10.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 9 prosinca, 2024
NaslovnicaVijestiNOVI PROGRAM EKONOMSKE I TRGOVAČKE ŠKOLE Učenici pokazali izniman interes za web...

NOVI PROGRAM EKONOMSKE I TRGOVAČKE ŠKOLE Učenici pokazali izniman interes za web dizajn

Ekonomska i trgovačka škola Dubrovnik pokrenula je novi program, koji je izazvao veliki interes učenika. U suvremeno opremljenim učionicama uz nastavnike iz struke, 25 učenika u prvom razredu web dizajnera razvijat će vještine programiranja, izrade web projekata, grafičkog i web dizajniranja. Nakon četiri godine obrazovanja bit će spremni za tržište rada, nastavak obrazovanja na visokim školama ili za pokretanje vlastitog posla. Ravnateljica škole Suzana Đurđević i nastavnica stručnih predmeta u programu web dizajner Nora Mojaš objasnile su nam kako su se u školi odlučili na ovaj korak i o kakvom je programu riječ.

Interes učenika za upis u prvi razred web dizajnera bio je velik, unatoč činjenici kako je rješenje o odobrenom programu stiglo tek početkom svibnja kada je većina učenika osmih razreda već bila opredijeljena za upis u srednju školu. No kako je sve počelo?

-Nakon isteka eksperimentalne faze programa ekonomske gimnazije koju smo provodili od školske godine 2013./2014. uz naše redovne programe obrazovanja, Ministarstvo je 2018. donijelo odluku o ukidanju programa svih strukovnih gimnazija. Od školske godine 2019./2020. učenike više nismo  mogli upisivati u program ekonomske gimnazije, ali smo umjesto „gimnazije“ dobili smo mogućnost otvaranja smjera „upravni referent“.

Znali smo da za našu školu to nije dugoročno rješenje jer smo već imali smjer „poslovni tajnik“, a za potrebe učenika i poslodavaca s našeg područja suvišno je provoditi dva slična programa obrazovanja za administrativna zanimanja.

Tijekom 2018. godine počeli smo razmišljati o nekom novom programu obrazovanja koji bi bio spoj ekonomije i informatike jer se na tržištu rada traže i izuzetno cijene osobe s digitalnim kompetencijama. Još godinu dana ranije Ministarstvo je bilo odobrilo uvođenje novih strukovnih kurikuluma koji su zapravo unaprijeđeni postojeći programi obrazovanja, a na popisu tih odobrenih novih kurikuluma bio je i program web dizajner. Taj program inače provode srednje škole koje pokrivaju obrazovni sektor za područje grafičkih tehnologija i audio-vizualnog oblikovanja. Analizom kurikuluma web dizajner zaključili smo da je kompatibilan s našim postojećim programima i da bi s provedbom takvog programa mogli stvoriti dodatnu vrijednost našoj školi, objašnjava mi Suzana Đurđević.

No prvi pokušaj u dobivanju potrebnog rješenje naišao je na odbijenicu Ministarstva. Razlog? Prema rješenju Ministarstva, Škola nije ispunjavala kadrovske uvjete.

-Nakon prvog razočarenja kada nam odbijen zahtjev za upis prve generacije učenika web dizajnera, od školske godine 2022./2023. unatoč, prema našem mišljenju, dobro razrađenom planu uvođenja novih nastavnika potrebnih za odvijanje strukovnog dijela programa, nismo odustali nego smo nastavili raditi na jačanju naše kadrovske strukture. Uveli smo još jednog nastavnika informatike tako da škola zapošljava ukupno tri nastavnika informatike. Svi naši informatičari su nastavnici koji se u svoje slobodno vrijeme bave izradom raznih web rješenja i imaju iskustvo rada u privatnom sektoru koje mogu prenijeti učenicima i učenici od njih mogu puno naučiti.

Najveći izazov bio je osigurati nastavnika s kvalifikacijom magistra dizajna. Već sam ranije zapazila rad Nore Mojaš i njezine kolegice Made Miličević. Posebno mi se svidjelo njihovo rješenje redizajna vizuala za Sveučilište u Dubrovniku. Nazvala sam Noru i predložila joj sastanak. Zanimalo me njezino mišljenje o programu koji želimo pokrenuti i što misli o ideji da jednog dana dio radnog vremena u svom dizajnerskom studiju zamijeni s radom u školi. Procijenila sam da bi se Nori mogla svidjeti ideja o sudjelovanju u provedbi strukovnog dijela programa. Kada smo dobili odbijenicu MZO, Nora je prihvatila moj prijedlog da nam pomogne, za učenike u smjeru ekonomist, pokrenuti vježbeničku tvrtku za grafičku djelatnost.

U našim smjerovima „ekonomist“ i „komercijalist“ Vježbenička tvrtka je obvezni predmet kroz koji se učenici pripremaju i za svijet poduzetništva jer se kroz predmet simulira osnivanje i poslovanje stvarne tvrtke. Kroz suradnju u vježbeničkoj tvrtki mogli smo testirati Norine potencijale i mogućnosti u radu s učenicima. U listopadu prošle godine ponovili smo zahtjev prema MZO za odobrenje programa i početak upisa učenika u prvi razred web dizajnera za ovu školsku 2023./2024. godinu, umjesto upisa učenika u prvi razred programa poslovni tajnik i napokon dobili željeno rješenje, govori Đurđević.

Kakvo će obrazovanje dobiti učenici koji pohađaju smjer web dizajn?

– Učenici će kroz program web dizajner dobiti konkretne vještine da sutra ne moraju tražiti posao kod poslodavca, nego da, ako to žele, mogu sami sebi stvoriti posao. Tijekom zadnje tri godine uspjeli smo informatičku opremu u našoj školi zamijeniti s novom, a tijekom ovog ljeta smo za web dizajnere opremili poseban kabinet s računalima kakve koriste profesionalci. Početak izvođenja programa web dizajner u našoj školi, lijepo se poklopio sa završetkom Carnetovog projekta „e-Škole“ kroz koji su nam dodatno opremljene 2 učionice s interaktivnim pločama, prijenosnim računalima za učenike, grafičkim tabletima i uređajima za programiranje, objašnjava  ravnateljica Ekonomske i trgovačke škole, koja ove godine slavi svoj 110. rođendan.

Nora Mojaš inače magistrica dizajna te poduzetnica upustila se u ovu avanturu s ravnateljicom i ostalim timom. Nikad, kaže, nije razmišljala o radu u školi, ali zasad se dobro snalazi.

-Izazovno mi je raditi s učenicima, lijepo je okuženje. Izvrstan je radni kolektiv. Ravnateljica je otvorena za nove ideje. Lani sam bila vanjski suradnik na vježbeničkim tvrtkama. Razvili smo jednu društvenu igru, koju sad možemo i igrati. Osim iMac računala, koji će školi služiti barem 10 godina, ako ne i više,  tu je i softverski paket Adobe Creative Cloud sa svim potrebnim aplikacijama. Od Photoshopa, InDesigna, Illustratora pa sve do programa za animaciju, audio produkciju i montažu, tako da će učenici kroz svoje školovanje imati pristup svim profesionalnim alatima koji se danas u u praksi koriste. Nakon završene srednje škole imat moći će suvereno i samostalno vladati svim alatima kojima se koriste profesionalci iz područja web i grafičkog dizajna te ilustracije.

Na prvoj godini učenici imaju puno više predmeta vezanih uz informatiku, a samo jedan predmet vezan uz dizajn, koji im predaje Nora.

– Prvu godinu im predajem samo računalnu grafiku. Predmet je koncipiran tako da se prođu osnovne vrste računalne grafike u smislu dizajna općenito, a to su rasterska, vektorska grafika i tipografija. Cilj je da ove godine nauče koristiti alate koji će im kasnije trebati u nastavi na predmetima poput Dizajna za web, Web sadržaja, Grafičkog dizajna i Animacije, a kasnije i u profesionalnom razvoju. Vjerujem da su neki od učenika imali priliku raditi u nekim od ovih programa, pa će njima biti lakše ili malo dosadno, ali za njih sam pripremila dodtane izazove. Vjerujem da će svima biti zanimljivo na ovom predmetu.

Grafička dizajnerica u ulozi nastavnice, naravno svoju kreativnost pretočit će i u nastavu. Već je osmislila „gostovanja“.

O tipografiji će nam govoriti i radionicu održati Made Milićević, moja kolegica, za koju volim reći da je naš tipografski stručnjak. U goste će nam doći profesionalna fotografkinja i dat nam uvid u polje digitalne fotografije, obrade i retuširanja fotografija, a iz Zagreba nam stiže umjetnik-stručnjak koji će održati radionicu o umjetnoj inteligenciji. Ekipa iz Pixel Designa, koja u studenom organizira festival svjetla Lumiart, održat će učenicima radionice na temu dizajna svjetla.

Nastojat ću što više, od sljedeće godine, kad prođemo osnove, raditi na projektnoj nastavi i povezati dizajnere s vježbeničkim tvrtkama u smjerovima ekonomist i komercijalist. Učenici će zajednički raditi vizuale za marketing vježbeničkih  tvrtki, jer su dizajn i marketing u poslovnom svijetu itekako isprepleteni. Ovo je primijenjeni dizajn, a u smislu poveznice s ekonomijom to su: web shopovi i digitalni marketing, oglašavanje na društvenim mrežama, kreacija sadržaja. Na ovaj način će i jedni i drugi isprobati odnos između naručitelja i izvođača tj. klijenta i dizajnera, nešto što ih svakako čeka u budućnosti. U Dubrovniku zaista postoji stvarna potreba za takvim stručnjacima, a oni uostalom mogu raditi i za online za klijente diljem svijeta.

Po mom mišljenju, ali i dosadašnjem poslovnom iskustvu, učenici bi vrlo brzo po završetku ovog smjera mogli imati, ono što se reče “svoj kruh”.

Razrednik novog odjeljenja, nastavnik hrvatskog jezika i povijesti Davor Deranja ne krije zadovoljstvo s novim učenicima, kojih je nešto više nego u ostalim razredima ove škole.

-Pri upisu postavljeni su malo viši kriteriji, bodovni prag od 58 bodova te je tako upisano 25 učenika od odobrenih 26, a mnogi su ispali s ljestvice poretka jer nisu ispunjavali uvjete upisa. Učenici su tek drugi tjedan u školi. Malo su isprepadani, tek se upoznajemo, ali već vidim da u razredu ima nekoliko jako zainteresiranih i motiviranih za učenje. Jedan nam je učenik stigao iz Vele Luke, a znamo da oni, kada odlaze iz svog mjesta u srednju školu, uglavnom idu u Split. Tijekom trajanja ljetnog upisnog roka poslao je mail Školi raspitujući se o opremi s kojom raspolažemo i aktivnostima koje planiramo. Zanimljivo je da razred web dizajnera ima više mladića nego cura, što baš i nije česta struktura u ostalim razrednim odjeljenjima naše škole. Zadovoljan sam s razredom, nadam se da će i oni biti zadovoljni sa mnom. Bit ćemo zajedno čak sedam sati tjedno jer im predajem hrvatski i povijest i još sam im i razrednik. Program mi se čini konkretan i zanimljiv i nadam se da će takav biti i našim učenicima, kazao nam je Deranja.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE