19.8 C
Dubrovnik
Utorak, 7 listopada, 2025
HomeLifestyleZašto ružičasta? Rak dojke je sve suprotno od toga

Zašto ružičasta? Rak dojke je sve suprotno od toga

Cijeli listopad je Međunarodni mjesec borke protiv raka dojke, a cilj mu je podići svijest o važnosti ranog otkrivanja i prevencije ove bolesti. U Hrvatskoj se taj mjesec tradicionalno obilježava Nacionalnim danom borbe protiv raka dojke 7. listopada, s ciljem da se potaknu žene na redovite preglede poput samopregleda, mamografije i ultrazvuka, koji su ključni za rano dijagnosticiranje i povećanje šansi za izlječenje. 

Ružičasta vrpca danas je prepoznatljiv simbol nade, podrške i borbe protiv raka dojke širom svijeta. No, malo tko zna kako je upravo ovaj jednostavan znak postao globalni simbol solidarnosti s milijunima žena koje se suočavaju s ovom bolešću.

Na stranici nismo same čitamo priču:

Ružičasto je sve ono što rak dojke nije

Priča o ružičastoj vrpci počinje početkom devedesetih godina u Sjedinjenim Američkim Državama. Ideju je pokrenula 68-godišnja umjetnica i aktivistica Charlotte Haley, koja se i sama borila s rakom dojke. U svom je domu ručno izrađivala vrpce u boji breskve i dijelila ih po supermarketima. Uz svaku je vrpcu priložila i poruku:

“Godišnji proračun Nacionalnog instituta za rak iznosi 1,8 milijardi dolara, a samo pet posto ide na prevenciju raka. Pomozite nam probuditi naše zakonodavce i Ameriku nošenjem ove vrpce.”

Haley je tisuće tih vrpci podijelila po supermarketima, a slala ih je i utjecajnim ženama, uključujući bivše prve dame SAD-a. Njezina je ideja bila jednostavna: probuditi svijest o važnosti prevencije i potaknuti društvo na djelovanje.

Sama Charlotte, njezina sestra i baka, sve su imale rak dojke, pa je njezin aktivizam bio osoban i duboko emotivan.

Kako se vijest o njezinoj inicijativi širila, zainteresirali su se Self magazin te kozmetička kuća Estée Lauder, želeći koristiti njezinu vrpcu u nacionalnoj kampanji. No, Haley je odbila suradnju smatrajući da su previše komercijalni. Self magazin se potom savjetovao s odvjetnicima i odlučili su promijeniti boju u ružičastu.

Boja nade i podrške

Ružičasta boja nije odabrana slučajno. Prema istraživanjima fokusnih grupa, ta je boja djelovala umirujuće, utješno i ljekovito, potpuno suprotno od onoga što rak dojke zapravo jest.

Tako je vrpca boje breskve postala povijest, a na njezinim temeljima rođen je simbol koji će promijeniti svijet: ružičasta vrpca.

Ružičasta vrpca ubrzo je postala zaštitni znak kampanja podizanja svijesti o raku dojke. Ona danas ne označava samo bolest, nego i hrabrost, zajedništvo, prevenciju i nadu. Istovremeno, simbolizira snagu i zajedništvo, jer borba protiv raka dojke nije samo medicinsko pitanje, već i društveni pokret koji poziva na brigu, podršku i prevenciju. Zahvaljujući njoj, tisuće žena naučile su važnost ranog otkrivanja bolesti, redovitih pregleda i razgovora o zdravlju.

Ružičasta vrpca tako više nije samo komad tkanine. Ona je postala snažan znak nade, hrabrosti i zajedništva, podsjetnik da se iza svakog simbola kriju stvarne žene, stvarne borbe i stvarni životi.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA