i mravica: 4,83Veće od traume: 4,82Dnevnik Pauline P.: 4,73Sigurno mjesto: 4,64Hotel Pula: 4,60Samo kad se smijem: 4,60Pamtim samo sretne dane: 4,56Sedmo nebo: 4,55Garbura: 4,48Smrt djevojčice sa žigicama: 4,47Pelikan: 4,29Tragovi: 4,24Escort: 4,09

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE